XXL Nutrition

Het woord 'boefjes'....

Overigens zeg ik niet dat het alleen maar incidenteel voorkomt, ik geef alleen aan dat de problematiek grotendeels voorkomt in de slechtere buurten. Buiten die buurten zijn het inderdaad incidenten. Mocht het daar structureel voorkomen dan wordt er in het gros van de gevallen hard tegen opgetreden.

• Topic Starter Topic Starter
Peoples zei:
Ik ben 12 marokkanen werken voor me, waarvan 8 daadwerkelijk uit Marokko komen en de andere 4 in de leeftijdscatagorie die jij bedoelt.

Als je die mensen altijd aankijkt met een blik van: "Jij bent vast ook zo´n k*t marokkaan" dan gaan die mensen zich niet aanpassen, het wordt een visule cirkel op dat moment. Hun gaan denken : " het maakt toch niet uit wat we doen we worden toch altijd zo aangekeken". Op deze manier kunnen ze nooit intergeren in onze multiculturele samenleving.
Wij Nederlanders hebben ook weinig tot geen contact met onze allochtonen. Ze blijven zo in hun eigen cultuur hangen en dit komt niet ten goede aan de intergratie.

We moeten eens ophouden om ons zo negatief uit te laten tegen dit soort mensen.

Mijn Marokkaanse werknemers werken zich een slag in de rondte en proberen zich gewoon aan te passen aan ons.

Om de groep tuig aan te pakken moet je wat meer sociale controle uitvoeren, heel makkelijk is het om dingen te zeggen op een veilige afstand.

In iedergeval tracht ik om onze medelanders geen stempel op het hoofd te drukken en ze zien als mensen en niet als die "k*t" marokkanen!

Twaalf Marokkaanse werknemers? :clap: :thumb:
Ik krijg er elke dag ruim 250 over de vloer van arm tot rijk van aso tot relifanaat. Ga niet zeggen dat ik buiten de werkelijkheid sta. Wat ik zie is dat een toenemend aantal Marokkanen, zoals ik al in een eerdere post in deze thread schreef, zich steeds openlijker en vriendelijker gaat gedragen om te laten zien dat het ook anders kan met Nederlanders en Marokkanen.
Maar ga niet zeggen dat de problematiek door Nederlanders is geschapen he!

Ik ben toen ik geen geld had in Spanje en zonder baan zat 4 maanden lang namelijk ook niet gaan stelen!!!! Ik deed m'n uiterste best om iets te vinden en kon steunen op mensen die mij goed gezind waren omdat IK liet zien dat ik te vertrouwen was, NIET andersom. IK als buitenlander heb me daar aangepast en de taal geleerd, en laten zie dat IK iets goeds in me heb.

DBC01 zei:
Den Haag is al verloren. Dat kun je meteen als grondgebied bij een andere staat bijschrijven. Ik stond laatst voor de BBQ op station R'dam en iemand zei me als je dit erg vindt, take a look at The Hague...
Mag ik daar weer hard om lachen, in welke zin is Den Haag verloren dan? In ieder geval niet bij de stations waar je op doelt. Beide grote stations zijn volledig onderhanden genomen en in die gebieden zal je niet de junks tegenkomen die je nog wel eens bij de achteringang van Rotterdam ziet hangen.

Den Haag kent zeker zijn problemen, maar dat is allemaal geconcentreerd. Jij doet nu net alsof Den Haag op eens het Wilde Westen is geworden.

Ik kan me voorstellen dat als je je hele leven al daar woont, je bepaalde excessen niet meer opvalt.

Peoples zei:
Ik ben 12 marokkanen werken voor me, waarvan 8 daadwerkelijk uit Marokko komen en de andere 4 in de leeftijdscatagorie die jij bedoelt.

Als je die mensen altijd aankijkt met een blik van: "Jij bent vast ook zo´n k*t marokkaan" dan gaan die mensen zich niet aanpassen, het wordt een visule cirkel op dat moment. Hun gaan denken : " het maakt toch niet uit wat we doen we worden toch altijd zo aangekeken". Op deze manier kunnen ze nooit intergeren in onze multiculturele samenleving.
Wij Nederlanders hebben ook weinig tot geen contact met onze allochtonen. Ze blijven zo in hun eigen cultuur hangen en dit komt niet ten goede aan de intergratie.

We moeten eens ophouden om ons zo negatief uit te laten tegen dit soort mensen.

Mijn Marokkaanse werknemers werken zich een slag in de rondte en proberen zich gewoon aan te passen aan ons.

Om de groep tuig aan te pakken moet je wat meer sociale controle uitvoeren, heel makkelijk is het om dingen te zeggen op een veilige afstand.

In iedergeval tracht ik om onze medelanders geen stempel op het hoofd te drukken en ze zien als mensen en niet als die "k*t" marokkanen!

Je hebt het hier maar weer over 1 situatie, de landelijke cijfers laten toch echt wat anders zien vriend.

En je hebt het erover dat "de nederlanders" vuil kijken naar "de marokkanen". Mss is dat wel zo, maar is dat volledig aan de nederlanders te wijten dat zeo zo naar hen kijken? Ik zie de meesten niet zo naar bv chinezen kijken? Mag je van mij eens uitleggen waarom er dan wel zo gereageerd word op marokkanen.

DBC01 zei:
Ik kan me voorstellen dat als je je hele leven al daar woont, je bepaalde excessen niet meer opvalt.
Ik ken de cijfers, dat is namelijk mijn werk. Dus het valt zeker op, maar dan alleen binnen de al gekende probleemwijken. Als ik naar Rotterdam ga heb ik daar eerder een Wilde Westen gevoel dan in welke Haagse buurt ook.

Jah dat is die idealistische linkse instelling he. Denken dat ze dmv praatgroepen kinderverkrachters kunnen omvormen tot kindervacantieweek leiders.

Oke stelletje Betweters!!!

Jullie denken alleen in problemen en niet in oplossingen!!

DBC01 jij weet het altijd zoooo onzettend goed hoe alles in elkaar steekt, geef me maar eens een oplossing voor deze problematiek waaraan jij je zo stoort.

Dus je werkt bij de sociale dienst of het CWI dus je moet genoeg kennis in huis hebben om deze probelmatiek op te kunnen lossen!!

DBC01 zei:
Den Haag is al verloren. Dat kun je meteen als grondgebied bij een andere staat bijschrijven. Ik stond laatst voor de BBQ op station R'dam en iemand zei me als je dit erg vindt, take a look at The Hague...

daar had ik het eigenlijk nog niet eens over, ik bedoelde politiek Den Haag.
Zo'n probleem moet gestructureerd aangepakt worden. Hier en daar een projectje gaat niets oplossen.

In Utrecht en Rotterdam werden de meeste misdrijven geregistreerd (191 per duizend inwoners), gevolgd door Amsterdam en Eindhoven (ruim 170). In 2000 was Utrecht alleen koploper. Rotterdam telde toen nog 153 misdrijven per duizend mensen. Den Haag is gestegen van ruim 130 naar 150. In heel Nederland ligt dat cijfer op 100, net als in 2000. [Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.nu.nl/news/598463/13/Minder_criminaliteit_in_meeste_grote_steden.html

Dus welke stad is er nou verloren, ondanks een stijging zit Den Haag nog ruim onder Rotterdam of Utrecht. Het boeit ook niet echt trouwens, de cijfers per wijk ken ik vrij goed en de problemen zijn hier in ieder geval buiten de probleemwijken amper aanwezig. Kan me zo voorstellen dat zoiets geld voor de meeste grote steden, misschien een uitzondering voor sommige nieuwwijken.

Peoples zei:
Oke stelletje Betweters!!!

Jullie denken alleen in problemen en niet in oplossingen!!

DBC01 jij weet het altijd zoooo onzettend goed hoe alles in elkaar steekt, geef me maar eens een oplossing voor deze problematiek waaraan jij je zo stoort.

Dus je werkt bij de sociale dienst of het CWI dus je moet genoeg kennis in huis hebben om deze probelmatiek op te kunnen lossen!!

Dat is het punt: harde aanpak, die wél werkt bij excessen, die mogen we niet toepassen hier. Bij de wet verboden. Ik heb in Spanje gezien dat harde aanpak van Marokkanen werkt, omdat ze die aanpak van thuis meekrijgen. Ik heb verschillende jonge Marokkanen horen zeggen dat de enige aanpak voor probleemgedrag een harde is omdat vader die hanteert binnen de huismuren, alleen staat de Nederlandse wet die niet toe.

Je kunt niet verwachten van jonge relMarokkanen dat ze zich ineens zo netjes en correct gaan gedragen zoals hun landgenoten die het wel doen.
Het zijn asociale figuren die je eigenlijk hun hele leven moet monitoren.

Wist je dat: De cultuur in Marokko is zó streng dat dit soort uitwassen van belediging, roof, intimidatie en verkrachtingen, berdeigingen en inbraken op die schaal niet voorkomt in hun eigen land? De geheme politie staat er op elke straathoek en drukt elke minimale vorm van extermisme de kop hárd in.
Dus als ze hier zijn, en het op straat een walhalla is waar niemand je tegenspreekt ook al sla je de bushokjes en winkelruiten aan diggelen, waar iedereen bang voor je is omdat je dat taaltje spreekt van angst en terreur....dan is het toch vreselijk aanlokkelijk om daarin te blijven?

Je kunt dus geen Nederlandse normen en strafrecht toepassen op buitenlandse jongeren omdat ons strafrecht en onze straffen geen indruk maken. Gevangenis is bij ons verkapt hotel en je leert er alleen maar meer over hoe een beter crimineel te zijn en meer vrinden uit het 'vak' kennen.

Er moeten on-Nederlandse maatregelen plaats vinden om dit te stoppen peoples. Of....of.....

....of de ouders moeten zich ermee gaan bemoeien. Maar dan zit je weer met de cultuurrrr waar je invalt Peoples: Marokkanen hebben een bedek-cultuur en dat is een ontegenzeggelijk FEIT: De bedekken álles van hun familie met de mantel der liefde. DUs als jij als jonge vader de tranen uit je ogen jankt omdat je dochter is verkracht dan vinden ze jou een Hollands zwijn dat zich niet moet aanstellen want HUN Muhammed heeft niks gedaan! Is een lieve jongen. Zolang ouders zich afkeren gebeurt er niks.

En nu ga ik douchen en trainen :D

Edit: Maar toch leuk dat je je eigen werplaats even aanhaalt als voorbeeld voor het héle land! :roflol: Die 12 Marokkanen bij jou in dienst laten de landelijke cijfers echt niet dalen hoor. Iedereen heeft wel een leuk positief verhaal over z'n Marokkaanse buurman. Waarom zijjn het de Chinezen dan niet, de Turken of de Belgen? Daar weleens over nagedacht? Altijd dezelfde!

DBC01 zei:
Dat is het punt: harde aanpak, die wél werkt bij excessen, die mogen we niet toepassen hier. Bij de wet verboden. Ik heb in Spanje gezien dat harde aanpak van Marokkanen werkt, omdat ze die aanpak van thuis meekrijgen. Ik heb verschillende jonge Marokkanen horen zeggen dat de enige aanpak voor probleemgedrag een harde is omdat vader die hanteert binnen de huismuren, alleen staat de Nederlandse wet die niet toe.

Je kunt niet verwachten van jonge relMarokkanen dat ze zich ineens zo netjes en correct gaan gedragen zoals hun landgenoten die het wel doen.
Het zijn asociale figuren die je eigenlijk hun hele leven moet monitoren.

Wist je dat: De cultuur in Marokko is zó streng dat dit soort uitwassen van belediging, roof, intimidatie en verkrachtingen, berdeigingen en inbraken op die schaal niet voorkomt in hun eigen land? De geheme politie staat er op elke straathoek en drukt elke minimale vorm van extermisme de kop hárd in.
Dus als ze hier zijn, en het op straat een walhalla is waar niemand je tegenspreekt ook al sla je de bushokjes en winkelruiten aan diggelen, waar iedereen bang voor je is omdat je dat taaltje spreekt van angst en terreur....dan is het toch vreselijk aanlokkelijk om daarin te blijven?

Je kunt dus geen Nederlandse normen en strafrecht toepassen op buitenlandse jongeren omdat ons strafrecht en onze straffen geen indruk maken. Gevangenis is bij ons verkapt hotel en je leert er alleen maar meer over hoe een beter crimineel te zijn en meer vrinden uit het 'vak' kennen.

Er moeten on-Nederlandse maatregelen plaats vinden om dit te stoppen peoples. Of....of.........of de ouders moeten zich ermee gaan bemoeien. Maar dan zit je weer met de cultuurrrr waar je invalt Peoples: Marokkanen hebben een bedek-cultuur en dat is een ontegenzeggelijk FEIT: De bedekken álles van hun familie met de mantel der liefde. DUs als jij als jonge vader de tranen uit je ogen jankt omdat je dochter is verkracht dan vinden ze jou een Hollands zwijn dat zich niet moet aanstellen want HUN Muhammed heeft niks gedaan! Is een lieve jongen. Zolang ouders zich afkeren gebeurt er niks.

En nu ga ik douchen en trainen :D

Edit: Maar toch leuk dat je je eigen werplaats even aanhaalt als voorbeeld voor het héle land! :roflol: Die 12 Marokkanen bij jou in dienst laten de landelijke cijfers echt niet dalen hoor. Iedereen heeft wel een leuk positief verhaal over z'n Marokkaanse buurman. Waarom zijjn het de Chinezen dan niet, de Turken of de Belgen? Daar weleens over nagedacht? Altijd dezelfde!

En dan kom je dus uit in den haag (politiek den haag wel te verstaan)

Dat 'verloren' bedoelde ik niet op basis van criminaliteit lieverd :D
Lees nog maar eens goed de post over en let op het woordje 'staat' :D:D

Ik ga naar Brabant! :bawling:

En nu echt trainen!

En je hebt het erover dat "de nederlanders" vuil kijken naar "de marokkanen". Mss is dat wel zo, maar is dat volledig aan de nederlanders te wijten dat zo zo naar hen kijken? Ik zie de meesten niet zo naar bv chinezen kijken? Mag je van mij eens uitleggen waarom er dan wel zo gereageerd word op marokkanen.

IK wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie Peoples

Maar goede vriend DBC01, ik heb nog geen oplossing gehoord van je!!

Kom nou niet met we moeten harder optreden! Geef voorbeelden, leg het uit en je niet weer gaan verschuilen in de problematiek.
Geef eens concrete oplossingen en zet erbij hoe je het wil uitvoeren!

Edit: Maar toch leuk dat je je eigen werplaats even aanhaalt als voorbeeld voor het héle land! Die 12 Marokkanen bij jou in dienst laten de landelijke cijfers echt niet dalen hoor. Iedereen heeft wel een leuk positief verhaal over z'n Marokkaanse buurman. Waarom zijjn het de Chinezen dan niet, de Turken of de Belgen? Daar weleens over nagedacht? Altijd dezelfde!

Ik kan alleen praktijkvoorbeelden geven en jullie niet! daarom dit voorbeeld.

En wat betreft die andere bevolkingsgroepen: Chinese Maffia (moet je eens naar A dam gaan kan je lachen met die gasten), Turken zelfde probleem en Belgen tot slot die zijn te dom om te jatten! ;) :D

Iedere cultuur kent binnen de cultuur nog sub culturen, dat komt omdat je verschillende gebieden hebt binnen een land waar ze net weer wat anders doen

Voorbeeld: Friezen met hun skûtjessielen (ken het niet eens mijn strot uitkrijgen), Brabanders met hun carnaval.

Ik als inwoner van Noord Holland heb vaker te maken met wat stuggere mensen terwijl als ik naar mijn ouders ga in Brabant dat de mensen veel opener en spontaner zijn.

Peoples zei:
Iedere cultuur kent binnen de cultuur nog sub culturen, dat komt omdat je verschillende gebieden hebt binnen een land waar ze net weer wat anders doen
Voorbeeld: Friezen met hun skûtjessielen (ken het niet eens mijn strot uitkrijgen), Brabanders met hun carnaval.

QUOTE]

:thumbup: goed punt zeg!!!!

Marokkanen met hun criminaliteit is idd gewoon hetzelfde als Brabanders met hun carnaval.

Terug
Naar boven