AndroidHealthClinic

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Viking1012

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
97
Op aandringen van mijn HG-maatje Stahmixson (Stam-X log) ga ik vanaf vandaag mijn trainingslog bijhouden zodat a. hij de concurentie beter in de gaten kan houden :p en b. de Highlandgames wat bekender worden wat in de toekomst misschien meer deelnemers op gaat leveren.

Verder denk ik ook dat het een leuke aanvulling voor het forum is naast BB, PL en Strong Man (wat ook nog wel wat meer bekendheid kan gebruiken).

Momenteel heb ik (net als Stahmixson) het 1e wedstrijdseizoen overleefd (halverwege het seizoen last van een verschoven tussenwervelschijf maar gelukkig op tijd hersteld voor de volgende wedstrijd) en ben ik mij aan het voorbereiden op het 2e seizoen (2007) en hoop ik op alle onderdelen mooie PR's te halen.

Voordat ik mijn training van vandaag beschrijf zal ik nog even wat stats geven.

35 jaar
1,88m
128kg

BP 190 (1RM)
DL 210 (1RM) Helaas moet ik mij onderrug nog een beetje ontzien
SQ 200 (1RM)

Op dit moment train ik met wat lichtere gewichten en meer op explosiviteit omdat dit mijn zwakke punt is. Te lang op kracht en massa getraind ten koste van mijn snelheid maar dit hoop ik dus de komende tijd te verbeteren.

Training vanochtend:

Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Pull up:
5 x 8 x BW

Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 60 (geen zwaardere dumbbells)

Chin up:
5 x 8 x BW

Dumbbell curl:
1 x 8 x 22
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26

Barbell curl:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 5 x 60 (na de 5e rep was de koek op!)

Zoals te zien is train ik op een andere manier dan Stahmixson omdat ik ook nog steeds zoveel mogelijk massa wil opbouwen (gewoon omdat het leuk is :D ). Of het verstandig is moet het komende seizoen uit gaan wijzen. Mocht ik mijzelf teveel in de weg gaan zitten (bv. de steen niet meer in mijn nek kunnen leggen) dan ga ik er over nadenken om mijn training aan te passen maar dat zal niet van harte gaan :treuren:

met dat gewicht nog zo lekker chinnen respect en relaxed een beetje zooitje ongeregeld hier met maar 1 doel!! POWER!!

Vet! Ga dit bijhouden, train je nu met een soort split schema?
Ben zelf niet echt bekend met trainingen van highlanders, maar ben wel van plan om eens iets 'anders' te doen dan met ijzer te gooien.

In ieder geval succes.:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Vet! Ga dit bijhouden, train je nu met een soort split schema?
Ben zelf niet echt bekend met trainingen van highlanders, maar ben wel van plan om eens iets 'anders' te doen dan met ijzer te gooien.

In ieder geval succes.:thumbup:

Ik train min of meer wel volgens een splitschema: ma rug/biceps, di schouders/buik, wo borst/triceps, do benen/buik en om de 2 maanden wissel ik van schema.

Mijn training is niet direct op alleen Higland Games gericht omdat ik misschien ook nog wel een uitstapje wil maken naar Strong Man maar dat is een beetje afhankelijk van mijn onderrug.

Als je eens iets anders wilt proberen ben je altijd welkom om eens in Folsgare op de boerderij van Wout Zijlstra te komen proberen.

Maar in een 'normaal' Highlanders schema; zitten daar erg veel onderdelen in? Of ook de gewone ijzers?

Zijn er niet wat games dichterbij? In België of zo? Friesland is voor mij zo'n 300 km.:p

Normaal gesproken moet je toch minimaal wel 2x per week diverse onderdelen trainen. Dat doe ik zelf ook want meestal train ik op woensdag 2 onderdelen en dan nog 1 dag in het weekend.

Misschien moet je eens contact opnemen met Tommy de Bruijn, die komt uit Destelbergen. Ik weet niet precies waar hij de onderdelen oefent en of hij dat samen met anderen doet maar je kunt het allicht eens proberen. Je kunt hem bereiken via de website Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België
Hij doet mee in de Nederlandse competitie maar en is 1 van de toppers.
Kom anders later in het jaar eens kijken op het Open Belgisch Kampioenschap in Destelbergen (datum staat in de agenda op de site.

Succes met je log man;)

Harstikke goed, het word steeds gezelliger hier!

HAHA, kon je dit dan al met je armen van 50+ ?

POWER TO THE VIKING ![Link niet meer beschikbaar]

Het gaat niet makkelijk maar het gaat nog steeds! En anders nemen we gewoon een grotere steen want dan hoeft mijn hand minder ver naar mijn nek :D

Vandaag weer alles zo explosief mogelijk getraind en ik moet zeggen dat het vandaag niet meeviel maar het was zeker een goede training.

Training vanavond:

Hanging clean and press:
1 x 12 x 40
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 70
1 x 6 x 80

Rear deltoid raise:
1 x 12 x 25(lbs.)
1 x 10 x 30(lbs.)
1 x 10 x 35(lbs.)
1 x 8 x 40(lbs.)
1 x 8 x 45(lbs.)

Hanging high pull
1 x 12 x 40
1 x 10 x 50
1 x 10 x 60
1 x 8 x 70
1 x 6 x 80

Barbell shrugs:
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Seated machine crunch:
1 x 25 x 40
1 x 25 x 45
1 x 25 x 50
1 x 25 x 55
1 x 25 x 60

Cable crunch:
1 x 25 x 40(lbs.)
1 x 25 x 50(lbs.)
1 x 25 x 60(lbs.)
1 x 25 x 70(lbs.)

Dat was hem voor vandaag. En nu maar hopen dat ik morgen mijn nek en armen nog kan bewegen :p

Da's een beste training. :thumbup:

Maar morgen doe je onderdelen? Met stijve nek en armen?:P

waarom zo high rep gaan op die hang cleans?

wel sterk overigens!

Morgen moet ik helaas de onderdelen overslaan omdat mijn werk er tussen is gekomen :mad: dus ik kan alleen morgenochten een krachttraining doen.
Kwestie van goed opwarmen en dan kunnen we er weer tegen aan.
De onderdelen zullen deze week tot zaterdag moeten wachten als ik weer in Friesland ga trainen.

waarom zo high rep gaan op die hang cleans?

wel sterk overigens!

Ik zit momenteel hoog in de reps omdat ik ook wat meer uithoudingsvermogen probeer te kweken. Ik heb te lange tijd alleen maar op kracht en massa getraind en daar moet ik nu voor boeten :D

Ik zit momenteel hoog in de reps omdat ik ook wat meer uithoudingsvermogen probeer te kweken. Ik heb te lange tijd alleen maar op kracht en massa getraind en daar moet ik nu voor boeten :D

probeer dan eens complexen.

bijv:
15 reps van elk, direct achter elkaar:

OH squats
curls
GM
OH extensions
Walking Lunges
reversed curls
BOR
Bent press

oid. je kunt oefeningen toevoegen, meer herhalingen doen, (iets) meer gewicht etc.

Tabata heeft ook leuke dingen bedacht :D

probeer dan eens complexen.

bijv:
15 reps van elk, direct achter elkaar:

OH squats
curls
GM
OH extensions
Walking Lunges
reversed curls
BOR
Bent press

oid. je kunt oefeningen toevoegen, meer herhalingen doen, (iets) meer gewicht etc.

Tabata heeft ook leuke dingen bedacht :D

In het niewe jaar moet ik toch weer eens van schema veranderen dus ik sta open voor suggesties :thumbs:

Vanmorgen een beetje last van wat stijfheid in schouders en nek door de training van gisteravond maar niets wat een lichte opwarming niet op kan lossen.

Training vanmorgen:

Incline press:
1 x 15 x 60
1 x 12 x 80
1 x 10 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Dumbbell flyes:
1 x 12 x 28
1 x 10 x 32
1 x 10 x 34
1 x 8 x 36
1 x 8 x 38

Small grip bench:
1 x 15 x 60
1 x 12 x 80
1 x 10 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Triceps pull down:
1 x 12 x 50
1 x 10 x 60
1 x 8 x 70
1 x 6 x 80

Helaas heb ik vandaag 2 oefeningen moeten laten vallen door tijdgebrek omdat ik op tijd op mijn werk moet zijn (noodzakelijk kwaad :mad: ) maar het is niet anders.
Normaal zou ik vandaag vrij zijn geweest zodat ik overdag minimaal 2 HG-onderdelen had kunnen trainen en de KT naar de avond had kunnen doorschuiven. Ain't life a b*ch! :D

Idd dat klote werk ook altijd!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven