MuscleMeat

Hoe Droger en Lichter ?

keepmagic

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik had een vraag over droger en lichter worden.

Ik ben een vrouw van 18 jaar, 161 cm hoog, 52,7 kilo.

Mijn eetschema is:

9.00: 85 gr brinta met 300 ml water en 100 ml magere melk.
1 eetlepel lijzaadolie

12.30: 3 volkoren boterhamen besmeerd met twenty four boter (20% vet) met appelstroop,komkommer,mager vleesbeleg.

15.00: banaan

18.00: 65 gr rijst (ongekookt) of 3 a 4 aardappels, met 200 gr groente en 100 gr mager vlees gebakken in 1 dopje bertolli olijfolie.

21.00: appel en volkorenboterham met twentyfour boter met appelstroop.

23.00: meestal knort mijn maag verschikkelijk en eet ik een bak groente met magere yoghurtdresing of nog een boterham met appelstroop

Ik drink 2 liter per dag.

kcal eiwitten koolhydraad vetten

1575,6 50,29 gr 220,12 gr 40,53 gr

Mijn trainingsschema:

3 sets van 8-12 reps (behalve benen doe ik licht gewicht met 3x 25 reps) van alle spiergroepen 3 oefeningen (behalve buik 2 oefeningen) en na elke training 20 min joggen op de loopband en 2 keer in de week 20 min buiten joggen voor mijn ontbijt.

dinsdag

borst,triceps buik.

donderdag:

1 uur pilates.

zaterdag:

benen,schouders,buik

zondag:

rug,biceps

Is dit goed genoeg om droog te worden want ik heb mijn eiwitten op lichaam afgesteld zodat mijn benen slinken want die hebben 1,5 jaar geleden een flinke groeispeurd gemaakt van maat 34 naar maat 38 en toen trainde ik ze ook erg zwaar en at ik 150 gr eiwitten per dag.

Groetjes,

Samantha

volgens mij heb je de misvatting dat eiwit je dik maakt aangezien je je eiwitten aanzienlijk hebt verminderd. Deze opvatting is onjuist. Om af te vallen kan je beter ongeveer deze verhoudingen gebruiken: 50% kh/ 35% eiwit/ 15% vet of 45% kh/ 35% eiwit/ 20% vet. Je verhouding is nu: 56% /13% eiwit / 23% Het totaal is 92%. Wat dus niet klopt. Je hebt een rekenfoutje gemaakt. Maar deze verhoudingen zullen ongeveer wel kloppen neem ik aan. Je verhoudingen zijn dus niet goed. Dus als je onderhoud rond 2000 kcal per dag ligt. Ga je daar 500 kcal onderzitten met. Als je onder je onderhoud zit zal je niet tot nauwelijks spiermassa aanzetten. Vooral niet als vrouw. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je benen groter worden door die toename van eiwitten. Probeer al je eiwitten uit dierlijke eiwitten te halen dus: eieren (eiwit), tonijn, zalmfilet, koolvis, kabeljouw etc. En probeer niet je eiwitten uit zuivelproducten te halen zoals kwark, yoghurt en melk aangezien je hier vocht van kan vasthouden.

• Topic Starter Topic Starter
het kan een reken foutje zijn, welke dingen moet ik veranderen in mijn eetschema of moet ik er wat bij doen.

idd ik at vroeger heel veel yoghurt en daar groeide ik van als kool toen ik het aanpaste stopte het en ben ik van de 56 kilo naar 52 en van de 24,5 % naar 20,9 % gegaan in 2 maanden tijd.

Met dit schema.

je moet proberen 6 maaltijden te eten, bestaande uit koolhydraten (vooral meervoudige), eiwitten (vooral dierlijke) en vetten (vooral onverzagdigde)

meervoudige: brinta, rijst, bruine boterhammen, aardappel

dierlijke eiwitten: eieren, kipfilet, tonijn op waterbasis, zalmfilet, koolvis, kabeljouw

onverzadigde: lijnzaadolie, olijfolie, visolie

Als je onderhoud dus 2000 kcal is. 1500 kcal moet je dan eten. Dit verdeeld over 6 maaltijden is gemiddeld: 250 kcal per maaltijd in de verhouding (45% kh/ 35% eiwit/ 20% vet) is dat dus: 28 gram koolhydraten, 21 gram eiwit en 5,5 gram vet per maaltijd.
Het zijn dus kleine maaltijden.
Ik zou in maaltijd 6 en maaltijd 7 GEEN koolhydraten meer nemen. Alleen maar groenten en een portie eiwit. Dus die koolhydraten verdelen over 4 maaltijden is ongeveer 42 gram koolhydraten gemiddeld per maaltijd. Daarbij moet je rekening houden dat je maaltijd 1 de meeste koolhydraten moet nemen dus die maaltijd 1 van jou met 85 gram brinta kan je zo houden (dat heeft namelijk 63 gram koolhydraten).

Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen.
Post nu maar eens je nieuwe eetschema :)

• Topic Starter Topic Starter
Het is even puzzelen met het nieuwe eetschema en ik moet 's avonds een of twee boterhammen eten omdat ik 2 a3 weken geprobeert heb met alleen groente me yoghurtdressing maar mijn maag knorde van de honger en kon heel slecht in slaap komen.

Ik heb ook een eigen paard aan huis waar ik ook behoorlijk wat energie in steek 4 a 5 keer in de week 45 min rijden.

Ik heb ook vaak behoorlijk spierpijn en joggen doe ik op een snelheid 8 km per uur.

Mijn bicep omvang is 30 cm

Dus moet ik dan pillen nemen om mijn honger te stillen in de avond want ik kan groente eten wat ik wil mar 10 min later knort het weer als een gek maar als ik 1 of 2 boterhammen eet heb ik er geen last meer van.

Nog bedankt voor je reacties

en als je die boterhammen nu vervangt door 150 gram kipfilet of tonijn ;)

Ik denk dat dat je honger gevoel meer stilt aangezien je van eiwitten sneller vol zit en is ook nog beter voor je :)

Terug
Naar boven