XXL Nutrition

Hoe krijg je een ronde borst

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Is de vorm van je borst helemaal genetisch bepaald? Of kan je hem zelf shapen door training?

Want inmiddels heb ik toch aardig wat massa op mijn borst zitten, alleen ben ik niet helemaal tevreden met de vorm. Ik heb niet echt zo'n afscheiding aan de onderkant.

Nu weet ik dat het tijd kost om een spier te 'tonen', maar ik vraag me af of ik hoe lang ik ook doortrain, ik nooit een goede onderkant van me borstspier zal krijgen?

1 hoop, ik zag een foto van jay toen hij 18 was, en toen zag zijn borst en net zo uit als die van mij. Als jij zijn borst nu ziet, dan zegt dat dat je met training heel veel kan bereiken. (niet om mezelf te vegelijken met jay)

Hier een fototje:

foto.jpg

Laatst bewerkt:
Ligt aan de oefeningen, pas als je de borst goed voelt weet je dat je het traint.

meer massa krijgen en een lager vet percentage.

En een borst als jay cutler op zn 18e?

je bedoelt zeker 15

attachment.jpg

18/19 was zoiets
attachment.jpg

• Topic Starter Topic Starter
ja ongeveer hetzelfde als op zijn 15e.. ik zal ff een foto posten, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel..

Hieronder:

foto.jpg

is die ecto, jay? .. volgens mij toen hij nog niet trainde was hij nog buffer.

Ik doe nu de volgende oefeningen:

Benchpress 4 sets, tussen de 8 en 12 reps. (1x in de 4 weken toppen. Max is 110kg 3x)

Incline DB press 4 sets tussen de 8 en 12 reps. (DB gaan maar tot 30, dus altijd met 30kg)

Decline benchpress 4 sets tussen de 8 en 12 reps (max op 120kg 4x)

Flies/cable flies/peck deck Verschilt per week welke ik doe, vaak pak ik cable flies. 3 setjes incline, en dan 3 setjes decline.

En ik doe sinds 4 weken vaak ook met een dumbbells en dan omhoog brengen terwijl je incline op een bankje zit. Weet niet hoe die heet. Is erg goed voor de onderkant van de borst.

Soms gooi ik het helemaal om, en doe ik alleen machines en dips etc. Meestal 1x in de 6 weken ofso.

Dus genoeg volume en intensiteit lijkt mij. Ik train me borst 1x in de 6 dagen. Dus ook genoeg rust. Ik eet momenteel OP onderhoud vanwege de aankomende vakantie, dus ik ben niet echt massa aan het bouwen, maar dat heb ik de afgelopen 6 maanden wel gedaan.

Laatst bewerkt:
iemand? En trouwens, me borst lijkt helemaal niet zo op jay toen die 15 was, my bad..

Er moet meer massa op inderdaad. Maar weet iemand hoe het zit met die vorm? Is dat genetisch of trainbaar?

ik heb altijd bench press 3 x 5 gedaan, PL style en vind dat m'n borst (iets te) rond is

Meer eten, meer massa, vollere borst, tevreden Bonkers

/topic

Eerst decline drukken, dan incline dan wat decline flyes, cable crossover

Is een voorbeeld

Meer eten, meer massa, vollere borst, tevreden Bonkers

/topic

lol, bonkers is pas tevreden als hij het lichaam heeft bereikt uit het topic Naturel of niet? Dus de komende 6 jaar of langer nog neit..

---------- Post added wo 6 jul 2011 at 14:13 ----------

Eerst decline drukken, dan incline dan wat decline flyes, cable crossover

Is een voorbeeld

oke thanks, ik zal ff kijken of ik een mooi nieuw opzetje kan maken..

---------- Post added wo 6 jul 2011 at 14:14 ----------

ik heb altijd bench press 3 x 5 gedaan, PL style en vind dat m'n borst (iets te) rond is

hoezo iets te rond? teveel vetmassa? Of te veel spiermassa? Ik vind een ronde volle borst echt de bom.. maar ik vrees dat het toch vooral met genen te maken heeft, en die heb ik met me borst niet mee..

maar ik ga gewoon keihard trainen en kijken hoever ik kan komen...

Je borst ontwikkeld zich na hoe het gehecht is, je kan het dus nauwelijks aanpassen.. een bepaalde oefening in je schema zetten of eruit halen heeft dus ook geen nut, gewoon doorgaan met massa bouwen dus

Als ik nu naar je foto kijk, zie ik er veel spier en weinig vet rond je borst. Ik zou maar meer eten en minder je borst trainen.

oke, dus meer massa erop plakken en dan moet het goedkomen.. duidelijk

Terug
Naar boven