- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het smaakt bijna als een koude Irish Coffee ja, ook 440ml.
Voor mij zijn porters en stouts een aquired taste. Een vriend met wie ik weleens biertjes drink waardeert ze enorm, dus meestal beginnen we de avond daarmee. Op een gegeven moment ga je het lekker vinden.Het smaakt bijna als een koude Irish Coffee ja, ook 440ml.
Waar stap je dan in vredesnaam op over?Een vriend met wie ik weleens biertjes drink waardeert ze enorm, dus meestal beginnen we de avond daarmee.
Op die avond of gedurende langere tijd?
Het is niet meer dan het kopje koffie om mee te beginnen, veelal is het een porter en geen imperial stout.
Over langere tijd vind ik het nu wel lekker, niet iets wat ik zelf zou bestellen, maar ik doe wel mee.
Ok want na 440ml @12% Imperial Stout is er niet heel veel anders dan een peated whisky waarop ik zou overstappen.Het is niet meer dan het kopje koffie om mee te beginnen, veelal is het een porter en geen imperial stout.
Kan ik me voorstellen, dat is geen onlogische gedachtegang.Ok want na 440ml @12% Imperial Stout is er niet heel veel anders dan een peated whisky waarop ik zou overstappen.
Nederlands Trappistenbier, hulde!Omdat het de eerste Quadruple was toch maar weer eens geprobeerd. Geen verkeerd biertje, maar voor een Quadruple vind ik hem wel best lafjes.
![]()
Ja, maar zelfs een Kasteel donker vind ik lekkerder.
Dat mag je niet eens denken of hardop zeggen, laat staan opschrijven!Ja, maar zelfs een Kasteel donker vind ik lekkerder.

Als Kasteel Donker weer ergens in de aanbieding is probeer ik het mogelijk eens naast elkaar.
die kost nog geen €2,50Weet ik niet, soms smaakt het ook wel echt beter. Ik ben geen fan van Triples, maar die van Rochefort vind ik best aardig.Er zit voor mij ook sentimentele waarde aan Trappistenbier, dat zal ongetwijfeld mijn smaakbeleving beïnvloeden.

Een site die ik bekeek gaf de 10 als Quadruppel, de 8 als Dubbel. De Tripel is die paarse, die is volgens mij vrij nieuw.Weet ik niet, soms smaakt het ook wel echt beter. Ik ben geen fan van Triples, maar die van Rochefort vind ik best aardig.
De 8 als Dubbel op de markt zetten is wel lef hebben.Een site die ik bekeek gaf de 10 als Quadruppel, de 8 als Dubbel. De Tripel is die paarse, die is volgens mij vrij nieuw.
En dat zijn ze zeker niet waard, gatverdamme wat een zoete meuk.
Deze heeft de lokale Jumbo nu ook in zijn assortiment. Ik ben alleen vergeten wat ik er van vond, dus maar weer eentje meegenomen.![]()
Het blijft wennen, dergelijke bieren in blik (en het uitschenken), maar het heeft ook wel wat om ‘s zomers 440ml @ 11% uit een blikkie te lurken.
Quadruples zijn gewoon ronder voller en complexer van smaak met een zachte afdronk. Ik hou daar wel van.
Beetje een haat-liefde verhouding met deze een keer smaakt die top en dan weer eens banaal en laat die weinig indruk na.De 8 als Dubbel op de markt zetten is wel lef hebben.
Die paarse Tripel is nog maar een paar jaar op de markt ja.
Nu een Chimay Blauw, weer een Quadrupel, hij is mij wel wat te zuur.
![]()
@Mentat als je Kasteel bier al zoete zooi vind moet je niet eens aan die Quad beginnen.Deze heeft de lokale Jumbo nu ook in zijn assortiment. Ik ben alleen vergeten wat ik er van vond, dus maar weer eentje meegenomen.
Ik vind die Quadruple van La Trappe helemaal niet zo zoet als die bruine Kasteel.@Mentat als je Kasteel bier al zoete zooi vind moet je niet eens aan die Quad beginnen.
Net wel een St. Bernardus ingeschonken, die bevalt een stuk beter.
![]()