MuscleMeat

Het WK 2006 topic!

EricR zei:
Nederland speelt niet altijd mooie potten en bij tijden en wijle zelfs dramatisch, maar Italie speelt soms gewoon een heel WK als een krant en haalt daarmee de finale.

Zie 1994, dat was qua spel echt drie keer niks.

Je haalt niet de finale wanneer je geen kwaliteit hebt... slecht spelen en de finale halen is onmogelijk.... zoals ik zei is resultaatvoetbal geen anti-voetbal... je ontwijkt mijn vraag weer ;)

Als Italie als een krant speelt en haalt daarmee de finale hoe speelt de rest dan?

Mijn land zal het ook niet zijn hoor daar niet van.. ik houd niet van resultaatvoetbal en daar gaat het mij ook niet om maar het kost mij geen moeite om hun kwaliteit te herkennen en ze te respecteren voor de behaalde resultaten die je niet zomaar kan behalen.. maar dat gezemel van de Nederlanders altijd word ik een beetje moe van... anti-voetbal bla..bla..bla.. en hier zecht er zelfs eentje dat het Italiaans voetbal geen kwaliteit heeft en nooit gehad.. nou als je dat zegt heb je toch echt weinig kaas van het spelletje begrepen om er maar even een uitdrukking tegenaan te gooien.

Socrates zei:
Resultaatvoetbal is geen anti voetbal... je kan ervan houden of niet dat is een persoonlijke smaak maar dat gezevel elke keer om de prestaties van een team/land neer te halen word ik altijd zo moe van..

Met de potentie die in dit Italiaans team zit zouden ze echt volop de aanval kunnen spelen! Maar dat doen ze niet, ze kiezen liever voor het resultaat-voetbal. En ik vind dat inderdaad laf! Nederland wilt graag domineren en aanvallend spelen maar dat kunnen ze momenteel gewoon niet. Maar ze hebben het wel geprobeerd. Dat zie ik veel liever dan het wel kunnen maar het niet doen. En vandaar is het Italiaanse voetbal niet echt meer waar het in eerste instantie toch om begonnen is: volksvermaak. Vandaar ook alle lege plekken week in week uit in de Italiaanse competitie.

Socrates zei:
maar dat gezemel van de Nederlanders altijd word ik een beetje moe van... anti-voetbal bla..bla..bla.. en hier zecht er zelfs eentje dat het Italiaans voetbal geen kwaliteit heeft en nooit gehad.. nou als je dat zegt heb je toch echt weinig kaas van het spelletje begrepen om er maar even een uitdrukking tegenaan te gooien.

Dat hoor je mij in ieder geval niet zeggen, maar wordt verder niet warm of koud van het spel van Italie.

bouwens62 zei:
Met de potentie die in dit Italiaans team zit zouden ze echt volop de aanval kunnen spelen! Maar dat doen ze niet, ze kiezen liever voor het resultaat-voetbal. En ik vind dat inderdaad laf! Nederland wilt graag domineren en aanvallend spelen maar dat kunnen ze momenteel gewoon niet. Maar ze hebben het wel geprobeerd. Dat zie ik veel liever dan het wel kunnen maar het niet doen. En vandaar is het Italiaanse voetbal niet echt meer waar het in eerste instantie toch om begonnen is: volksvermaak. Vandaar ook alle lege plekken week in week uit in de Italiaanse competitie.

Ze kiezen idd liever voor resultaat voetbal omdat ze daar goed in zijn en dus de resultaten ook behalen, heeft niks met laf te maken.

Nederland probeert het en kan het heel erg vaak niet idd maar dat is ook niet erg.. aar dan moet je niet gaan zeuren als een ander land wel slaagt in hun spel met onzinnige excusses en jezelf alsnog beter proberen te lijken. Ook Nederland vind resultaat het belangrijkste maar is sms ietwat hypocriet als ze verliezen (komt ook door de media hoor.. die roepen weer wat en "het volk" hobbelt er een beetje achter aan)

Sport is allang geen volksvermaak hoor.. heb je toevallig al eens de bedragen die hierin gemoeid gaan gezien?

Socrates zei:
Nee maar dat stukje was ook niet op jouw gedoelt ;) (sportfood.nl)

Weet ik, maar toch maar even duidelijk maken dat ik Italie wel kwaliteit vind hebben alleen het spel spreekt me niet aan.

Socrates zei:
Sport is allang geen volksvermaak hoor.. heb je toevallig al eens de bedragen die hierin gemoeid gaan gezien?

Daar heb je gelijk in! En daar is men dan ook de fout in gegaan bij het voetbal waardoor de meeste teams spelen om niet te verliezen ipv spelen om te winnen.:(

Gaat echt ten koste van het kijkplezier.

Italië is behoorlijk gedaald in mijn aanzien! :mad:

EricR zei:
Weet ik, maar toch maar even duidelijk maken dat ik Italie wel kwaliteit vind hebben alleen het spel spreekt me niet aan.

Dan zijn we daar dus uit :D mijn spelletje is het ook niet hoor zoals ik zei maar geef ze wel de credits die ze verdienen.

bouwens62 zei:
Daar heb je gelijk in! En daar is men dan ook de fout in gegaan bij het voetbal waardoor de meeste teams spelen om niet te verliezen ipv spelen om te winnen.:(

Gaat echt ten koste van het kijkplezier.

Tsja.. dat is wel zo maar helaas is het niet meer terug te draaien...

By the way... Brazilie 1-0 Adriano... hoop dat Guus Geluk nog voor een stundje kan zorgen en nog de 1-1 of zelfs de 1-2 kan maken... Hup Socceroes!!

Nou moet Australië nog ff Kroatië verslaan en hoppa! De stunt is weer compleet!

Jammer voor de Aussies, maar Brazilie maakte wederom een fletse indruk.

Socrates zei:
Het Italiaans voetbal is zeker waadeloos.. altijd al geweest.. kijk maar eens naar hun gewonnen Wk's en kijk maar naar hun behaalde titels op clubniveau... stelt helemal niks voor... zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Engelsen :rolleyes:

Waarom praten de mensen elkaar allemaal na vraag ik me meestal af... in Nederland loopt iedereen op het Italiaans voetbal te zeiken terwijl ze zelf niet eens in de schaduw kunnen staan van deze grootmacht...

Behaalde titels op clubniveau??? Met hoeveel Italianen in het elftal???
Clubs hebben het in Italie in de jaren '90 goed gedaan omdat er geen Italiaan bijna meer in zat.

De hele houding van Italianen naar het voetbal toe spreekt mij totaal niet aan.
Glamour boys die verdedigend denken, lopen te rollen over het veld alsof ze elke keer neergeschoten worden en zelf de smerigste overtredingen uitdelen.Bij elke overtreding vragen om een kaart voor de tegenstander. Natuurlijk zitten er goede voetballers bij, maar hun instelling vind ik zo beschamend en dat alles noem ik anti-voetbal.

We zijn het zelden eens Socrates en helaas dus ook niet over voetbal.;) :D

Een triest Wk tot nu toe voor mij als Seleçao fan, Ploeg presteert niet echt zoals het hoort, Ronaldo word voortdurend verguist zelfs door eigen fans, Rivaldo werd thuisgelaten voor "Fred", Denilson is gewoon verdwenen :(

:( :( :(

ronaldo_rivaldo_cele_300.jpg

Santino88 zei:
Een triest Wk tot nu toe voor mij als Seleçao fan, Ploeg presteert niet echt zoals het hoort, Ronaldo word voortdurend verguist zelfs door eigen fans, Rivaldo werd thuisgelaten voor "Fred", Denilson is gewoon verdwenen :(

Ronaldo zou zich diep moeten schamen, hoe die over het veld waggelt, dat kan dus echt niet meer langer zo. Rivaldo heeft de verkeerde keuze gemaakt om voor het geld te kiezen in een mindere competitie, en denilson??? tja, voor hem is destijds de druk te groot geworden (als duurste braziliaan bij Betis). Als Brazilie zo speelt, worden ze geen wereldkampioen

Rivaldo speelt nog steeds op goed niveau dus zie ik het probleem niet, zeker nu had hij nog van grote waarde kunnen zijn.

Denilson speelt gewoon in Frankrijk maar word genegeerd door de bondscoach.

Santino88 zei:

Na de prima invalbeurt van Robinho vanavond, denk ik dat het gedaan is met Ronaldo voor deze WK.

Terug
Naar boven