Jorizz
Cool Novice
- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je het kan, dan kan het.
Als je het kan, dan kan het.
En er bestaan schema's die dit voorschrijven (3x3 van Stephan Korte)
Ik bedoelde "als je het kan en progressie maakt". Moet ik nu echt alles uitschrijven?Wat voor een post is dat nu weer. Iedereen kan dat lol. Het gaat hier niet over kunnen , het gaat over progressie.
Maar met dit soort periodisatie herstel je ook niet telkens. Het gaat hier niet om een beginner die Rippetoe doet en 3 keer per week volledig herstelt en sterker wordt. De fatigue accumuleert over de verschillende trainingen, eigenlijk gewoon een uitbereiding van de accumulerende fatigue wanneer je meerdere setjes doet in één training.Zonder AAS lijkt het me redelijk onlogisch dat spieren iedere x weer optimaal herstellen na je compound.
Ik bedoelde "als je het kan en progressie maakt". Moet ik nu echt alles uitschrijven?
Maar met dit soort periodisatie herstel je ook niet telkens. Het gaat hier niet om een beginner die Rippetoe doet en 3 keer per week volledig herstelt en sterker wordt. De fatigue accumuleert over de verschillende trainingen, eigenlijk gewoon een uitbereiding van de accumulerende fatigue wanneer je meerdere setjes doet in één training.
Na deze volume fase krijg je een vermindering in volume zodat je de kans krijgt te herstellen en je kracht te testen.
In dat geval zou hij dus gewoon 3 keer per week alles kunnen doen en ervan herstellen, omdat hij nog niet in staat is gewichten te gebruiken die zwaar genoeg zijn veel fatigue te veroorzaken. Dan zou zo'n gevorderd schema als 3x3 eigenlijk te licht kunnen zijn, als hij zijn eigen lage one rep maxes daar gaat voor gebruiken. Maar ik gaf 3x3 ook maar als voorbeeld, ik zeg niet dat hij dat doet. Voor echte beginners en intermediates zijn er andere schema's die alles 3 keer per week doen, zoals Rippetoe's Starting Strength en Texas Method, Bill Starr's grote 3 schema,...No offence maar als hij zelf zijn avater is dan gaat het hier wel degelijk om een beginner imo.
Ik ben pas 14 he, verwacht niet dat ik al 10 jaar train. En ik ga duidelijk vooruit in kracht met mijn huidige schema, dus ik vindt het prima gaan zo.
(En ik kan voor geen ene **** poseren)
Kan je eens posten hoe je het dan verdeelt?
9 compounds in 1 week. Njah ik vind het veel maar misschien als je je indeling post dat ik het wel kan begrijpen.
Train je dan tot failure of niet?
lijkt me niet he anders ben je binnen de korste keren overtrained.
Ik doe BP 2x Squat 1x en Deadlift 1x

Wat voor een post is dat nu weer. Iedereen kan dat lol. Het gaat hier niet over kunnen , het gaat over progressie. Zonder AAS lijkt het me redelijk onlogisch dat spieren iedere x weer optimaal herstellen na je compound.
Dat dacht ik ook. Nuja ieder zijn ding, ik ben er gewoon meer voor om 1x zwaar te gaan op je compounds met uitzondering van bench omdat bench toch iets minder spieren aanspreekt dan squat en deadlift.

Bench 115 kg, squat 115 kg.
Hmmmm, hoe zou dat komen?![]()