Fitness Seller

Highland Games-log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vanmorgen een beetje last van wat stijfheid in schouders en nek door de training van gisteravond maar niets wat een lichte opwarming niet op kan lossen.

Training vanmorgen:

Incline press:
1 x 15 x 60
1 x 12 x 80
1 x 10 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Dumbbell flyes:
1 x 12 x 28
1 x 10 x 32
1 x 10 x 34
1 x 8 x 36
1 x 8 x 38

Small grip bench:
1 x 15 x 60
1 x 12 x 80
1 x 10 x 100
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140

Triceps pull down:
1 x 12 x 50
1 x 10 x 60
1 x 8 x 70
1 x 6 x 80

Helaas heb ik vandaag 2 oefeningen moeten laten vallen door tijdgebrek omdat ik op tijd op mijn werk moet zijn (noodzakelijk kwaad :mad: ) maar het is niet anders.
Normaal zou ik vandaag vrij zijn geweest zodat ik overdag minimaal 2 HG-onderdelen had kunnen trainen en de KT naar de avond had kunnen doorschuiven. Ain't life a b*ch! :D

**** man, wat ben je toch sterk !
Waarom gooi je dan zo belabbert ???:D :D :D :D :D :D :D :D :D :p ;)

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond helaas niet kunnen trainen door (verrassing, jaja) mijn werk! Begint af en toe knap irritant te worden.

Kijken of het morgenochtend wil lukken want dan moet ik benen trainen en ik ben geen ochtendmens om het voorzichtig uit te drukken. Of beter gezegd: Ik ben s'ochtends geen mens! :grumble:

Ik ben door werk ook regelmatig verplicht om smorgens te trainen, het is niet anders gewoon doen!

Training vanmorgen:

Squat:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Leg extensions:
1 x 12 x 45
1 x 10 x 50
1 x 8 x 55
1 x 8 x 60
1 x 6 x 65

Leg curls:
1 x 12 x 40
1 x 10 x 45
1 x 8 x 50
1 x 8 x 55
1 x 4 x 60 (Failed op de 5e rep)

Standing Calf raises:
2 x 20 x 150
2 x 15 x 150

Het viel niet mee om benen te trainen in de ochtend maar het is toch gelukt. Andere spiergroepen vind ik niet zo'n probleem maar benen....ik heb ook een aantal keer moeten vechten om mijn ontbijt binnen te houden :kots: en vooral tijdens het squatten. Dit komt denk ik ook omdat ik het explosief deed wat gewoon meer van mijn conditie vraagt.

Morgen reis ik weer af naar het verre noorden om de onderdelen te trainen.
Ik zie je morgen Stah!

Het onderdelen trainen in Friesland zit er op en we zijn weer thuis aangekomen. De onderdelen die vandaag aan bod kwamen waren Weight For Distance, Stone (verschillende varianten), Hammerthrowing en Weight For Height.
Het was een lekkere regenachtige dag dus het was de ideale dag voor Highland Games en we hebben als vanouds tot onze enkels in de bagger gestaan.

Weight For Distance (licht 12,5kg):

Alles bij elkaar zo'n 20 worpen gedaan waarvan een aantal goede maar ook een aantal minder goede omdat ik moeite had met mijn balans. Gedeeltelijk door de natte ondergrond maar ook omdat ik in een vrij korte tijd ongeveer 5 kilo ben aangekomen waardoor ik een beetje topzwaar ben :D
Dit kan ik alleen maar verhelpen door dit onderdeel de komende tijd zo vaak mogelijk te trainen en mijn balans weer te hervinden.
Afstanden weet ik niet want toen ik wilde meten hoe ver ik had gegooid kreeg ik te horen dat dat dus niet mocht omdat het tijdens de training puur om de juiste techniek draait.

Stone (zwaar 10kg):

Uit stand
We hebben een aantal keer uit stand gestoten en dit ging goed. Tijdens de vorige training ging dit ook al zeer goed en mijn afstanden zijn met ruim 1 meter verbeterd t.o.v. het afgelopen seizoen.

Met draaitechniek
Deze techniek had ik sowieso nog niet onder de knie dus hier ben ik nog mee aan het werk maar er zit verbetering in. Verder een beetje hetzelfde probleem als de WFD (vanwege de draaitechniek).

Hammerthrowing (zwaar 10kg):

Dit ging vandaag behoorlijk k*t! Ik heb ook weer op mijn fl**ker gekregen omdat je voor dit onderdeel soepel moet zijn in de schouders en ik door mijn krachttraining teveel massa aanzet en dus weer wat stijver geworden ben.
Dit onderdeel zal ik ook regelmatiger moeten trainen om mijn soepelheid te vergroten.

Weight For Height (licht 20kg):

Dit ging echt goed :eek: Hier betaald mijn krachttraining zich terug doordat ik een behoorlijk stuk hoger gooi dan in het afgelopen seizoen. De explosiviteit in mijn benen is toegenomen. De winst in hoogte is meer dan een halve meter.

De toename in massa brengt dus twee dingen met zich mee:
1. De onderdelen die afhankelijk zijn van kracht gaan beter.
2. De meer technische onderdelen kosten gaan minder goed.

Conclusie: Ik blijf voorlopig op deze manier trainen maar ik ga wel meer aandacht aan de technische onderdelen besteden om mijn balans te herstellen.

Binnenkort zal ik van alle onderdelen de hoogte of afstand in mijn log vermelden om de vooruitgang te meten tot aan het volgende wedstrijdseizoen.

Dit ging echt goed :eek: Hier betaald mijn krachttraining zich terug doordat ik een behoorlijk stuk hoger gooi dan in het afgelopen seizoen. De explosiviteit in mijn benen is toegenomen. De winst in hoogte is meer dan een halve meter.

Moet ik me zorgen gaan maken ???? WFH won ik altijd op zeker van je....:D

Wie waren er allemaal gisteren wel ?

Die winst is nu niet meer zo zeker denk ik :D Gisteren was Haryt aan het trainen toen wij aankwamen en later kwamen Harry, Margreet en hun zoon er nog bij.

Nee, Sierk was aan het verhuizen met Marijke.
Die zoon, Wouter (19), deed ook mee en het ging niet eens slecht.
Was op zich wel een leuk groepje.

Alles weer zo explosief mogelijk uitgevoerd volgens plan

Training vanavond:

Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Pull up:
5 x 8 x BW

Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60
1 x 6 x 60 (geen zwaardere dumbbells)

Pull through (eerlijk gepikt van Ironsport, ideale oefening voor Weight For Height:
4 x 10 x 40

Chin up:
5 x 8 x BW

Dumbbell curl:
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26
1 x 8 x 28

Overhead cable curl:
1 x 8 x 40(lbs)
1 x 8 x 50(lbs)
1 x 8 x 60(lbs)

Lekker training vanavond ondanks dat ik wat minder lucht had door een lichte verkoudheid maar daar laat ik me niet door tegenhouden.

Wat is bij jou het verschil tussen pull up en chin up? Stand van de handen of zo?

Ik heb al vaker langs zien komen, heb even zitten zoeken, niet gevonden: wat zijn pull throughs?

Beste training! :thumbup:

Tnx Luuc, weet niet of de benamingen van de oefeningen juist zijn maar voor mij is de Pull up met je handpalmen van je af en ver uit elkaar.
De Chin up is met je handpalmen naar je toe en dichter bij elkaar.
De Pull through is een oefening waarbij je voorover gebogen staat en een kabel tussen je benen door trekt todat je rechtop staat (ik kon zo snel geen afbeelding vinden maar ik dacht dat er een in Ironsport zijn log staat).

Training vanavond:

Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Pull up:
5 x 8 x BW

Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60

Pull through (eerlijk gepikt van Ironsport, ideale oefening voor Weight For Height:
4 x 10 x 40

Chin up:
5 x 8 x BW

Dumbbell curl:
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26
1 x 8 x 28

Overhead cable curl:
1 x 8 x 40(lbs)
1 x 8 x 50(lbs)
1 x 8 x 60(lbs)

Lekker training vanavond ondanks dat ik wat minder lucht had door een lichte verkoudheid maar daar laat ik me niet door tegenhouden.

****ing bruut die pullups/chinups met jouw lichaamsgewicht !
Dumbbell curl reps per arm neem ik aan !
Stop maar met die pull throught, je gaat al veel te snel ! :D

Hammerthrowing (zwaar 10kg):

Dit ging vandaag behoorlijk k*t! Ik heb ook weer op mijn fl**ker gekregen omdat je voor dit onderdeel soepel moet zijn in de schouders en ik door mijn krachttraining teveel massa aanzet en dus weer wat stijver geworden ben.
Dit onderdeel zal ik ook regelmatiger moeten trainen om mijn soepelheid te vergroten.

De toename in massa brengt dus twee dingen met zich mee:
1. De onderdelen die afhankelijk zijn van kracht gaan beter.
2. De meer technische onderdelen kosten gaan minder goed.

Conclusie: Ik blijf voorlopig op deze manier trainen maar ik ga wel meer aandacht aan de technische onderdelen besteden om mijn balans te herstellen.

ik vraag me af of het aanzetten van massa je in minder soepel maakt. Eerder wordt je mobiliteit agv van benchen kleiner. (benchen = schouder immobilisator nummero uno)

Training vanavond:

Deadlift:
1 x 15 x 80
1 x 12 x 100
1 x 10 x 120
1 x 8 x 140
1 x 6 x 160

Pull up:
5 x 8 x BW

Dumbbell row:
1 x 12 x 46
1 x 10 x 50
1 x 10 x 50
1 x 8 x 60

4 x 10 x 40

Chin up:
5 x 8 x BW

Dumbbell curl:
1 x 8 x 24
1 x 8 x 26
1 x 8 x 28

Overhead cable curl:
1 x 8 x 40(lbs)
1 x 8 x 50(lbs)
1 x 8 x 60(lbs)

Als je voor explosiviteit gaat, waarom dan zoveel reps? Ken je overigens de dumbbell swing? Die lijkt me in het kader van de WFH veel effectiever!

idd heel behoorlijke chin ups!

Nee, ik pak die dumbbell altijd met twee handen vast :rolleyes: :D
Dat is idd per arm bedoelt.

ik vraag me af of het aanzetten van massa je in minder soepel maakt. Eerder wordt je mobiliteit agv van benchen kleiner. (benchen = schouder immobilisator nummero uno)

Als je voor explosiviteit gaat, waarom dan zoveel reps? Ken je overigens de dumbbell swing? Die lijkt me in het kader van de WFH veel effectiever!

Misschien is het ook niet direct de massa zelf waar mijn soepelheid onder lijd maar de verhoogde spierspanning/stijfheid na een zware training. En aangezien ik elke week minimaal 4 maal krachttraining doe heb ik vrijwel de hele week last van stijfheid.

Het hoge aantal reps heeft ook te maken met het trainen op spierconditie.
Ik weet dat je niet alles in tegelijkertijd kan trainen maar ik probeer hier een soort van middenweg in te vinden en ik moet zeggen dat ik op allebei de gebieden vooruitgang boek.
In het nieuwe jaar ga ik eens kijken wat de meeste aandacht nodig heeft.

Zien we je nog eens terug bij de Highland Games of beperk je je tot alleen de Weilandgames? Je kwam aardig verrassend uit de hoek (lees: leverde een zeer mooie prestatie) en Stahmixson kan nog wel wat concurrentie gebruiken dus.....:D

Misschien is het ook niet direct de massa zelf waar mijn soepelheid onder lijd maar de verhoogde spierspanning/stijfheid na een zware training. En aangezien ik elke week minimaal 4 maal krachttraining doe heb ik vrijwel de hele week last van stijfheid.

Het hoge aantal reps heeft ook te maken met het trainen op spierconditie.
Ik weet dat je niet alles in tegelijkertijd kan trainen maar ik probeer hier een soort van middenweg in te vinden en ik moet zeggen dat ik op allebei de gebieden vooruitgang boek.
In het nieuwe jaar ga ik eens kijken wat de meeste aandacht nodig heeft.

Zien we je nog eens terug bij de Highland Games of beperk je je tot alleen de Weilandgames? Je kwam aardig verrassend uit de hoek (lees: leverde een zeer mooie prestatie) en Stahmixson kan nog wel wat concurrentie gebruiken dus.....:D

Lees de artikel over 'continuum training' op t-nation eens door, wellicht staan er voor jou interessante dingen in. Weet het wel zeker eigenlijk :D

Bedankt voor het compliment. De Weilandgames waren idd prachtig. Voorlopig beperk ik me tot wat stenen smijten en wat rondzwaaien met een zware hamer. Binnenkort eens een groot weiland opzoeken :D
Ik ben nog steeds aan het terugkomen van een zware knieblessure, dat gaat voor. Ik heb gezien dat ik tov de andere deelnemers ook nog een heel pak massa mis. Dat zal de komende tijd ook nog niet direct heel drastisch veranderen
Maar ik wil zeer zeker weer mee gaan doen aan de weilandgames. Met een 1e plek op de WFH! :D

Wie was jij overigens in het gezelschap?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven