XXL Nutrition

Het woord 'boefjes'....

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Dat woord 'boefjes'. Ik word er niet GOED van.
Jeugdige criminelen worden in ons land 'boefjes' genoemd. Dat verzacht de term een beetje. Zo ook waren de boefjes deze week in het niuews; in mijn stad begint een nieuw project (het zoveelste na een reeks mislukte) met 'Marokkaanse boefjes'. De heren liggen in een scheur want ik ken enkele van deze jonge rovers die de kunst van roven en stelen in hun bloed meedragen.
Zij hangen dag en nacht rond op straat, bedreigen ouderen, bestelen winkeliers, intimideren meisjes en voelen zich alleen heersend over stad en straat. Wie deze huftertjes wil omvormen moet van goede huize komen. Immers: De taal die zij verstaan is de taal van pa's riem en dus NIET de taal van softe praatgroepjes.

Wat gaan we daaraan doen? We gaan een stel hulpverleners laten praten met de ouders van de 'boefjes' waardoor de ouders meer inzicht krijgen in het werk van de hulpverleners en ja nou komt het: De hulpverleners moeten ook wat leren: Zij krijgen inzicht in hoe de ouders met de kinders omgaan ("over de deurdrempel is justitie de baas, dag zoon!") en de verschillende codes en omgangsvormen die er leven tussen ouders en kinderen (Bekend Marokkaans gezegde: "Als er in een melkfles whiskey zit is het nog altijd MELK!" wat zoveel betekent als: wie z'n activiteiten goed verhuld krijgt nooit schuld).

Waar gaat dit heen? Wie stopt ooit eens deze geldverkwisting? En wie is er zo MOEDIG om ooit eens op te staan en te zeggen: Sinds wanneer is het normaal dat er speciale hulpprojecten worden opgestart voor speciale bevolkingsgroepen? Dat wil toch zeggen dat er een zekere voorkeur voor criminaliteit heerst bij die bevolkingsgroep?

Kleine Ricardo heeft zijn peuterleidster verkracht, in stukken gesneden en gebakken op het fornuis in de speelhoek. Het boefje.

Bepaalde bevolkingsgroepen hebben geen voorkeur voor criminaliteit.
Bepaalde culturen hebben voorkeur voor criminaliteit. En dat komt geeneens door de cultuur zelf, maar meer door het feit dat een bepaalde relatief nieuwe cultuur in ons land geen enkele binding heeft met de reeds bestaande cultuur. In Jip en Janneke taal: die cultuur heeft volkomen schijt aan de bestaande cultuur. Ze regelen hun zaakjes op de voor hun makkelijkste manier, en dan kom je in dit land schijnbaar bij criminaliteit uit

Boefjes zijn deugnieten, jongetjes die mensen een poets bakken. Waar jij het over hebt is uitschot, addergebroed. Ratten van de laagste orde, ondergedierte dat het inderdaad in hun bloed meedraagt om never nooit niet te deugen.
Hun criminele gedrag overstijgt iedere maffiabeweging in beleving door de samenleving omdat ALLES wat ze doen DIRECT op individuen is gericht. Ik niemand die ooit geliquideerd is door de russische maffia, maar allemaal zijn we op onze hoede voor dat intimiderende vervelende tuig.

Je hebt zó gelijk, dit is wéér het zoveelste project dat gedoemd is om te mislukken. Gaan nu de hulpverleners hun werk aanpassen nu duidelijk is dat er in de mentaliteit van die mensen niks goeds steekt en ze zich TOTAAL niet willen aanpassen aan ons?

Waar dit heen gaat? Het gaat dezelfde kant op als we zonder dergelijke projecten zouden gaan, een kant van toenemend geweld, onveiligheid 'kruimelcriminaliteit' maar zoals ik zei; wat in de beleving van IEDEREEN ontzettend ongewenst is.

DBC01 zei:
Dat woord 'boefjes'. Ik word er niet GOED van.
Jeugdige criminelen worden in ons land 'boefjes' genoemd. Dat verzacht de term een beetje. Zo ook waren de boefjes deze week in het niuews; in mijn stad begint een nieuw project (het zoveelste na een reeks mislukte) met 'Marokkaanse boefjes'. De heren liggen in een scheur want ik ken enkele van deze jonge rovers die de kunst van roven en stelen in hun bloed meedragen.
Zij hangen dag en nacht rond op straat, bedreigen ouderen, bestelen winkeliers, intimideren meisjes en voelen zich alleen heersend over stad en straat. Wie deze huftertjes wil omvormen moet van goede huize komen. Immers: De taal die zij verstaan is de taal van pa's riem en dus NIET de taal van softe praatgroepjes.

Wat gaan we daaraan doen? We gaan een stel hulpverleners laten praten met de ouders van de 'boefjes' waardoor de ouders meer inzicht krijgen in het werk van de hulpverleners en ja nou komt het: De hulpverleners moeten ook wat leren: Zij krijgen inzicht in hoe de ouders met de kinders omgaan ("over de deurdrempel is justitie de baas, dag zoon!") en de verschillende codes en omgangsvormen die er leven tussen ouders en kinderen (Bekend Marokkaans gezegde: "Als er in een melkfles whiskey zit is het nog altijd MELK!" wat zoveel betekent als: wie z'n activiteiten goed verhuld krijgt nooit schuld).

Waar gaat dit heen? Wie stopt ooit eens deze geldverkwisting? En wie is er zo MOEDIG om ooit eens op te staan en te zeggen: Sinds wanneer is het normaal dat er speciale hulpprojecten worden opgestart voor speciale bevolkingsgroepen? Dat wil toch zeggen dat er een zekere voorkeur voor criminaliteit heerst bij die bevolkingsgroep?

Jij varkenseter niet begraipen onsj cultuur. Stelen isj goet voor enocomie. Wij geld overhouden. Op straat hangen is meer ask akct ativiteit. Wij bezig houden en niet vervelen. Wij nken met witte meisjes. Is integratsjie. Marokan en Witte kindje. Samen toch. Wai niet ouderen bedraigen. Wij hen roepen maar zij bang voor sjlachtmes. Waarom?

Jullie hollandersj dom. Willen praten met oudersj, maar oudersj niet bepraip. Praten alleen marokan. Staksj beginnen ramadan, dan wij vrij. Jullie varkenslapjesj mogen dan straat beheersjen. Jullie niet kunnen en dan straat weer aan onsj terug geven na ramadan.

Saint Al Mohammad.

• Topic Starter Topic Starter
Maar je mag er geen woord over zeggen want er zijn ook goede Marokkanen.
Ja zo ken ik er nog wel 100.

Ik refereer nog maar eens aan mijn tijd in Spanje. Op een gegeven moment hadden bevriende bareigenaren en hoteliers het over 'Estos putos Holandeses, touristas de mierda' wat zoveel betekent als 'De k*t-Hollanders, schijt-toeristen'.
Ze verontschuldigden zich tegenover mij, omdat ik ook Hollands ben.

Weet je wat ik heb gezegd? "Ga gerust uw gang. Zeg maar dat het k*t-Hollanders zijn want dat zijn het in de regel, de mensen die uw hotel en uw bar verzieken, uw handel verkloten. Want als u moet gaan wachten tot élke Hollander zich slecht gedraagt, dan kunt u nooit zeggen dat in het algemeen Hollands toerisme waardeloos is!".

Dat is namelijk de truc van links, ook in Spanje. Zeggen dat ze 'niet allemaal' zo zijn.
Nee hehe. Maar hoe wil je dan aan de kaak stellen dat vooral Italianen en Nederlanders irritant zijn in Spanje? Dat mag je dus niet eerder zeggen dan dat je bewezen hebt dat elke Hollander, ook die van 65+, vervelend is.
Dat gaat dus niet.

Een tijd terug werden Nederlanders gewoon geweerd uit Antwerpse horeca!
Omdat het dronken rellerig k*tvolk was. En gelijk hebben die Belgen. Meteen weigeren. Goeien onder de kwaden lijden opdat de goeien actie ondernemen.
Laat mensen maar eerst eens bewijzen dat ze iets waard zijn.

Je komt wel erg kort door de bocht DBC01,

Het zijn niet alleen de marokkanen en er zijn net zo goed nederlanders die zich schuldig maken aan de activiteiten die je aanhaalt.
Door de imigranten in buurten te zetten die verpauperd zijn en weinig kans geven op de arbeidsmarkt zijn vaak de aannleiding tot dit gedrag.

Je zult altijd het cultuur verschil blijven zien, gelukkig maar want andere culturen zijn ook erg interessant als je er naar gaat kijken.

En de Antillianen en asociale Hollanders etc Peoples ik weet het.

Maar ik heb het nu even over de groep die er in den lande overal bovenuit springt. Want voor hun worden de boefjes-projecten georganiseerd!

In Rotterdam en Groningen zijn dat de Antillianen maar landelijk gezien de Marokkanen. Wie dat ontkent moet even de CBS cijfers erbij pakken.

Een leuke anekdote:

Ik ken een Marokkaans meisje dat zojuist is getrouwd met een Marokkaan.
Mensen die wálgen van Marokkanen. En weet je wat zij vertelde? 'De Marokkanen die je hier over het algemeen ziet zijn in Marokko zogenaamde 'straatmensen' geweest. Leven vooral op straat en roofden daar ook al. Derderangs volk is hierheen getrokken kerel.
En waar ze enorm om moet lachen: 'Jullei worden belazerd, zelfs met taal en uitspraak. Marokkaanse jongens praten dan met dat speciale toontje dat 'zzz''zzz' toontje, met een harde 'g' erin, alleen maar om jullie Nederlanders de stuipen op het lijf te jagen. Weet je dat ze in Marokko niet eens Marokkaans praten zoals je ze hier hoort slissen? Die bijengeluiden die ze maken bleken afdoende om jullie bang te maken. Trap er niet in!!!"

Zomaar een opmerking van een gemiddelde Marokkaanse die het spelletje beter doorheeft dan wij.

'De truc van links' :roflol: Het simplisme viert weer hoogtij merk ik al. Je moet de politiek in gaan DBC, zijn genoeg simplisten die op je zullen stemmen.

Door de imigranten in buurten te zetten die verpauperd zijn en weinig kans geven op de arbeidsmarkt zijn vaak de aannleiding tot dit gedrag.

Zet ze meteen in nieuwe Vinex-wijken toch? Als dat zou helpen maar helaas: IS al geprobeerd. Dat heeft de gemeente Utrecht ook gedaan. Wat hebben we daar nu? Kapitale woningburten die worden geterroriseerd door jonge Marokkanen. Een collega van mij moest een buurtvergadering geheim houden anders kwamen de heren even het buurtcentrum platgooien.
Dagelijks worden bij haar in de buurten mensen bedreigd en auto's bekrast. Die jongens krijgen godver alle kansen die je maar kunt hebben + eex extraatje van de staat en nog zijn ze zo. Nee Peoples, ga nu niet de hand in eigen boezem steken en zeggen dat het onze eigen schuld is, die boefjes willen zelf zo zijn. Kansen zat gekregen!

EricR zei:
'De truc van links' :roflol: Het simplisme viert weer hoogtij merk ik al. Je moet de politiek in gaan DBC, zijn genoeg simplisten die op je zullen stemmen.

Ga es in op de materie. Of vind je me dan meteen een populist?
Jij vindt de term 'boefjes' wel okay?

Je haalt graag alleen de 'simplistische' dingen uit mijn tekst, om de rest te negeren. Want oh oh hij zal maar es een punt hebben die DBC...

Het is maar goed dat je trouwens vertrekt uit je achterstandsbuurt DBC, op een gegeven moment ga je denken dat de wereld om je heen ook de werkelijkheid is in de rest van Nederland. Achtersstandsbuurtproblematiek is 'for real', maar het grootste deel van Nederland woont gewoon in buurten waar amper wat gebeurd.

Da's maar de helft; :) Nog dagelijks heb ik met deze mensen te maken met mijn werk aangezien bijna 100% van de clienten en bezoekers uit die buurten komt.

Ik zie hoe vreselijk veel allochtonen hun uiterste best doen om goed over te komen. Daar haal ik m'n positieve zin uit: Die mensen laat ik graag zien dat hun signaal opgevangen wordt. Prachtig. Want het kan ook anders.

Maar voor de rest geen goed woord.

Het is maar goed dat je trouwens vertrekt uit je achterstandsbuurt DBC, op een gegeven moment ga je denken dat de wereld om je heen ook de werkelijkheid is in de rest van Nederland. Achtersstandsbuurtproblematiek is 'for real', maar het grootste deel van Nederland woont gewoon in buurten waar amper wat gebeurd.

Een aardig teken dat je mijn posts niet goed leest. Het is geen zaak van achterstandbuurten alleen meer. Splinternieuwe wijken die pas enkele jaren bestaan worden geterorriseerd door wijkgroepen Marokkanen waarvan de ouders geen weet hebben wat ze uitspoken. Het is dus geen pauperwijk-probleem meer maar heeft zich verplaatst naar de moderne nieuwe wijken met veel kwaliteit van leven. Dat zijn de feiten. Dat achterstandswijken je eigen werkelijkheid worden is een achterhaald iets, het komt nu in elke soort wijk voor.

DBC01 zei:
Ga es in op de materie. Of vind je me dan meteen een populist?
Jij vindt de term 'boefjes' wel okay?

Je haalt graag alleen de 'simplistische' dingen uit mijn tekst, om de rest te negeren. Want oh oh hij zal maar es een punt hebben die DBC...
Welk punt heb je dan? Dat een paar knuffelaars de boel bagataliseren? Tja dat is waar, maar dan hoef je nog niet iedereen binnen een bevolkingsgroep te zien als het kwaad.

Qua grote stadsproblematiek weet ik genoeg, ben opgegroeid in 1 van de slechtste wijken van heel Nederland (Spoorwijk, Den Haag) en werk nu voor een woningbouwvereniging. Heb daar in vorige functies ook genoeg meegemaakt. Maar zal niet gelijk een grotere groep veroordelen omdat er binnen die groep wat meer rotte appels aanwezig zijn. Wat dat betreft heb ik zelf genoeg negatieve ervaringen. Spoorwijkers waren volgens de algemene opinie allemaal verrot, dus als er iets voorviel op school was ik altijd de lul. 'De Spoorwijker heeft gedaan'. Kon er ook weinig aan doen dat ik zo'n beetje als enige Spoorwijker een hogere opleiding volgde dan 2 jaar LTS-zwakstroom.

Hulde voor jouw American Dream die uitgekomen is: van achterbuurtjochie tot bergbeklimmende virtuoos. Maar uit je tekst maak ik op dat jij de problematiek ziet als iets kleins dat weleens her en der es voorkomt maar verder geen noemenswaardige factor is.

Vroeger was het Spoorwijkertje de lul op school als er ingebroken was. Maar Spoorwijkse jongerend deden vroeger niet systematisch wat Marokkaanse jongeren tegenwoordig uitvreten.
Dat is criminaliteit van een heel ander kaliber meneer. En ga anders eens praten met de politie uit je stad. Of zijn die ook bevooroordeeld?

DBC01 zei:
Een aardig teken dat je mijn posts niet goed leest. Het is geen zaak van achterstandbuurten alleen meer. Splinternieuwe wijken die pas enkele jaren bestaan worden geterorriseerd door wijkgroepen Marokkanen waarvan de ouders geen weet hebben wat ze uitspoken. Het is dus geen pauperwijk-probleem meer maar heeft zich verplaatst naar de moderne nieuwe wijken met veel kwaliteit van leven. Dat zijn de feiten. Dat achterstandswijken je eigen werkelijkheid worden is een achterhaald iets, het komt nu in elke soort wijk voor.
Veel bewijs dan wat 'hearsay' heb je daar niet volgens mij. Ik ken de cijfers voor Den Haag qua vandalisme vrij goed. In de betere buurten komt dat amper voor. Onze probleemwijken zijn Transvaal, Schilderswijk, Laak, Molenwijk, Spoorwijk en nog wat wijken die daar op aansluiten. Buiten die wijken is de mutatiegraad lager en het aantal vernielingen is meestal ook maar een kwart van wat binnen de probleemwijken de norm is.

Denk dat die cijfers niet veel anders zijn binnen de andere grote steden. Heb voor mijn woningbouwvereniging 7 jaar de vandalismecijfers gerapporteerd.

DBC01 zei:
Vroeger was het Spoorwijkertje de lul op school als er ingebroken was. Maar Spoorwijkse jongerend deden vroeger niet systematisch wat Marokkaanse jongeren tegenwoordig uitvreten.
Dat is criminaliteit van een heel ander kaliber meneer. En ga anders eens praten met de politie uit je stad. Of zijn die ook bevooroordeeld?
Denk het toch echt niet, Spoorwijk was nog een graadje erger dan wat nu voorvalt. Of zijn schietpartijen op straat gedurende de avonduren een normale gebeurtenis? Zomerrellen met inzet van 25 ME wagens normaal? Oud en nieuw en voor de rest van de stad waren we een no-go area.

Spoorwijk had als enige opleiding een weg naar crimineel of uitkeringstrekker, had zelf in ieder geval geen vrienden meer die geen strafblad hadden op een gegeven moment. Er zullen dan heus nog wel wat brave borsten hebben rond gelopen maar denk dat 70% zeker op het criminele pad bezig was. Dat zijn cijfers die niet voorkomen bij welke bevolkingsgroep ook.

artikel 8 van de grondwet: Het recht tot vereniging wordt erkend. Bij de wet kan dit recht worden beperkt in het belang van de openbare orde.

Ze moeten daar in den haag eens wat meer in het wetboek bladeren.

Ik heb het over relatief nieuwe wijken zoals Oudenrijn-noord, en alles wat er nu buiten Utrecht gebouwd wordt, sub-urbs dus. Amersfoort-Vathorst bestaat nu 2 jaar met inwonenden en het is compleet raak: Enorme problemen met allochtone jongeren daar. Die wijk is net nieuw! Utrecht Leidsche Rijn: Dezelfde problemen. Met name dus middelgrote steden die aan snele uitbreiding doen hebben daar mee te maken. En dat is niet gebaseerd op hearsay. Jammer trouwens dat je weer mijn inhoud afdoet als 'hearsay', ofwel vraagtekens bij mijn kennis zet.

Het zal allemaal niet zo erg zijn toch? Eigenlijk zijn het mensen als ik die de echte problematiek zijn hoor je dan. Mensen die dingen overdrijven.....

Ik ben 12 marokkanen werken voor me, waarvan 8 daadwerkelijk uit Marokko komen en de andere 4 in de leeftijdscatagorie die jij bedoelt.

Als je die mensen altijd aankijkt met een blik van: "Jij bent vast ook zo´n k*t marokkaan" dan gaan die mensen zich niet aanpassen, het wordt een visule cirkel op dat moment. Hun gaan denken : " het maakt toch niet uit wat we doen we worden toch altijd zo aangekeken". Op deze manier kunnen ze nooit intergeren in onze multiculturele samenleving.
Wij Nederlanders hebben ook weinig tot geen contact met onze allochtonen. Ze blijven zo in hun eigen cultuur hangen en dit komt niet ten goede aan de intergratie.

We moeten eens ophouden om ons zo negatief uit te laten tegen dit soort mensen.

Mijn Marokkaanse werknemers werken zich een slag in de rondte en proberen zich gewoon aan te passen aan ons.

Om de groep tuig aan te pakken moet je wat meer sociale controle uitvoeren, heel makkelijk is het om dingen te zeggen op een veilige afstand.

In iedergeval tracht ik om onze medelanders geen stempel op het hoofd te drukken en ze zien als mensen en niet als die "k*t" marokkanen!

nofear train! zei:
artikel 8 van de grondwet: Het recht tot vereniging wordt erkend. Bij de wet kan dit recht worden beperkt in het belang van de openbare orde.

Ze moeten daar in den haag eens wat meer in het wetboek bladeren.

Den Haag is al verloren. Dat kun je meteen als grondgebied bij een andere staat bijschrijven. Ik stond laatst voor de BBQ op station R'dam en iemand zei me als je dit erg vindt, take a look at The Hague...

Terug
Naar boven