Fitness Seller

Snowke 24, nieuw jaar; nieuw log

• Topic Starter Topic Starter
26-06-2024

max effort upperbody @ jc hercules

ww.2x25:
- 6kg db curl + press
- V-bar pulldowns
- med. ball squeezes

push jerk (no belt)
3x 20kg
1x 60kg
1x 90kg
1x 110kg
2x 120kg !

seated machine press
10x
10x
10x full stack

V-bar seated cable rows
12x
12x
8x

wrist roller
1x up + down
1x up + down
1x up + down

Comment: bij graat getraind, fantastische gym bij de dojo. Ik mag daar trainen van Graat. Ideaal, kan ik mijn neefje daar laten judoën (districtstraining Limburg) en zelf trainen.

Graat Weber of wie bedoel je met Graat?

27-06-2024

max effort lowerbody

crosstrainer
3 min.

husafeld carry (turn @ 20m/no belt/pick up from floor)
40m. x 66kg
40m. x 86kg
40m. x 106kg
40m. x 126kg

1 leg reversed hypers
8x R + L
8x R + L
8x R + L

belt band marches
2m30x blue belt

reversed truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

band wenning crunches
10x
10x
10x

01-07-2024

events

sled push + pull
20 + 20m. x 35kg
20 + 20m. x 85kg
20 + 20m. x 85kg + Vriendin

med. ball underhand passes
5x 12kg
5x 4kg
5x 4kg

husafeld carry (no belt/pick up from floor)
40m. x 66kg
40m. x 66kg
120m. x 66kg

stone to platform
60 reps totaal samen met vriendin x 55kg (vriendin 20kg, ik 55kg) in 5 min.

band front raises
20x
20x
20x

nee :roflol:

ze gaat wel vaker mee hoor. Ze heeft niks met sporten, komt ook een beetje door haar opvoeding. Ze komt uit Cambodja en in haar jeugd vonden haar ouders sporten "onzin". Werken en leren was alles dat telde. Ze heeft geen echte hekel aan bijvoorbeeld basketbal, tennis, etc., maar dat doe ik weer niet en in haar eentje gaat ze niet. Om wel wat te bewegen gaat ze zo af en toe eens mee, met frisse tegenzin. Het is ook niet echt nodig; ze blijft van nature licht/dun en werkt in de zorg dus beweegt al veel.

Yo, ik ben er gelukkig nog.

Cardiologisch onderzoek gehad in juli. Ik was in prima conditie. Bloeddruk goed, hartslag goed en conditie ook. Zo voel ik me overigens niet, maar ik denk dat (buiten de bekende paniekklachten) dokters een ander beeld hebben van "in prima conditie zijn" dan een sporter/judo coach. Ik kan inderdaad dagelijkse bezigheden (trappen op werk op/af (4e verdieping), potje pingpongen in de pauze, het een en ander slepen, etc.) zonder stuk te gaan, maar dit vind ik niet meer dan normaal. Sterker nog, ik zou het diep triest vinden als ik dat niet zou kunnen. Helaas is het in de huidige wereld anders denk ik.

Ondertussen ben ik verhuisd naar mijn eigen koopwoning en heb ik veel gecoached/mensen getraind op judo gebied. Met succes; het 1e grote toernooi van het najaar (Leverkusen) een paar medailles opgepikt met de groep (ondanks dat ik dag 1 zelf heb moeten missen door buikgriep), op de afgelopen Limburgse kampioenschappen 7 deelnemers naar het podium (en dus NK deelname over 2 weken) gecoached (waaronder 2 kampioenen en mijn neefje die de regerend Nederlands kampioen versloeg na maar liefst 8 (!!) minuten golden score) en door omstandigheden (Graat naar Japan, Tom ziek) zelfs de regio training mogen geven. Het nieuwe huis bevalt ook prima. Qua werk ging het niet zo lekker, maar heb net een weekje vrij gehad en hoop er weer tegenaan te kunnen.

Paniek is nog altijd op en af maar lijkt in ieder geval iets beter dan vlak na het overlijden van mijn pa. Wel een maandje terug nog bij 1e hulp geweest na enorme steken op mn borstbeen. Weer alles gecheckt; bloeddruk nog steeds top, hartslag rustig en constant. Maagproblemen.

Qua sport niet heel veel zelf gedaan. Wel weer rustig aan het judoën, want er komen enkele toernooien aan (vooral teams) waar ik mee moet doen (tenzij ik nog van te voren iemand anders zo gek vind :) ). Dit gaat niet van harte. Technisch zit het nog wel goed (veel bezig met de sport nog altijd, inclusief voordoen) maar conditioneel een ramp. Na elke pot "staand sparren" van 3 minuten ben ik helemaal kapot, inclusief hartkloppingen. Grond gaat beter, omdat ik daar door mn size en ervaring wat rustmomenten in de pot kan uitzoeken. Zondag heb ik, als het goed is, een regionaal toernooi om er in te komen. Als iedereen komt zijn we met zijn 6en in het pouletje en ik ben niet van plan om de potten lang te laten duren. Mijn vingers doen wel veel pijn, heb op een team toernooi in september mijn duim/ringvinger gekneusd en hij lijkt nog dik en ontstoken. Met wat tape gaat het wel maar lekker is anders.

28 december doe ik ook mee aan de charity lift van Alex. Met de groep samen 2025x 120kg deadliften in 90 minuten. Helemaal kut, maar sluit wel goed aan bij mn doelen van fitter en gezonder worden. Kan alleen tot na mijn judo toernooien (eigenlijk de hele maand november) niet deadliften, want dat gaat zeker niet samen met judo. Daarom probeer ik nu (thuis) vooral aan mn gpp te werken om vervolgens de maand september te richten op in de groove komen qua deadlift.

Ik train 2 a 3x per week thuis. Vooral conditioning style. Voorlopig ben ik sterk zat, al is het altijd "metcon" en zit er wel iets van krachtwerk in. Daarnaast doe ik 1 tot 3x per week wat judo potjes mee. Laatst bij Graat nog eens gelift; "ongetraind" benchte ik 145 en deadlifte ik 210 (zonder belt), dus een bepaalde "basis power" blijft wel. Bw is rond de 120. Gaat wel wat omlaag maar moet lager.

27-10-2024

conditioning @ home

jump rope + 1 arm FG kb carry
3 runs x 5 sets x 20 jumps + 6m x R + L x 12
(beste run; 2min56)

core circuit:
3 sets x 10 reps
- 12kg kb sldl
- 5kg plate rotations R + L
- vacuüm pulls

Comment: jump rope is fantastisch voor mn conditie en relatief "leuk" omdat bij het niet willen falen een "spel element" zit. Alleen is mn fatass eigenlijk te zwaar hiervoor. Voel mijn schenen direct. Dus kunnen we wel doen, maar met beleid en niet te vaak. Mijn rechterhand heeft nog altijd sterk verminderde grip door die duim/vinger. Ben al links gaan judoën, deels hiervoor (ook omdat ik met een linkse basis pakking beter kan blocken en mijn moment kan afwachten in plaats van een "mano-a-mano" pakking rechts hoog).

Maandag een beetje mee gejudood. Stijl aangepast, ging voor geen meter qua techniek maar cardio ging beter. 4 potten op de grond gedaan en 4 staand. Wel kapot maar niet te vergelijken met eerst. Zondag toernooi. Ben ik nog verre van klaar voor, maar het is een regionaal toernooi dus wie weet gaat het nog wel op skill en ervaring. Conditie lijkt per training te verbeteren maar volgens mijn broertje judo ik als "coach" in plaats van judoka. Ik probeer alles perfect te doen en te analyseren (zoals ik als coach (succesvol) doe), maar als sporter moet je soms gewoon doen. Dit komt overeen met wat Alex vaak over mijn strongman zei. Zal ook wel kloppen, al is mijn analytisch vermogen wel de reden dat ik een goede coach/trainer ben en ik heb er ook wel successen mee behaald. Zondag heb ik het voordeel dat 1 punt genoeg is en ik me dus niet per sé over 3 minuten hoef te verdelen. Dus kan ik met wat meer "schijt" judoën. We gaan het zien. Morgen dagje vrij, wel s'avonds training geven en heel lichtjes paar potjes meedoen. Zaterdag les geven en coachen op toernooi. Dan zondag hele dag coachen en dan zelf judoën. Wordt weer een pittig weekend, maar wel leuk!

31-10-2024

conditioning @ home

Conditioning circuit:
5 rounds:
- 10x 12kg 1 arm kb clean + press (5x R + L)
- 10x 24kg kb swings
- 10x 5kg plate halos (5x R + L)
- 10x jump rope
- 10x solo uchi komi (worp indraaien) R

Core circuit:
3x10:
- dip stands knee tucks
- 24kg 1 arm kb suitcase deadlift (5x R + L)
- 5kg plate rotations

Geuldal toernooi 2024

Een samengevoegde poule: -100 en +100. Had 4 tegenstanders. Het is een regionaal toernooi. Heb hier nog nooit verloren (1e in 2009,2010 en 2013) maar het was wel weer even geleden dus :roflol:

1e partij:
Tegen lange jongen. Wel zwarte band maar geen ervaren wedstrijd judoka. Hij liep snel op mijn sutemi (wazari) en paar seconde later op een schouderworp (weer wazari). Fijn om zo te beginnen, gezien ik toch behoorlijk zenuwen heb altijd.

2e partij:
Tegen een flinkere jongen. Ik ken hem als scheidsrechter. Wel zwarte band en kan aardig judoën, maar niet bepaald atletisch (rookt flink, relatief klein en chubby). Zijn tilworp overgenomen met een beenworp (wazari) en toen de houdgreep vastgehouden. Mooi, want dit was mijn lastigste tegenstander.

3e partij:
Clubgenoot en vriend van me. Pas oranje band, maar oud-handballer (op niveau), flink sterk en relatief fit/soepel. Hij liep snel op een sutemi (wazari). De 2e sutemi lukte niet, maar ik ging door naar armklem. Deze lukte niet, maar kon hem wel sweepen en dus houdgreep.

4e partij:
Kleinere jongen met een blauwe band. Wel relatief snel (was Italiaanse jongen, schijnt dat ie vroeger redelijk niveau karate deed), maar niet sterk. Hij zette direct een schouderworp in. Deze nam ik over. Dacht dat ik houdgreep had, maar de scheids gaf al ippon voor de overname. Prima.

Resultaat:
1e van de 5. Niet erg bijzonder hoor, gewoon regionaal toernooi maar gezien mijn jaar, situatie etc. toch prima. Zeker omdat ik ook het hele weekend les gaf/coachte en dus redelijk brak was voor ik zelf moest. Ik was de zwaarste winnaar (want + klasse gewonnen) maar met 34 ook de oudste denk ik. Wel leuk dat ik dit toernooi weer win, 15 jaar na de 1e keer :)

Geuldal toernooi 2024

Een samengevoegde poule: -100 en +100. Had 4 tegenstanders. Het is een regionaal toernooi. Heb hier nog nooit verloren (1e in 2009,2010 en 2013) maar het was wel weer even geleden dus :roflol:

1e partij:
Tegen lange jongen. Wel zwarte band maar geen ervaren wedstrijd judoka. Hij liep snel op mijn sutemi (wazari) en paar seconde later op een schouderworp (weer wazari). Fijn om zo te beginnen, gezien ik toch behoorlijk zenuwen heb altijd.

2e partij:
Tegen een flinkere jongen. Ik ken hem als scheidsrechter. Wel zwarte band en kan aardig judoën, maar niet bepaald atletisch (rookt flink, relatief klein en chubby). Zijn tilworp overgenomen met een beenworp (wazari) en toen de houdgreep vastgehouden. Mooi, want dit was mijn lastigste tegenstander.

3e partij:
Clubgenoot en vriend van me. Pas oranje band, maar oud-handballer (op niveau), flink sterk en relatief fit/soepel. Hij liep snel op een sutemi (wazari). De 2e sutemi lukte niet, maar ik ging door naar armklem. Deze lukte niet, maar kon hem wel sweepen en dus houdgreep.

4e partij:
Kleinere jongen met een blauwe band. Wel relatief snel (was Italiaanse jongen, schijnt dat ie vroeger redelijk niveau karate deed), maar niet sterk. Hij zette direct een schouderworp in. Deze nam ik over. Dacht dat ik houdgreep had, maar de scheids gaf al ippon voor de overname. Prima.

Resultaat: 1e van de 5. Niet erg bijzonder hoor, gewoon regionaal toernooi maar gezien mijn jaar, situatie etc. toch prima. Zeker omdat ik ook het hele weekend les gaf/coachte en dus redelijk brak was voor ik zelf moest. Ik was de zwaarste winnaar (want + klasse gewonnen) maar met 34 ook de oudste denk ik. Wel leuk dat ik dit toernooi weer win, 15 jaar na de 1e keer :)
Mooi hoor, 1e van 5! 💪

Geuldal toernooi 2024

1e partij:

2e partij:

3e partij:

4e partij:

Resultaat: 1e van de 5. Niet erg bijzonder hoor, gewoon regionaal toernooi maar gezien mijn jaar, situatie etc. toch prima. Zeker omdat ik ook het hele weekend les gaf/coachte en dus redelijk brak was voor ik zelf moest. Ik was de zwaarste winnaar (want + klasse gewonnen) maar met 34 ook de oudste denk ik. Wel leuk dat ik dit toernooi weer win, 15 jaar na de 1e keer :)
Toch mooi geflikt 💪

06-11-2024

S + C @ home

jump rope
5 sets x 20 jumps

circuit: 20 rounds x:
- 5x12kg 1 arm kb clean + press @ the 60th sec.
- 5x25kg kb swings @ the 60th sec.
- 8 + 8m x offset kb farmers walk (12+24kg, turn+switch@8m) @ the 60th sec.

superset: kb sldl + db floor pullovers
5 sets x 10 x 12kg + 10x 7kg

Comment: dat circuit ziet er ingewikkelder uit dan het is. Het was clean + press (1 set links, volgende set rechts) met de 12kg kb. Het restant van de 60 sec. rust. Vervolgens 5 swings met de 24kg kb. Vervolgens weer het restant van de 60 sec. rust. Dan een ongelijke farmers walk. Eerst 12kg recht, 24kg links. 8 meter lopen, neerzetten, jezelf omdraaien (dus kbs nu omgewisseld) en teruglopen. Weer het restant rust en opnieuw. Dit een uur lang.

Absoluut niet "sexy" en ook niet eens zwaar maar wel super goed voor een dikz*k met een zittend beroep. De juiste spieren aangesproken, goed bewogen en ook nog aan mobility/agility gewerkt. Het mag allemaal nog wel zwaarder, maar was verre van hersteld van zondag en heb komend weekend weer een zwaar weekend (zaterdag coachen op NK in Hoogeveen (incl. 7ish uur autorijden en de zenuwen van mijn neefje/pleegzoon die een kans heeft op een medaille) en zondag teamwedstrijd coachen en eventueel zelf meedoen indien mogelijk) dus voor nu was dit zat.

Goed bezig judoka!
Heb ik zelf ook 15 jaar gedaan en daar 1e dan in.

Judo liga Zuid-Oost, niveau 2, ronde 2

1e wedstrijd:
Tegen Maasduinen. Ik was coach, geen deelnemer. We speelden 2-2 gelijk. Na loting moest de 73 opnieuw en die won "good ol' Chrisje" (46 jaar jong). Dus wonnen we het totaal. 1e overwinning totaal, chill!

2e wedstrijd:
Tegen Hilvarenbeek. Ik deed mee en coachte. We stonden 2-1 achter toen ik moest. Ik kwam wazari achter maar won uiteindelijk met 2 wazaris en trok het gelijk :) Toen loting; ik moest weer. Was erg moe maar staand beter. Hij was wel beter op de grond (en ik kapot) en ik verloor op verwurging. Heel pijnlijk. Dit kostte ons de finale uiteindelijk en erg zuur. Vooral als je net (2 minuten geleden) wel van dezelfde dude won. Zuur.

3e wedstrijd:
Tegen JC Helden. 3-1 verloren, ik was coach. Hun waren beter, punt.

Uitslag: over 2 ronde's 5e van de 6. Niet gedegradeerd maar ook de finale niet gehaald. Als team waren we niet op volle sterkte. Individueel was ik deze 2e ronde stukken sterker, beter en fitter dan de 1e. Jammer dat ik door cardio en onvoorzichtigheid op de grond ons niet de finale heb kunnen opleveren. Maar als ik die 1e pot niet gewonnen had, was er uberhaupt geen loting dus neem het mezelf ook weer niet al te veel kwalijk.

Daarnaast was het wel een gek weekend. Van amper slaap (vriendin een feestje) naar Hoogeveen voor het NK -15 om te coachen. Dikke boete gekregen (rijden met tellie, 420 euro), maar wel mijn neefje/pleegzoon 3e van Nederland en een meisje van onze club zelfs Nederlands kampioen! Vervolgens het pokkenend (+-3u) weer terug rijden, eten en van stress amper kunnen slapen. Dan weer vroeg eruit om zelf te coachen/knokken. Wat doe ik mijn oude lijf toch aan? :roflol: Anderzijds, super trots op mn resultaten; vooral als coach maar ook dat ik dit (ondanks mn pokke jaar prive en paniekaanvallen) nog/weer kan! :)

19-11-2024

10 min. x b2b met Punleu:
- 12kg kb halos x 5 reps
- 24kg kb swings x 5 reps
- 12kg db floor pullovers x 10 reps
- assisted sissy squats x 5 reps

Okay, klaar met een p*ssy zijn. Het is allemaal niet makkelijk geweest en nog steeds niet, maar veel mensen hebben het veel erger. Godzijdank heb ik mijn familie (minus 1 dan), vrouw, pleegzoon en judo crew nog.

Ik maak steeds plannen voor mezelf (judo, strongman, atletischer zijn etc.) terwijl ik helemaal geen zaken heb op dit moment op een mat of in competitie. Ja, ervaring en achtergebleven kracht/techniek zorgt dat ik het soms niet onverdienstelijk doe, maar lichamelijk ben ik "a fat mess". Geestelijk best sterk, op zn sterkste in 10 jaar wellicht, maar lichamelijk dik, zwak en out of shape. Eerst moet er dus een gpp basis komen. Dit ga ik doen door 2,3 of 4x per week te trainen via een upperbody/lowerbody. Eerst vooral thuis, als shape iets beter wordt af en toe bij Lex/Hercules. Ik ga me ook dan wel weer druk maken over wat ik "eerst" ga doen (judo, strongman, whatever) en hoe (westside, western periodisation, etc.). Nu eerst weer basis bouwen met assistance; good form, good rom, hoog tempo.

"25.0 training 1"

02-12-2024

upperbody @ home

w.u: core circuit:
3x30 sec.:
- legs up crunches
- floor glute bridges
- plate rotations

assisted dips
10x
10x
10x
10x
10x

1 arm kb rows
20x 12kg x r + l
20x 12kg x r + l
20x 12kg x r + l

floor kb extentions
10x 12kg
10x 12kg
10x 12kg

circuit: 3x60 sec.:
- band handcuff pull aparts
- tower grip hammer curls
- kb floor pullovers

03-12-2024

gpp lb @ home

jump rope
50x
50x

band side steps
100x

frog jumps
25x
25x
25x
25x

legs up crunches
25x
25x
25x
25x

kb romanian deadlift
50x 12kg
50x 12kg

04-12-2024

gpp ub @ home

kb halos
20x 12kg
20x 12kg
20x 12kg
20x 12kg
20x 12kg

band pull aparts
50x
50x

band rows
50x
50x

band overhead extentions + band hammer curls
25x + 25x
25x + 25x

band dislocates
25x
25x

Comment: luie, afgeraffelde shit maar wel wat gedaan weer

Gister gecoached op het NK senioren. Mijn broertje 3e geworden, na een ware veldslag-dag. 7 potten waarvan 6 gewonnen. Weer een paar jaar ouder geworden. De 9e NK medaille voor mijn broertje bij de senioren, 13e totaal. En dat voor een "recreant". Pas op; mijn broertje traint gewoon nog een keer of 3 in de week judo en ook wel een paar keer week kracht. Maar hij is wel 31 jaar oud, heeft een vrouw/eigen huis/fulltime baan en doet naast judo ook sambo op topniveau. De jongens waar hij tegen staat zijn veelal jongens die full time op Papendal wonen of daar iig minimaal trainen. Dus mogen zeker niet klagen met deze 3 plek. Trots op dit jaar 3 (!) NK medailles voor mijn "kleine" Limburgse club, waarvan 1 kampioen (dame -15) en 2 3e plekken (zelfs "familie" want broertje en pleegzoon). Laat zien dat ik niet voor niks zoveel opoffer (financiën, tijd, sociaal leven, eigen sport, zelfs soms gezondheid) voor de sport waar ik van hou!

09-12-2024

gpp lb @ home

jump rope
50x
50x

crouch walks
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m

1 arm kb farmers walk
8 + 8m x 12kg
8 + 8m x 12kg
8 + 8m x 12kg
8 + 8m x 12kg
8 + 8m x 12kg

band side steps
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m
8 + 8m

kb death march
8m x 12kg
8m x 12kg
8m x 12kg
8m x 12kg
8m x 12kg

Comment: niet alles even zwaar, maar toch flink gesloopt. Die crouch walk doen we op de judo veel en is slopend. Gewoon in een (slechte, want niet per sé hakken op de grond) full squat zitten en vanuit daar vooruit lopen/waggelen. Normaal al slopend en met mijn bw en door mijn oneven tuin nog erger.

Ik ben toch wel geïnspireerd door mijn goede vriend @Sanca Saxon . Niet dat ik zijn gekke shit allemaal ga overnemen, ik blijf een conjugate man, (en ben ik veels te dik voor en daarnaast ben ik echt nog niet klaar om meer conventionele lifts goodbye te zeggen op deze leeftijd) maar hij inspireert me wel om buiten het boxje te kijken. Ondanks dat veel wat ie doet "niet klopt" of "gek uitziet" ziet hij er beter uit dan menigeen hier en dat ondanks leeftijd/vele health scares/een bewogen (sportief en niet sportief) leven achter zich. Niet dat er nooit een idee achter zit, vast wel, maar passie en plezier zijn enorm belangrijk. Dat zie je bij de judo ook. Georgen bijvoorbeeld, trainen vaak in de bergen met stenen, knokken vooral veel en zijn absolute wereldtop. Ja er zit veel kennis daar (qua techniek) en ja ze zullen niet allemaal clean zijn, maar het laat wel zien dat moderne, state-of-the-art shizzle echt niet boven passie gaat,

Terug
Naar boven