- Waardering
- 12.367
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn nonkel vroeg laatst om nog eens op bezoek te komen maar wou niet meegaan omdat het niet plezant lijkt geconfronteerd te worden met mijn 'stief'neef. Was daarmee hele dikke vrienden voor ik last had van vermoeidheid, toen mijn klachten begonnen en ik de laatste keer bij hem was en hij geen begrip kon opbrengen omdat ik niet meeging naar parajunior(opleiding bij een legerbasis voor parachut springen). Daarna nooit meer iets van zich laten horen om nog eens te komen logeren. ging er altijd logeren omdat ie ver weg woonde, kende hem al vanaf mijn 10de en steeds daar gaan slapen in de vakantie, altijd fijn. spijtig dat die k** vermoeidheid dat moest verkloten. Maar aan de andere kant, wat voor vriend ben je als je je vrienden in de steek laat wanneer de ander het wat moeilijker heeft. Dus having a second thought, misschien toch niet zo erg 

Als het lang slecht gaat met je, zul er werkelijk achterkomen wie je vrienden zijn. Ikzelf heb vanaf m'n 12e geen enkele vriend of vriendin gehad.
Duude waarom moet het allemaal over vrouwen gaan? Misschien kun je dan beter vrouwen en relaties laten voor wat ze zijn en het jezelf niet meer zo moeilijk maken door gewoon hele andere dingen op te gaan zoeken. Als je er continu aan denkt maar het niet doet en niet kunt vertrouwen dan ben je in elk geval niet helemaal verstandig bezig. Of doe eens gek en negeer je verstand en redenaties, misschien ontdek je nog iets.Ik lees met enige regelmaat hier de opmerking in de trent van "Dat is een kneus die geen vrienden heeft". De werkelijkheid is dat als je in je hele leven 1 of 2 echte vrienden hebt gehad. Dan mag je je handen dichtknijpen. En nee, dat is geen wereldvreemde Trenchmouth wijsheid. Vraag het maar eens aan mensen die wat meer levenservaring hebben. Als het lang slecht gaat met je, zul er werkelijk achterkomen wie je vrienden zijn. Ikzelf heb vanaf m'n 12e geen enkele vriend of vriendin gehad. Zodra je als kneus bekend staat wordt je kennelijk behandeld als een lesser lifeform. En weet je: nu ik zo terugkijk op m'n leven ben ik heel blij dat ik geen gezeik met kinderen of met scheidingen heb gehad. Ik heb ook een hoop dingen gemist hoor, die bij de normale sociale ontwikkeling horen. Zij die het allemaal bereikt hebben zitten ook in hun eigen gevangenisje met een vrouw die er niet meer zo uit ziet als toen je getrouwd was, vervelende k*tblagen om je heen (die mogelijk niet eens van jou zijn), en regelmatig de degeneratieve schoonfamilie moeten bezoeken waar je uberhaupt geen behoefte in hebt. En toneelstukjes opvoeren bij het verplichte kerstdiner. Is dat vrijheid...?
En misschien eindig je na vele decennia werken dan wel op tv als "asbestoudere" die z'n tafelgasten probeert voor half Nederland te vernederen. Ja... men heeft iets bereikt.... Aanzien, bezit en maatschappelijk succes betekenen niets meer als je volgend jaar een ernstige ziekte krijgt.
Ik zou ook voorzichtig zijn met je eigen partner te vertrouwen, zolang men in de chemische roes der verliefdheid is houden ze van je. Maar liefde kan heel snel omslaan in haat en niet zelden proberen ze je dan schade aan te richten. Houd afstand. Ga niet bij elkaar in wonen. Koop niet samen een huis of iets anders waardoor je niet zo gauw van elkaar af kan komen. Het is mogelijk van elkaar te houden op een manier dat je niet gehecht aan elkaar bent. Dus buiten de maatschappelijke norm. Dan daarbij: verstandig is de man die er continu aan denkt een vrouw te nemen maar er geen neemt.
Sorry dat ik je topic hijack haai maar je weet hoe dat gaat als ik in het toetsenbord klim.![]()
Wat?
Serieus?
Waarom?
Ik ben totaal niet sociaal in het echt, kost me ontzettend veel moeite om contact met nieuwe mensen te leggen en uiteindelijk als je open staat voor nieuwe mensen en iedereen met respect behandeld is het toch vrij makkelijk. Misschien moet jij je ook eens openstellen voor contacten?
(en Chrisk)
Dit is Haaii z'n thread en niet de mijne. Er ik ga er ook niet verder op in hier. Dit is niet de plaats. Ik ben een vreemde eend in de bijt. Denk ook dat je ernstig onderschat hoe ver ik van de rest van de maatschappij vervreemd ben. Ik heb een bureaublad achtergrond van een rottend lijk, een blondine in staat van ontbinding en dat vind ik een lekker ding.

ik ben blij dat je inziet dat mijn post niet was bedoeld om te bashen, het doet mij gewoon pijn om een jonge ziel als jij zo diep te zien zitten. Ik heb ook nooit getwijfeld aan het feit dat jij ziek zou zijn of niet. Ik wil gerust geloven dat jij lijdt aan een psychische, fysieke of, heck, zelfs een psychosomatische aandoening. Daar twijfelde ik ook niet aan toen ik zei dat ik je lijst van symptomen opnoemde, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik je symptomen niet onoverkomelijk vindt, ze lijken mij niet ernstig genoeg om een impact op je leven te hebben, er zijn veel ergere aandoeningen in de wereld waar mensen dagelijks mee te kampen hebben. Ik verwacht niet dat je daarmee rekening hoeft te nemen, want dat zou zijn als het 'in-afrika-hebben-kindjes-geen-eten-dus-prijs-jezelf-gelukkig-argument', maar mss kan het je wel doen inzien dat jouw symptomen die door de gemiddelde geneesheer afgedaan worden als 'banale kwaaltjes' best te relativeren zijn.
Op zich was het enige dat ik probeerde te bereiken met mijn post dat ik je wou waarschuwen voor de gevaren van de 'slachtofferrol', (ik besef het nu omdat je dat woord zelf gebruikte net), omdat ik er van overtuigd ben dat de slachtofferpositie een enorm schadelijk iets is. Het is iets aangeboren en als kind doen we er vaak beroep op uit hulpeloosheid en als schreeuw om aandacht (kinderen zijn vaak niet zo kleinzerig als ze zich voordoen maar weten dat ze een reactie van hun elders uitlokken als ze toch huilen). We leren naarmate we ouder worden dat we ons niet meer moeten beroepen op zulke dingen maar velen blijven het toch doen omdat onze verlangens naar aandacht niet echt afnemen naarmate we ouder worden, maar zulke gedragspatronen zijn natuurlijk wel uitermate onproductief en 'crippling' voor de persoon die ze altijd toepast, waarom dat is lijkt me duidelijk.
met dat gezegd te hebben wilde ik nu niet zeggen dat dat jouw geval is, volgens mij heb je dit niet om aandacht gedaan en uiteindelijk doet dat er niet toe, ik zou gewoon niet willen zien dat stress, slapeloosheid en andere gevolgen van je bezorgdheid je ECHT ziek maken of je reeds bestaande ziekte erger maken.
Wat mij voornamelijk verbaasde in je post is dat jij vindt dat mijn klachten 'best te relativeren zijn'.Een somatoforme stoornis is een groep aandoeningen waarbij er sprake is van lichamelijke klachten, zonder dat daar een lichamelijke of medische oorzaak voor te vinden is. Dat wil niet zeggen dat de patiënt ‘doet alsof’, de klachten zijn namelijk wel écht. Stress kan een van de veroorzakers zijn van de klachten, zoals een spannende of pijnlijke gebeurtenis. De behandeling moet zich daarom richten op de psychische factoren, medisch kan er namelijk geen oplossing geboden worden.
Ik lees met enige regelmaat hier de opmerking in de trent van "Dat is een kneus die geen vrienden heeft". De werkelijkheid is dat als je in je hele leven 1 of 2 echte vrienden hebt gehad. Dan mag je je handen dichtknijpen. En nee, dat is geen wereldvreemde Trenchmouth wijsheid. Vraag het maar eens aan mensen die wat meer levenservaring hebben. Als het lang slecht gaat met je, zul er werkelijk achterkomen wie je vrienden zijn. Ikzelf heb vanaf m'n 12e geen enkele vriend of vriendin gehad. Zodra je als kneus bekend staat wordt je kennelijk behandeld als een lesser lifeform. En weet je: nu ik zo terugkijk op m'n leven ben ik heel blij dat ik geen gezeik met kinderen of met scheidingen heb gehad. Ik heb ook een hoop dingen gemist hoor, die bij de normale sociale ontwikkeling horen. Zij die het allemaal bereikt hebben zitten ook in hun eigen gevangenisje met een vrouw die er niet meer zo uit ziet als toen je getrouwd was, vervelende k*tblagen om je heen (die mogelijk niet eens van jou zijn), en regelmatig de degeneratieve schoonfamilie moeten bezoeken waar je uberhaupt geen behoefte in hebt. En toneelstukjes opvoeren bij het verplichte kerstdiner. Is dat vrijheid...?
En misschien eindig je na vele decennia werken dan wel op tv als "asbestoudere" die z'n tafelgasten probeert voor half Nederland te vernederen. Ja... men heeft iets bereikt.... Aanzien, bezit en maatschappelijk succes betekenen niets meer als je volgend jaar een ernstige ziekte krijgt.
Ik zou ook voorzichtig zijn met je eigen partner te vertrouwen, zolang men in de chemische roes der verliefdheid is houden ze van je. Maar liefde kan heel snel omslaan in haat en niet zelden proberen ze je dan schade aan te richten. Houd afstand. Ga niet bij elkaar in wonen. Koop niet samen een huis of iets anders waardoor je niet zo gauw van elkaar af kan komen. Het is mogelijk van elkaar te houden op een manier dat je niet gehecht aan elkaar bent. Dus buiten de maatschappelijke norm. Dan daarbij: verstandig is de man die er continu aan denkt een vrouw te nemen maar er geen neemt.
Sorry dat ik je topic hijack haai maar je weet hoe dat gaat als ik in het toetsenbord klim.![]()

Hehe heerlijk hoe de zinnen in zo'n alinea langzaam over gaan in een verhaal eromheen.
Ik vroeg het vanwege mijn eigen ervaringen met vermoeidheid en stress wat ik ook weer genoemd zag worden. Het advies dat ik daarin krijg van anderen is om juist energie te vinden in dingen doen. Ik heb dan bijvoorbeeld ook wel een beetje gemerkt dat ik met 2 keer per dag trainen gek genoeg wat minder vermoeid ben geworden.
Daarbij komt dan ook wel kijken dat je dan eerder langer vaker en beter slaapt, structureel afleiding, plezier, etc. Dat zoek ik dan ook bewust meer op. En het blijft ook nog wel een zoektocht daar niet van... Zelf zoek ik nog naar dat ene ding dat ik fanatiek wil doen en who knows misschien zou dat dan heel veel energie geven?
Zwemmen klinkt wel als iets wat je meer kunt gaan doen though, misschien helpt het ook al is het maar een beetje.
Ik probeer ook gewoon een beetje te begrijpen wat voor vermoeidheid je voelt. Zijn die indrukken die je krijgt door hoe anderen op jou reageren en met je omgaan ook vermoeiend voor je? En heb jij wel eens dagen dat je zowat hyper wordt om wat te gaan doen, maar er is een maar ... en dat vermoeit weer? Geeft lekker jezelf kunnen zijn je wel energie?
Mooi verwoord Trenchmout, btw Haaii ik heb het al een keer eerder gezegd maar waarom maak je geen afspraak bij de polikliniek interne geneeskunde @ radboudziekenhuis (verwijzing van huisarts is wel nodig)? Er is een speciale polikliniek daar die chronische vermoeidheid multidisciplinair behandelt. Ze gaan eerst onderzoeken of je CVS hebt en daarna gedragstherapie (indien je daadwerkelijk CVS hebt) wat erg succesvol blijkt te zijn. Ik ga er over 1.5 maand heen omdat ik ook al ****ing lang last heb van chronische vermoeidheid.
Ik weet wel uit eigen ervaring dat als het geestelijk niet goed zit door bijvoorbeeld een (sluimerende) depressie of angstgerelateerde stoornis dan kun je allerlei klachten gaan krijgen die op het oog weinig tot niets te maken lijken te hebben tot de psyche. Zo verscheen ik bv ooit bij mijn huisarts met benauwdheidsklachten en dacht ik dat mijn astma erger was geworden maar de huisarts zei al meteen dat het hem opviel hoe gespannen mijn ademhaling was en dat dus het probleem helemaal niets met astma te maken had.
Of die keer dat ik bij de arts verscheen met darmklachten (misselijkheid, zwaar en ontprettig gevoel etc) en daar had ik zo'n 3 maanden elke dag last van en dat verdween gewoon weer.
"Hartritmestoornissen" waarbij je uren achter elkaar hartkloppingen en onregelmatige hartslagen had. Duurde ook in totaal een dik half jaar. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik een familielid opbelde en zei: ik ga nu zonder afspraak naar de huisarts en ik reken er niet op dat wij ons wederzien. Spoedhartfilmpje gemaakt en lichamelijk onderzoek gehad en hij zei dat m'n hart gewoon gezond was. De "stoornissen" verdwenen na een half jaar gewoon weer.
Vermoeidheid, jarenlang zowat nergens energie voor. Als ik uit de stoel stapte moest ik na een paar meter weer zitten of liggen door de vermoeidheid, duizelingen en spierpijn en weet ik wat. Mijn vader zei: "Jonge vent en hij loopt erbij als een oud mannetje...."
Dus ja, je psyche en je lichaam zijn innig met elkaar verbonden en misschien kan ik je enigszins geruststellen dat veel lichamelijke klachten uit de psyche zijn oorsprong vinden en niet uit een mechanisch mankement.
Ik herken het helemaal Trenchmouth. De benauwdheidsklachten, duizeligheid, vermoeidheid, vermoeide spieren, hartkloppingen en het bezoek aan het ziekenhuis voor een hartfilmpje etc. En alles kwam er op neer dat ik stress had en ik geloofde het in eerste instantie niet, maar het was inderdaad stress.
En de problemen gaan niet weg als je er elke dag (lang) over nadenkt want het wordt dan juist alleen maar erger en of dat nou door stress komt of door iets lichamelijks.
Ik ben potverdomme zeker dat ik iets vergeten ben. Maar dat zal me waarschijnlijk wanneer ik onder de douche zit, in mijn bed lig of aant schijten ben te binnen schieten.
Nee man, die zijn verstopt. moet je alles voor gelezen hebben.
Ik opende dit topic met een goed humeur. De zon schijnt, drink een kopje koffie.
Alles veranderde toen de zon verdween achter een wall van text, die ik door een erge, maar buitengewoon verdomde drang toch per se moest lezen.

Deed alleen al een kwartier over de cliffs, laat staan de hele OP.Heb je in een minder dan een kwartier de hele OP gelezen? knap![]()