Fitness Seller

Hoe kan ik het beste mijn vetpercentage laten zakken??

Afvaller1

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,
Ik wil graag afvallen, ik ben 14 jaar en weeg 85 kilo, dit is veel te zwaar!! Ik doe 2x één uur tot anderhalf uur fitness hier doe ik cardio en kracht, daarnaast doe ik ook nog 1x per week anderhalf uur aan badminton. Wat moet ik doen om mijn vetpercentage (heel) veel te laten zakken???

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

eet minder dan je verbruikt ? (lees de sticky over cutten)

Hallo,
Ik wil graag afvallen, ik ben 14 jaar en weeg 85 kilo, dit is veel te zwaar!! Ik doe 2x één uur tot anderhalf uur fitness hier doe ik cardio en kracht, daarnaast doe ik ook nog 1x per week anderhalf uur aan badminton. Wat moet ik doen om mijn vetpercentage (heel) veel te laten zakken???

hangt een beetje af van je langte/VVM he....

Cardio doe met een hartslag rond de 50% - 65% van je maximum.. helpte altijd bij mij, vooral in het begin maargoed, nu nog steeds. Roeien is daar (vind ik persoonlijk) erg handig voor aangezien je je hele lichaam gebruikt en meestal tijdens de oefening wel een mooie constante hartslag houd.

Als je cardio doet doe dit dan ook geod en niet even 10 minuten ofzo, zelf doe ik 40 min. aan 1 stuk door cardio, 20 roeien en 20 iets anders dr direct achter aan, om die hartslag wat hoger te houden.

Ik zou niet cardio als 'extra' beschouwen, en dan alleen gaan doen wanneer je zin of tijd over hebt. Als je echt vet wil verliezen moet je idd minder calorien opnamen dan dat je verbruikt en daarvoor werkt cardio echt wel het beste. Zelf heb ik gewoon een dag genomen waarop ik cardio als vast onderdeel heb.. dan kun je nooit zeggen 'Ja, maar tis al zo laat ik ga wel naar huis' of 'Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in cardio'

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Wat is vvm als ik vagen mag??
Mijn lengte is 1.75m lang.
Als ik aan cardio doe ik dat elke keer dat ik fitness ongeveer 20 minuten. ik kan ook niet zeggen dat ik geen zin heb want ik heb voor fitness zo'n welness sleutel van Techno Gym, ik vind het opzich heel erg goed werken en ik ben erdoor al een beetje afgevallen (hep die sleutel sind juli).

VVM = Vet Vrije Massa

Dat is dus je totale massa - je vet

voorbeeld, je weegt 80 KG en hebt 5 Kg vet.. dus je vvm = 75..

Zelf zou ik persoonlijk wel iets langer cardio doen.. 20 minuten begin je net pas echt serieus op gang te komen.. ik zou kiezen voor een minimum van 30

Hoe bereken ik mijn vet vrije massa, hoe weet ik hoeveel vet ik heb??

alvast bedankt!!

Hallo,
Nogmaals bedankt voor het reageren!!!

Greetz Afvaller1

Hallo,

Waar je op moet letten is dat je niet te weinig gaat eten, je bent nog jong en je groeit dus nog.
Je hebt echt all je bouwstoffen nog nodig, dus eet gewoon lekker gezond door liefst 6 maaltijden per dag en genoeg water drinken. Dit om je stofwisseling hoog te houden waardoor je meer vet zal verbranden en minder zal opslaan.

En probeer zoveel mogelijk je snoepie's, koekie's, zoete drankjes en andere lekkernij te vermijden. Dit zal zeker van invloed zijn als je geen junkfood meer eet.

Maar wat je ook doet ga niet van een broodje per dag leven of in die trant, eet lekker gezond broodjes pindakaas glas melk :meal: of een paar lekkere broodjes met kipfilet of met ham etc. paar stukkies fruit per dag en natuurlijk je groentes bij je avondmaaltijd heel belangrijk.

Wist je trouwens dat veel groentes meer calorieën kosten om te verbranden dan dat ze opleveren ;) dus maak daar gebruik van eet lekker groente en gezond en je zal zien, met je trainen erbij ben je zo alles kwijt ;)=

Dus train lekker eet gezond en je zal zien dat je ervanzelf komt.

Veel Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Oke nogmaals bedankt!!
Gisteren heb ik een fitness test gedaan en mijn relatieve VO2 was 40, dat houdt een goede conditie in!!! Ik vind het best goed van mijzef!!
Nog tips om het vetpercentage te laten zakken??

waarom zou je niet gewoon op onderhoud eten en met cardio je vet verlagen?

Dan verbruik je nauwelijks meer kcals dan met stilzitten.

ja sorry klot je hebt gelijk.. het is wat te laag ik heb alles nog eens nagevraagd en ik met em maximum van 204 H.F zit nog in de vetverbrandingszone met een hartslag van 170 :p dus ik denk dat het dan rond de 80% zou zitten..

Afvaller1 zei:
Oke nogmaals bedankt!!
Gisteren heb ik een fitness test gedaan en mijn relatieve VO2 was 40, dat houdt een goede conditie in!!! Ik vind het best goed van mijzef!!
Nog tips om het vetpercentage te laten zakken??

zelf zat ik bij de laatst genomen test rond de 43/44.. heb jij ook zo'n fittest afgelegt met technogym systeem? wel handig als je kan vergelijken met je leeftijdsgenoten. :D kun je een beetje kijken of jij er goed voor staat... trouwens.. ook hoe beter de conditie hoe beter je verbranding gaat.. dus op conditie trainen heeft ook effect op de langere termijn.

Ja klopt ik heb ook zo'n technogym sleutel en moet dus regelmatig een test doen. Nog andere tips???

Alvast bedankt

ik denk dat er verder nog weinig te zeggen valt.

Eet gezond, train goed en voor vet verbranding goed cardio'en.

Wat nog wel belangrijk is NIET TE WEINIG GAAN ETEN! Ok, je kan misschien 300-500 Kcal onder je onderhoud gaan zitten, maar, als je te ver naar beneden gaat zal je lichaam zichzelf in 'spaarstand' zetten wat betekend dat hij niet de vetten zal gaan verbranden maar probeerd ze juist vast te houden om zo niet te verhongeren. Dit is waaarschijnlijk 1 van de redenen waardooor ik de afgelopen tijd ondanks mijn training neit echt ben afgevallen :p dus ik geef je even die tip.

Nog een tip, Eet gevarieerd, maar probeer ook je schema 1x in de zoveel tijd te veranderen om je spieren een nieuwe prikkel te geven. Train je te lang met hetzelfde schema kunnen je spieren 'gewend' raken aan de training waardoor de training minder effect zal hebben. Ikzelf probeer om de 4 weken ongeveer mijn trainingsschema te veranderen. Daartussen probeer ik gewoon mijn training aan te passen met toch hetzelfde schema door middel van verschillende trainingsprincipes toe te passen.

Je trainingsschema kun je onderandere veranderen door:

- Nieuwe oefeninen
- Aantal sets/herhalingen/gewicht te veranderen
- Ander trainingsprincipe
- Andere volgorde van split schema

Bedankt allemaal!!!
Ik heb gisteren 16/11 me trainingsschema (op me sleutel) laten venieuwen, moet nu meer interval training en zwaarder kracht gaan trainen, volgens me begeleider!! Echt fantastisch!!!
Nog meer tips??

Greetz!!

Nog tips??
TIps zijn altijd welkom.
Wie wil een voorbeeld van een voedingsschema hier posten, kan ik dan als voorbeeld nemen?? Bedankt!!

Greetz

voedingsschema's moet je voor jezelf maken, niet zomaar overnmen van een ander aangezien die persoon anders is gebouwd, ander doel kan hebben, of gewoon dingen erop kan hebben staa die jij neti lust en dan ga je weer vervanging zoeken..

Zoek zelf uit wat het beste bij je past, je kan natuurlijk altidj om tips voor je eigen voedingsschema vragen

Enkele tips:

Zorg voor voldoende eiwitten, hou je koolhydraten iets lager maar neit te laag, dan sla je alleen maar vet op, i.p.v. dat het word verbrand (ervaring). Verder.. probeer neit te vet te eten, als je eten vet bevat zorg dan voor onverzadigde vetten, Verzadigde vetten lijken qua structuur veel op ons eigen lichaamsvet en worden dus ook mestal zo gebruikt/opgeslagen.

Dus zoals ik al zei.. een veodingsschema is erg persoonlijk.. maar er zelf 1 en experimenteer een beetje, je komt er vanzelf uit wat voor jou werkt. Als je zwaarder word in vet, ga dan iets anders proberen. Het is winter dus als je een beetje groiet merken weinig mensen het. Merk je dat je vet omlaag gaat terwijl je toch hetzelfde gewicht blijft houden zit je op de goede weg.

greetz,
OddBall91

Okè, maar ik bedoel niet dat ik een voedingsschema wil overnemen hoor. maar gewoon eentje als voorbeeld. Wat bedoel je precies met:
hou je koolhydraten iets lager maar neit te laag
???? Lager dan wat???

Bedankt!!
Greetz Afvaller1

Terug
Naar boven