AndroidHealthClinic

Hoe trainen voor vetverlies

Joren10

Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
88kg
Vetpercentage
13%
Ik streef er naar om mijn lichaam 'af te trainen', dus meer definitie in de spieren te steken en meer vet te verbranden. Hoe train ik dan het beste? Veel/weinig herhalingen, veel/weinig gewicht? iemand advies

Met een zwaar gewicht (5-8rm), niet tot falen, lage reps, veel sets en het liefst elke dag iets ipv 3x een lange sessie (dus liever 6-7 korte sessies). Doe geen isolatie. Isolatie is om een zwak punt aan te pakken. Als je een zwak punt heb moet je dat tijdens bulk oplossen als je het ook op kan lossen, niet tijdens cut.

Hoe meer mensen je vraagt hoe meer verschillende antwoorden je zal krijgen.

Mijn manier is altijd sowieso de voeding aanpassen naar schoon en naar wat ik absoluut nodig heb om de spieren goed te onderhouden en goed te laten herstellen(en liefst nog wat te doen groeien) Ik blijf altijd op massa trainen maar ik probeer altijd de trainingen te intensiveren. Gewichten waar kan omhoog, reps van medium naar medium/high en hoog tempo in de training. Pus ik voeg meer supersets toe.
Zo nu en dan implementeer ik een fullbody workout op hoog tempo met flinke gewichten en volume.

Alles om te blijven werken aan de massa en voor extra vetverbranding. Maar grootste deel van mijn cut eet ik dus ook nooit onder onderhoudsbehoefte. Ik zorg ervoor dat mijn lichaam en spieren de voeding meer optimaal gaan benutten.

Met een zwaar gewicht (5-8rm), niet tot falen, lage reps, veel sets en het liefst elke dag iets ipv 3x een lange sessie (dus liever 6-7 korte sessies). Doe geen isolatie. Isolatie is om een zwak punt aan te pakken. Als je een zwak punt heb moet je dat tijdens bulk oplossen als je het ook op kan lossen, niet tijdens cut.
+1, Buiten dat ik 3 x per week een prima optie vind maar periodiseren kan op zich nooit kwaad idd. Hoe dan ook je volume omlaag tov van een bulk en intensiteit (gewicht) hoog houden.

Hetzelfde als anders, enkel minder calorieën.

In mijn opinie:
- Macro doelstellingen maken
- Macro's aanpassen op jouw gestelde doelstelling
- Trainen:
*Intensiteit 80 % 1RM
* Omvang 3 tot 5 sets 8-12 hh
* Dichtheid 1 -5 rust
- Toevoegen van HIIT cardio (zie mijn stuk).

Let op ieder individu reageerd anders op bepaalde prikkels, je zal zelf moeten manage hoe jouw lichaam reageerd. Dus probeer te variëren m'n. In de training tot dat je jouw persoonlijke trainingsgroothede te pakken hebt. Wetenschap heeft aangetoond dat wanneer we met minimaal 4 sets maximale inspanning (100% F en hf/cardio) tussen de 20-30 seconde op langere termijn significant bf% verlaagd. Het blijkt ook dat dit significant een beter effect heeft dan 40 minuten duurtraining onder de anaërobe drempel.

Laatst bewerkt:
Cutten is sowieso 80% voeding. Die overige 20% heeft iedereen z'n mening over. De een zegt fullbody, de ander zegt juist elke spier los pakken met een enorme split.

Zelf zweer ik bij een combinatie van fullbody (3x per week) en daarbij wat korte HIIT sessies doen (15-20min)

Voeding. Zolang je dit niet in orde hebt kan je meer of minder herhalingen doen maar blijf je toch niks zien.

Hoe meer mensen je vraagt hoe meer verschillende antwoorden je zal krijgen.

Mijn manier is altijd sowieso de voeding aanpassen naar schoon en naar wat ik absoluut nodig heb om de spieren goed te onderhouden en goed te laten herstellen(en liefst nog wat te doen groeien) Ik blijf altijd op massa trainen maar ik probeer altijd de trainingen te intensiveren. Gewichten waar kan omhoog, reps van medium naar medium/high en hoog tempo in de training. Pus ik voeg meer supersets toe.
Zo nu en dan implementeer ik een fullbody workout op hoog tempo met flinke gewichten en volume.

Alles om te blijven werken aan de massa en voor extra vetverbranding. Maar grootste deel van mijn cut eet ik dus ook nooit onder onderhoudsbehoefte. Ik zorg ervoor dat mijn lichaam en spieren de voeding meer optimaal gaan benutten.

In een cut zit onder je onderhoud, zo niet dan probeer je te recompen. Succes met je cut van een paar jaar :o

Terug
Naar boven