XXL Nutrition

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

De nieuwe die er nu staat is denk ik 200 flessen ofzo.
Die is nog flinker.
Helaas propvol.
 
Die van Mälmo zaten in de 10-15 range, vandaar dat ik die heb gedronken :)

Zag net voorbijkomen dat de bierwinkel iets verderop binnenkort deze heeft. Misschien ook eens proberen.
70341700_2334331423346576_669942519387127808_n.png
 
Naar het schijnt ook goed Tilquin.
Nog geen ervaring mee.
Boon is dan weer niet echt speciaal.
Te weinig vulling.
 
Ben beetje gestopt met alcohol. Wil er ook altijd smerig bij vreten. En wil er een beetje op letten.

Ik als boerelul heb trouwens genoeg aan een sjupie, kornuitje of een heineken op zn tijd.
 
Heb je al eens wijn met botrytis gehad?
:dunno:

Ik sip wel eens heel af en toe van de zoete witte wijn van mijn vriendin als ze weer roept dat die zo lekker is maar dat vind ik echt blegh.
Rode wijn heeft me ook nooit kunnen bekoren, porto wel :o
 
Ben beetje gestopt met alcohol. Wil er ook altijd smerig bij vreten. En wil er een beetje op letten.

Ik als boerelul heb trouwens genoeg aan een sjupie, kornuitje of een heineken op zn tijd.
Niks mis met een pint.
Maar die craving om vet met bier is abnormaal.
En meestal niet eens bevredigend.
:dunno:

Ik sip wel eens heel af en toe van de zoete witte wijn van mijn vriendin als ze weer roept dat die zo lekler is maar dat vind ik echt blegh.
Rode wijn heeft me ook nooit kunnen bekoren, porto wel :o

Zoet als in toegevoegde suikers waarschijnlijk.
No offence, maar dat is geen wijn.

En dat is net het jammerlijke aan die zoete.
Eens je mensen laat proeven van een goed gemaakte zoete wijn, dan gaat er een andere wereld open.
Maar er is gewoon een overaanbod aan gekruid afvalwater met een chique etiket te koop.
 
Vandaag nog eens aan de fles gaan...

Maar wat moet een mens nog drinken?

Normaal is de vaste keldermeester en dus de verantwoordelijke voor de keuzes hier ThaWasteland , maar aangezien zijn belediging in het wat als topic.
Dan maar tijdelijk als glazenvuller van dienst.

Dus marina1975 , Bubs , LM en lienlien de positie voor keldermeesteres staat open.

IMG_20190913_064553.jpg
IMG_20190913_064614.jpg
IMG_20190913_064634.jpg
 
Paar glazen rode wijn bij een goed stuk vlees 's avonds en nog geen uur later slaap ik als een roos. Heb er al zin in vanavond.
Witte wijn drink ik soms wel eens een glaasje bij het eten. Rosé in een strandbar in de zomer smaakt ook wel eens tbh :D Voor de rest weinig kennis eigenlijk, ben nog aan het teren op flessen wijn die we gekregen hebben bij onze housewarming. Ondertussen ook al enkele flessen bijgekomen door verjaardag of mensen die langs kwamen etc.
 
Paar glazen rode wijn bij een goed stuk vlees 's avonds en nog geen uur later slaap ik als een roos. Heb er al zin in vanavond.
Witte wijn drink ik soms wel eens een glaasje bij het eten. Rosé in een strandbar in de zomer smaakt ook wel eens tbh :D Voor de rest weinig kennis eigenlijk, ben nog aan het teren op flessen wijn die we gekregen hebben bij onze housewarming. Ondertussen ook al enkele flessen bijgekomen door verjaardag of mensen die langs kwamen etc.
Als je hulp nodig hebt? #teamalcohol

Om een idee te schetsen hoe dit zou verlopen, we zijn een zeer gedreven team.
Met een niet te lessen dorst.
Wij voorzien glazen. (meestal niet eens nodig) Apparatuur om alles te openen en nemen het leeggoed mee.
We zijn flexibel van uren. En hanteren geen kilometerheffing.
 
Iemand hier al eens zelf wijn gemaakt? Is dat te doen? :)

Over een maandje zullen de druiven in de tuin wel ongeveer goed zijn, zitten er aan te denken hier zelf rode wijn van te maken.
 
Dus @marina1975 , @Bubs , @Lm7790 en @lienlien de positie voor keldermeesteres staat open.
Ben niet echt een kenner... maar die titel klinkt wel leuk bij mijn initialen :roflol:

Over het algemeen was ik fan van de stevigere wijnen ... Merlot onder andere.

Bij lichtere gerechten en zomers (BBQ of een lichtere salade ) smaakt een Retsina vaak wel fris. Al ben ik niet zo van witte wijn.

De witte porto van Sandeman is zomers lekker met een kaasplankje :)
 
Ben niet echt een kenner... maar die titel klinkt wel leuk bij mijn initialen :roflol:

Over het algemeen was ik fan van de stevigere wijnen ... Merlot onder andere.

Bij lichtere gerechten en zomers (BBQ of een lichtere salade ) smaakt een Retsina vaak wel fris. Al ben ik niet zo van witte wijn.

De witte porto van Sandeman is zomers lekker met een kaasplankje :)
Witte Porto en Sherry zijn vast de meest onderschatte wijnen in deze hedendaagse wereld...

De titel brengt wel een heuse verantwoordelijkheid mee, een leeg glas is taboe!
 
Als je hulp nodig hebt? #teamalcohol

Om een idee te schetsen hoe dit zou verlopen, we zijn een zeer gedreven team.
Met een niet te lessen dorst.
Wij voorzien glazen. (meestal niet eens nodig) Apparatuur om alles te openen en nemen het leeggoed mee.
We zijn flexibel van uren. En hanteren geen kilometerheffing.
Teambuildingweekend met drankpakket ipv lunchpakket.
Glazen? De flessen zijn toch reeds van glas?
En in het weekend geen extra kosten dan, aangezien de meesten dan toch dubbel zicht hebben, lijkt het alsof je twee keer betaald wordt! Spijtig dat de arm der wet zo niet redeneert 'Ja meneer ik heb gedronken maar zie nu dubbel zoveel, dat is toch extra veilig?'
 
Witte Porto en Sherry zijn vast de meest onderschatte wijnen in deze hedendaagse wereld...

De titel brengt wel een heuse verantwoordelijkheid mee, een leeg glas is taboe!
Mijn glas is altijd halfvol!! ;)
Nooit half leeg :D
 
Iemand hier al eens zelf wijn gemaakt? Is dat te doen? :)

Over een maandje zullen de druiven in de tuin wel ongeveer goed zijn, zitten er aan te denken hier zelf rode wijn van te maken.
Binnen een maand dat is moeilijk te zeggen.
Hangt af van de soort waar jij woont.

Nog niet zelfs gemaakt maar het lijkt me een doenbaar experiment op eens te ondernemen.
Bezint wel eer ge begint.
 
Mijn vader brouwt al jaren zelf bier en wijn. Tegenwoordig volgens mij enkel bier. Vroeger gingen we hop plukken bij de Oude Maas en in de schuur de handgraanmolen helpen draaien. Op zolder stond er dikwijls wat te gisten. :P
Best lekker, maar niet de kwaliteit van de pro's. Vergt wel wat kennis en ervaring.
 
Back
Naar boven