XXL Nutrition

Doede de Jong financieel kapot gemaakt om wietplantjes (vonnis)

Bezoekers in dit topic

1 Op de 10 mensen is verslaafd dus volgens jou zijn die allemaal gek? Je weet dat verslaving genetisch bepaald is en dat je daar niks aan kunt doen (behalve ermee stoppen wat vrij lastig is als je er achter komt dat je verslaafd bent)?
Vind je kankerpatiënten en mensen met hartproblemen en andere ziektes ook een retard?

Je praat eerst over dronken mensen na een avond stappen en nu heb je het ineens over verslaafden?
En dan switch je ineens naar kankerpatiënten, hoezo discussie ontwijken. :roflol:

Iedereen van 21+ die zomaar voor de lol een middel als heroïne gaat proberen vind ik een retard ja.
 
Of dat iemand denkt nog te kunnen autorijden na gebruik.
datzelfde probleem is er met alcohol. En dat is wederom geen argument om de stof illegaal te maken, gewoon een argument om de mensen te bestraffen die hun rechten misbruiken. (in geval van een druglicense zouden ze vanaf dan voor een bepaalde tijd niet meer legaal drugs kunnen kopen)

Ik weet van mezelf dat ik snoeihard aan de heroine en weet ik veel wat voor zooi was geweest in mijn donkerste periode als het gewoon ergens te koop was geweest. Het wordt er allemaal een stuk laagdrempeliger van.
Nu: stap af op de grootste social reject die je kent en informeer naar als hij een dealer kent die jou illegale stof x kan fixen.
Dan: studeer de wetenschap achter verslaving, lees alles over de werkingen en bijwerkingen over de stof die je wil nemen, ga naar een examencentrum en leg een test af, ga naar je gemeente om een license voor die drug aan te vragen, ga naar de drugwinkel om je drug te kopen.

Is geval 2 volgens jou laagdrempeliger?:rolleyes:



Heroine ook maar verkopen in de shop dan?
precies ja :)

1 Op de 10 mensen is verslaafd dus volgens jou zijn die allemaal gek? Je weet dat verslaving genetisch bepaald is en dat je daar niks aan kunt doen (behalve ermee stoppen wat vrij lastig is als je er achter komt dat je verslaafd bent)?
Vind je kankerpatiënten en mensen met hartproblemen en andere ziektes ook een retard?
1. wat heeft verslaving hiermee te maken?
2. als je drugswinkels hebt waar je een druglicense voor nodig hebt om ze te kopen, dat is een grotere rem op gebruik dan het feit dat het illegaal is. En iemand kan pas verslaafd worden wanneer hij al besloten heeft te gebruiken (je kan immers niet verslaafd zijn aan een stof die je nog nooit hebt geprobeerd).

Maw mensen die niet zouden beslissen drugs te gaan gebruiken wanneer het illegaal is zullen dat nog steeds niet wanneer het legaal is maar je er een heel proces voor moet doorlopen met tests en bezoekjes aan het gemeentehuis.

Iedereen van 21+ die zomaar voor de lol een middel als heroïne gaat proberen vind ik een retard ja.
ik ben 24 en wil zomaar voor de lol een keer heroine gebruiken (en ga het ook doen) en ben hoogstwaarschijnlijk een stuk intelligenter dan jij :)
Vind die uitspraak jou eigenlijk bijzonder retarded doen overkomen tbh :o
 
ik ben 24 en wil zomaar voor de lol een keer heroine gebruiken (en ga het ook doen) en ben hoogstwaarschijnlijk een stuk intelligenter dan jij :)

stay safe
 
mijn verslavingsgevoeligheid is under 9000, vrees niet :)

Je zou niet de eerste zijn die heroine onderschat. Maja als je het niet meer in huis hebt daarna of er helemaal niet meer aan kan komen zou het goed moeten komen.
 
Angelus, op zo'n manier klinkt het heel leuk ja, maar denk je niet dat er evengoed nog illegale handel in die shit blijft als je er een gigantisch proces voor moet doorlopen voor je eindelijk je grammetje coke hebt? Bedoel dan heb je zekerheid dat je 'farmaceutische' coke hebt, maar om daar nou eerst testen en shit voor af te leggen zou mij teveel werk zijn voor een avond stappen, dan zoek ik alsnog wel een illegaal.
 
Je zou niet de eerste zijn die heroine onderschat. Maja als je het niet meer in huis hebt daarna of er helemaal niet meer aan kan komen zou het goed moeten komen.
vrij zeker dat iedereen heroine overschat :) (eerder gewoon vergeten een onderscheid te maken op basis van persoon tot persoon)
edit: om maar specifiek voorbeeldje te geven van hoe ik persoonlijk in elkaar steek.
Wou een keer coke proberen en was van plan het maar 1x te doen die avond. Kreeg gratis aangeboden, effect best awesome, begon uit te werken, krijg nieuwe lijn aangeboden (wederom gratis), neem niet aan want ging maar 1x doen.
Daarnaast kom ik al meer dan 2jaar toe met dezelfde halve liter fles gbl, doe ik gemiddeld 5 maanden over een zakje wiet van 5gram en heb ik nog 1,25 pil over van 2 xtc pillen die ik maart vorig jaar gekocht heb:roflol:.

/discussie

Heb al eens enkele anti-heroine posts/verhalen gelezen van ex verslaafden op drugforums en zeggen nagenoeg allemaal hetzelfde.
- Je begint met t een keer te roken en je vindt t wel chill maar niet super geweldig (je hebt t gevoel dat je het moet leren waarderen zoals dat bij meerdere drugs het geval is)
- Je rookt t nog een paar keer, begint het super chill te vinden en merkt dat t eigenlijk niet zo'n big deal is en er wordt een zaadje overmoedigheid geplant in je brein.
- Je besluit dat je het makkelijk 1x per maand kan roken zonder meer problemen.
- Na enkele maanden ben je nog steeds volledig in de controle denk je, en de stof is leuk genoeg om wekelijks te doen, dus je stapt over op elk weekend.
- Als je het enkel in weekends aankan is het niet anders dan wiet en alcohol en die dingen drinken sommige mensen dagelijks na het werk, dus waarom zou jij dat niet doen?
- je kan het al raden hoe t verder verloopt...

Kortom: gewoon normaal verslavingsproces, alleen een brute afkick en veel zwaardere (lichamelijke) afhankelijkheid dan andere stoffen.
Maar goed.. dat waren mensen die het rookten, ik ben van plan te spuiten :o
Angelus, op zo'n manier klinkt het heel leuk ja, maar denk je niet dat er evengoed nog illegale handel in die shit blijft als je er een gigantisch proces voor moet doorlopen voor je eindelijk je grammetje coke hebt? Bedoel dan heb je zekerheid dat je 'farmaceutische' coke hebt, maar om daar nou eerst testen en shit voor af te leggen zou mij teveel werk zijn voor een avond stappen, dan zoek ik alsnog wel een illegaal.

als je 1x een license hebt dan heb je dat voor eeuwig bro, daarna is het gewoon voor een avondje stappen een winkel binnenstappen terwijl je vroeger je dealer zou moeten bellen (of die vriend van je die dealers kent) en daar nog mee gaan afspreken.
Tis natuurlijk niet dat illegale handel van de ene dag op de andere verdwijnt, maar geef het 5 jaar en illegale handel blijft bitter weinig van over lijkt me :) (tenzij je het enkel en alleen in 1 land doet, want dan komen alle tuig uit buurlanden hier kweken/smokkelen/... en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling)
 
Laatst bewerkt:
ik ben 24 en wil zomaar voor de lol een keer heroine gebruiken (en ga het ook doen) en ben hoogstwaarschijnlijk een stuk intelligenter dan jij :)
Vind die uitspraak jou eigenlijk bijzonder retarded doen overkomen tbh :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ervaring met verschillende soorten drugs hebben, je verslavingsgevoeligheid factor kennen.
Informatie opzoeken over de desbetreffende drug en het afkicken ervan.

Dat noem ik niet zo maar voor de lol een keer proberen?
 
als je 1x een license hebt dan heb je dat voor eeuwig bro, daarna is het gewoon voor een avondje stappen een winkel binnenstappen terwijl je vroeger je dealer zou moeten bellen (of die vriend van je die dealers kent) en daar nog mee gaan afspreken.
Tis natuurlijk niet dat illegale handel van de ene dag op de andere verdwijnt, maar geef het 5 jaar en illegale handel blijft bitter weinig van over lijkt me :) (tenzij je het enkel en alleen in 1 land doet, want dan komen alle tuig uit buurlanden hier kweken/smokkelen/... en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling)

Maar wie stelt dan vast hoevaak je mag gebruiken? Die drempel van nu idd je vriend/dealer bellen maakt dat veel lui niet elke avond een lading bestellen, lijkt mij. Als je het in een winkel op mag halen is die drempel iig weg. Moet de winkel dan toezicht houden dat niet elke dag 1 of andere idioot 5 keer per dag een gram komt halen?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ervaring met verschillende soorten drugs hebben, je verslavingsgevoeligheid factor kennen.
Informatie opzoeken over de desbetreffende drug en het afkicken ervan.

Dat noem ik niet zo maar voor de lol een keer proberen?

Angelus is gewoon wat aan het trollen, beter vermeld hij het hoe de heroïne was als hij het gedaan heeft ipv op deze manier negatieve aandacht te vragen.
 
Angelus is gewoon wat aan het trollen, beter vermeld hij het hoe de heroïne was als hij het gedaan heeft ipv op deze manier negatieve aandacht te vragen.

Waarschijnlijk idd, maarja met mijn serieuze antwoord komt hij ook weer aan z'n trekken.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ervaring met verschillende soorten drugs hebben, je verslavingsgevoeligheid factor kennen.
Informatie opzoeken over de desbetreffende drug en het afkicken ervan.

Dat noem ik niet zo maar voor de lol een keer proberen?
ik zie niet in waarom de 2 (onderzoek/voorbereiding en lol) mutually exclusive zouden zijn. Als ik ga parachutespringen ga ik ook niet blind even uit een vliegtuig springen maar toch ook goed mn onderzoek doen naar degelijk materiaal en goede begeleiding. Doet niets af aan het feit dat ik die sprong voor de lol een keer probeer:)


Maar wie stelt dan vast hoevaak je mag gebruiken? Die drempel van nu idd je vriend/dealer bellen maakt dat veel lui niet elke avond een lading bestellen, lijkt mij. Als je het in een winkel op mag halen is die drempel iig weg. Moet de winkel dan toezicht houden dat niet elke dag 1 of andere idioot 5 keer per dag een gram komt halen?
niemand, waarom zou de overheid iets te zeggen hebben over hoe vaak iemand die volop weet waar hij mee bezig is (hij was immers geslaagd voor de test) een bepaald iets mag doen?
Sterker nog, feit dat zoiets gereguleerd wordt maakt het des te effectiever om zulke verslaafde mensen te helpen (je weet immers waar ze zitten). Mensen die zo vaak kopen dat het begint op te vallen dat ze mogelijk een probleem hebben kan je dan makkelijk de hulp aanbieden die ze nodig hebben. (die ze uiteraard vrij mogen kiezen of ze deze aanvaarden of weigeren)

Angelus is gewoon wat aan het trollen, beter vermeld hij het hoe de heroïne was als hij het gedaan heeft ipv op deze manier negatieve aandacht te vragen.
leer lezen:
ik ben 24 en wil zomaar voor de lol een keer heroine gebruiken (en ga het ook doen) en ben hoogstwaarschijnlijk een stuk intelligenter dan jij :)
Vind die uitspraak jou eigenlijk bijzonder retarded doen overkomen tbh :o
Ik zei nergens dat ik het al gedaan had:rolleyes:
 
leer lezen:
Ik zei nergens dat ik het al gedaan had:rolleyes:

Leer zelf lezen ik zeg toch ook nergens dat je het gedaan hebt. Ik zeg alleen dat je beter op een andere manier aandacht kunt vragen, of het gewoon doen en dan vertellen hoe het was.
 
Leer zelf lezen ik zeg toch ook nergens dat je het gedaan hebt. Ik zeg alleen dat je beter op een andere manier aandacht kunt vragen, of het gewoon doen en dan vertellen hoe het was.

ik vraag geen aandacht, ik haalde mezelf aan als voorbeeld omdat stellen dat iedere 21plusser die voor de lol een keer heroine wil proberen een retard is een achterlijke uitspraak is die enorm kort door de bocht is.

ps: Uiteraard komt er een report in het centraal drugs topic wanneer ik het een keer doe, wees gerust liefje:kiss: (maar spijtig genoeg zijn mijn vrienden faggots en werden boos toen ik vroeg/aandrong om heroine voor me te fixen, dus het zal nog even duren:()
 
niemand, waarom zou de overheid iets te zeggen hebben over hoe vaak iemand die volop weet waar hij mee bezig is (hij was immers geslaagd voor de test) een bepaald iets mag doen?
Sterker nog, feit dat zoiets gereguleerd wordt maakt het des te effectiever om zulke verslaafde mensen te helpen (je weet immers waar ze zitten). Mensen die zo vaak kopen dat het begint op te vallen dat ze mogelijk een probleem hebben kan je dan makkelijk de hulp aanbieden die ze nodig hebben. (die ze uiteraard vrij mogen kiezen of ze deze aanvaarden of weigeren)

O.a vanwege het verslavende effect? Ondanks dat ie weet wat ie doet kan het, zoals je ergens in een post hierboven aangaf over heroine, toch optreden, dat kun je niet testen imo. Je hebt geen idee wat iemand doet als ie een boel shit over zich heen krijgt om wat voor reden dan ook.

Ben 't met je eens dat de regering ( in NL iig ) bestaat uit veel debielen, maar kennelijk hebben wij als nog debieler volk dat soort debielen wel nodig.
 
O.a vanwege het verslavende effect? Ondanks dat ie weet wat ie doet kan het, zoals je ergens in een post hierboven aangaf over heroine, toch optreden, dat kun je niet testen imo. Je hebt geen idee wat iemand doet als ie een boel shit over zich heen krijgt om wat voor reden dan ook.

Ben 't met je eens dat de regering ( in NL iig ) bestaat uit veel debielen, maar kennelijk hebben wij als nog debieler volk dat soort debielen wel nodig.

maar je doet net alsof dat wanneer drugs illegaal is dit probleem niet bestaat (of beter gezegd: je doet alsof dit probleem x keer grootschaliger zou worden wanneer drugs legaal wordt).
Waarop baseer je dat?

en eigenlijk meer belangrijk (maar ben persoonlijk meer nieuwsgierig naar je antwoord op mijn vraag, vandaar zet ik dit in een spoiler): ook al was het zo... dat is geen goede reden om het voor iedereen illegaal te maken. Als je merkt dat zulke problemen zich beginnen voor te doen is de meest logische aanpak een aankoop limiet in te stellen voor elke drug op basis van hun verslavingscriteria, niet het compleet illegaal maken van elke stof en zo de onderwereld voeden en onschuldige burgers te gaan straffen;)
 
maar je doet net alsof dat wanneer drugs illegaal is dit probleem niet bestaat (of beter gezegd: je doet alsof dit probleem x keer grootschaliger zou worden wanneer drugs legaal wordt).
Waarop baseer je dat?

en eigenlijk meer belangrijk (maar ben er persoonlijk meer nieuwsgierig naar je antwoord op mijn vraag, vandaar zet ik het in een spoiler): ook al was het zo... dat is geen goede reden om het voor iedereen illegaal te maken. Als je merkt dat zulke problemen zich beginnen voor te doen is de meest logische aanpak een aankoop limiet in te stellen voor elke drug op basis van hun verslavingscriteria, niet het compleet illegaal maken van elke stof en zo de onderwereld voeden en onschuldige burgers te gaan straffen;)

Nee dan bestaat dat probleem zeker ook, maar ook zat gasten/chicks nu die het lef niet hebben om die enge supplier op te zoeken. Zie bijv. de AAS sectie. AAS is overal te verkrijgen als je 3 minuten zoekt en toch kunnen sommige hier nergens aan komen. Nu moet je in jouw voorbeeld nog wel een test afleggen, dat maakt het nog wel wat beter, gezien er wss zat zo achterlijk zijn dat ze niet door die test heen komen :p

Er valt best wat voor te zeggen, dat wel, maar toch denk ik dat het er never en te nooit door zal komen. Niet alleen bij de regering niet, maar ook onder 'het volk' niet.
 
Nee dan bestaat dat probleem zeker ook, maar ook zat gasten/chicks nu die het lef niet hebben om die enge supplier op te zoeken. Zie bijv. de AAS sectie. AAS is overal te verkrijgen als je 3 minuten zoekt en toch kunnen sommige hier nergens aan komen. Nu moet je in jouw voorbeeld nog wel een test afleggen, dat maakt het nog wel wat beter, gezien er wss zat zo achterlijk zijn dat ze niet door die test heen komen :p
precies, dus waarom haal je het dan eerst aan :)

Er valt best wat voor te zeggen, dat wel, maar toch denk ik dat het er never en te nooit door zal komen. Niet alleen bij de regering niet, maar ook onder 'het volk' niet.

die gedachte heb ik stiekem ook :)
 
ik ben 24 en wil zomaar voor de lol een keer heroine gebruiken (en ga het ook doen) en ben hoogstwaarschijnlijk een stuk intelligenter dan jij :)
Vind die uitspraak jou eigenlijk bijzonder retarded doen overkomen tbh :o[/QUOTE]



Moet zeggen dit klinkt super intelligent!
 
Back
Naar boven