Fitness Seller

Het Whisky & Spirits Topic

Drankschappen zijn hier half leeg tijdens de lockdown :o er is zelfs een max hoeveelheid bier die je mag kopen zodat het niet meteen uitverkocht is:roflol::roflol:
Daarnaast staan flessen van 25 en van 60+ euro gewoon naast en door elkaar:fluit: dus als ik gewoon de flessen noem die in mijn budget zitten staat dat filter er ook meteen overheen:D

Wat zijn goede whisky's voor de beginnende whisky drinker? budget ligt niet heel hoog aangezien ik nog student ben. qua smaak vind ik Jameson en Highland Park 12 de besten die ik tot nu toe op heb

Dimple vind ik een hele milde scotch blended met goede prijs/kwaliteit ratio

Als je Highland Park 12 lekker vond zou ik Jonnie Walker green label proberen.
Kost €30 op D12

Heb net johnnie walker white walker en a song of fire gehaald om te proeven (en dan heb ik meerdere flessen open @Sanca RKO . Daarnaast heb ik ook gehoord dat het de bedoeling is om ze samen te proeven. Verder hebben ze hier wat in mijn budget zit:
Chivas regal 12
Chivas regal extra
Highland queen 8
De rest is 40+ eu....

Vandaar mijn advies om je eerst te verdiepen in de verschillen door kleine flesjes oid te kopen.

Vandaar mijn advies om je eerst te verdiepen in de verschillen door kleine flesjes oid te kopen.
Misschien wel ja, maar ik vind whiskey’s niet gauw niks aan, vind sommigen gewoon lekkerder dan anderen. En aangezien deze maar 20eu per stuk waren kan ik die nog altijd voorschotelen aan iemand met cola als ik het echt niet lekker vind

Misschien wel ja, maar ik vind whiskey’s niet gauw niks aan, vind sommigen gewoon lekkerder dan anderen. En aangezien deze maar 20eu per stuk waren kan ik die nog altijd voorschotelen aan iemand met cola als ik het echt niet lekker vind

worst case heb je een fles die je alleen drinkt als je al 2 glazen goed spul op hebt omdat je dan het verschil toch niet merkt.

Net allebei de whiskey’s geprobeerd. De white walker is echt een wegdrinker waar je je best voor moet doen om alle smaken te proeven en a song of fire is heel zacht, maar heel rokerige, intense smaak. Grappig dat je met dezelfde whiskey’s zulke andere mixen kan maken.

Aberfeldy 12 limited bottling, batch n° 2905

20200528_165726.jpg

Normaal niet zo van de whiskey maar gisteren wat verschillende kunnen proeven en dat was wel wat beter dan mijn enige ervaringen met whiskey(jack daniels & red label:p).
Gisteren dus uiteindelijk een Nederlandse whiskey op(Bus) die verrassend lekker was. Daarna nog 2 andere op die ik niet zo vond en als laatste de Balvenie double wood op. Door die laatste snap ik wel waarom mensen zo van whiskey houden. Heeft iemand een aanrader voor een online pakketje om een soort proeverij te houden?

Normaal niet zo van de whiskey maar gisteren wat verschillende kunnen proeven en dat was wel wat beter dan mijn enige ervaringen met whiskey(jack daniels & red label:p).
Gisteren dus uiteindelijk een Nederlandse whiskey op(Bus) die verrassend lekker was. Daarna nog 2 andere op die ik niet zo vond en als laatste de Balvenie double wood op. Door die laatste snap ik wel waarom mensen zo van whiskey houden. Heeft iemand een aanrader voor een online pakketje om een soort proeverij te houden?
Kom thuis maar eens proeven.

• Topic Starter Topic Starter

Tasting setjes zijn een beetje een novelty, heel heel duur voor meestal redelijk standaard bottelingen.

Mijn beste tip is om eens naar een whiskyfestival te gaan, als je wat opzoekt zul je merken dat er redelijk veel zijn in een jaar, bijna altijd met openbaar vervoer te bereiken (hint hint) en voor veel minder geld proef je echt goei spul en misschien bevriend je er nog een paar mensen.

Zonder een beetje kennis kan je op een festival naar mijn mening niet echt goed proeven. Als je verkeerd begint, met een Cask strength Coal Ila bijvoorbeeld, dan kan je de volgende whisky’s niet meer serieus proeven.

Die proef kitjes zijn in verhouding best duur, dat klopt, maar ik vind thuis op mijn gemak proeven toch wel het prettigst.

Hou deze eens in de gaten. Wullie (eigenaar) neemt altijd de moeite om te laten proeven met uitleg (zitten wel kosten aan uiteraard).
zijn eten is ook erg goed.

Terug
Naar boven