MuscleMeat

Het verhaal van haaii

• Topic Starter Topic Starter
dating up.

oké ik zal het kort houden:

Vanmorgen naar de dokter geweest die overigens de eerste dokter was waar ik over vertelde in mijn verhaal, dus die toen dacht dat ik depressief was. Ik dacht dat door zelf het initiatief te nemen om psychologische hulp te zoeken ik hem zou kunnen vermurwen en hij dus die bloedtest zou doen om mij gerust te stellen. En dat lukte blijkbaar ook.
Maar toen ik klaar was en hij mij buiten wou sturen moest ik opnieuw vragen naar die doorverwijzing. Het leek, naar mij toe alleszins, alsof hij niet meer overtuigd is van een psychosomatose nadat hij al mijn klachten had gezien. Of gewoon verstrooid was, hij was nl. ook vergeten dat homocysteine een apart buisje nodig had en heeft dus 2 keer moeten prikken. Moet toch binnen een maandje naar mijn huisarts om mijn ck's te laten meten, misschien dat ik dan vraag aan hem voor een doorverwijzen. Gewoon als second opinion. En dan ineens aan hem vragen of hij een psychische oorzaak mogelijk acht. Over een week heb ik al mijn bloeduitslagen. En de doorverwijzing was naar het cgg.

Bij de neuroloog werd ik getest door een stagiaire, ging een beetje onhandig. Desalniettemin zou ik haar doen. Paar testjes gedaan, ik denk ivm mijn zenuwstelsel om zo enige neurologische klachten op te sporen, niks gevonden. Nu heb ik het geluk dat hij toch een eeg test en mri scan heeft voorgeschreven. Dit vindt zich plaats op 30 augustus. Liever laat dan nooit. Over een week kan ik b12 deficiëntie of diagnosticeren of uitsluiten. over een dikke maand en half het zelfde voor iets dat in mijn hoofd zit. Verder moest ik toch ook nog naar mijn huisarts voor revieuw over de vooruitgang van de behandeling met betrekking tot roemheld syndroom en om b12 te laten zetten. Maar goed dat ik eerst b12 ben laten nakijken, als hij dat zomaar ging spuiten zonder gegronde redenen dan had ik een behandeling die niet lang genoeg was om te genezen maar wel om mijn b12 serumwaarden toren hoog te laten stijgen en het diagnosticeren ervan onmogelijk maakt.

Heb zo eens zitten tellen: 1 optometrist 1 kno 2 keer ha 1 keer reumatoloog, dan nog 2 keer ha dan neuroloog en nog een oude huisarts omdat mijn huidige b12 samen met homocysteine laten testen de grootste bs die hij ooit heeft gehoord vond. 9 doktersbezoeken dit jaar al, de gemiddelde belastingbetaler zou zo mijn nek kunnen omwringen. En dan heb ik kinesitherapie nog niet eens meegeteld. Enfin toch nog eens bedankt voor het lezen jongens, ik houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Net gebeld voor de uitslagen, zijn nog niet binnen :roflol: is al een week geleden.

Psychologen wordt je alleen maar ziek van..

Maar goed als die arts van jou echt dacht dat het iets geestelijks was waarom gaf hij dan geen placebo medicijn om het uit te testen? :o

Nee zo werkt dat niet. De ziekte(klachten) hoeft niet tussen jouw oren te zitten. De oorzaak kan tussen jouw oren zitten, dat is een verschil. Kan me niet concentreren en ga dat nu even niet uitleggen. Als je het nog niet snapt, vraag het dan maar eens via pm ofzo.

kinesi"therapie".

Vandaag zei ze weer dat ik moet gaan sporten. Toen legde ik haar uit dat ik meer pijn krijg wanneer ik sport, zegt zei 'wat is pijn'. Zo alsof ik mij gewoon aanstel. Moet je je eens inbeelden. Je stopt met een sport die je met hart en ziel beoefend, en dat doe je niet zomaar even voor de lloll. Pijn tijdens het werk wat gewoon angstaanjagend is omdat je nog zo jong bent en al zo'n wrak. Zoek je medische hulp en wordt jou verteld dat je je gewoon maar wat minder moet gaan aanstellen. Ik zag het vorige keer maar als een hysterische reactie van mij om te zeggen dat ik mijn dokters zou aanklagen. Maar nu ben ik zekerder dan ooit; zoals het mijn levensmissie is om weer gezond te worden zal ik er mijn prioriteit van maken ervoor zorgen dat zij hun functie moeten afstaan. Mensen met deze responsabiliteit over het leven en lot van mensen en die zo luchtig over bepaalde klachten doen zijn hun beroep niet meer waardig. Het is mijn taak dit te stopen en het zou onverantwoord zijn dit niet te doen en lotgenoten hetzelfde laten ondergaan. Zodra ik beter ben ga ik fora raadplegen om te overwegen wat ik precies kan doen en in hoe verre ik een poot heb om op te staan. Dit is niet zomaar een rant, ik wil hier echt werk van maken en jullie mogen absoluut ook enige suggesties, tips, commentaar,.. etc plaatsen.

Nee zo werkt dat niet. De ziekte(klachten) hoeft niet tussen jouw oren te zitten. De oorzaak kan tussen jouw oren zitten, dat is een verschil. Kan me niet concentreren en ga dat nu even niet uitleggen. Als je het nog niet snapt, vraag het dan maar eens via pm ofzo.

Ja maar als de oorzaak tussen je oren zit dan kunnen de klachten ook verholpen worden als die oorzaak opgeheft wordt door een placebo..

Overigens wens ik je succes met je gang naar de rechter, zorgt voor boel gezeik boel kosten en uiteindelijk zul je er waarschijnlijk niets mee bereiken. Zelf heb ik wat nare ervaringen met de politie en ik verwacht niet dat de rechter er iets aan gaat doen.

En dan bedoel ik bewust dingen die mijn onschuld aantonen weglaten uit het dossier, mijn woorden verdraaien om zo criminelen niet te vervolgen, criminelen het hand boven het hoofd houden, ons niet serieus nemen. Politie is corrupt, incompetent en geregeerd door vriendjespolitiek, gaan we er wat aan kunnen doen? Nee vast niet, in het beste geval krijgen ze een briefje foei niet meer doen en mogen ze gewoon door gaan met hun misselijke praktijken. Zal in de zorg niet anders zijn.

Dat over die placebo kan ik volgen maar als het bv angst is moet mijn angst overwonnen worden en dan helpt gewoon geloven dat het helpt (placebo) niet en als het stress is moet ik excessieve stress vermijden. Heb overigens eens een gluten vrij dieet gevolgd omdat glutenintolerantie al mijn symptomen kon verklaren en nam vitamine d wat ik licht te kort had kon ook alles verklaren ik nam dat en geloofde even dat het beter met mij zou gaan. Is niet gebeurt. Sowieso probeer ik er maar mee te leven, maar gaat laatste tijd moeizaam. slordig getypt, maar kon even niet anders.

Laatst bewerkt:
Net de dokter gebeld, ging ****ing awkward man :roflol:

Natuurlijk was alles goed, maar dat wist ik wel heb direct achter een kopietje gevraagd en dan ga ik het door stichting b12 tekort laten checken. Heb ook tegen mijn ma verteld over die doorverwijzing naar het cgg(centrum geestelijke gezondheid) en ga deze week nog een afspraak maken.

Laatst bewerkt:
Als het angst is helpt placebo wel hoor.. Placebo werkt geestelijk en angst is ook iets geestelijks..

Volgens mij ben jij gewoon allergisch voor metaal:roflol:

allergisch voor metaal? :p explain

En weet ondertussen al goed hoe placebo en psychosomatose werken. Maar bij teveel stress kan je een bv. verzwakt immuunsysteem krijgen etc en zo langzaam je lichamelijke klachten krijgen. Dan helpt geloven dat je beter wordt niet als je nog altijd die teveel aan stress hebt. Maar vertel me eens over die metaal allergie, nog nooit van gehoord. Of is het een grap.

Hey Haaii,

Heb je topic doorgelezen, het lange verhaal aan het begin op de 1e pagina en zo hier en daar wat reacties. Ik ben absoluut geen dokter, maar ik vind het te makkelijk om alles af te schuiven op stress of "het zit tussen de oren" (enkele reacties hier en daar). Ik heb zelf inmiddels al 3 jaar last van buikklachten en heb zo'n beetje alle medische onderzoeken die er maar zijn (incl. een paar hele nare) gehad, met als conclusie dat het waarschijnlijk te maken had met stress en dat het goed zou zijn als ik verder zou kijken en me niet vast moest houden aan lichamelijke ziektes, aangezien ik voor 95% gezond ben verklaard / uitgesloten ziektes, etc.). Inmiddels staat er weer een nieuwe afspraak voor me gepland dinsdag 31 juli en ben erg benieuwd, mijn lichamelijke klachten zijn er nog steeds maar in mijn geval weet ik zeker dat mijn klachten voorkomen uit stress.

Geen idee of mijn post je iets helpt, maar je bent niet de enige die op jonge leeftijd aan het klungelen is met zijn / haar gezondheid.

Veel succes en houd ons op de hoogte ;)

dating the f**k up

hoofdpijn, concentratie van een konijn; zal het kort houden

Heb ondertussen gebeld naar het cgg en kon geen concessie maken voor een mogelijk tijdstip omwille van mijn ma die de auto vaak nodig heeft ivm haar werk. Heb aan mijn huisarts wederom een nieuw adres aangevraagd en dat is iets dichterbij en het is dan ook mogelijk om eventueel met de bus te gaan.

Heb vanmorgen de uitslagen van mijn bloed opgevraagd en mijn b12 serum waarden zijn met 80 gedaald. An sich niet heel overtuigend omdat dat nog in de normale zone zit. Echter heeft mijn dokter net nog erkend dat er mensen zijn met een hoeveelheid boven het maximum referentiegetal maar zich toch beter voelen met deze injecties. En omdat mijn symptomen goed overeen komen met b12 deficiëntie is het zeker de moeite om die behandeling te proberen. Dokter heeft wat mij betreft een te lage dosis voorgeschreven maar na mijn eerste injectie weet ik hoe het moet en ram ik ze er zelf wel in.

Laatst bewerkt:
allergisch voor metaal? :p explain

En weet ondertussen al goed hoe placebo en psychosomatose werken. Maar bij teveel stress kan je een bv. verzwakt immuunsysteem krijgen etc en zo langzaam je lichamelijke klachten krijgen. Dan helpt geloven dat je beter wordt niet als je nog altijd die teveel aan stress hebt. Maar vertel me eens over die metaal allergie, nog nooit van gehoord. Of is het een grap.

:roflol: Grap ja, alergisch voor de gewichten :o

En waar zijn de t**ten?:fa:

Hey Haaii,

Heb je topic doorgelezen, het lange verhaal aan het begin op de 1e pagina en zo hier en daar wat reacties. Ik ben absoluut geen dokter, maar ik vind het te makkelijk om alles af te schuiven op stress of "het zit tussen de oren" (enkele reacties hier en daar). Ik heb zelf inmiddels al 3 jaar last van buikklachten en heb zo'n beetje alle medische onderzoeken die er maar zijn (incl. een paar hele nare) gehad, met als conclusie dat het waarschijnlijk te maken had met stress en dat het goed zou zijn als ik verder zou kijken en me niet vast moest houden aan lichamelijke ziektes, aangezien ik voor 95% gezond ben verklaard / uitgesloten ziektes, etc.). Inmiddels staat er weer een nieuwe afspraak voor me gepland dinsdag 31 juli en ben erg benieuwd, mijn lichamelijke klachten zijn er nog steeds maar in mijn geval weet ik zeker dat mijn klachten voorkomen uit stress.

Geen idee of mijn post je iets helpt, maar je bent niet de enige die op jonge leeftijd aan het klungelen is met zijn / haar gezondheid.

Veel succes en houd ons op de hoogte ;)
Heb zelf al gemerkt dat stress mn spijsvertering kan verslechteren. Had zelf vroeger ook jarenlang constant last van mn spijsvertering (geluiden, enorm opzwellen buik, buikpijn, ...). Bij mij is het gestopt door goede voeding. Vroeger als ik een ministuk chocolade at kon ik daarvan 3 dagen ziek zijn (!). Nu mag ik zo veel chocolade eten als ik wil & zal niets slechts merken.
Als ik veel vet eet kan ik soms opnieuw last krijgen. Ik heb gemerkt dat ik zeer slecht tegen vet kan en dat meid ik nu (zonder te overdrijven).
Probleempjes met je spijsvertering zijn dus niet altijd door een ziekte ;).

Heb zelf al gemerkt dat stress mn spijsvertering kan verslechteren. Had zelf vroeger ook jarenlang constant last van mn spijsvertering (geluiden, enorm opzwellen buik, buikpijn, ...). Bij mij is het gestopt door goede voeding. Vroeger als ik een ministuk chocolade at kon ik daarvan 3 dagen ziek zijn (!). Nu mag ik zo veel chocolade eten als ik wil & zal niets slechts merken.
Als ik veel vet eet kan ik soms opnieuw last krijgen. Ik heb gemerkt dat ik zeer slecht tegen vet kan en dat meid ik nu (zonder te overdrijven).
Probleempjes met je spijsvertering zijn dus niet altijd door een ziekte ;).

Ben van de week naar de MDL-arts geweest voor een afspraak, gelukkig eindelijk een diagnose: PDS. Heb nu medicijnen tegen de buikpijn en extra vezelzakjes gekregen. Heb t idee dat t wel helpt. :)

Wil de pret niet bedrukken maar PDS is geen diagnose maar een klachtenpatroon. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt omdat er nu wel aan gewerkt kan worden.

Wil de pret niet bedrukken maar PDS is geen diagnose maar een klachtenpatroon. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt omdat er nu wel aan gewerkt kan worden.

Weet ik, maar wel stom, ze hadden een jaar geleden ook al medicijnen tegen de buikpijn kunnen geven en in ieder geval een allergische reactie kunnen uitsluiten... (heb ook een afspraak gekregen voor bij de allergoloog).

Hoe gaat t met jou en klachten? :)

Nog niks veranderd sinds mijn laatste update. Morgen krijg ik mijn b12 injectie en heb ook al een afspraak gemaakt met een psycholoog in een stad hier dichtbij waar ik desnoods met de fiets naartoe kan. Hoewel mijn ma haar auto terug werkt, dus dat zal niet meer nodig zijn.

Weet ik, maar wel stom, ze hadden een jaar geleden ook al medicijnen tegen de buikpijn kunnen geven en in ieder geval een allergische reactie kunnen uitsluiten... (heb ook een afspraak gekregen voor bij de allergoloog).

Hoe gaat t met jou en klachten? :)
Dokters zijn dom :roflol: Maar nog niet zo dom als in het buitenland, daar lieten ze me weken zonder vel rondlopen :mad:
Denk dat ik ook PDS heb. FF opgezocht en zie dat vet en melk klachten kunnen verergeren, wat bij mij zo is en andere symptomen kloppen ook:p. Gelukkig is het bij mij onder controle nu :). Of toch veel beter dan vroeger toen ik op school constant met buikpijn en lawaaimakende buik :o.
Heb ook gelezen dat probiotica zou helpen. Dan kan dit handig zijn:): http://www.vergetengroenten.be/index/artikel/119/

Dokters zijn dom :roflol: Maar nog niet zo dom als in het buitenland, daar lieten ze me weken zonder vel rondlopen :mad:
Denk dat ik ook PDS heb. FF opgezocht en zie dat vet en melk klachten kunnen verergeren, wat bij mij zo is en andere symptomen kloppen ook:p. Gelukkig is het bij mij onder controle nu :). Of toch veel beter dan vroeger toen ik op school constant met buikpijn en lawaaimakende buik :o.
Heb ook gelezen dat probiotica zou helpen. Dan kan dit handig zijn:): http://www.vergetengroenten.be/index/artikel/119/

wtf-cat.jpg

Terug
Naar boven