Fitness Seller

Hoe stemmen de Belgische leden bij de verkiezingen

Peiling Peiling Voor wie stemmen jullie

• Totaal stemmers
    69
Dan is er de republiek Vlaanderen en wat gebeurt er met B-H-V dan? Lijkt me sterk dat de Walen dat niet zonder slag of stoot zullen afstaan.

Ik hoor de Vlamingen bezig, en ik denk 'ja daar valt onderling wel een compromis te maken' maar net hoor ik ook de franstaligen bezig, en dan denk ik weer 'tja ze hebben het nog altijd niet begrepen'.

Hoewel ik NVA heb gestemd, denk ik dat het VB uiteindelijk wel gelijk gaat krijgen: de onderhandelingen zijn te moeilijk, het land zal verder uit elkaar groeien. Franstaligen willen gewoon niet begrijpen dat België alleen te redden valt als beide regio's juist onafhankelijker worden.

Ik heb respect voor ieders stem natuurlijk, maar ik vraag me echt zwaar af of NVA zoveel stemmen zou gekregen hebben zonder de deelname van Bart de Wever aan 'de slimste mens'. Wees even eerlijk, voor dit spelletje kon hij zich amper onderscheiden van andere politiekers en na het spelletje was hij vlaanders sympathiekste gast. Zoals ik Filip Dewinter nog hoorde zeggen op tv vandaag: NVA heeft de steun van de Media meegekregen. Ik zag daarnet een citaat staan, wat erop wees dat de wever heeft gevochten en verdiend heeft gewonnen, met zijn partij weliswaar. Is dit zo?

Bart de Wever werd sympathiek, kreeg veel mediaaandacht, NVA werd sympathiek, kreeg meer aandacht. Ongeacht het programma van de partij, zullen er veel schaapjes zijn geweest die voor deze sympathico hebben gestemd vandaag.

Wat denken jullie?

Lijkt erop dat Di Rupo premier zal worden :clap: Zal wat worden, een Italiaanse homo als premier. :D

Ben overigens wel teleurgesteld voor Open VLD en de grote overwinning van NVA, maar zat er wel aan te komen, alleen had ik voor de VLD graag een lichte stijging gezien.

Bart de Wever werd sympathiek, kreeg veel mediaaandacht, NVA werd sympathiek, kreeg meer aandacht. Ongeacht het programma van de partij, zullen er veel schaapjes zijn geweest die voor deze sympathico hebben gestemd vandaag.

Wat denken jullie?

Ben ik 100% mee eens.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er aan de Vlaamse zijde wel een front zal gevormd worden en dat SPA er zeker zal inzitten als grote onderhandelingspartner. Maar als ik andere belangrijke NVA'ers hoor, willen ze zeker de splitsing van het sociaal stelsel zodat Wallonië en Vlaanderen het elk afzonderlijk kunnen beheren. Helaas heeft Wallonië nu al terug gezegd dat ze niet aan de onderhandelingen beginnen vooraleer ze weten dat NVA het sociaal stelsel wil behouden.
De voorzitter van de NVA Bart De Wever heeft het dan ook enorm slim aangepakt en zich van enige commentaar onthouden, wat een ongelooflijk tactisch man is dat toch.

Ik denk dat hij er net zo over denkt als zijn parTeden die ze aan het woord gelaten hebben dus ik betwijfel of hij die toegeving zal willen maken. Als Elio Di Rupo het premierschap krijgt waarmee zijn droom in vervulling gaat moet zijn partij zich maar van goede wil tonen. Dan toont hij tenminste aan dat hij als premier niet alleen wil handelen in naam van zijn partij maar in naam van België, al denk ik dat dat zeer moeilijk zal zijn voor hem.

Laatst bewerkt:
Ik heb respect voor ieders stem natuurlijk, maar ik vraag me echt zwaar af of NVA zoveel stemmen zou gekregen hebben zonder de deelname van Bart de Wever aan 'de slimste mens'. Wees even eerlijk, voor dit spelletje kon hij zich amper onderscheiden van andere politiekers en na het spelletje was hij vlaanders sympathiekste gast. Zoals ik Filip Dewinter nog hoorde zeggen op tv vandaag: NVA heeft de steun van de Media meegekregen. Ik zag daarnet een citaat staan, wat erop wees dat de wever heeft gevochten en verdiend heeft gewonnen, met zijn partij weliswaar. Is dit zo?

Wat denken jullie?
NVA heeft zeker steun gekregen van de media, en De Wever heeft dat goed benut. Maar daarnaast is hij gewoon een zeer goed debater, is hij gematigd (dus geen extremist zoals Dewinter) en heeft hij volgens mij het beste programma en de beste taktiek in huis om resultaten te behalen.

De media meekrijgen is één zaak, maar zonder inhoud en geloofwaardigheid is dat niet voldoende om de kiezer te overtuigen. NVA had het geluk over beiden te beschikken, en daarom hebben ze gewonnen. Meer moet daar niet achter gezocht worden denk ik.

Wat denken jullie?

Daar draait het nu toch ALLEMAAL om. Misschien meer dan de helft van de mensen dat stemmen, weten amper waar het programma van een partij om gaat. Alles draait om hoe je jezelf en je partij het beste kan verkopen en door veel in de media te komen en een goed beeld van jezelf te weergeven slaag je hier in. Dit heeft Bart de Wever uitstekend benut. Er hebben heus nog andere politici meegedaan aan de slimste mens. Waarom hebben zij dan geen monsterscores behaald ?
De wever heeft een unieke persoonlijkheid en is gewoon een heel slimme en capabele man. Eens dat de mensen dit gezien hebben, begin je erin te geloven :)

De wever heeft een unieke persoonlijkheid en is gewoon een heel slimme en capabele man. Eens dat de mensen dit gezien hebben, begin je erin te geloven :)

Wat heeft een unieke persoonlijkheid te maken met politieke programmas? Dat hij grappig is heeft hij wel bewezen, maar .. boeien? Jij bent er blijkbaar in getuimeld, niet?

Anderzijds hebben ze idd een gematigd programma, zoals BigT aanhaalde. Maar dan weer zoals Salieri zei: hoeveel procent zou de programma's bekeken hebben?

VB gestemd. het origineel is altijd beter dan de kopie (N-VA)

Vind Bart de Wever eerder tam en koud overkomen en niet echt levenslustig. Dan had ik nog liever en meer sympathie voor Leterme. Heb ook eventjes gedacht om op N-VA te stemmen, maar toen ik toevallig op de vtm stemtest terechtkwam en zag dat De Wever het een slecht idee vond om priesters niet langer te laten betalen door de staat wist ik meteen dat er iets niet pluis was.

Wat heeft een unieke persoonlijkheid te maken met politieke programmas? Dat hij grappig is heeft hij wel bewezen, maar .. boeien? Jij bent er blijkbaar in getuimeld, niet?

Anderzijds hebben ze idd een gematigd programma, zoals BigT aanhaalde. Maar dan weer zoals Salieri zei: hoeveel procent zou de programma's bekeken hebben?

Wel dat bedoel ik nu juist. De persoonlijkheid en de manier waarop de wever zichzelf profileert, heeft alles te maken met zijn partij. Veel mensen kijken gewoon naar de kopman en kunnen zich enkele goede standpunten van de partij herinneren ..

NV-A's programma lijkt nu het meest logische voor veel mensen. Heel het gezever rond BHV. Mensen willen dit achter de rug zien en het VB kan toch niets uithalen, dus waarom daarvoor nog stemmen. CD&V etc hebben het de voorbije jaren gigantisch hard verpest dusjah. Jammer dat PS zo'n overwinning heeft behaald, maar das vrij normaal gezien alle profiteurs natuurlijk op SPA (links) stemmen.

Jep heel veel mensen weten maar half waarop ze stemmen.

(Dat neemt niet weg dat ik voor de opkomstplicht of stemplicht ben, meestal wordt er dan als tegenargument gebruikt dat dit in andere landen niet bestaat.
Maar dit vind ik een slecht argument zoals met de indexering die ook niet in andere landen bestaat. En die gewoon goed is)

Het op de slimste mens steken is wel heel kort door de bocht.
Hoeveel procent zou het uitmaken?

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

VB gestemd. het origineel is altijd beter dan de kopie (N-VA)
Kopie...
Eigenlijk is het gewoon de voortzetting van de teloorgegane volksunie.
(- een aantal partijtjes die nu toch opgeslokt zijn :o)

Wat ik wel goed vind is dat LDD heel weinig haalt. Ik ben geen donker blauwe laat staan blauwe? Maar het belangrijkste is dat in het land toch een deel de versnippering tegengaan wordt.
Voor Vlaanderen is vind ik een 7de partij wel aanvaardbaar.

"en op wie hedde gestemd?"
"de goei he !!!"

god wat haat ik die maandagen :roflol:

Terug
Naar boven