Yo, ik ben er gelukkig nog.
Cardiologisch onderzoek gehad in juli. Ik was in prima conditie. Bloeddruk goed, hartslag goed en conditie ook. Zo voel ik me overigens niet, maar ik denk dat (buiten de bekende paniekklachten) dokters een ander beeld hebben van "in prima conditie zijn" dan een sporter/judo coach. Ik kan inderdaad dagelijkse bezigheden (trappen op werk op/af (4e verdieping), potje pingpongen in de pauze, het een en ander slepen, etc.) zonder stuk te gaan, maar dit vind ik niet meer dan normaal. Sterker nog, ik zou het diep triest vinden als ik dat niet zou kunnen. Helaas is het in de huidige wereld anders denk ik.
Ondertussen ben ik verhuisd naar mijn eigen koopwoning en heb ik veel gecoached/mensen getraind op judo gebied. Met succes; het 1e grote toernooi van het najaar (Leverkusen) een paar medailles opgepikt met de groep (ondanks dat ik dag 1 zelf heb moeten missen door buikgriep), op de afgelopen Limburgse kampioenschappen 7 deelnemers naar het podium (en dus NK deelname over 2 weken) gecoached (waaronder 2 kampioenen en mijn neefje die de regerend Nederlands kampioen versloeg na maar liefst 8 (!!) minuten golden score) en door omstandigheden (Graat naar Japan, Tom ziek) zelfs de regio training mogen geven. Het nieuwe huis bevalt ook prima. Qua werk ging het niet zo lekker, maar heb net een weekje vrij gehad en hoop er weer tegenaan te kunnen.
Paniek is nog altijd op en af maar lijkt in ieder geval iets beter dan vlak na het overlijden van mijn pa. Wel een maandje terug nog bij 1e hulp geweest na enorme steken op mn borstbeen. Weer alles gecheckt; bloeddruk nog steeds top, hartslag rustig en constant. Maagproblemen.
Qua sport niet heel veel zelf gedaan. Wel weer rustig aan het judoën, want er komen enkele toernooien aan (vooral teams) waar ik mee moet doen (tenzij ik nog van te voren iemand anders zo gek vind

). Dit gaat niet van harte. Technisch zit het nog wel goed (veel bezig met de sport nog altijd, inclusief voordoen) maar conditioneel een ramp. Na elke pot "staand sparren" van 3 minuten ben ik helemaal kapot, inclusief hartkloppingen. Grond gaat beter, omdat ik daar door mn size en ervaring wat rustmomenten in de pot kan uitzoeken. Zondag heb ik, als het goed is, een regionaal toernooi om er in te komen. Als iedereen komt zijn we met zijn 6en in het pouletje en ik ben niet van plan om de potten lang te laten duren. Mijn vingers doen wel veel pijn, heb op een team toernooi in september mijn duim/ringvinger gekneusd en hij lijkt nog dik en ontstoken. Met wat tape gaat het wel maar lekker is anders.
28 december doe ik ook mee aan de charity lift van Alex. Met de groep samen 2025x 120kg deadliften in 90 minuten. Helemaal kut, maar sluit wel goed aan bij mn doelen van fitter en gezonder worden. Kan alleen tot na mijn judo toernooien (eigenlijk de hele maand november) niet deadliften, want dat gaat zeker niet samen met judo. Daarom probeer ik nu (thuis) vooral aan mn gpp te werken om vervolgens de maand september te richten op in de groove komen qua deadlift.
Ik train 2 a 3x per week thuis. Vooral conditioning style. Voorlopig ben ik sterk zat, al is het altijd "metcon" en zit er wel iets van krachtwerk in. Daarnaast doe ik 1 tot 3x per week wat judo potjes mee. Laatst bij Graat nog eens gelift; "ongetraind" benchte ik 145 en deadlifte ik 210 (zonder belt), dus een bepaalde "basis power" blijft wel. Bw is rond de 120. Gaat wel wat omlaag maar moet lager.
27-10-2024
conditioning @ home
jump rope + 1 arm FG kb carry
3 runs x 5 sets x 20 jumps + 6m x R + L x 12
(beste run; 2min56)
core circuit:
3 sets x 10 reps
- 12kg kb sldl
- 5kg plate rotations R + L
- vacuüm pulls
Comment: jump rope is fantastisch voor mn conditie en relatief "leuk" omdat bij het niet willen falen een "spel element" zit. Alleen is mn fatass eigenlijk te zwaar hiervoor. Voel mijn schenen direct. Dus kunnen we wel doen, maar met beleid en niet te vaak. Mijn rechterhand heeft nog altijd sterk verminderde grip door die duim/vinger. Ben al links gaan judoën, deels hiervoor (ook omdat ik met een linkse basis pakking beter kan blocken en mijn moment kan afwachten in plaats van een "mano-a-mano" pakking rechts hoog).