XXL Nutrition

Hoe stemmen de Belgische leden bij de verkiezingen

Peiling Peiling Voor wie stemmen jullie

• Totaal stemmers
    69
Voorlopig ga ik voor Open VLD.

Naar het schijnt is N-VA conservatief, dus daar ga ik al zeker niet op stemmen, hoe leuk sommige van hun standpunten ook mogen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het bitter weinig uitmaakt op welke partij je stemt in een ondemocratisch en onbestuurbaar land als België. Maar ik hoop toch dat de macht van de traditionele verlakkers gebroken zal worden.

+1

de laatste jaren zijn een 'mooi' voorbeeld. Het maakt gewoon niet uit.

NV-A maar enkel en alleen omdat Vlaams Belang weer genegeerd zou worden.
Maar zoals T al zei, het zal weinig uitmaken.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Volgens een peiling van Vers L'Avenir zou de N-VA bij de komende federale verkiezingen 22,9% halen en daarmee de grootste partij worden in Vlaanderen. De foutenmarge bedraagt maximaal 4,4 procent.

[Link niet meer beschikbaar]

:hedbang:

NV-A maar enkel en alleen omdat Vlaams Belang weer genegeerd zou worden.
Maar zoals T al zei, het zal weinig uitmaken.

Niet wanhopen. Ooit zal de meerderheid winnen over de minderheid zoals dat geldt in een democratie.
De Walen zullen toch wel eens goed slikken met dergelijk verkiesuitslag.

Gewoon zoals NVA plant de federale regering blijven onder druk zetten.

Niet wanhopen. Ooit zal de meerderheid winnen over de minderheid zoals dat geldt in een democratie.
De Walen zullen toch wel eens goed slikken met dergelijk verkiesuitslag.

Gewoon zoals NVA plant de federale regering blijven onder druk zetten.
Als zo'n 50% van de vroegere VB'rs op NVA stemt en de traditionele (verliezende) partijen geen meerderheid meer kunnen vormen, dan zou er nog ergens beweging kunnen komen in de zaken.

Alleen loop je dan weer het risico dat de federale regering aan Vlaamse kant voltallig begint, maar omdat één van beide coalitiepartners aan Vlaamse kant hun beloften gaat breken, de andere coalitiepartner uit die regering vertrekt (zoals NVA heeft gedaan bij CD&V).

Je zit dan weer met een minderheid aan Vlamingen in die regering en dan bepalen de Franstaligen weer het beleid.

Hét grote probleem is dat er aan Vlaamse kant niet aan één zeel getrokken wordt. En dat heeft met name te maken met het feit dat er nu nog teveel Belgicisten zijn die helemaal geen Vlaamse reflexen hebben en dus liever toegeven aan Franstaligen, hoe gek die toegevingen ook zijn.

Ik hoop dat er een Vlaamse meerderheid kan komen die elkaar de volle 100% zal steunen, alleen zo heb je wat te zeggen in dit land. Zo niet dan is het 'verdeel en heers' en loopt men gewoon over je heen.

Maar één ding is zeker: het huidige België zal niet eeuwig bestaan. Ik denk dat er heel wat gaat veranderen de komende tien jaar...

Mathias De Clercq, Open VLD dus.
Omdat 1 van men beste vrienden is, en uiteraard ook omdat hij zeker capabel is..

ik stem op SMK

NVA. Vroeger was ik een VB'er maar dat is nu deaud + ik vind Bart de Wever wel een sympathieke kerel.

Zolang ik mijn stem maar uitbreng op een niet -nationalistische partij maakt 't me niet veel uit . Geen fascisten en geen landverraders .
1) Belgicisme is ook nationalisme, Belgisch-nationalisme.
2) Er zijn geen fascistische partijen in België, dat is een fantasietje van links.
3) De federale regering (en dus België) werkt niet, dit willen veranderen is geen landverraad maar simpelweg je gezond verstand gebruiken.

Denk daar toch maar eens goed over na voor je dat bolletje inkleurt.

liever een landverrader dan een volksverrader.

Laatst bewerkt:
Hier kraait niemand naar?

N-VA net geen 30%, wat een overwinning. :)

Voor zij die willen is niets onmogelijk. - B. De Wever

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
victorie ! :klink:

Zeer mooie en terechte overwinning. Ik hoop dat de franstaligen eindelijk begrepen hebben dat het menens is voor de Vlamingen.

Kwam ook N-VA bij mij uit met de stemwijzer, en dit als Nederlander! :)

nu eens benieuwd wat hij van zijn beloftes kan waarmaken. Het hele dingetje heeft een Obama-gevoel.

Terug
Naar boven