MuscleMeat

HGH besteld ==> bericht sorteercentrum -btw of invoerheffing betalen??

Gewoon bedrag doorgeven en aangeven dat er hgh in zit. Als dit onder de 150euro is dacht ik dat er geen invoerkosten betaald moeten worden.

Als er een factuur in zit het echte bedrag opgeven en de kosten gewoon betalen. Dus dan zit je altijd safe moesten ze het open maken.

Je kan opgeven dat er wat anders in zit, maar is altijd een risico.

Onder 22 Eur moet er geen BTW betaald worden, onder 150 Eur geen invoer. Als zijn waarde hoger is dan 22 Eur dient er alleszins betaald te worden.

Het verstandigste wat je kan doen is zeggen dat je geen pakje verwacht en je verliezen nemen.
Als ik jou was en het was onder de 300 euro oid dan is dit denk ik het beste.....als het echt 100 kits is en duizenden euro's dan zou ik gokken op melanotan en dan kan je dus pech hebben.

Als ik jou was en het was onder de 300 euro oid dan is dit denk ik het beste.....als het echt 100 kits is en duizenden euro's dan zou ik gokken op melanotan en dan kan je dus pech hebben.

Het blijft lastig. Ik zou dan advies vragen aan bv een advocaat.
Als je weet welke straf je kan krijgen wanneer het ontdekt wordt wat er in zit dan weet je of je het risico waard vindt.

Het verstandigste wat je kan doen is zeggen dat je geen pakje verwacht en je verliezen nemen.

Lijkt me ook.

Als het pakketje al onder aandacht is van een persoon, ...

Stel je werkt zelf bij de douane, en je moet een bruin pakketje gaan "taxen" omdat er echt helemaal niks op staat.

Jij, als dounemedewerker stuurt een mail naar de ontvanger : "yo wat zit er in dit pakketje? "

Tsja, elke mail die je terug krijgt , die ook maar het minst beetje raar aandoet ga je toch gelijk het pakketje open maken of niet dan

"melotonin meneer" > *google* : "wordt veel gebruikt door bodybuilders" > Open

"een goedkope zonnebril meneer, en nee ik heb geen bon die is kwijt" > yeah right > Open

Misschien tenzij je een extreem luie douanemedewerker treft die het allemaal geen reet boeit natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Vond dat ik nog even de ontknoping moest doorgeven en eenieder bedanken voor de nuttige (en soms minder
nuttige) inbreng.

Ik had de brief terug gestuurd met de mededeling dat het melanotan was en door een kennis was opgestuurd.
Ik had aangegeven dat de waarde rond de €50,- a €60,- lag.

Gisteren het pakketje binnen gekregen :p maar moest nog wel €30,- extra betalen :mad:.

(Het ging overigens om 1 kitje van 200iu)

• Like
Waarderingen: Obee
OK, niet echt bepaald een waterdicht systeem haha.

Wel goed om te weten dat ze dus niet alle post opentrekken en dat je daar bij zo'n brief ook niet direct bang voor hoeft te zijn.

Dat is een opluchting! :)

Terug
Naar boven