AndroidHealthClinic

HIIT Wanneer?

Taste Of Fire

Competitive Bodybuilder
Waardering
58
Wat is het meest ideale moment om HIIT te doen als je in de cutfase zit?

Ik hanteer een Wendler (Boring But Big) schema, 4 keer in de week.

Maandag: Military press day
Dinsdag: Deadlift day

Donderdag: Benchpress day
Vrijdag: Squat day

Op welk moment of op welke momenten kan ik het beste HIIT plannen?

----------------------------------------------------------------------

Wat te eten rondom HIIT?

Dit is afhankelijk van wanneer jullie zeggen dat ik het beste HIIT kan doen. Kunnen jullie dan ook aangeven hoe ik HIIT het meest ideaal kan plannen binnen een voedingsschema? Bijvoorbeeld:

Voor HIIT:
- 30 gram dextro
- 20 gram whey

Na HIIT:
- 30 gram dextro
- 20 gram whey

----------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je hulp! :D

Na je KT.

• Topic Starter Topic Starter
Iemand met een fatsoenlijk antwoord?

Het is ook niet per se fout wat hij zegt, maar ik verwacht een duidelijker antwoord.

Op welke dag/dagen (binnen mijn schema) kan ik dan het beste HIIT plannen?

Ik had ook begrepen dat als je HIIT goed uitvoert het qua intensiteit vergelijkbaar is met krachttraining. Natuurlijk niet als spierontwikkeling, maar als hersteltijd. Is het wel goed om na een zware krachttraining HIIT te doen ivm koolhydraten die gebruikt moeten worden in plaats van vetten?

Ik zou een combinatie doen van 'gewone' cardio en HIIT. HIIT op zondag bvb. en dan maandag geen cardio na je workout maar dinsdag en donderdag wel (gewone cardio dan). Als je conditie beter op peil is, vrijdag ook etc..

Nu zegt de 1 dat ik het na KT moet doen en de ander zegt weer op een rustdag.

Zijn er mensen met bronnen of argumenten?

Ik waardeer jullie hulp zeker wel hoor, maar op deze manier heb ik er niet zoveel aan. :-P

Kan iemand mij nog helpen met deze vragen?

Ik vind HIIT te zwaar om op een niet-rustdag te doen.

Ik doe ook hiit, maar na de training wegens tijdgebrek. Is wel zwaar dan.
Zelf eet ik niets voor- of nadien, omdat er een theorie is dat je dan langer in je 'vetverbrandingsfase' zou kunnen blijven.
Na een uur neem ik dan toch eiwitten binnen. Niet ideaal zo, maar het werkt blijkbaar voor mij.

Gr

Waarom zou je dextro nemen? Zijn snel opneembare suikers, dan gebruik je die toch gelijk weer? Terwijl je liever zo veel mogelijk vet zou verbranden, dat zou ook de reden zijn om het na je training te doen.

Vind zelf HIIT te zwaar voor na m'n training, en verstoort je rust te veel als je het een dag later doet. Dus zou het eigenlijk niet weten. :D

Het was maar een voorbeeldje. HIIT is intensief en overal wordt gezegd dat je goed moet eten als je HIIT doet. Het is een korte maximale inspanning. Vergelijkbaar met krachttraining voor je CNS.

Maar ik ben er nog steeds niet achter wanneer het nou het meest ideale is om HIIT te doen binnen mijn schema. Ik zit ook al dagen te Googlen, maar nergens vind ik goede informatie. Wie o wie kan er echt iets over zeggen? Het zou me erg helpen!

HIIT doe je niet meteen na je krachttraining, degene die dat zegt heeft duidelijk nog nooit een goede HIIT-training gedaan. LIT-cardio kan wel natuurlijk. HIIT doe je best op aparte momenten: ofwel op dezelfde dag als je KT maar dan bvb 's morgens KT, 's avonds HIIT, ofwel HIIT op je rustdagen. Belangrijk is dat je HIIT onderscheidt van je KT om zo het beste van jezelf te kunnen geven in beide trainingen.

Qua voeding:

Doe je HIIT op dezelfde dag als je KT, dan neem je niets voor de HIIT (buiten misschien wat caffeïne ofzo) omdat je al eiwitrijk voedsel hebt gegeten na de KT. Als je HIIT op je rustdagen implementeert dan zorg je gewoon voor eiwitten voor én na de inspanning.. schrap dextrose volledig! Dextrose is uit den boze in de cut (imo).

The High Intensity Training?

algemeen aangenomen voor spieropbouw te bevorderen moet je cardio op een dag doen dat je geen training hebt, maar door tijd gebrek is het beste om dit na je training toe te voegen. Heeft iets te maken met vrijlating van enzymen en binding ervan (dacht dat het voornamelijk over mtor ging, maar weet het niet meer zeker)

HIIT doe je niet meteen na je krachttraining, degene die dat zegt heeft duidelijk nog nooit een goede HIIT-training gedaan. LIT-cardio kan wel natuurlijk. HIIT doe je best op aparte momenten: ofwel op dezelfde dag als je KT maar dan bvb 's morgens KT, 's avonds HIIT, ofwel HIIT op je rustdagen. Belangrijk is dat je HIIT onderscheidt van je KT om zo het beste van jezelf te kunnen geven in beide trainingen.

Qua voeding:

Doe je HIIT op dezelfde dag als je KT, dan neem je niets voor de HIIT (buiten misschien wat caffeïne ofzo) omdat je al eiwitrijk voedsel hebt gegeten na de KT. Als je HIIT op je rustdagen implementeert dan zorg je gewoon voor eiwitten voor én na de inspanning.. schrap dextrose volledig! Dextrose is uit den boze in de cut (imo).
Super bedankt voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan. En zoals ik zelf al een beetje vermoedde kun je HIIT beter vermijden na de KT.

Kun je misschien ook nog iets vertellen over de hersteltijd van HIIT en op welke dag/dagen ik dat het beste kan toepassen in mijn schema? Ik heb namelijk 2 dagen (dinsdag en vrijdag) dat ik mijn benen belast met KT.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 15:40 ----------

algemeen aangenomen voor spieropbouw te bevorderen moet je cardio op een dag doen dat je geen training hebt, maar door tijd gebrek is het beste om dit na je training toe te voegen. Heeft iets te maken met vrijlating van enzymen en binding ervan (dacht dat het voornamelijk over mtor ging, maar weet het niet meer zeker)
Thanks! Gelukkig heb ik geen tijdgebrek. Ik wil uitgaan van het meest ideale scenario en dan kan ik altijd afhankelijk van de tijd aanpassingen doen. :)

Terug
Naar boven