MuscleMeat

Hilversumse invaliden afgetuigd en vernederd in eigen huis

jordy

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
16%
HILVERSUM - ,,Deze jongen wil ik nooit meer tegenkomen. Ik wil gewoon verder leven, met alle beperkingen die ik heb." Dit schreef een invalide Hilversumse aan de Amsterdamse rechtbank over de 35-jarige Hilversummer die de vrouw en haar invalide vriend op oudejaarsdag mishandelde en vernederde. Zij werd in bad gezet en met heet water overgoten. Later belandde ze in zijn urine.

,,Houd je bek, anders verzuip ik jë, schreeuwde de verdachte tijdens de inval in de woning. ,,Geef geld anders plak ik tape over je mond en laat iemand komen die je afmaakt." De buit bestond uit veertig euro.

Volgens de doodsbange slachtoffers werden ze uit hun rolstoel gekieperd. Hij smeet de man op een buffetkast en sleurde de vrouw aan de haren richting badkamer. Daar dumpte hij haar gekleed in bad en zette de gloeiend hete kraan aan. De invalide man werd hard geschopt en de vrouw zou hij enkele keren uit zijn handen op de grond hebben laten vallen. Ook wees hij naar haar vriend die van de buffetkast was gevallen: ,,Kijk, je vriend is dood". De vernedering bestond verder uit het urineren op de vloer van de badkamer, waar de vrouw hulpeloos lag. De 35-jarige Hilversummer was samen met een 28-jarige vrouw bij het invalide stel langsgegaan om geld te halen. Dat zou hem door de slachtoffers zijn toegezegd, omdat hij hen regelmatig hielp door ze in zijn auto weg te brengen. De verdachte die zelf zijn huis uit moest, beweerde dat het de laatste dag was dat hij via het betalen van een borg nog in aanmerking kon komen voor een ander huurhuis.

Hoe de Hilversummer als goede kennis van de slachtoffers zo kon ontsporen, was de grote vraag voor de rechters. Officier van Justitie D. Kruimel had wel een vermoeden: ,,Hij had gesnoven. Dit dossier is doorspekt van verslaving". Ze geloofde dan ook niets van het huurhuisverhaal. De man verdiende namelijk ruim 1.100 euro per week.

Hij ontkende in alle toonaarden het bestaan van een drugsprobleem. ,,Ik heb bij mijn aanhouding de politie nog aangeboden om mijn urine te laten controleren, maar dat hoefde niet", aldus de Hilversummer. Ook ontkende hij het schoppen van de lichamelijk gehandicapten die na afloop onder de blauwe plekken zaten.

Hun rolstoelen en de inboedel liepen schade op. ,,Op de politiefoto's zie je goed hoe groot de ravage in het huis was, de vrouw zit erbij als een zielig hoopje mens", aldus officier van justitie Kruimel. Ze eiste dertig maanden gevangenisstraf waarvan tien voorwaardelijk. Bovendien vindt ze dat de man zich onder toezicht van de reclassering moet stellen, het liefst in de vorm van verslavingshulp. Ook vroeg ze om toewijzing van in totaal ruim vijfduizend euro schadevergoeding aan de slachtoffers.

De advocaat van de Hilversummer, W. Ludwig, pleitte voor een straf die gelijk is aan het halve jaar dat de verdachte inmiddels in voorarrest zit, desnoods aangevuld met een werkstraf. Over het hete badwater merkte de raadsman op dat de vrouw geen brandwonden had opgelopen. Hij schoof een deel van de verantwoordelijkheid op de 28-jarige medeverdachte die op haar beurt geld van de invalide man verlangde. ,,Zij heeft mijn cliënt om haar vinger gewonden en gemanipuleerd. Hij heeft zich laten meeslepen." De zaak tegen deze vrouw werd gisteren uitgesteld omdat ze pas enkele dagen geleden een advocaat had ingeschakeld. Uitspraak: 20 juni.

Edward de Vries Lentsch

20 maanden is de eis het is toch niet te geloven wat een rechtstaat wij leven ???

Niet te geloven echt! Gehandicapten onderzeiken, het is bijna grappig als het niet zo ernstig zou zijn.

Wat een grafleijer :mad: Die gast moeten ze martelen en daarna doodmaken, 30 maanden gevangenisstraf (waarvan 10 voorwaardelijk) is gewoon te belachelijk voor woorden.

Hier kijk ik niet meer vanop. Criminelen in Nederland worden beloond met het niet hoeven betalen van belasting. Wanneer een crimineel wordt gepakt, dan mag hij zijn onkosten voor de criminele activiteit aftrekken van de belasting.

De rellen rondom Ajax Feijenoord, waarbij die stenen gooiers naar de pliesie een taakstraf krijgen is volgens justitie het middel om deze stenegooiers in de toekomst dit niet meer te zullen doen?

jordy zei:
De advocaat van de Hilversummer, W. Ludwig, pleitte voor een straf die gelijk is aan het halve jaar dat de verdachte inmiddels in voorarrest zit, desnoods aangevuld met een werkstraf. Over het hete badwater merkte de raadsman op dat de vrouw geen brandwonden had opgelopen. Hij schoof een deel van de verantwoordelijkheid op de 28-jarige medeverdachte die op haar beurt geld van de invalide man verlangde. ,,Zij heeft mijn cliënt om haar vinger gewonden en gemanipuleerd. Hij heeft zich laten meeslepen." De zaak tegen deze vrouw werd gisteren uitgesteld omdat ze pas enkele dagen geleden een advocaat had ingeschakeld. Uitspraak: 20 juni.
en dan is het allemaal maar normaal geworden??? echt hoor, deze lui zou ik vastbinden in een bad benzine:cool: niet veel maar gewoon elke 2uur een halve liter erin en aansteken :fire:
dat helpt namelijk prima bij vervelende exen dus hierbij moet het ook wel lukken:cool:

Zie eerste zijn van mijn sig.

Op zich lage straffen voor zo'n sicko, maar meer dan mishandeling en huisvredebreuk kan ik er niet van maken.

Onbegrijpelijk dat zulke mensen bestaan.

Doodschoppen die kerel :mad:

haha sorry maar dit is zeer lachwekkend :D

MrJ zei:
Op zich lage straffen voor zo'n sicko, maar meer dan mishandeling en huisvredebreuk kan ik er niet van maken.

En diefstal met geweld.

1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

3°. diefstal gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt;

5°. diefstal waarbij de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft of het weg te nemen goed onder zijn bereik heeft gebracht door middel van braak, verbreking of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum.

2. Indien de onder 3° omschreven diefstal vergezeld gaat van een der in onder 4° en 5° vermelde omstandigheden, wordt gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie opgelegd.

Strafrechtelijk gezien hadden ze hem dus tot maximaal 9 jaar cel kunnen veroordelen :cool: :rolleyes:

Die advocaat van hem mogen ze ook tegen een muur aanzetten. Van zulke figuren walg ik nou echt :kots:

wat een wereld eej. aanpakken die zo ene en niet te zuinig

MrJ zei:
Maar dat rechtvaardigd niet bijv. 10 jaar opsluiting met TBS. ;)

Correct, en daar heb je bij zulke gevallen (die bewézen zijn) de kwestie dat alleen de feitelijke rechtspraak moreel onvoldoende toereikend is gezien de emotionele schade voortkomend uit die actie. Maja, slechts bij de wat extremere gevallen komt een psychologisch onderzoek er bij, en dan meestal ook slechts aan de "kwade kant" om de factoren voor de dáder wat te relativeren.

Terug
Naar boven