AndroidHealthClinic

Hoe te beginnen?

Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Ik ben net begonnen met trainen, maar weet eigenlijk niet of ik moet cutten of bulken. Ik wil mijn spiermassa verhogen maar ook mijn vetpercentage verlagen.

Dit zijn mijn gegevens:
Lengte: 178 cm
Gewicht: 84,5 kg
Spiermassa: 39,4 kg
Lichaamsvet massa: 16,3 kg

TLW: 50 kg
Proteine: 13.7 kg
Vet vrije massa: 68.2 kg
Mineralen 4,51 kg

BMI: 26,7%
Vet percentage: 19.2%
WHR: 0,85
BMR: 1844

Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik gericht kan gaan trainen om mijn doelen te bereiken.

Als je net begint, is je spiermassa nog zeer gering. Dan ga je dus niet beginnen met cutten. Maar bulken met 19% is ook niet zo'n goed idee. Dus je gaat gewoon 'ns rustig wat wennen aan het trainen en de oefeningen en eens wat gezonder eten. Dan komt 't allemaal goed en horen we over een half jaartje wat de vorderingen zijn. Dan ga je beslissen hoe je verder moet. Dat is wat ik je nu zou aanraden.
En er gaan hier straks waarschijnlijk een paar mensen losse kreten roepen als 'je mot bulleken' of 'je mot eerst cutten'. Niet naar luisteren. Gewoon rustig aan 'ns beginnen. In het begin is het zo makkelijk om wat vet kwijt te raken en een beetje spiermassa te winnen door alleen maar te starten met trainen en gezonder eten. Dus, doen!
Succes!

Gewoon goed blijven trainen aan de hand van een goed trainings schema.
Verder na je work out gewoon een half uur cardio doen.

tevens ook een goed eet schema opstellen aan de hand van de sticky's.

Ik zou eerst gaan cutten als ik jou was..

Squats, Deadlifts, Benchpress , military press en chin-ups. Beginners verliezen altijd vet en komen ook spiermassa aan dus maak je maar geen zorgen. Je wordt eerst een beetje dikker omdat je meer spiermassa krijgt(dit duwt de vet naar buiten) daarna begin je ook vet te verliezen. Ik train nu ietje langer dan 1 jaar, dus eigenlijk ook een beginner maar dan met minder vet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet of het aan mijn voeding ligt dus hier onder mijn schema, en water drink ik de heledag door.

Ochtend:
2 boterhammen pindakaas.
2 glazen halfvolle melk.

Middag:
4 boterhammen kipfilet.

Avond:
wat de pot schaft.

Verder op de avond:
Cristal clear

Zou ik eventueel kwark in de avond of als tussendoor kunnen gebruiken?

Eet kwark voordat je gaat slapen :)

Ik zeg dat je niet teveel op je voeding hoeft te letten. Zodra je op voeding gaat letten zit bodybuidling 24/7 in je hoofd en dat wil je juist niet. Het moet leuk blijven en resultaat opleveren zodat je gezonder voelt. Dus gewoon lekker aan de slag zonder al die onzin eromheen.

Als je net begint, is je spiermassa nog zeer gering. Dan ga je dus niet beginnen met cutten. Maar bulken met 19% is ook niet zo'n goed idee. Dus je gaat gewoon 'ns rustig wat wennen aan het trainen en de oefeningen en eens wat gezonder eten. Dan komt 't allemaal goed en horen we over een half jaartje wat de vorderingen zijn. Dan ga je beslissen hoe je verder moet. Dat is wat ik je nu zou aanraden.
En er gaan hier straks waarschijnlijk een paar mensen losse kreten roepen als 'je mot bulleken' of 'je mot eerst cutten'. Niet naar luisteren. Gewoon rustig aan 'ns beginnen. In het begin is het zo makkelijk om wat vet kwijt te raken en een beetje spiermassa te winnen door alleen maar te starten met trainen en gezonder eten. Dus, doen!
Succes!

Volledig mee akkoord. focus je niet op cut of bulk. Train eerst een tijdje zowel kracht als cardio, voldoende afwisseling, en laat je lichaam eraan wennen. Zo zul je al gauw je eerste kilo's verliezen. Achteraf is het een kwestie van goede voeding en volhouden.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik train nu 4 keer in de week KT reps van 12 - 10 - 8- 6 erna een half uur cardio, maar heb ik er ook alles voor over om sneller vorderingen te krijgen. Iemand tips?

Circuit training, alle oefeningen zo snel mogelijk (maar wel goed) uitvoeren zodat je zweet en meteen cardio erna. Korte pauzes tussen de sets is echt belangrijk als je wilt afvallen en snel vorderingen wilt maken. Probeer maar 30 x achterelkaar te squatten met ongeveer 40 kilo. Haal je dit, dan gewicht verhogen. etc etc.

Terug
Naar boven