AndroidHealthClinic

Hoe kan dit!?

healthyliving

Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
81kg
Oke. Dit is misschien een heeele rare vraag maar ik vraag me gewoon echt af hoe dit kan.

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden, toen ik 65 kilo woog, een broek gekocht die eigenlijk net iets te klein was. Ik weet dit nog als de dag van gisteren, omdat ik toen bezig was met afvallen en helemaal in m'n nopjes omdat ik bijna in een maatje 36 paste. Vandaag heb ik mijn kledingkast eens opgeruimd en toen kwam ik die broek weer eens tegen. Ik heb hem uiteraard even gepast en hij zit nu echt als gegoten, terwijl ik nu 8 kilo zwaarder ben dan 2 jaar geleden toen ik de broek kocht. HOE kan dit? Ik sport al langer dan een jaar niet meer vanwege een blessure, dus ik heb totaal geen spiermassa opgebouwd of whatsoever. Sterker nog ik voel me dikker dan ooit.

Misschien bestaat er een heel simpel antwoord en kom ik nu heel dom over, maar interessant vind ik het zeker.

Kom maar op!

Laatst bewerkt:
Even dubbel checken of ik het goed begrijp: een broek was op een lager gewicht te klein en nu op een hoger gewicht past hij wel?

Simpel gezegd ben je dan dus massa op de plekken waar de broek te strak zat verloren. Waar zat de broek eerst te strak dan? Als hij bijvoorbeeld bij je taille te strak zat dan kan je taille gewoon kleiner zijn geworden natuurlijk. Maar aangezien je zelf zegt je dikker dan ooit te voelen (:() zou het ook goed kunnen dat je wat spiermassa verloren bent en wat vet opgeslagen hebt op andere plekken die je niet hinderen bij het aantrekken van die broek.

• Topic Starter Topic Starter
Even dubbel checken of ik het goed begrijp: een broek was op een lager gewicht te klein en nu op een hoger gewicht past hij wel?

Simpel gezegd ben je dan dus massa op de plekken waar de broek te strak zat verloren. Waar zat de broek eerst te strak dan? Als hij bijvoorbeeld bij je taille te strak zat dan kan je taille gewoon kleiner zijn geworden natuurlijk. Maar aangezien je zelf zegt je dikker dan ooit te voelen (:() zou het ook goed kunnen dat je wat spiermassa verloren bent en wat vet opgeslagen hebt op andere plekken die je niet hinderen bij het aantrekken van die broek.

Ik bedoel inderdaad dat die broek te klein was op een lager gewicht en nu op een hoger gewicht past hij wel! Hij zat te strak bij m'n taille, kreeg er een klein beetje een muffin vorm van zeg maar haha, dat is nu totaal niet het geval. Dus het kan zo zijn dat mijn lichaam het vet wat eerst op m'n taille zat verdeeld heeft over andere plekken ofzo?

Bij je taille kom je niet echt spier aan dus ik denk dat je in die jaren wat vet daar hebt verbrand en spiermassa op andere plekken bent bijgekomen, waardoor je zwaarder bent, maar je taille smaller is.

Ik bedoel inderdaad dat die broek te klein was op een lager gewicht en nu op een hoger gewicht past hij wel! Hij zat te strak bij m'n taille, kreeg er een klein beetje een muffin vorm van zeg maar haha, dat is nu totaal niet het geval. Dus het kan zo zijn dat mijn lichaam het vet wat eerst op m'n taille zat verdeeld heeft over andere plekken ofzo?

Inderdaad zoals al gezegd: als je taille kleiner is geworden dan is je vetpercentage hoogstwaarschijnlijk gedaald. Als je daarbij ook nog zwaarder bent geworden dan heb je ook flink wat spiermassa erbij gekregen.

Waar je lichaam vet opslaat en waar je het kwijtraakt is vrij persoonsgebonden en verandert niet dus het is waarschijnlijk niet zo dat dat vet nu ergens anders zit.

Inderdaad zoals al gezegd: als je taille kleiner is geworden dan is je vetpercentage hoogstwaarschijnlijk gedaald. Als je daarbij ook nog zwaarder bent geworden dan heb je ook flink wat spiermassa erbij gekregen.

Waar je lichaam vet opslaat en waar je het kwijtraakt is vrij persoonsgebonden en verandert niet dus het is waarschijnlijk niet zo dat dat vet nu ergens anders zit.

Ja kijk als ik nou flink had gesport dan had het inderdaad spiermassa kunnen zijn, maar ik heb al langer dan een jaar niet gesport dus hoe kn dat dan spiermassa zijn? M’n taille is blijkbaar in omvang afgenomen, terwijl ik wel 8 kilo in vet ben aangekomen. Logischer zou zijn dat m’n taille dan ook in omvang is toegenomen. Ik vind dit zo apart.

Ja kijk als ik nou flink had gesport dan had het inderdaad spiermassa kunnen zijn, maar ik heb al langer dan een jaar niet gesport dus hoe kn dat dan spiermassa zijn? M’n taille is blijkbaar in omvang afgenomen, terwijl ik wel 8 kilo in vet ben aangekomen. Logischer zou zijn dat m’n taille dan ook in omvang is toegenomen. Ik vind dit zo apart.

3 jaar geleden woog je 8 kg minder
2 jaar geleden kocht je broek
1 jaar sport je niet meer

wat heb je de 1 en 2 jaar daarvoor gedaan dan?

Hoe weet je dat je 8 kg in vet bent aangekomen?

3 jaar geleden woog je 8 kg minder
2 jaar geleden kocht je broek
1 jaar sport je niet meer

wat heb je de 1 en 2 jaar daarvoor gedaan dan?

Hoe weet je dat je 8 kg in vet bent aangekomen?

Oh ik zie een foutje, 3 jaar geleden moet 2 jaar geleden zijn. Dus op het moment dat ik de broek kocht woog ik 65 kilo. Toen was ik ook bezig met afvallen en stond ik 3x in de week in de sportschool, maar met het hoofddoel om gewicht te verliezen dus toen deed ik voornamelijk cardio.

Ik denk dat ik 8kg in vet ben aangekomen omdat ik al langer dan een jaar niet aan sport heb gedaan, dus dat kan toch geen spiermassa zijn? Of zie ik dat verkeerd haha.

Iemand heeft dezelfde soort broek in je kast gehangen met een verkeerd maatlabel om je te trollen, blijkbaar is het nog gelukt ook

kledingmoeheid....
de elastiek is aan het vergaan :lol:

Toentertijd was je bezig met afvallen -> Veel cardio -> Meer spiermassa op je benen --> Dikkere benen --> Strakke broek
Nu niet meer sporten --> Minder spiermassa op je benen --> Dunnere benen --> Minder strakke broek
Nu niet meer sporten --> Minder verbranding --> Meer vetopslag --> Meer vet verdeeld over je gehele lichaam (dus niet alleen op je benen) -->

Overall conclusie --> Meer vet op je lichaam in z'n algemeen, minder spiermassa op je benen, in totaliteit weeg je meer door het vet maar zijn je benen minder dik omdat er veel spiermassa weg is dus zit je broek losser.

Terug
Naar boven