Fitness Seller

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91

Kunnen we nu eindelijk doorstromen naar Aliens?
Disclosure is coming.
527d01b7ecad045f2e0cd408-750-563.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Lang verhaal, veel verschillende redenen. Een aantal ook wel persoonlijk, toegegeven. Je bent van harte uitgenodigd om een keer koffie te komen drinken.
Ik snap vrouwen echt niet. Vragen naar de beste president van de VS is dus de key om voor een drankje uitgenodigd te worden?

• Love
Waarderingen: LM
Is het hoogmoed om te denken dat onze intelligentie niet zomaar voorbijgestoken zal worden door een technologische uitvinding, of is het hoogmoed om te denken dat we binnen 150 jaar ontwikkeling een computer kunnen maken die ontelbare keren intelligenter is dan ons?

Dat eerste is het geval denk ik. ‘Moores law’ (computer kracht verdubbeld ieder jaar) wordt wel wat minder exponentieel dan verwacht, maar kijk naar ze computer trend van de afgelopen 50 jaar en zet die trend nog 150 jaar door dan kom je al snel bij systemen die onze intelligente ver passeren. De ontwikkelingen staan niet stil. Kijk naar google translate en speech to text apps. Kijk zelfs naar google’s deep mind project:

Er zijn voldoende computer programma’s geweest al die extreem uitzonderlijk presteren in een niche vakgebied (narrow band intelligence). Als over een wijdere range van eigenschappen deze kracht gerealiseerd wordt kan het heel snel gaan. Hence: the singularity.

Korte introductie:

Een wat langere maar zeer interessante versie:

Ik denk dat we beter een ander Sci-Fi topic kunnen openen.

De zwakte van dit verhaal ligt niet in de statistiek die wordt gebruikt, maar het gebrek aan input. Geldt voor de andere berekeningen ook.

Het is maar net welke aannames je doet.

Zoals met elke model: gigo- garbage in = garbage out.

Volgens mij weten we het gewoon niet.

Bekijk content over de Fermi Paradox.

Dit is geen makkelijker instapper maar interessant voor een ieder gefascineerd door de vraag of buitenaards leven bestaat:

Isaac Arthur:

Deze beste man heeft veel content over het onderwerp. Going down the rabbit hole:

Instappertje:

Weet ik niet, maar Rob G geeft voor AI een IQ op van 500+.

We kunnen ze een IQ test laten doen waar ze max score pakken en daarna moeten we maar hopen dat ze ons tollereren.

Ff een korte reactie, hoe houd je het vol om naar Isaac Arthur te luisteren? :eek:

• Like
Waarderingen: BB_
  • Like
De eerste of de tweede bewering?

Uit mijn hoofd, dus misschien met details die niet helemaal juist zijn:

De mogelijkheid dat buitenaards intelligent leven bestaat, is een 'probleem' dat typisch in te schatten is met behulp van de zogenaamde 'uniform logarithmic prior', dit begrip moet je zelf even opzoeken om het te kunnen vatten. Omdat we geen aanwijzingen hebben dat er intelligent leven in ons melkwegstelsel bestaat (wat tegenwoordig door kosmologen wordt aangenomen), kunnen we volgens de uniforme logaritmische prior aannemen dat dit in het hele universum zo is (stap van 100 miljoen naar 100 miljard lichtjaar is minder groot dan op het eerste gezicht lijkt). Echter, als het multiversum realistisch is, wat een noodzakelijke consequentie van 'inflatie' is, de algemeen geaccepteerde theorie van Alan Guth waarmee de big bang, de Euclidische (vlakke) geometrie van het universum, en nog veel meer, mee wordt verklaard, is buitenaards leven niet alleen mogelijk, maar ook zeker; alleen is er dan waarschijnlijk geen communicatie (tussen universa!) mogelijk.

Ook biologen (zoals ik) houden er rekening mee dat (intelligent) leven wel eens uniek zou kunnen zijn in het heelal. Om te beginnen is er een ribosoom nodig om een ander ribosoom te kunnen maken, zodat dit niet geleidelijk geëvolueerd kan zijn (zoals een andere complexe structuur als het oog). En er zijn een flink aantal andere 'bottlenecks'geweest bij het ontstaan van leven, van multicellulair leven, en van intelligent leven. Er zijn, als voorbeeld van het laatste knelpunt, 100 miljoen jaar dinosauriërs geweest, zonder dat er sprake was van veel technologische ontwikkeling.
Omdat we in onze omgeving geen aanwijzingen van intelligent buitenaards leven zien, wil dat natuurlijk niet zeggen dat die er nier zijn. Onze techniek is immers primitief.

Daarnaast, er zijn circa 100 miljard sterrenstelsels met elk circa 100 miljard sterren.

De kans op buitenaards leven is 100%. Zelfs de kans op intelligent buitenaards leven is 100%. De vraag is eerder of wij het kunnen ontdekken.

Ik denk van wel, in de nabije toekomst zelf.

Laatst bewerkt:
  • Like
Kasteel rouge moet je eens drinken. Dat is een kriek maar dan alcohol zoals een duvel.
Ik drink zelf, ik principe, geen alcohol. Kasteel Rouge ken ik wel, is inderdaad lekker. Er zijn wel meer zwaardere krieken, m'n vader brouwt zelf ook. :)

Terug
Naar boven