AndroidHealthClinic

Het verhaal van haaii

Dus er is nog altijd niet gevonden waarvan jij last hebt?

Is fibromyalgie niet een diagnose dat ze stellen om er van af te zijn/niet weten wat het is? Subsidies? Is dat een erkende aandoening? Dacht, met alle respect aan de lijders hieraan, dat fibro psychosomatisch was.

Behalve de duizeligheid, zijn de symptomen die je oplijst ook wel vaag/algemeen van aard. Maar zou denken dat die duizeligheid toch wel al veel mogelijke oorzaken uitsluit en de artsen al richting een aantal mogelijke oorzaken zou kunnen zetten.

• Topic Starter Topic Starter
hiermee kan ik weer een boekbespreking maken, bedankt haaii !

Toch veel sterkte gewenst man :s
haha, graag gedaan:D Over wat ga je precies een boekbespreking houden? over mij:o
Nee grapje, e bedoelt waarschijnlijk over mijn klachten of iets in die aard :P
Dus er is nog altijd niet gevonden waarvan jij last hebt?
Al twee jaar niet. En ben in de tijd dat ik dit topic heb gepost, vorige zondag dus, geeneens naar de dokter geweest. Zou straf zijn als we het nu wel hadden gevonden. :D
Is fibromyalgie niet een diagnose dat ze stellen om er van af te zijn/niet weten wat het is? Subsidies? Is dat een erkende aandoening? Dacht, met alle respect aan de lijders hieraan, dat fibro psychosomatisch was.

Behalve de duizeligheid, zijn de symptomen die je oplijst ook wel vaag/algemeen van aard. Maar zou denken dat die duizeligheid toch wel al veel mogelijke oorzaken uitsluit en de artsen al richting een aantal mogelijke oorzaken zou kunnen zetten.

idd maar fibromyalgie verklaart duizeligheid. En fibromyalgie is echt, hoop alleen dat ik het niet heb en denk ook van niet. Omdat ze geen oorzaak vinden van fibromyalgie. Heb wel gezegd dat er in enkele gevallen mensen zijn die fagie(zo ga ik fibromyalgie afkorten vanaf nu, vervelend om steeds volledig te typen) gediagnosticeerd krijgen en het waarschijnlijk niet eens hebben. Maar vermoed dat het in mijn geval een beetje is om ervan af te zijn. Ook kan er niet gezegd worden dat fagie een psychosomatose is omdat ze de oorzaak ervan niet kennen, zoals ik juist dus al zei. Wel wordt er vastgesteld dat veel mensen met fagie mensen waren met zware fysieke belasting(lees: veel sport, zwaar werk) of mentale belasting (lees: veel stress, druk werk) dit is niet altijd het geval, er zijn tal van andere factoren die een rol spelen. Nu is het ook zo dat een psychosomatose ook vica versa kan werken. Dus ipv stress die lichamelijke klachten veroorzaakt, lichamelijke klachten die stress veroorzaken. En fagie veroorzaakt vaak stress, dus stress als symptoom heeft. Wat betekent dat je gerust kan stellen dat fagie een psychosomatose is, maar het is niet op te lossen met psychische hulp. Daarom ook terecht voor de mensen die hieraan lijden dat ze subsidies krijgen, hoop ook echt dat ik dit niet heb lijkt me ****ed en ik ga dan dagen zitten huilen (srs).

Wat betreft erkende aandoening, ik denk het wel. Ook al is er geen lichamelijke afwijking te vinden noch met foto's noch in het bloed. Vergeet echter niet dat fibromyalgie relatief veel voorkomt en het dus duidelijk wel bestaat.

Spreek me gerust tegen wanneer ik iets vertel wat niet helemaal klopt of gewoon bro sience pur sang is. heb nl. niet liever:)

edit: klachten kunnen wel minderen door psychische ondersteuning, met name de pijnklachten(spierpijnen) door zich beter te leren ontspannen. Maar heb geen last van onverklaarbare spierpijnen / ochtendstijfheid wat overigens het belangrijkste symptoom is om de ziekte fagie te erkennen.

beetje onsamenhangend geschreven allemaal, ik weet het.

Laatst bewerkt:
Vandaag is het 19 mei, dus heb ik nu precies 2 jaar aan één stuk last van vermoeidheid. HIEP HIEP HOERA voor mij.. :(

Heb net je op, gelezen, heftig verhaal en erg rot voor je dat je hele leven door deze gezondheidsproblemen wordt beïnvloed.

tussen de oren?

Vandaag was dus dat bezoek aan de reumatoloog en zoals ik vermoede geen fagie. Nu vertelde hij mij dat ik hyper-flexibele gewrichten heb, wat mijn vorige reumatoloog ook al zei dus. Ik wil wel aannemen dat ik daardoor mijn gewrichten extra belast en dat dat mijn pijnen verklaart. Maar niet mijn duizeligheid, vermoeidheid enzovoort. Hij denkt dat mijn duizeligheid komt door een slechte conditie. Ik heb vroeger ook wel eens niet gesport en naar mijn weten veroorzaakt dat geen duizeligheid. Beter nog, ik sport wel. Wel ben ik gestopt met krachttraining maar ze luisteren dan altijd zo selectief naar mij zodat het hun goed uitkomt. 'Een jonge van uw leeftijd hoort niet stil te zitten' wtf gast, luister dan gewoon niet éh :rolleyes:. Hij zegt dat het beter zal gaan met kinetherapie(of hoe je dat ook schrijft). Vorige keer heb ik dat aanbod afgewezen omdat ik juist meer klachten krijg bij meer belasting, ja ook bij ""gedoseerd"" sporten. Toch wil ik nu wel eens tonen dat het niet helpt dus heb het aanbod geaccepteerd. En moest het wel helpen, des te beter:D

Hopen dat mijn huisdokter mij verder helpt met mijn vermoeidheid en mij eventueel doorstuurt naar een neuroloog i.v.m de duizeligheid die ik ervaar. Nu dat kan ook weer een week deuren omdat mijn "moeder" perse wilt wachten tot na de bloeduitslagen. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vandaag is het 19 mei, dus heb ik nu precies 2 jaar aan één stuk last van vermoeidheid. HIEP HIEP HOERA voor mij.. :(

Ik heb je verhaal ook gelezen van a tot z. Heftig allemaal en heel vevelend om dagelijks de strijd met de dag aan te moeten gaan.
Mijn vrouw heeft al jaren fagie en leeft dagelijks met pijn en vermoeidheid (pijn vreet energie). Niets dat hielp... Zij loopt sinds kort bij de Praktijk voor Biologische geneeskunde ([Link niet meer beschikbaar]) waar ze de patient echt serieus nemen en uitzoeken wat er loos is. Het begin is zwaar maar velen zijn haar voorgegaan en leven nu pijnvrij en fit.
Geef het een kans. Ze hebben een gratis telefonisch consult. Leg uit wat je mankeert. Ik denk wel dat ze de uitdaging met jou aan durfen te gaan..
En mogelijk komt er dan voor jou ook weer verbetering van levenskwaliteit.

mvgr,
B.

symptomenlijst heeft een kleine update gehad.

Herken veel dingen in je verhaal haaii, dit komt meer voor bij jonge mensen dan je denkt. Ikzelf heb al 3 jaar elke dag weinig energie, terwijl ik ook gewoon goed eet en sport... Sterkte ermee iig.

Volwassen mannen die heel stoer vertellen dat het te veel tekst vinden om te lezen... :') Seriously....

Heftig verhaal. Dit is alles behalve waar je op zit te wachten als je gewoon leuke dingen wilt doen of actief in je sport wilt zijn.
Medisch ben je dus redelijk binnenste buiten gekeerd. Maar weinig gevonden. Is er wel echt heel goed gekeken naar een burn-out? Er zijn vandaag de dag meer jonge mensen dan oudere mensen met een burn-out (of die op het randje van zitten) en dat komt mijn inziens alleen maar door de huidige maatschappij. Er wordt te veel gevraagd, te veel verlangd, er zijn kopzorgen over economie en een eigen onderkomen en je wilt voor iedereen het beste doen en regelen.

Als ik je een tip mag meegeven, maar volgens mij had je 'm in een van je laatste posts ook al: grijp alle mogelijkheden aan die je voorbij komen die wellicht iets voor je kunnen betekenen. Hoe zweverig misschien ook. Er hoeft maar iets bij te zitten wat je kan helpen en je bent op den duur weer een gelukkig mens. Ik hoop dat het zo voor je loopt. Sterkte!

Straks naar de dokter, twee dingen die ik sowieso ga vragen zijn een doorverwijzing naar een neuroloog en adres van kinesist. Laatst had iemand op een ander forum mij verteld over een orthomoleculair(is geen erkende geneeskunde) die daarnaast ook reguliere arts is en je heel uitgebreid onderzoekt met bloedtestjes(maar die heb ik al genoeg gehad) en testen met je afscheiding. Hij vertelde mij dat hij dezelfde klachten had en er nu vanaf is, maar ik weet niet of het verkapte reclame is of een echt heel gelukkige klant:D
Is helaas heel ver weg, ergens in het noorden van Nederland, zal dus een laatste optie zijn. Heb morgen schoolreis(joepie de poepie?) en woensdag proclamatie, daarna is mijn schooljaar gedaan. Dus zal toch moeten zien wat ik kan doen voor werk en hopen dat ik later in mijn leven nog de kans krijg bij te studeren; als mijn gezondheid het toelaat dus.

Laatst bewerkt:
Succes.

Ik ben ook heel vaak moe, te moe om te trainen dat ik na 1 set zin heb om te slapen :s .
Ik zou ook niet weten waar dit aan ligt, ik eet gevarieerd en goed. Soms is het er en soms is het er veel minder. En zelden is het weg.
Ik had trouwens ook altijd last van eczeem, vooral aan de handen en ben toen naar een homeopatische dokter gegaan, was gewoon een tekort aan iets. Met zalf van de dokter ging het niet over (wel minder, maar niet over). En de Homeopatische dokter adviseerde gewoon natuurlijke/speciale homeopatische vitamine pillen en toen werd het ineens een stuk minder(bijna over, beter als zalf. Maar die pillen zijn wel 30 euro voor 60 pillen ofzo. En na dik een maand zag je verandering en als je ze een week niet slikte kwam het snel terug) en werd ik ook wat actiever/levendigger. Ben niet weg van de normale dokter met hun chemische shit... (dus dokter vs homeopaat ).

In ieder geval, ik kan je niet verder helpen, Sorry :p ! K*t dat het echt chronisch is!

Mijn mama werkt in een homeopathisch centrum en dus vanzelfsprekend dat ik die 'shit' al heb geprobeerd. Sta zelf erg sceptisch tegenover homeopathie. Een homeopathische dokter noemen we overigens gewoon een homeopaat, maar dat volledig terzijde. :)

update komt morgen

Maar mijn vraag aan jullie is: wat zou jij doen als je zowat alle opties hebt geprobeerd en geen uitweg meer vindt?

uitkering aanvragen totdat je gezondheidsproblemen opgelost zijn, srs. **** die beschutte werkplaats, jezelf kapotwerken met k*twerk voor een belachelijk loon.
Verder misschien op je eigen houtje wat programmeertalen leren en wat freelance online codeerjobs doen voor extra bij te verdienen.

Heb zelf ook lange tijd last gehad van aanhoudende vermoeidheid, waardoor je dan ook weer andere symptomen krijgt, en geweldig lusteloos wordt, geen zin om te trainen s avonds, elke morgen je met veel moeite uit bed sleuren om dan bijna heel de dag het gevoel te hebben dat je niet wakker wordt... concentratieproblemen etc...
Bij mij is slaap-apneu gediagnosticeerd. Eerst stond ik hier wat ongelovig tegenover daar dit normaal bij oudere mensen of mensen met overgewicht voorkomt (ikke 1m81 en 87kg (12%)Slaaponderzoek etc gedaan en sinds ik met C-PAP slaap, zijn al men problemen opgelost en sta ik elke morgen met veel meer energie op...
Als je van jezelf weet dat je snurkt, zou ik toch ook eens deze mogelijkheid onderzoeken, want je krijgt door slaaptekort op sommige momenten hoge bloeddruk die dan weer al je andere symptomen ook kan verklaren....

In elk geval success met je zoektocht!

update

uitkering aanvragen totdat je gezondheidsproblemen opgelost zijn, srs. **** die beschutte werkplaats, jezelf kapotwerken met k*twerk voor een belachelijk loon.
Verder misschien op je eigen houtje wat programmeertalen leren en wat freelance online codeerjobs doen voor extra bij te verdienen.
goed idee in principe, wil sowieso iets werk doen ook al zou ik een uitkering krijgen. Denk alleen niet dat ik daar recht op heb aangezien ik niet kan 'bewijzen' waar ik last van heb. Die codeerjobs lijken mij iets boven mijn niveau, of is dat iets wat iedereen kan? heb geen idee wat zo'n werkje impliceert.:D

Heb zelf ook lange tijd last gehad van aanhoudende vermoeidheid, waardoor je dan ook weer andere symptomen krijgt, en geweldig lusteloos wordt, geen zin om te trainen s avonds, elke morgen je met veel moeite uit bed sleuren om dan bijna heel de dag het gevoel te hebben dat je niet wakker wordt... concentratieproblemen etc...
Bij mij is slaap-apneu gediagnosticeerd. Eerst stond ik hier wat ongelovig tegenover daar dit normaal bij oudere mensen of mensen met overgewicht voorkomt (ikke 1m81 en 87kg (12%)Slaaponderzoek etc gedaan en sinds ik met C-PAP slaap, zijn al men problemen opgelost en sta ik elke morgen met veel meer energie op...
Als je van jezelf weet dat je snurkt, zou ik toch ook eens deze mogelijkheid onderzoeken, want je krijgt door slaaptekort op sommige momenten hoge bloeddruk die dan weer al je andere symptomen ook kan verklaren....

In elk geval success met je zoektocht!
dank je, zal straks eens kijken wat slaap-apneu als complicaties heeft.

Laatst bewerkt:
goed idee in principe, wil sowieso iets werk doen ook al zou ik een uitkering krijgen. Denk alleen niet dat ik daar recht op heb aangezien ik niet kan 'bewijzen' waar ik last van heb. Die codeerjobs lijken mij iets boven mijn niveau, of is dat iets wat iedereen kan? heb geen idee wat zo'n werkje impliceert.:D
niet iedereen zal het kunnen, maar het is niet alsof je er buitengewoon slim voor moet zijn. Denk wel dat je het kan, als je wil kan je mijn boek van beginselen van programmeren eens lenen en zien als het je ligt:)

Terug
Naar boven