AndroidHealthClinic

Het verhaal van haaii

Heeft je huisarts je al eens doorverwezen naar een psycholoog? Het lijkt alsof jouw klachten psychosomatisch zijn (d.w.z. een geestelijke oorzaak hebben) Een depressie kan heus de oorzaak zijn van een hoop van je klachten en kan opgelost worden; eventueel zelfs zonder medicatie. Heel wat van je symptomen zouden echt door een depressie kunnen komen. Het is overigens totaal niks om je voor te schamen als je bij een psycholoog te rade moet gaan.

Voorts ben ik heel erg verwonderd dat jij BuSo doet/deed. Met de beperkte kennis die ik over jou heb lijkt dat een immense inschattingsfout geweest van CLB, leraren etc. Een standaard BuSo-leerling geraakt er niet wijs uit om dergelijke lappen tekst te posten, dan nog relatief foutloos, bovendien nog een keer ingewikkelde medische zaken opzoeken, woorden als "indolent" gebruiken. Ik denk dat jij het slachtoffer bent van iets wat al een eind in je binnenste sluimert. (zonder voorkennis gezegd en kan dus fout zijn) Zoals je je problemen beschrijft denk ik echt niet dat er fysiek iets scheelt aan jou.

Beschrijf eens je schoolcarierre eventueel, kan het zijn dat iemand bij jou ooit faalangst heeft gesignaleerd?

Het feit dat je een BuSo-getuigschrift hebt hoeft geen negatieve stempel op je leven te drukken. In mijn uitgebreide kennissenkring is er een kerel die in het middelbaar BSO deed; altijd bezig met de foute dingen enz. Toen hij wat ouder was is hij examen voor de middenjury gaan doen voor een ASO diploma, dan is hij gaan studeren: hij heeft pol & soc gestudeerd en tegelijkertijd rechten en tegelijkertijd had hij een job. En dat heeft hij gehaald... Ondertussen heeft hij al bij het europese parlement gewerkt en nu werkt hij in de diamantsector om big $ te verdienen. Alles is dus nog mogelijk...

Nu ja; wat ik IMO zou doen is vragen aan je huisdokter of hij je niet naar een psycholoog kan doorverwijzen

Egt k*t voor je man, ik lees vrijwel alles mee maar post niet veel aangezien ik ook geen antwoorden voor je heb. Ik vindt de tip van SuuS141 eigenlijk in jou geval wel iets om over na te denken. Je moet gewoon blijven zoeken naar oplossingen.

dit

hoop echt dat het nog goedkomt met je vermoeidheid etc.

Heeft je huisarts je al eens doorverwezen naar een psycholoog? Het lijkt alsof jouw klachten psychosomatisch zijn (d.w.z. een geestelijke oorzaak hebben) Een depressie kan heus de oorzaak zijn van een hoop van je klachten en kan opgelost worden; eventueel zelfs zonder medicatie. Heel wat van je symptomen zouden echt door een depressie kunnen komen. Het is overigens totaal niks om je voor te schamen als je bij een psycholoog te rade moet gaan.

Voorts ben ik heel erg verwonderd dat jij BuSo doet/deed. Met de beperkte kennis die ik over jou heb lijkt dat een immense inschattingsfout geweest van CLB, leraren etc. Een standaard BuSo-leerling geraakt er niet wijs uit om dergelijke lappen tekst te posten, dan nog relatief foutloos, bovendien nog een keer ingewikkelde medische zaken opzoeken, woorden als "indolent" gebruiken. Ik denk dat jij het slachtoffer bent van iets wat al een eind in je binnenste sluimert. (zonder voorkennis gezegd en kan dus fout zijn) Zoals je je problemen beschrijft denk ik echt niet dat er fysiek iets scheelt aan jou.

Beschrijf eens je schoolcarierre eventueel, kan het zijn dat iemand bij jou ooit faalangst heeft gesignaleerd?

Het feit dat je een BuSo-getuigschrift hebt hoeft geen negatieve stempel op je leven te drukken. In mijn uitgebreide kennissenkring is er een kerel die in het middelbaar BSO deed; altijd bezig met de foute dingen enz. Toen hij wat ouder was is hij examen voor de middenjury gaan doen voor een ASO diploma, dan is hij gaan studeren: hij heeft pol & soc gestudeerd en tegelijkertijd rechten en tegelijkertijd had hij een job. En dat heeft hij gehaald... Ondertussen heeft hij al bij het europese parlement gewerkt en nu werkt hij in de diamantsector om big $ te verdienen. Alles is dus nog mogelijk...

Nu ja; wat ik IMO zou doen is vragen aan je huisdokter of hij je niet naar een psycholoog kan doorverwijzen
Men verwees mij wel door ASO terwijl ik oerdom ben :roflol:.
Psychologen zijn kwakzalvers en denk dat hen gezwets niet helpt voor mensen met een iets hogere intelligentie (waar volgens jou Haaii toe behoort). Ik denk echter ook dat het in zijn kop zit :p. En doordat hij nu denkt dat hij ziek is het erger maakt.

Kan zo simpel beginnen als eens een tijdje te weinig rust gehad -> meerdere dagen moe -> denken ziek te zijn ~hypochondrie. -> door te denken dat je ziek bent voel je je ziek. En zo vicieuze cirkel. En als je dan eens spierpijn hebt van te trainen denk je dat het komt door de ziekte en ga je je concentreren op de pijn en gaat deze blijven en krijg je extra symptoom.

Al je klachten die je opnoemt kunnen hiermee verklaard te worden.
Wil dit zeggen dat je gek bent? Nee hoor.

Dit ontstaat vaak uit een angst. Eer je zegt dat dit onmogelijk is:
Denk hier eens goed over na: ben je bang voor bepaalde dingen?
Kan zo simpel zijn als bang om met vrouwen te praten, zenuwachtig in de buurt van andere mensen, niet in de ogen durven kijken, gevoel hebben dat men je nakijkt, onverklaarbare angst in publiek / stil worden in publiek, ... herken je 1 of meerdere?

• Topic Starter Topic Starter
..

Laatst bewerkt:
waarom heb je dat weggeëdit?

ik heb het deze morgen gelezen, dus ik weet wat er stond... vertel, man, vertel!

Voorbeelden van angsten, welke maakt niet veel uit. Denk dat jij het beste weet wat voor angst jij hebt als je er 1 hebt. Maar als dat een angst is die je al je hele leven lang hebt kan het moeilijk zijn voor jou om deze te erkennen.

Moest je dit een mogelijkheid verklaring achten, zou ik je aanraden bepaalde dingen te proberen die angst verminderen en kijken of je situatie verbeterd. Direct medicijnen met mogelijke bijwerkingen zou ik afraden, mss eerst proberen met bv nootropics die tegen angst kunnen helpen? Deze hebben geen (negatieve) bijwerkingen.

triple quote

Is het geen optie om adha medicatie te nemen? As in ritalin of dexamfetamine. Tis misschien een beetje extreem maar het zou zeker helpen tegen je vermoeidheid.

Sowieso is dat weer compensatie van mijn vermoeidheid en geen oplossing, zeker niet voor mijn andere klachten. Bovendien werkte relatine op dat gebied, bij mij alleszins, contraproductief. Zat meer in mijn hoofd daardoor en kreeg depressieve neigingen. Heb dit ooit eens een paar jaar terug tijdelijk genomen, nog voordat ik last had van vermoeidheid.

Zal het er met mijn dokter over hebben bij mijn volgende consultatie. Denk niet dat het een depressie is, voel mij best gelukkig en heb leren leven met mijn klachten. Probeer ook zoveel als mogelijk bezig te blijven en niet continu aan mijn vermoeidheid te denken. Ik heb al verteld in dit topic dat ik het niet onmogelijk acht dat het een psychosomatose kan zijn, alleen betwist ik dit enorm vanwege mijn gewrichten. Ik weet dat je bij veel stress bv. gewrichtspijnen kan hebben; dit komt omdat de spieren vermoeid zijn en je zo minder ondersteuning bieden, daarmee ook dat het de gewrichten treft die belast worden bij rechtstaan wandelen. dus vooral knieen en enkels; Dit is bij mij NIET zo. Morgen uitlijning van mijn schoolcarrière neerzetten, niet zo interessant maar er is wel iets over die faalangst dat ik kwijt wil.

Men verwees mij wel door ASO terwijl ik oerdom ben :roflol:.
Psychologen zijn kwakzalvers en denk dat hen gezwets niet helpt voor mensen met een iets hogere intelligentie (waar volgens jou Haaii toe behoort). Ik denk echter ook dat het in zijn kop zit :p. En doordat hij nu denkt dat hij ziek is het erger maakt.

Kan zo simpel beginnen als eens een tijdje te weinig rust gehad -> meerdere dagen moe -> denken ziek te zijn ~hypochondrie. -> door te denken dat je ziek bent voel je je ziek. En zo vicieuze cirkel. En als je dan eens spierpijn hebt van te trainen denk je dat het komt door de ziekte en ga je je concentreren op de pijn en gaat deze blijven en krijg je extra symptoom.

Al je klachten die je opnoemt kunnen hiermee verklaard te worden.
Wil dit zeggen dat je gek bent? Nee hoor.

Dit ontstaat vaak uit een angst. Eer je zegt dat dit onmogelijk is:
Denk hier eens goed over na: ben je bang voor bepaalde dingen?
Kan zo simpel zijn als bang om met vrouwen te praten, zenuwachtig in de buurt van andere mensen, niet in de ogen durven kijken, gevoel hebben dat men je nakijkt, onverklaarbare angst in publiek / stil worden in publiek, ... herken je 1 of meerdere?

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik het er helemaal niet mee eens ben dat het tussen mijn oren zit, mijn klachten zijn 100% echt. Alleen dat de oorzaak psychisch is lijkt mij plausibel. Zoals ik al zei weet ik ook allang dat ik mij niet teveel bewust mag zijn van mijn klachten en ben ook al langer dan vandaag bekend met het nocebo effect. Ik ga zeker achter een doorverwijzing vragen daar niet van, maar ben er gewoon niet 100% van overtuigd. en die angst ja ik ben altijd al wat verlegen geweest en nooit een goede prater geweest in groepsverband, zelfs niet als die groep (grotendeels) uit mijn eigen vrienden bestaat. Daarbovenop dat bang zijn met vrouwen te praten inderdaad ook ja. Maar dat zijn dingen die zowat elke actieve dbber van mij al weet. Alleen dat gevoel dat men je nakijkt zou ik eens wat verder over toegelicht worden.

dikke kusjes allemaal en bedankt voor het lezen. :hello:

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jul 2012 om 19:33 ----------

Voorbeelden van angsten, welke maakt niet veel uit. Denk dat jij het beste weet wat voor angst jij hebt als je er 1 hebt. Maar als dat een angst is die je al je hele leven lang hebt kan het moeilijk zijn voor jou om deze te erkennen.

Moest je dit een mogelijkheid verklaring achten, zou ik je aanraden bepaalde dingen te proberen die angst verminderen en kijken of je situatie verbeterd. Direct medicijnen met mogelijke bijwerkingen zou ik afraden, mss eerst proberen met bv nootropics die tegen angst kunnen helpen? Deze hebben geen (negatieve) bijwerkingen.

Heb niet het idee dat ik last heb van angsten, en verlegenheid is geen ziekte.

Laatst bewerkt:
Sowieso is dat weer compensatie van mijn vermoeidheid en geen oplossing, zeker niet voor mijn andere klachten. Bovendien werkte relatine op dat gebied, bij mij alleszins, contraproductief. Zat meer in mijn hoofd daardoor en kreeg depressieve neigingen. Heb dit ooit eens een paar jaar terug tijdelijk genomen, nog voordat ik last had van vermoeidheid.

Het feit dat het contraproductief werkt kan toch wel aangeven dat je neigt naar add of adhd? Ik kan me trouwens ook voorstellen dat wanneer je bv overdag iets neemt tegen de vermoeidheid je wat meer normaal ritme krijgt. Het kan je bv helpen je dagelijkse dingen te doen wat je depressie weer tegen kan gaan. Persoonlijk vind ik ritalin een klote effect hebben, dexamfetamine daar in tegen heeft een goed effect.

relatine is juist om je rustig te maken. Daarenboven ben ik al getest geweest en heb vermoedelijk autisme (als ik mij niet vergis waren hier twijfels over). Het is bekend dat een bijwerking van relatine depressieve neigingen hebben is. Maar de reden dat ik relatine nam was gewoon voor mijn concentratie, niemand die mij irl kent heeft ooit gedacht dat ik adhd heb, ben zowat het tegenovergestelde. Zoals ik al zei denk ik echt niet dat het een depressie is. Als het een psychosomatose is dan is de oorzaak zeker (onbewuste)stress, stress is een plausibele oorzaak.

Overigens wil ik nog even kwijt dat mijn vitamine b12 bloedwaarden werden opgemeten in pg/ml. Echter, de referentiewaarde worden op een Nederlandse site in pmol/L uitgedrukt, dus moest ik de referentiewaarde omrekenen door het te vermenigvuldigen met 1.35 en liggen de grenswaarden die voor mij van toepassing zijn hoger dan eerst verondersteld werd. Waaruit wij constateerden dat ik toch in de grijze zone zit. Een functioneel vitamine b12 tekort is dus NIET uitgesloten en dus is verder onderzoek nodig. Nog een fijne avond en bedankt voor het lezen.

Hydroxocobalamine (een vorm van b12) kan je in duitsland zonder recept verkrijgen. Weet iemand of het mogelijk is om dit via internet te verkrijgen? Zo ja, hoe, waar? Als ik mijn vast rijbewijs had reed ik er zelf naartoe, maar dat heb ik niet.

zit al op dat forum hb al 2 topics dr n al een online shop gevonde. eerst tg naar andere kyke of dy dktr wel mn mma homo's en b12 wilt testen. mk vndg nog een afspraak doet ie tnie ? dreigementen n dn andre arts proberen. dead srs

Is trouwens al de derde keer deze week dat ik emotioneel "van slag ben" en me erna erg moe voel zelf zo zwak dat ik ziek lijk. Ga deze week een afspraak maken met mijn eerste dokter die dacht dat ik derpie was ivm doorverwijzing. Hopelijk wilt ie ook mijn b12 serumwaarden en co testen.

heb niet alles gelezen (misschien is dit al eerder geopperd) maar ga eens naar een goede
magnetiseur..
kan zweverig zijn, maar soms zien ze net wat meer dan een dokter!
ik weet niet of dit je ding is maar als ik jou was zou ik alles proberen...

Dat is wel het laatste wat ik zou doen, geen van de claims die iedere magnetiseur heeft gemaakt is ooit toetsbaar geweest door wetenschap het is gewoon een paranormaal geld slurpend onzin beroep en bestaat uit de kwakzalvers van deze tijd. De enige die er baat bij hebben gehad hebben een placebo effect, iets waar haaii denk ik weinig aan heeft.

heb niet alles gelezen (misschien is dit al eerder geopperd) maar ga eens naar een goede
magnetiseur..
kan zweverig zijn, maar soms zien ze net wat meer dan een dokter!
ik weet niet of dit je ding is maar als ik jou was zou ik alles proberen...

coole avatar, maar, haaii, laat je niet verleiden tot van die pseudo-geneeskunde

Magnetiseren is door middel van je handen een polariteitsenergie overbrengen op een persoon waarbij deze energie verstoord is.
Je kunt dit herkennen aan bijvoorbeeld vast zittende schouders, nekwervels enz. maar ook spanningen op maag en /of keel en nog veel meer lichamelijke klachten.
Door onze handen kunnen we liefde die in ons hart is laten stromen om het lijden van onze naasten te verlichten.
In principe kan iedereen het, je moet alleen de techniek leren en jezelf kunnen openstellen voor het boven natuurlijke.
Velen zien dit als een wonder maar dat is het zeker niet,
immers wonderen zijn niet in tegenspraak met de natuur, maar alleen wat wij van de natuur weten.
Ieders lichaam bevat positieve en negatieve geladen energie.
Wanneer deze verstoord zijn leidt dit tot lichamelijke en psychische klachten tot zelfs de meest ernstige ziektes toe.
Wanneer ik iemand magnetiseer zal ik met mijn handen langs jou lichaam gaan ( meestal hoef ik je niet eens aan te raken en anders vraag ik hier toestemming voor ) om de spanningen te voelen die behandeld moeten worden en vervolgens neem "ik" deze met mijn handen weg, nu lukt dat niet altijd in 1 keer waardoor meerdere behandelingen soms noodzakelijk zijn maar loopt u bij een magnetiseur voor een kwaaltje ( zoals hoofdpijnen, rugpijn en wat andere lichamelijke klachten ) dan zal een behandeling hooguit uit 12 sessies bestaan, loopt u er al langer bij dan is de magnetiseur niet in staat u effectief te behandelen.
Een magnetiseur voelt aan zijn handen ( u voelt dit trouwens ook aan de warmte die u voelt op de plaatsen waar u
behandeld wordt ) een warmte uitstraling wat voor hem betekent dat hij met het boven natuurlijke in contact is,
voelt u een koude wind langs u stromen stop er dan mee want dan kunt u niet door deze persoon geholpen worden
en zult u een ander moeten zoeken.
Alleen de personen die ik mag helpen zullen door mij behandeld kunnen worden en dit geldt eigenlijk voor iedere magnetiseur, en als hij of zij oprecht is wordt u dit ook meegedeeld.
Waarschijnlijk zijn er nu diverse magnetiseurs die mij op deze uitspraak zullen aanvallen maar het is gewoon zo !
Wel is het zo dat zij u kunnen helpen met een relax behandeling want als u gespannen bent is het zeer eenvoudig om u te polariseren, maar nogmaals voor echte klachten te behandelen komt er wel wat meer voor kijken.
Echter ik ben er wel van overtuigd dat de meeste magnetiseurs oprecht zijn maar houd u wel het prijskaartje in de gaten, ik persoonlijk vind
dat 25 gulden voor een behandeling wel het maximale bedrag, maar ja , wie ben ik, immers de magnetiseur is
slechts een doorgeefluik van ....... waar gelooft men in ? God, Buhda of ...
.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vetgedrukt is het meest lolworthy

homocysteine en b12 serum zonder pardon getest. Straks komt een eventuele updat als ik dan trg internet heb. Nu voorbereiden op bezoek neuroloog. Sorry is getytpt met zwarte bes, mijn oprechte excuses.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven