XXL Nutrition

Het woord 'boefjes'....

ZoutZak zei:
nogal voorbarig met het lof voor jezelf, vriend. Je gaat er gemakshalve vanuit dat iemand die NIET in NL is geboren; allochtoon is. (in dat geval ben ik zelf ook allochtoon)
Klopt. Maar aan de andere kant valt iedereen die in het Koninkrijk der Nederlanden is geboren dus weer wèl onder autochtoon -- dus ook uit (voormalig) kolonieën.

Maar goed; gestechel om een paar procenten meer of minder boeit niet: de trend zelf is duidelijk.

Zelda zei:
Mijn god, ik dacht dat we nu wel klaar waren.

Wat wil je precies zeggen ZoutZak? Dat je denkt dat een groot deel van deze niet in NL geboren mensen kinderen zijn van Nederlandse ouders die op vakantie ofzo waren? Give me a break.

Je kunt beter spreken over niet-westerse allochtonen. Dus Duutsers,Spanjaarden die vallen hier niet onder. Turken,marokkanen enzo wel.;) Want het klopt wel, officieel zijn willem alexander en beatrix ook allochtonen omdat ze beiden een Duitse vader hebben. Het woordje allochtoon is heel uitgebreid. De meeste mensen denken als we het over allochtonen hebben dat we het over turken en marokkanen hebben, maar dat is dus even iets uitgebreider. Dus niet-westerse allochtonen klinkt beter en het wordt even iets duidelijker.

Ik word misselijk als ik dit topic lees.

Hoe sommige mensen het hier durven te ontkennen dat het gewoon een ontzettend groot landelijk probleem is!!

Iedereen heeft last van die zogenaamde 'boefjes'!

Ook in Roermond en in Maastricht, meer dan genoeg!

en nog blijven mensen het ontkennen en beweren zelfs indirect dat het de schuld van de Nederlander zelf is.

Houd toch op zeg! :kots:

ik sta bij deze volledig achter DBC!

DBC01 zei:
Dat woord 'boefjes'. Ik word er niet GOED van.
Jeugdige criminelen worden in ons land 'boefjes' genoemd. Dat verzacht de term een beetje. Zo ook waren de boefjes deze week in het niuews; in mijn stad begint een nieuw project (het zoveelste na een reeks mislukte) met 'Marokkaanse boefjes'. De heren liggen in een scheur want ik ken enkele van deze jonge rovers die de kunst van roven en stelen in hun bloed meedragen.
Zij hangen dag en nacht rond op straat, bedreigen ouderen, bestelen winkeliers, intimideren meisjes en voelen zich alleen heersend over stad en straat. Wie deze huftertjes wil omvormen moet van goede huize komen. Immers: De taal die zij verstaan is de taal van pa's riem en dus NIET de taal van softe praatgroepjes.

Wat gaan we daaraan doen? We gaan een stel hulpverleners laten praten met de ouders van de 'boefjes' waardoor de ouders meer inzicht krijgen in het werk van de hulpverleners en ja nou komt het: De hulpverleners moeten ook wat leren: Zij krijgen inzicht in hoe de ouders met de kinders omgaan ("over de deurdrempel is justitie de baas, dag zoon!") en de verschillende codes en omgangsvormen die er leven tussen ouders en kinderen (Bekend Marokkaans gezegde: "Als er in een melkfles whiskey zit is het nog altijd MELK!" wat zoveel betekent als: wie z'n activiteiten goed verhuld krijgt nooit schuld).

Waar gaat dit heen? Wie stopt ooit eens deze geldverkwisting? En wie is er zo MOEDIG om ooit eens op te staan en te zeggen: Sinds wanneer is het normaal dat er speciale hulpprojecten worden opgestart voor speciale bevolkingsgroepen? Dat wil toch zeggen dat er een zekere voorkeur voor criminaliteit heerst bij die bevolkingsgroep?

Wat druk je je toch netjes uit. :D

Ouders van deze 'boefjes' zullen er niet om malen als zoonlief zich misdraagt. Wanneer zoonlief het huis verlaat, is de st(r)aat verantwoordelijk voor hun kroost. Zo kunnen ze immers, zoals een goed Moslim betaamt, de schuld altijd in de schoenen van een ander schuiven als er iets gebeurt.

Om het gedrag van deze 'boefjes' tegen te gaan is er eigenlijk geen goede oplossing. Wat je ook probeert, zolang deze eigenheimers zelf geen enkel respect op kunnen brengen voor de samenleving, zullen zowel de harde als de zachte hand geen invloed hebben.

Het eeuwenoude en bij mij zeer geliefde spreekwoord: "Uit het oog, uit het hart' bevat de enige oplossing. Inclusief familie wel teverstaan.

Ik geloof dat niemand het probleem ontkent. Maar het gaat mij echt te ver om door een groep k*t marokanen de gehele marokaanse gemeenschap te veroordelen.

zeekip zei:
Ik geloof dat niemand het probleem ontkent. Maar het gaat mij echt te ver om door een groep k*t marokanen de gehele marokaanse gemeenschap te veroordelen.

Heel veel mensen ontkennen wel degelijk dat het een structureel probleem is, en zeggen dat het wel overwaait. Veel mensen ontkennen ook dat het een Marokkaans probleem is en zeggen dat het te wijten is aan de overheid of aan ons zelf.:rolleyes: Mensen durven het beestje niet meer bij hun naam te noemen. Omdat ze mischien bang zijn om voor racist uitgescholden te worden? Of mensen zeggen dat dit niet alleen Marokkaanse jongeren zijn maar dat Nederlandse jongeren er net zo hard aan mee doen.

Het gaat niet persé om die groep k*t Marokkanen die de boel terroriseren, maar de wortels zitten veel dieper. Dat ligt voor een deel al aan de ouders, die in veel gevallen niets weten van wat zoonlief allemaal uitspookt s'avonds en in het weekend. Slechte communicatie met overheidsinstanties en jeugdzorg. Slechte communicatie die veroorzaakt wordt door slechte integratie, omdat ze te slecht Nederlands spreken en eigenlijk in een isolement leven. Eigenlijk hun eigen wereldje hebben met Marokkaanse vrienden en familie. En daardoor erg buiten de maatschappij staan. Vooral de oudere Marokkanen en over het algemeen allochtonen. Maar ja dat is weer een andere zaak.;)

Hier een aardige column van een Marokkaanse die de Marokkaanse gemeenschap een spiegel voorhoudt en de verfijnde reacties daarop.

[Link niet meer beschikbaar]

Lumey zei:
Heel veel mensen ontkennen wel degelijk dat het een structureel probleem is, en zeggen dat het wel overwaait. Veel mensen ontkennen ook dat het een Marokkaans probleem is en zeggen dat het te wijten is aan de overheid of aan ons zelf.:rolleyes: Mensen durven het beestje niet meer bij hun naam te noemen. Omdat ze mischien bang zijn om voor racist uitgescholden te worden? Of mensen zeggen dat dit niet alleen Marokkaanse jongeren zijn maar dat Nederlandse jongeren er net zo hard aan mee doen.

Het gaat niet persé om die groep k*t Marokkanen die de boel terroriseren, maar de wortels zitten veel dieper. Dat ligt voor een deel al aan de ouders, die in veel gevallen niets weten van wat zoonlief allemaal uitspookt s'avonds en in het weekend. Slechte communicatie met overheidsinstanties en jeugdzorg. Slechte communicatie die veroorzaakt wordt door slechte integratie, omdat ze te slecht Nederlands spreken en eigenlijk in een isolement leven. Eigenlijk hun eigen wereldje hebben met Marokkaanse vrienden en familie. En daardoor erg buiten de maatschappij staan. Vooral de oudere Marokkanen en over het algemeen allochtonen. Maar ja dat is weer een andere zaak.;)

mooi gezegd
en nu een oplossing???

Terug
Naar boven