Fitness Seller

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic

Peiling Peiling What's your poison?

• Totaal stemmers
    36
IMG_5629.jpeg
Da's een stevige bak koffie!
:klink:

Het smaakt bijna als een koude Irish Coffee ja, ook 440ml.
Voor mij zijn porters en stouts een aquired taste. Een vriend met wie ik weleens biertjes drink waardeert ze enorm, dus meestal beginnen we de avond daarmee. Op een gegeven moment ga je het lekker vinden.

Ja, maar zelfs een Kasteel donker vind ik lekkerder.
Dat mag je niet eens denken of hardop zeggen, laat staan opschrijven!
:p

Ben ik niet met je eens, maar Kasteel Donker kan ik me ook niet heel sterk voor de geest halen. Er zit voor mij ook sentimentele waarde aan Trappistenbier, dat zal ongetwijfeld mijn smaakbeleving beïnvloeden.

Als Kasteel Donker weer ergens in de aanbieding is probeer ik het mogelijk eens naast elkaar.

:roflol:

Ik heb geen idee, ze staan regelmatig op zo'n kopstelling, maar dan loop ik er met een grote boog omheen.

Weet ik niet, soms smaakt het ook wel echt beter. Ik ben geen fan van Triples, maar die van Rochefort vind ik best aardig.
Een site die ik bekeek gaf de 10 als Quadruppel, de 8 als Dubbel. De Tripel is die paarse, die is volgens mij vrij nieuw.

Laatst bewerkt:
Een site die ik bekeek gaf de 10 als Quadruppel, de 8 als Dubbel. De Tripel is die paarse, die is volgens mij vrij nieuw.
De 8 als Dubbel op de markt zetten is wel lef hebben.

Die paarse Tripel is nog maar een paar jaar op de markt ja.

Nu een Chimay Blauw, weer een Quadrupel, hij is mij wel wat te zuur.

IMG_5816.jpeg

IMG_4951.jpeg

Het blijft wennen, dergelijke bieren in blik (en het uitschenken), maar het heeft ook wel wat om ‘s zomers 440ml @ 11% uit een blikkie te lurken.

Quadruples zijn gewoon ronder voller en complexer van smaak met een zachte afdronk. Ik hou daar wel van.
Deze heeft de lokale Jumbo nu ook in zijn assortiment. Ik ben alleen vergeten wat ik er van vond, dus maar weer eentje meegenomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.198
IMG_20250601_120110.jpg

De eerste halve liter smaakte OK.
De liter die daarop volgde was prima.

De 8 als Dubbel op de markt zetten is wel lef hebben.

Die paarse Tripel is nog maar een paar jaar op de markt ja.

Nu een Chimay Blauw, weer een Quadrupel, hij is mij wel wat te zuur.

IMG_5816.jpeg
Beetje een haat-liefde verhouding met deze een keer smaakt die top en dan weer eens banaal en laat die weinig indruk na.

Deze heeft de lokale Jumbo nu ook in zijn assortiment. Ik ben alleen vergeten wat ik er van vond, dus maar weer eentje meegenomen.
@Mentat als je Kasteel bier al zoete zooi vind moet je niet eens aan die Quad beginnen.

Net wel een St. Bernardus ingeschonken, die bevalt een stuk beter.
IMG_5895.jpeg

@Mentat als je Kasteel bier al zoete zooi vind moet je niet eens aan die Quad beginnen.

Net wel een St. Bernardus ingeschonken, die bevalt een stuk beter.
IMG_5895.jpeg
Ik vind die Quadruple van La Trappe helemaal niet zo zoet als die bruine Kasteel.

Die Abt 12 vind ik lekker.

Terug
Naar boven