- Waardering
- 97
Op aandringen van mijn HG-maatje Stahmixson (Stam-X log) ga ik vanaf vandaag mijn trainingslog bijhouden zodat a. hij de concurentie beter in de gaten kan houden
en b. de Highlandgames wat bekender worden wat in de toekomst misschien meer deelnemers op gaat leveren.
Verder denk ik ook dat het een leuke aanvulling voor het forum is naast BB, PL en Strong Man (wat ook nog wel wat meer bekendheid kan gebruiken).
Momenteel heb ik (net als Stahmixson) het 1e wedstrijdseizoen overleefd (halverwege het seizoen last van een verschoven tussenwervelschijf maar gelukkig op tijd hersteld voor de volgende wedstrijd) en ben ik mij aan het voorbereiden op het 2e seizoen (2007) en hoop ik op alle onderdelen mooie PR's te halen.
Voordat ik mijn training van vandaag beschrijf zal ik nog even wat stats geven.
35 jaar
1,88m
128kg
BP 190 (1RM)
DL 210 (1RM) Helaas moet ik mij onderrug nog een beetje ontzien
SQ 200 (1RM)
Op dit moment train ik met wat lichtere gewichten en meer op explosiviteit omdat dit mijn zwakke punt is. Te lang op kracht en massa getraind ten koste van mijn snelheid maar dit hoop ik dus de komende tijd te verbeteren.
Training vanochtend:
Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160
Pull up:
5 x 8 x BW
Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 60 (geen zwaardere dumbbells)
Chin up:
5 x 8 x BW
Dumbbell curl:
1 x 8 x 22
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26
Barbell curl:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 5 x 60 (na de 5e rep was de koek op!)
Zoals te zien is train ik op een andere manier dan Stahmixson omdat ik ook nog steeds zoveel mogelijk massa wil opbouwen (gewoon omdat het leuk is
). Of het verstandig is moet het komende seizoen uit gaan wijzen. Mocht ik mijzelf teveel in de weg gaan zitten (bv. de steen niet meer in mijn nek kunnen leggen) dan ga ik er over nadenken om mijn training aan te passen maar dat zal niet van harte gaan 
en b. de Highlandgames wat bekender worden wat in de toekomst misschien meer deelnemers op gaat leveren.Verder denk ik ook dat het een leuke aanvulling voor het forum is naast BB, PL en Strong Man (wat ook nog wel wat meer bekendheid kan gebruiken).
Momenteel heb ik (net als Stahmixson) het 1e wedstrijdseizoen overleefd (halverwege het seizoen last van een verschoven tussenwervelschijf maar gelukkig op tijd hersteld voor de volgende wedstrijd) en ben ik mij aan het voorbereiden op het 2e seizoen (2007) en hoop ik op alle onderdelen mooie PR's te halen.
Voordat ik mijn training van vandaag beschrijf zal ik nog even wat stats geven.
35 jaar
1,88m
128kg
BP 190 (1RM)
DL 210 (1RM) Helaas moet ik mij onderrug nog een beetje ontzien
SQ 200 (1RM)
Op dit moment train ik met wat lichtere gewichten en meer op explosiviteit omdat dit mijn zwakke punt is. Te lang op kracht en massa getraind ten koste van mijn snelheid maar dit hoop ik dus de komende tijd te verbeteren.
Training vanochtend:
Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160
Pull up:
5 x 8 x BW
Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 60 (geen zwaardere dumbbells)
Chin up:
5 x 8 x BW
Dumbbell curl:
1 x 8 x 22
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26
Barbell curl:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 5 x 60 (na de 5e rep was de koek op!)
Zoals te zien is train ik op een andere manier dan Stahmixson omdat ik ook nog steeds zoveel mogelijk massa wil opbouwen (gewoon omdat het leuk is
). Of het verstandig is moet het komende seizoen uit gaan wijzen. Mocht ik mijzelf teveel in de weg gaan zitten (bv. de steen niet meer in mijn nek kunnen leggen) dan ga ik er over nadenken om mijn training aan te passen maar dat zal niet van harte gaan 

dus ik kan alleen morgenochten een krachttraining doen.