Fitness Seller

Hoe goed werkt melatonine bij slaapproblemen?

Dayuum

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Ik hoor veel positieve verhalen over melatonine dat als je een dosering van 3-5mg neemt 20 minuten voor je gaat slapen dat je dan zo weg bent en je dan ook goed slaapt.

Nou wou ik deze bestellen http://www.import-vitamins.com/form...elatonine-5-mg-time-release-100-tabletten.php maar werkt melatonine echt zo goed? Lijkt me ideaal aangezien het bijna geen bijwerkingen heeft.

Ik wou het voornamelijk gebruiken om mijn slaapritme weer te herstellen aangezien ik door de zomervakantie vaak om 3 uur slaap en 11-12 uur wakker word

Ik weet dat mensen die vaak 's nachts werken dit ook gebruiken als ze graag even wat uren willen slapen. Ik zou zeggen probeer het uit. Kan niet veel kwijt volgens mij.

Zal afhangen van de oorzaak van je slaap problemen. Melatonine is geen slaapmiddel maar wekt alleen het gevoel van slaap op.

Zolang je het bij normale doses houd kan het goed werken (0,3 milligram volgens ergogenics)

Werkt voor mij erg goed, probeer het wel elke dag op de zelfde tijd in te nemen, een uur ongeveer voor het slapen. 0.1 tot 0.4 mg neem ik

Werkt bij mij super maar dan wel de versie die ik uit de UK heb, de NL potjes waren een beetje ondergedoseerd vond ik.

Welke zou men hier aanraden, melatonine of l-tryptofaan?

voor je gaat slapen 10 seconden op je hoofd staan verhoogt de aanmaak van melatonine

5 htp werkt voor mij ook perfect.

• Topic Starter Topic Starter
Beetje domme vraag misschien maar hoe moet je het innemen? kauwen/zuigen of met een glas water? heb die van Natrol en daar staat alleen op dat je 20 minuten voor je gaat slapen 1 moet nemen

Ik heb 10mg en het voelt net alsof ik dood word geschoten, weet niks meer van het in slaap vallen

Beetje domme vraag misschien maar hoe moet je het innemen? kauwen/zuigen of met een glas water? heb die van Natrol en daar staat alleen op dat je 20 minuten voor je gaat slapen 1 moet nemen

Ik heb die van Sleepzz en daarbij moet je de pilletjes onder je tong leggen en als je het zat bent slik je ze door.

Hoe lang zou je zoiets dan moeten gebruiken om je ritme te herstellen?

Misschien een idee om goed matras aan te schaffen? M-line heeft speciaal voor mensen die hun spieren veel gebruiken matrassen ontwikkeld. Kijk naar de reclame van Epke Zonderland. Deze matrassen zorgen voor dusdanige ondersteuning dat je lichaam weer helemaal hersteld. Maar misschien nog wel belangrijker je rust beter uit!

Ik neem elke dag 2 pilletjes Melatonine in zodra ik in bed lig. Laat ze langzaam onder de tong smelten en slaap (bijna) elke nacht als een roos :D Als het echt niet wil dan verhoog ik de dosis naar maximaal 10.

Benedryl werkt super op 25-50mg.

Zopiclone is ook wel nice, maar wel gelijk een stuk sterker. Ook de metaal smaak die je krijgt in de ochtend erna is niet ideaal..

Terug
Naar boven