AndroidHealthClinic

Hoe vaak doe jij de 'drie' compoundoefeningen in de week?

Ja als je goed squat loop je echt wel een paar dagen met pijnlijke poten rond. Meestal heb ik het een dag of 5 erna nog wel een beetje. Dus ik vraag me af hoe je het dan 3x in de week gaat doen. Zijn dan aardig goeie geconditioneerde beentjes of simpelweg geen max training. En aangezien het jochie 14 is lijkt het me duidelijk welke van de 2 het is. Beter 1 keer goed op ze fl**ker geven dan drie keer net niks doen kan je net zo goed fietsen ;)

Ik doelde ook niet dat dit goed is voor een beginner :)

Met smolov squat je 4 keer per week zwaar, is echt wel te doen hoor. Lichaam moet er gewoon aan wennen. Ik squatte na 3 weken al 20 kg meer, ga je van fietsen niet hebben ;)

Momenteel 2 weke rust voor blessure maar normaal:

1*sq
1*DL
2*BENCH (Maar dit is ook een incline dumbbell op de andere UB dag..

Met SL 5*5 zat ik op:
3 * SQ
3 * DL in 2 weken
3 * BP in 2 weken

Maar dit moet je niet te lang doen, mits je in volume mindert 1 of 2 keer per week..

Ja als je goed squat loop je echt wel een paar dagen met pijnlijke poten rond. Meestal heb ik het een dag of 5 erna nog wel een beetje. Dus ik vraag me af hoe je het dan 3x in de week gaat doen. Zijn dan aardig goeie geconditioneerde beentjes of simpelweg geen max training. En aangezien het jochie 14 is lijkt het me duidelijk welke van de 2 het is. Beter 1 keer goed op ze fl**ker geven dan drie keer net niks doen kan je net zo goed fietsen ;)

Als ik op deze manier goed vooruit ga waarom zou ik het dan veranderen? En volgens mij squat ik al op mijn max, ik zal volgende training proberen zwaarder te gaan als ik zo veel commentaar krijg.:)

Verschillend, gooi elke week m'n schema om, compounds zit niet zoveel verandering in iig:

week 1:
- bench 2x
- deadlift 2x
- squat 3x

week 2:
- bench 3x
- deadlift 2x
- squat 2x

etc.

---------- Post added at 11:40 ---------- Previous post was at 11:38 ----------

Als je de volgende dag na de squat training rustig gaat uitfietsen of hardlopen heb je de dag daarna veel minder last er van.

Als ik op deze manier goed vooruit ga waarom zou ik het dan veranderen? En volgens mij squat ik al op mijn max, ik zal volgende training proberen zwaarder te gaan als ik zo veel commentaar krijg.:)

Gewoon zo doorgaan zolang je progressie boekt en ervan herstelt. Je kan 3x per week met hoge intensiteit squatten als je het volume beperkt houdt (bijv rippetoe)

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Drie dubbeltjes is meer dan een kwartje ;)

Heb je rustmomenten tussen je reps? Bovendien is het moeilijk te zeggen of je op je max squat als je 3x per week gaat. Misschien dat je lichaam er nu aan gewend is geraakt dan zou het kunnen op een gegeven moment vind er wel gewenning plaats maar met 3/4 x squaten per week op je max behoort zeker een load fase genoemd te worden. Maar omdat je net begint zullen je spieren misschien wat sneller herstellen. Ik zeg intensiviteit belangrijker is dan volume. Maar misschien dat je op die manier net je piekmoment mist.

Laatst bewerkt:
3x SQ
2x DL(om de week)
2x BP(om de week)

Volg nu Rippetoe dus vandaar deze combinaties

heb alleen in begin van schema's vee spierpijn, anders iet meer, als ik al 3 weken 5*5 doe met 3*pw squat op mn max dan heb ik geen spierpijn meer..

2x bench
1x squat
2x deadlift

Terug
Naar boven