XXL Nutrition

Hoe creëer ik spieren ?

Peiling Peiling hoe krijg ik meer armspieren en een sixpack?

• Totaal stemmers
    3

cyri

Novice
Waardering
0
Lengte
1m59
Massa
42kg
Heey
Ik ben Cyri , ik ben 13 ( word14 in oktober)
Ik weeg 42kg ben een 1m50
Vetpercentage = onbekend
1) ik wil graag meer buikspieren en een sixpacK
2)ook meer armspieren in boven en onder arm
Kan iemand helpen?
Ik ga elke morgend 20min lopen en doe 30push ups
En savonds ga ik 40 min lopen en doe 30 push ups

Heey
Vetpercentage = onbekend
Kan iemand helpen?

Ik vermoed dat je niet naar een sportschool kan gaan.

Lopen daar ga je geen spieren van kweken. Maar het is wel goed voor je conditie.

Enkel push ups gaat je ook niet veel opleveren.
Je kan wel beginnen met naast het breed pompen ook smal te pompen. Dit is meer voor de triceps.
Maar breed ga je er niet van worden.

Heb je thuis wat gewichtjes ? van je vader ofzo?

Sixpack krijg je door je lichaamsvetpercentage te verminderen.

Tip 1: eet veel calorien maar probeer "gezond" te eten. Laat zeggen dat je dagelijks een snackje van 200-300 cal kan hebben naar keuze en de rest veel eiwitten en genoeg goede vetten(avocado, noten zonder zout en niet geroosterd, zalm, ei) eten.

Tip 2: Ga naar een gym en begin daar met gewichten te trainen.

Tip 3: als tip 2 niet lukt, zoek in je park of ergens anders de mogelijkheid om aan bars te trainen en zoek calisthenics op. Doe dan pull ups, dips en calisthenics oefeningen aan die bar.

Good luck

Heey
Vetpercentage = onbekend
Kan iemand helpen?

Overtuig je ouders ervan dat je naar de sportschool wil en ga een schema volgen waar squatten benchen deadliften de basic oefeningen zijn. Zorg voor perfecte vorm leer dat eerst/vraag in de gym iemand om het te leren/zoek op internet hoe je het moet doen en gebruik licht gewicht. Zodra je de vorm beheerst steeds meer gewicht toevoegen geleidelijk aan! En het is bullshit om te denken dat het ongezond voor je is door je leeftijd imo.

• Topic Starter Topic Starter
Tip 1: eet veel calorien maar probeer "gezond" te eten. Laat zeggen dat je dagelijks een snackje van 200-300 cal kan hebben naar keuze en de rest veel eiwitten en genoeg goede vetten(avocado, noten zonder zout en niet geroosterd, zalm, ei) eten.

Tip 2: Ga naar een gym en begin daar met gewichten te trainen.

Tip 3: als tip 2 niet lukt, zoek in je park of ergens anders de mogelijkheid om aan bars te trainen en zoek calisthenics op. Doe dan pull ups, dips en calisthenics oefeningen aan die bar.

Good luck
van mijn ouders mag ik niet met gewichten heffen , hoe kan ik overtuigen dat dat niet gevaarlijk is en zo? Alvast bedankt

Maar is het echt gevaarlijk om met gewichten te heffen op 13 jaar ?
Nog geen paar honderd jaar geleden hadden mensen van 13jaar niet de keuze om niet aan fysieke arbeid te doen. Als je eerst een behoorlijke tijd hebt gespendeerd aan de juiste vorm van de oefeningen, je voldoende eet en slaapt en je niet direct elke week 1RMs gaat doen zie ik niet het probleem. Ik ben 'al' 20 en heb spijt dat ik niet vroeger ben begonnen. Maar leg dus wel eerst de focus op het correct uitvoeren, dan heb je al een grote voorsprong op veel mensen die nu in de gym rondlopen en al een pak ouder zijn dan jij.

Nog geen paar honderd jaar geleden hadden mensen van 13jaar niet de keuze om niet aan fysieke arbeid te doen. Als je eerst een behoorlijke tijd hebt gespendeerd aan de juiste vorm van de oefeningen, je voldoende eet en slaapt en je niet direct elke week 1RMs gaat doen zie ik niet het probleem. Ik ben 'al' 20 en heb spijt dat ik niet vroeger ben begonnen. Maar leg dus wel eerst de focus op het correct uitvoeren, dan heb je al een grote voorsprong op veel mensen die nu in de gym rondlopen en al een pak ouder zijn dan jij.
Ik weet niet zo goed welke oefeningen ik daar moet doen en hoeveel gewicht ik kan /moet gebruiken

Ik weet niet zo goed welke oefeningen ik daar moet doen en hoeveel gewicht ik kan /moet gebruiken

Niet te zwaar beginnen. Je kan je volgende setje toch zwaarder gaan als je te licht genomen hebt.
Je weet wel snel hoeveel je kan pakken.

van mijn ouders mag ik niet met gewichten heffen , hoe kan ik overtuigen dat dat niet gevaarlijk is en zo? Alvast bedankt
Je kan desnoods samen met je pa gaan trainen in het begin? Misschien niet echt optimaal, maar dat geeft je misschien wel de kans om te mogen beginnen. Zo kun je na even als ze je er in vertrouwen toch alleen laten trainen. Toon aan dat je geen zotte dingen zou doen en zoek artikels die aantonen dat het gezond is en ze zullen al sneller toegeeflijk worden.

Stel dat het echt niet lukt zoek je maar bars om aan te trainen, en als dat echt niet lukt zoek eens alle oefeningen op die je thuis kan doen.
Enkele voorbeelden:- Dips met een bank en een stoel(of 2 stoelen)
-Biceps curls en triceps extension met handdoeken.
-Push up variaties
-Handenstand push up voor schouders
-Single leg squats
-Pull ups als dat ergens lukt, desnoods aan een boom ofzo.
-Side raises en bent over rear belt raises(met flessen water bijvoorbeeld)

Zoek maar eens de oefeningen op en wees creatief, daar geraak je al vrij ver mee.

Thx allemaal

Wel verdorie Cyr, zoon !
Nu had ik nog zo gezegd niet op Dbb te komen :whip:

Terug
Naar boven