AndroidHealthClinic

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91
Niet perse, maar leek me een mooie aanleiding. Zou het wel leuk vinden als mensen hun keuze toe kunnen lichten.
intelligentie is bepaald door omstandigheden , mijn huisarts prima kerel ! maar zet hem bij mij in de werkplaats en hij word een autist . aan de andere kant kan ik zijn werk niet aan :P

VWO schooladvies presteerde ondermaats afgezakt naar vmbo mede doordat ik heel veel blowde en schijt had
Later weer naar school gegaan en nu is mijn hoogst genoten opleiding mbo 4.

Ik denk dus gemiddeld.

VWO schooladvies presteerde ondermaats afgezakt naar vmbo mede doordat ik heel veel blowde en schijt had
Later weer naar school gegaan en nu is mijn hoogst genoten opleiding mbo 4.

Ik denk dus gemiddeld.
Van vwo naar vmbo door blowen? Ik blowde vanaf vmbo en ben niet gezakt,.

Niet enkel door blowen. Gewoon een totale interesse en gebrek aan inzet. wat verergerde door blowen.

Nu merk ik dat vooral door het gemak waarbij ik door me mbo 4 heen loop als ik wel inzet toon.

Had altijd het nadeel dat ik iets 3 keer moet lezen en dan pas kan vertellen wat ik zojuist gelezen heb. Raak ook vaak de weg kwijt als ik ergens al eens eerder ben geweest. Harstikke zwak dus op bepaalde vlakken.

Logisch kunnen denken en je sterke en zwakke punten kennen kom je ook een heel eind mee. Geen noemenswaardige diploma's maar toch wel goed in het ondernemen.

Had altijd het nadeel dat ik iets 3 keer moet lezen en dan pas kan vertellen wat ik zojuist gelezen heb. Raak ook vaak de weg kwijt als ik ergens al eens eerder ben geweest. Harstikke zwak dus op bepaalde vlakken.

Logisch kunnen denken en je sterke en zwakke punten kennen kom je ook een heel eind mee. Geen noemenswaardige diploma's maar toch wel goed in het ondernemen.
Meeste lui met eigen bedrijf hebben ook geen diploma.

Meeste lui met eigen bedrijf hebben ook geen diploma.

Het aantal CFO's en CEO's dat ik versleten heb die niet fatsoenlijk kunnen schrijven is inderdaad groter dan die het wel kunnen. Toch waren het stuk voor stuk wel ondernemers pur sang. Je hoeft ook niet over heel bijzondere kwaliteiten te bezitten om uit te blinken op een enkel vakgebied natuurlijk.

Daarnaast volgen ze vaak niet de ‘gebaande’ paden. Dat maakt het lastig om gewoon een trucje uit te voeren. En als je nietbraaf doet wat wordt gevraagd krijg je niet zomaar een voldoende. Ook al is het denkniveau ver vooruit.

Helaas wordt intelligentie nauwelijks gewaardeerd in Nederland. Slimme kinderen zijn maar lastig. Liever steken we al dat geld in het verlagen van het niveau zodat iedereen maar ‘mee kan doen’.

Waar haal jij dit laatste vandaan? Hele maatschappij verwacht dat je slim bent. Stel je voor dat je kind geen havo/vwo advies krijgt, dan kloppen ouders boos aan op school dat dit niet juist kan zijn. Schaamte tegenover andere ouders. Nee de trotsheid druipt er juist af bij slimme mensen.

Mijn broertje kan ze eigen naam nog niet foutloos spellen en is zeer succesvol ondernemer. Wat deze jongen met ze 25 jaar verdiend kan ik nog wel wat van leren. Succes word niet bepaald door intelligentie.
Opleiding is geen garantie op succes en verder ook niet erg relevant of iemand wel of niet intelligent is.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn broertje kan ze eigen naam nog niet foutloos spellen en is zeer succesvol ondernemer. Wat deze jongen met ze 25 jaar verdiend kan ik nog wel wat van leren. Succes word niet bepaald door intelligentie.
Opleiding is geen garantie op succes en verder ook niet erg relevant of iemand wel of niet intelligent is.
ondernemer?

Familiedingetje ofzo?

Waar haal jij dit laatste vandaan? Hele maatschappij verwacht dat je slim bent. Stel je voor dat je kind geen havo/vwo advies krijgt, dan kloppen ouders boos aan op school dat dit niet juist kan zijn. Schaamte tegenover andere ouders. Nee de trotsheid druipt er juist af bij slimme mensen.

bovengemiddeld slim wel ja. Daar geldt voor wat jij zegt. Hoogbegaafd niet. Dan wijk je ineens te veel af van de standaard. Vinden mensen raar of eng. Hoe tof je verder ook bent.

Als je echt heel slim bent, ben je namelijk ook snel een concurrent en bedreiging voor anderen.

mijn grammatica is trash zeker als ik op mijn telefoon typ.

Terug
Naar boven