AndroidHealthClinic

Peiling Hoe intelligent ben jij?

  • Topic starter LM
  • Startdatum
  • Reacties 490
  • Weergaven 17K
  • Volgers 45

Hoe intelligent ben jij?

  • Ver beneden gemiddeld

    Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

    Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

    Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

    Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

    Stemmen: 25 27,5%

  • Totaal stemmers
    91

Bezoekers in dit topic

Omdat we in onze omgeving geen aanwijzingen van intelligent buitenaards leven zien, wil dat natuurlijk niet zeggen dat die er nier zijn. Onze techniek is immers primitief.
Zelfs op aarde is intelligent leven extreem zeldzaam als ik zo om me heen kijk.
 
Ik bedoeld statistisch ja.


Het ontstaan van leven zou wel een onvermijdelijk kunnen zijn.

Richard Dawkins en Neil deGrasse Tyson maken hier geen gebruik van statistiek, maar gaan gewoon op hun gevoel af, ze zeggen maar wat. Dat gevoel en hun uitspraak wordt weerlegd door een afweging waarbij er gebruik wordt gemaakt van de uniforme logaritmische prior, de standaard manier van modelleren bij extreme onzekerheid.
 
Ff een korte reactie, hoe houd je het vol om naar Isaac Arthur te luisteren? :eek:

Hij heeft content en behandeld onderwerpen die bijna niet door anderen besproken worden. Zijn mate van detail is wel erg vet.

Maar ik moet toegeven, zijn oude video’s hadden meer text en powerpoint format. Nu is het enkel monoloog en vind ik het af en toe ook irritant dat je gedachten kunnen afdwalen. Maar sommige video’s zijn echt mind blowing.
 
Zelfs op aarde is intelligent leven extreem zeldzaam als ik zo om me heen kijk.

Als je slim bent dan kun je dat beter niet meer doen, extreem teleurstellend! :(
 
Richard Dawkins en Neil deGrasse Tyson maken hier geen gebruik van statistiek, maar gaan gewoon op hun gevoel af, ze zeggen maar wat. Dat gevoel en hun uitspraak wordt weerlegd door een afweging waarbij er gebruik wordt gemaakt van de uniforme logaritmische prior, de standaard manier van modelleren bij extreme onzekerheid.
Dat zeg ik ook helemaal niet, mijn “statistisch” sloeg de 20 jaar die aangedragen werd waar binnen buitenaards leven zou worden ontdekt.
 
Hij heeft content en behandeld onderwerpen die bijna niet door anderen besproken worden. Zijn mate van detail is wel erg vet.

Maar ik moet toegeven, zijn oude video’s hadden meer text en powerpoint format. Nu is het enkel monoloog en vind ik het af en toe ook irritant dat je gedachten kunnen afdwalen. Maar sommige video’s zijn echt mind blowing.
Ik doel op zijn uitspraak/accent, ik kan daar echt heel slecht tegen.
 
Ik spuit helemaal niks in mijn reet homo.
Net of ik daar überhaupt bij kom...
Zolang je jezelf in je reet kan spuiten, mag je niet eens aan de aas zitten.
dbb goud dit
 
Ik vraag me af hoe je dan je reet afveegt.
 
Zo kan je er toch ook een spuit in rammen.
 
Valse bescheidenheid is geen sociale vaardigheid G.
Ik heb op dezelfde middelbare school gezeten als jij, dus ik kan onmogelijk bijzonder intelligent zijn.
 
Intelligentie is mijn inziens overrated. We noemen bepaalde mensen intelligent, puur omdat ze uitblinken in een bepaald onderwerp. Ik noem dit liever passie en interesse. Uiteraard zijn er mensen met een brede kennis over vele verschillende onderwerpen, maar die zullen nooit iemand overtreffen die zich heeft verdiept op een enkel onderwerp.
 
Intelligentie is mijn inziens overrated. We noemen bepaalde mensen intelligent, puur omdat ze uitblinken in een bepaald onderwerp. Ik noem dit liever passie en interesse. Uiteraard zijn er mensen met een brede kennis over vele verschillende onderwerpen, maar die zullen nooit iemand overtreffen die zich heeft verdiept op een enkel onderwerp.
Kennis en intelligentie zijn twee verschillende zaken.
 
Kennis en intelligentie zijn twee verschillende zaken.
Intelligentie = vlug van begrip zijn. Dit is nogal een verschil bij onderwerpen waar je een passie en interesse voor hebt tov algemene onderwerpen die je minder interesseren.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Intelligentie = vlug van begrip zijn. Dit is nogal een verschil bij onderwerpen waar je een passie en interesse voor hebt tov algemene onderwerpen die je minder interesseren.
Even van Wikipedia:
Intelligentie is een mentale eigenschap met veel verschillende functies zoals de mogelijkheid overeenkomsten en verschillen op te merken in waarnemingen, zich in de ruimte te oriënteren, te redeneren, plannen te maken, problemen te doorgronden en op te lossen, in abstracties te denken, ideeën en taal te begrijpen en te produceren, informatie op te slaan in het geheugen en daar weer uit op te halen en te leren van ervaringen.
Vlug van begrip zijn, of welke andere vorm van snelheid in denken/begrijpen, is ook niet direct iets wat ik associeer met intelligentie.
 
Back
Naar boven