- Waardering
- 1.341
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 110kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hallo allemaal,
Ik had twee vragen voor jullie:
A: Ik was erg benieuwd hoe vaak jullie 'de grote drie' (squat,deadlift,benchpress) trainen in de week?
B: Denk je dat je als je bijv. squat/deadlift/benchpress drie keer in de week doet je ook meer vooruit gaat op dit onderdeel? Of juist niet (te weinig rust etc/vul zelf maar in).
Ik ben erg benieuwd!
Groeten!
is niet zoo effectief als 1 keer per week compleet je target muscle uit te putten
een spier bestaat uit vele vezels, tijdens een set gebruik je maar een klein aantal van deze en na elke set gebruik je dan weer 'verse' vezels in het spier.
dat is ook de reden dat wij meerdere sets en reps doen zodat we alle vezels aanspreken en uitputten.
Wat jij dus doet is 3 keer per week een kwart of de helft van je vezels aanspreken wat leidt tot minder spierpijn, minder uitputting en ook een snellere herstel.
Wat je dan niet weet bij de volgende training of je nou de vezels van de vorige training aanspreekt of de vezels die je nog niet had gepakt, mede door dit haal je niet de maximale uit je trainingen![]()
iedereen die meer als 1 keer per week squat of deadlift doet toch wel iets verkeerd![]()

Snap niet dat mensen 3x per week kunnen squatten. Na 1x heb ik sowieso 3/4 dagen godse spierpijn.
Snap niet dat mensen 3x per week kunnen squatten. Na 1x heb ik sowieso 3/4 dagen godse spierpijn.
En hoe verklaar je dan de effectiviteit en de dikke progressie die ik maak met behulp van het Rippetoe schema?
Ondanks natuurlijk de enorme verbetering van mijn spiercoördinatie omdat ik nog een beginner ben met o.a. de squat.
Want ik pak nog steeds elke keer een PR.![]()
bedankt voor de reacties! zou iemand op ice leovince willen reageren(bovenstaande post), ben hier zelf ook benieuwd naar!