Fitness Seller

Het verhaal van haaii

Spanje, domme dokters. Had zeldzame huidziekte opgelopen op een zomerkamp. Dokters wisten niet wat het was, zelfs niet in ziekenhuis. Ondertussen viel mn vel steeds meer af, tot bijna mn hele lichaam. Deed veel pijn vooral als ik bewoog. Alleen de onderste laag vel bleef over. Je kent het mss dat je vel ergens los zit en dat het piekt maar niet bloed omdat er nog een dunne laag vel onder zit? Wel dat had ik over mn hele lichaam :p. Erg leuk om mee te maken hoor.

Haaii lieverd hoe zit het met je testo waardes?

• Topic Starter Topic Starter
niet goed , ik fap teveel

Spanje, domme dokters. Had zeldzame huidziekte opgelopen op een zomerkamp. Dokters wisten niet wat het was, zelfs niet in ziekenhuis. Ondertussen viel mn vel steeds meer af, tot bijna mn hele lichaam. Deed veel pijn vooral als ik bewoog. Alleen de onderste laag vel bleef over. Je kent het mss dat je vel ergens los zit en dat het piekt maar niet bloed omdat er nog een dunne laag vel onder zit? Wel dat had ik over mn hele lichaam :p. Erg leuk om mee te maken hoor.

Wtf :eek:

Een menselijke swiffer duster :roflol:

jk.. wel ziek, nu helemaal van af?

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 20:12 ----------

Gaat daar je test lvl van omlaag?

Misschien had ik daarom zulke lage waardes :roflol:

ik heb je topic doorgelezen en volgens mij lijd jij aan hypochondrie, ik vind je lijstje van symptomen allesbehalve indrukwekkend, ondanks de lengte ervan. 90% van je symptomen lijken mij niet meer dan dingen die je zelf wilt zien of ergens gelezen hebt en dan ook maar naar jezelf hebt toegetrokken. Maar ik denk dit vooral omdat je tamelijk wat dokters bezoekt en daarenboven hun oordeel in twijfel trekt omdat je het zelf beter weet of jouw opzoekwerk betrouwbaarder vindt. ook de constante opmerking a la 'life's a b*ch', etc. geeft de indruk dat je eigelijk alleen medelijden probeert op te wekken.
Ik weet dat ik heel cru overkom en wss gaat je reactie ook niet vriendelijk zijn maar das niet erg, ik zag gewoon dat iedereen hier je gedrag aanmoedigde en mss kan ik je laten inzien dat je je houding tegenover je 'ziekte' eens moet herzien.

ik had eigenlijk ook al aan hypochondrie gedacht

Bedankt voor je reactie, zal zo snel mogelijk uitgebreid reageren. Maar dat zal lastig zijn aangezien mijn broer een nieuw liefje heeft en de computer volledig monopoliseert. :P

ik heb je topic doorgelezen en volgens mij lijd jij aan hypochondrie, ik vind je lijstje van symptomen allesbehalve indrukwekkend, ondanks de lengte ervan. 90% van je symptomen lijken mij niet meer dan dingen die je zelf wilt zien of ergens gelezen hebt en dan ook maar naar jezelf hebt toegetrokken. Maar ik denk dit vooral omdat je tamelijk wat dokters bezoekt en daarenboven hun oordeel in twijfel trekt omdat je het zelf beter weet of jouw opzoekwerk betrouwbaarder vindt. ook de constante opmerking a la 'life's a b*ch', etc. geeft de indruk dat je eigelijk alleen medelijden probeert op te wekken.
Ik weet dat ik heel cru overkom en wss gaat je reactie ook niet vriendelijk zijn maar das niet erg, ik zag gewoon dat iedereen hier je gedrag aanmoedigde en mss kan ik je laten inzien dat je je houding tegenover je 'ziekte' eens moet herzien.

Mijn innige dank voor jouw reactie, het verbaasde mij dat je op voorhand al anticipeerde op een bash reactie van mijn kant. Ik ben juist blij dat iemand skeptisch is ten opzichte van mijn houding naar mijn klachten toe omdat ik mij kan voorstellen dat er wel meer mensen zo over denken. Maar ik er nooit op in kon gaan omdat niemand het durfde zeggen. Als ik in jouw schoenen stond dan dacht ik hoogst waarschijnlijk hetzelfde. Echter verbaast het mij dat je beweert dat ik bepaalde klachten zou willen zien, ik heb een shitload aan argumenten bedacht toen ik erover nadacht in mijn bed gisterenavond waarom ik ervan overtuigd ben dat geen van mijn klachten ingebeeld zijn maar dat gaat sowieso toch in een welles nietes discussie resulteren. Zat er laatst nog aan te denken dat het spijtig is dat er geen machine bestaat waarmee je kon meten hoe vermoeid iemand is, helaas bestaat dat gewoonweg niet. Begrijp mij niet verkeerd, ik sluit een psychische oorzaak helemaal niet uit. Integendeel ik heb me er verder over ingelezen en schat de kans dat het psychosomatisch is hoger dan ik in het verleden aan mezelf wou toegeven. Maar persoonlijk acht ik stress als een meer waarschijnlijke oorzaak dan angst. Heb nooit angst gehad voor een dodelijke ziekte. Naar mij toe lijkt het alsof je intendeert mijn klachten als 'aanstelleritus' te beschrijven. Wat bij hypochondrie deels het geval is; ik daarentegen ben mij ervan bewust dat wanneer ik iets zou willen geloven er ook bewijs voor zal vinden. Al mijn klachten heb ik erkend voordat ik erover las en zijn dus niet 'achteraf geredeneerd'. Wel gebruik ik in sommige gevallen beschrijvingen van symptomen die op het internet staan omdat ik niet zo goed ben in dingen te verwoorden(autisme) maar dat wil niet zeggen dat ik ooit met mijn hypowinkelkarretje door het internet aan het surfen was en dacht van 'hey dat is wel een leuke, eigenlijk vind ik dat ik daar ook last van heb. Die ga ik eens meenemen in mijn verzameling van klachten.'

Nu wekt deze lange tekst bij jou misschien de pretentie dat ik koste wat het kost de kans van hypochondrie als diagnose wil afdoen als irreëel, maar dat is niet zo. Het is gewoon niet in 2 simpele zinnetjes uit te leggen wat mijn perceptie is van mijn klachten en hoe ik ermee omga. Om even wat duidelijkheid te scheppen hier nog een vraagje.
'ik vind je lijstje van symptomen allesbehalve indrukwekkend'
Bedoel je dat het niet overtuigend genoeg is omdat ik niet ziek in mijn bed zit te creperen van de pijn? Wel dan wil ik je dit even meegeven: Er zijn genoeg lichamelijke aandoeningen en ziektes waar je jaren met vage klachten kan rondlopen, zonder dat het fataal wordt. Zo zijn er meer gevallen en het is niet meer dan logisch dat mensen in dat soort kwesties in de loop der jaren regelmatig te horen krijgen dat het aanstellerij of ingebeeld is. Daarom (dit is geen opmerking naar jou toe, guts) zou het domste wat ik kan doen zijn het uitsluiten van een psychische- of somatische oorzaak. Zolang de oorzaak niet gevonden is, zijn beiden een mogelijkheid. Waarover ik wel een beetje verontwaardigd ben is dat je beweerde dat ik medelijden zou willen wekken. Is helemaal niet de intentie van dit topic, ik wil gvd van mijn klachten af en jij poneert dat ik graag in deze situatie vertoef. Bij elke scheet die ik laat word ik beïnvloed/ beperkt door mijn klachten. Niet dat ik het je kwalijk neem, kan het mij tegelijkertijd ook inbeelden dat dit topic zo'n beeld van mij schept. Maar vanaf dat moment had je post in mijn ogen een attitude van 'je klachten stellen niks voor, je bent gewoon niet blij met je leven en situeert jezelf graag in een slachtofferrol.'

En die life's a b*ch opmerkingen worden ook getypt wanneer de emoties op hun hoogtepunt zitten. Maar wat betreft dat medelijden gedoe; ik ben meer tevreden met post als die van jou dan een, met alle respect aan de mensen die mij willen steunen, post die alleen maar beterschap toewensen inhoudt. Wanneer iemand die ik niet eens ken mij succes wenst doet mij dat gewoon weinig. (niet te bot interpreteren he jogens.:() Met post zoals die van jou kan ik nieuwe ideeën opdoen over hoe ik het eventueel beter kan aanpakken et cetera.

Laatst bewerkt:
Echter verbaast het mij dat je beweert dat ik bepaalde klachten zou willen zien, ik heb een shitload aan argumenten bedacht toen ik erover nadacht in mijn bed over gisteren avond waarom ik ervan overtuigd ben dat geen van mijn klachten ingebeeld zijn maar dat gaat sowieso toch in een welles nietes discussie resulteren.

Als je naar de symptomen kijkt dan staat er ook in dat sommige mensen de symptomen wel hebben maar dan vele malen erger maken. Dus dat je last van je schouder hebt omdat je hem overbelast hebt, bang wordt dat het heel erg is en je in gaat beelden dat het enorm veel pijn doet.

Misschien heb je dus bijvoorbeeld gevoelige gewrichten, heb je daar last van en omdat je bang bent dat het iets heel ergs is interpreteer je wat pijn als heel veel pijn..

Als je naar de symptomen kijkt dan staat er ook in dat sommige mensen de symptomen wel hebben maar dan vele malen erger maken. Dus dat je last van je schouder hebt omdat je hem overbelast hebt, bang wordt dat het heel erg is en je in gaat beelden dat het enorm veel pijn doet.

Misschien heb je dus bijvoorbeeld gevoelige gewrichten, heb je daar last van en omdat je bang bent dat het iets heel ergs is interpreteer je wat pijn als heel veel pijn..

Welles nietus discussie zoals ik al zij. Ik probeer echt zo weinig mogelijk bewust te zijn van mijn klachten en mijn gewrichtsklachten begonnen bij 3 paar gewrichten tegelijk terwijl ik daarvoor nooit last had van mijn gewrichten ondanks dat ik hyperlaxiteit heb. Zelfde met duizeligheid, heb ik nog nooit in mijn leven last van gehad, behalve als ik rondjes ging draaien. en ineens krijg ik aanvallen. Nu wat hypochondrie en alle psychosomatose's betreft, ik denk echt dat stress veel waarschijnlijker is dan angst (angst voor een ziekte(hypochondrie)) maar laat ons dat even in het midden houden. Ik heb onlangs een afspraak gemaakt met een psycholoog en dat vindt zich plaats op 17 augustus. Dus hypo of stress een psychosomatose of toch iets anders, we zullen er vrij gauw achter komen nu.

ps, straks een gesprek met het gtb over mijn tewerkstelling. Over een weekje ben ik dus terug aan het werk, wat goed zou zijn indien het psychosomatisch zou zijn omdat ik dan meer bezig ben.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Aug 2012 om 13:46 ----------

pss, ik heb onlangs mijn b12 injectie gehad, niet vergeten dat b12 in principe al mijn klachten kan verklaren. Bovendien krijg ik binnenkort een mri scan die mij gerust kan stellen over mijn duizeligheid. en als dat in orde is is een psychosomatose(pff word echt moe van die lange woorden steeds weer te typen haha) of b12 deficiëntie heel waarschijnlijk de boosdoener. Heb er iig weer hoop in.

Laatst bewerkt:
Welles nietus discussie zoals ik al zij. Ik probeer echt zo weinig mogelijk bewust te zijn van mijn klachten en mijn gewrichtsklachten begonnen bij 3 paar gewrichten tegelijk terwijl ik daarvoor nooit last had van mijn gewrichten ondanks dat ik hyperlaxiteit heb. Zelfde met duizeligheid, heb ik nog nooit in mijn leven last van gehad, behalve als ik rondjes ging draaien. en ineens krijg ik een aanvallen. Nu wat hypochondrie en alle psychosomatose's betreft, ik denk echt dat stress veel waarschijnlijker is dan angst (angst voor een ziekte(hypochondrie)) maar laat ons dat even in het midden houden. Ik heb onlangs een afspraak gemaakt met een psycholoog en dat vindt zich plaats op 17 augustus. hypo of stress een psychosomatose of toch iets anders, we zullen er vrij gauw achter komen nu.

ps, straks een gesprek met het gtb over mijn tewerkstelling. Over een weekje ben ik dus terug aan het werk, wat goed zou zijn indien het psychosomatisch zou zijn omdat ik dan meer bezig ben.

True, maar om vast te stellen wat iets is moet je geen dingen uitsluiten voor je zeker weet dat dat het niet is. Stress heeft veel manieren om tot uitting te komen waaronder een boel geestelijke aandoeningen (depressiviteit, anorexia, agressiviteit enz.. ).

Maar goed, als je echt veel stress in je leven hebt zou ik kijken naar manieren om tot rust te komen en misschien trekken de symptomen vanzelf weg.

Hopelijk krijg je wel een goede psycholoog, die van mij was wel een lekker wijf maar verder had je er ook geen fl**ker aan.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Aug 2012 om 13:47 ----------

Duizeligheid kan ook door oververmoeidheid komen :p

Maar zou wel beter zijn als die b12 injecties hielpen, eindelijk van het gezeik af.

ik ben blij dat je inziet dat mijn post niet was bedoeld om te bashen, het doet mij gewoon pijn om een jonge ziel als jij zo diep te zien zitten. Ik heb ook nooit getwijfeld aan het feit dat jij ziek zou zijn of niet. Ik wil gerust geloven dat jij lijdt aan een psychische, fysieke of, heck, zelfs een psychosomatische aandoening. Daar twijfelde ik ook niet aan toen ik zei dat ik je lijst van symptomen opnoemde, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik je symptomen niet onoverkomelijk vindt, ze lijken mij niet ernstig genoeg om een impact op je leven te hebben, er zijn veel ergere aandoeningen in de wereld waar mensen dagelijks mee te kampen hebben. Ik verwacht niet dat je daarmee rekening hoeft te nemen, want dat zou zijn als het 'in-afrika-hebben-kindjes-geen-eten-dus-prijs-jezelf-gelukkig-argument', maar mss kan het je wel doen inzien dat jouw symptomen die door de gemiddelde geneesheer afgedaan worden als 'banale kwaaltjes' best te relativeren zijn.

Op zich was het enige dat ik probeerde te bereiken met mijn post dat ik je wou waarschuwen voor de gevaren van de 'slachtofferrol', (ik besef het nu omdat je dat woord zelf gebruikte net), omdat ik er van overtuigd ben dat de slachtofferpositie een enorm schadelijk iets is. Het is iets aangeboren en als kind doen we er vaak beroep op uit hulpeloosheid en als schreeuw om aandacht (kinderen zijn vaak niet zo kleinzerig als ze zich voordoen maar weten dat ze een reactie van hun elders uitlokken als ze toch huilen). We leren naarmate we ouder worden dat we ons niet meer moeten beroepen op zulke dingen maar velen blijven het toch doen omdat onze verlangens naar aandacht niet echt afnemen naarmate we ouder worden, maar zulke gedragspatronen zijn natuurlijk wel uitermate onproductief en 'crippling' voor de persoon die ze altijd toepast, waarom dat is lijkt me duidelijk.

met dat gezegd te hebben wilde ik nu niet zeggen dat dat jouw geval is, volgens mij heb je dit niet om aandacht gedaan en uiteindelijk doet dat er niet toe, ik zou gewoon niet willen zien dat stress, slapeloosheid en andere gevolgen van je bezorgdheid je ECHT ziek maken of je reeds bestaande ziekte erger maken.

epic quote en meer.

Haaii lieverd hoe zit het met je testo waardes?
Nee even een serieus antwoord; heb mijn laatste bloedresultaten bekeken en dat stond er niet bij. Maar heb de afgelopen jaren al genoeg bloedwaardes gezien om te kunnen zeggen dat het niet daaraan ligt.
Wtf :eek:

Een menselijke swiffer duster :roflol:

jk.. wel ziek, nu helemaal van af?

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 20:12 ----------

Gaat daar je test lvl van omlaag?

Misschien had ik daarom zulke lage waardes :roflol:
Jep, daar gaat dat hele nofap topic over, na een week niet fappen daalt je test terug.

ik had eigenlijk ook al aan hypochondrie gedacht
Denk jij dat het een plausibel iets is in mijn geval?
Wat?

Je hebt geen eigen computer? :o

Niet iedereen heeft een 5k+ loon. Integendeel, maar daar kom ik straks op terug.

True, maar om vast te stellen wat iets is moet je geen dingen uitsluiten voor je zeker weet dat dat het niet is. Stress heeft veel manieren om tot uitting te komen waaronder een boel geestelijke aandoeningen (depressiviteit, anorexia, agressiviteit enz.. ).

Maar goed, als je echt veel stress in je leven hebt zou ik kijken naar manieren om tot rust te komen en misschien trekken de symptomen vanzelf weg.

Hopelijk krijg je wel een goede psycholoog, die van mij was wel een lekker wijf maar verder had je er ook geen fl**ker aan.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Aug 2012 om 13:47 ----------

Duizeligheid kan ook door oververmoeidheid komen :p

Maar zou wel beter zijn als die b12 injecties hielpen, eindelijk van het gezeik af.
inderdaad en van vermoeidheid kan je ook concentratie problemen krijgen. bovendien kan je van duizeligheid ook nog eens hoofdpijn krijgen en vice versa. Dat maakt het allemaal een stuk gecompliceerder om een duidelijk beeld te krijgen van mijn 'problemen'. Hoop ook dat die b12 injecties het allemaal oplossen. Is veel gemakkelijker dan therapie gaan volgen en maatregelen nemen in mijn dagelijkse routine voor minder stress of weet ik het wat.
ah en over die psycholoog, volgens mijn dokter heeft hij tig aantal patiënten naar hem doorverwezen en zijn die allemaal tevreden.

Jep, al tijdje geleden ondertussen :p Gelukkig ook geen littekens aan overgehouden, daar was ik toen vrij bang voor.

Dus jij was bang voor littekens omdat die kans er volgens jou was maar wanneer ik bang ben voor permanente cognitieve achteruitgang kom jij af met 'ik denk ook dat het tussen zijn oren zit'? ok whami.

guts op jouw bericht wou ik nog reageren maar daar ben ik nu niet toe in staat. pindanootconcentratiemodus on. dus ga dat morgen of vanavond doen, Nog even geduld vriend.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen 5k loon hoor, dat is mijn startsalaris als ik over 5 jaar ofzo klaar ben met opleiding :p .

Maar goed aangezien je denkt dat t stress is zou ik daar sowieso toch wat aan gaan doen, zelfs al komt het niet door de stress dan heb je het blijkbaar wel.

gedacht

het is een mogelijkheid, je hoeft het ook heus niet bewust te doen. Er kan een achterliggende reden zijn

Kun jij trouwens geen bijstand aanvragen? Ik neem aan dat je thuis woont en dat je nu werk hebt dus je hebt een tijd geen werk gehad. Sinds een maand ofzo hebben ze de huishoudtoets met terugwerkende kracht verwijderd sinds 1 januari dit jaar.

Als je dus dit jaar niet hebt kunnen werken door ziekte heb je alle maanden dat je 18 was nog recht op bijstand. Moet je even snel uitzoeken want je moet volgens mij voor 14 augustus jezelf aanmelden bij de gemeente dat je gebruik wilt maken van die regeling.

Zelf heb ik wegens gekanker van de politie ook niet kunnen werken sinds februari dus zou ik zo'n 5 maanden recht hebben op bijstand voor zover we het hebben kunnen uitzoeken.. Is toch 650-900 euro p/m wat je kan krijgen als je thuiswonend bent dus zou even snel gaan kijken..

Nee heb ik geen recht op denk ik omdat ik in principe wel kan/ moet werken. Daar wou ik het nog over hebben in mijn vorige post na de reactie op guts, maar daar ben ik niet eens toegekomen. Dus zal morgen verder uitleg geven over mijn situatie ivm werk.

Je kan het altijd proberen.. Zeker in jouw situatie, niet geschoten altijd mis.. in t ergste geval heb je een paar uur verdoet

Terug
Naar boven