XXL Nutrition

Hoe weerstaan jullie bodybuilders de drang naar junkfood?

Niet ik eet het gewoon als ik zin heb, zit toch in een bulk. :D

Gisterenavond na de voetbal had ik zo'n honger dat ik langs de McDrive gereden ben. No wonder dat ik mijn BF te hoog is en blijft:o.

Inderdaad. Disciplinetekort. Precies 't probleem met vetz*kken, om het zo maar eens te zeggen.

"Ik had zo'n honger DAT ik langs de McDrive ben gereden", alsof het één een logisch gevolg is van de ander.

Als je gewoon kapt met troep eten, dan heb je er na een tijdje geen last meer van. Je moet erkennen dat je een soort verslaving hebt waarschijnlijk.

Ikzelf heb het o zo moeilijk, ik heb net weer een halve pak Princekoeken opgegeten:o. Gisterenavond na de voetbal had ik zo'n honger dat ik langs de McDrive gereden ben.

Wanneer je zorgt dat je voldoende 'goed voedsel' (i.e. wat in je voedingsschema past / staat) bij je hebt hoef je niet uit 'nood' naar de McD. Zo ook over die pak koeken: wat staat er op dit moment in je schema?
Wanneer je honger hebt dan doe je iets niet goed met je schema (ook ik ben aan het cutten, en heb nergens last van en ik gok dat ik véél minder 'mag' eten dan jij).

Zijn moment opnames....zo af & toe heb ik zin om bv patat of doner oid te eten.
En dan doe ik dat ook gewoon,want gebeurt zelden.

Het wordt pas een probleem als je meerdere malen per maand die "drang" hebt.
Of zelfs dagelijks.....gaat niet samen.

Niet , maar goed ik ben dan ook geen bodybuilder ;)

gewoon lekker bunkere!
de dag erna alleen een uurtje rennen? :)

fruit en noten zijn mijn junkfood.

en pannenkoeken in de bulk;)

• Topic Starter Topic Starter
Een vast voedingsschema volgen is een vrij moeilijke opgave voor mij. Ik woon nog thuis en studeer, dus ik heb uberhaupt geen vast ritme. Als ik bijvoorbeeld een vakantiejob doe, gaat het veel makkelijker, zelfde uur opstaan, zelfde uur voormiddagpauze, zelfde uur middagpauze, ... Nu slaap ik vaak uit of zit ik op school waardoor ik een paar maaltijden mis.

Ik blijf gewoon uitgaan, dat ga ik echt niet opgeven:D, wat ook wel bijdraagt tot junken, alcohol maakt gewoon hongerig en neemt remmingen weg, dus je junkt.

Het probleem ligt ook bij het feit dat mijn ouders het hele voedingsconcept niet snappen of nodig achten evenals mijn vriendenkring.

Maar ik begrijp jullie reacties volkomen, discipline is een noodzaak in deze sport. Onder meer door mijn school en stage heb ik de laatste 4 weken slechts 4x kunnen trainen, wat ook bijdraagt tot een slechtere voeding, maar nu de zomer er aankomt en ik eindelijk een echte gym in mijn gemeente ga hebben, zal het stukken beter gaan vermoed ik:D.

ik heb uberhaupt geen vast ritme.

Misschien tijd om een vast ritme te gaan maken? Zal je helpen met je studie, alsook met trainen (je KUNT ook 's ochtends trainen, weet je). Wanneer jij niet serieus met je sport bent zijn je vrienden en ouders dat ook niet.

Als je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg...

Misschien tijd om een vast ritme te gaan maken? Zal je helpen met je studie, alsook met trainen (je KUNT ook 's ochtends trainen, weet je). Wanneer jij niet serieus met je sport bent zijn je vrienden en ouders dat ook niet.

Als je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg...

Jij hebt me duidelijk nog niet zien opstaan;). Ik ben er ondanks wat je denkt toch vrij serieus mee bezig. Ik heb ook geen vrij spel in bodybuilding zoals eens stevig doorbulken en dan cutten, aangezien ik liever voetbal en dat ook op de eerste plaats komt, wat heel moeilijk is met 90kg+. 82 kg met een 10% vet zou een streven zijn.

Mijn ouders vinden het zoals ik er nu bij loop wel welletjes en mijn vrienden hebben er zo geen voeling mee met de sport, wat ik ze helemaal ook niet kwalijk neem. Ze veroordelen het ook niet. Het enige wat ze wel doen is me overhalen om mee uit te gaan of eens iets anders doen i.p.v. trainen, waar ik wel niet altijd aan toegeef.

Ik begrijp de comments volkomen hoor, maar het is nu ook niet zo dat ik wedstrijdambities heb en er op dat niveau mee bezig ben en anderzijds junk ik me ook niet elke dag te pletter, er zijn veel dagen dat mijn voeding ook meer dan prima in orde is.

Even wat anders: waarom ga je niet op kracht trainen. Dan word je groot en heb je er meer voordeel bij tijdens je voetbal dan wanneer je alleen maar loze masse meedraagt

3 dingen
1 dingen die je echt vreselijk lekker vindt en NIET met mate kunt eten, domweg NIET in huis halen of buitenshuis eten, muv je junk(mid)dag
2 dingen waar je redelijk maat mee kan houden, afgepast in zakjes of wat dan ook portioneren en afwegen
3 dingen die klein zijn en waar je goed vanaf kan blijven, in je dieet inpassen

Wat het laatste aangaat, daar valt bij mij bijv. hard snoepgoed en donkere chocolade onder en zelfs paaseitjes. Daar eet ik er dan 1 of 2 van bij de koffie (1-2 mokken per dag) en dat is een genietmoment.
Een zak chips bijv is lastiger , maar 1x per 7-14 dagen is een halve zak te doen en als ik KH wat verlaag en een dag later compenseer door minder te eten, ook nog een hele. Maar niet en en .. dus het is altijd kiezen, wil ik ijs of wil ik chips. Of.. of.
Tenzij je een grote hulk van een bodybuilder bent en een onderhoud van 4000 kcal.. ipv een klein vrouwtje met 2000kcal aan onderhoud.

PS: wel raad ik je aan radicaal met alcohol te kappen, zeker als je daar vrij mateloos mee omspringt. Alcohol tikt enorm snel aan qua kcals, het leidt tot eetbuien (dus nog eens erbovenop veel kcals) en.. bij onmatig gebruik is het onnoemelijk slecht voor je spierontwikkeling.
Kan je wel maat houden, neem dan 1x per week 1-2 biertjes oid. Maar anders is radicaal kappen echt beter. Zonde van je kcals ook.. maar goed, daar denken sommigen anders over.

Ok, misschien heb ik je verkeerd begrepen en ben je veel serieuzer bezig dan ik dacht.
Feit is wel dat wanneer je een behoorlijk stuk lager wilt zitten in je BF% je daar hard voor aan de slag moet - en de tips om junkfood te weerstaan heb je al een aantal gekregen...

Even wat anders: waarom ga je niet op kracht trainen. Dan word je groot en heb je er meer voordeel bij tijdens je voetbal dan wanneer je alleen maar loze masse meedraagt

Goede vraag, mijn huidige gym leent er zich niet echt toe, dat is punt 1 (geen squat rack, geen dumbbell rack, geen oly weights (vervelend voor deadlift). Als ik krachtgericht train, heb ik meer baat bij squatten en cleanen dan bvb bij bankdrukken. Ik heb eigenlijk de rottigste gym die er is op dat gebied. Ik train ook deels omdat ik er graag goed uit zie, plain and simple. Als je krachtgericht gaat trainen, bestaat het gevaar er ook in dat je te log wordt (cfr. type spiervezels die je gaat aanmaken).

Om één of andere reden kan ik junkfood beter weerstaan als ik met m'n vrienden naar de Mc Donalds ga oid :D Dan betrap ik mezelf erop hoe negatief ik over al die fatso's denk die staan te vreten voor het leven bij de Mc, best slecht I know :o

Als ik alleen ben en ik zit lekker op de bank naar voetbal te kijken op zondagmiddag sneuvelt er weleens een zak paprika chips :p. Maar voor de rest junk ik eigenlijk niet.
Paprika chips is btw niet eens zo heel slecht, weinig suiker, weinig verzadigd vet. Er zitten alleen 1000 calorien in een zak :D

Zijn wraps van tarwebloem eigenlijk slecht? Er zit op de 54 gram carbs maar 4 gram suiker in.
Laatste tijd eet ik s'avonds een paar van die wraps met kip, brocoli en tomatenshizzle erin. Receptje uit een oude Muscle and Fitness. Maar best geschikt voor in de cut denk ik...

Om één of andere reden kan ik junkfood beter weerstaan als ik met m'n vrienden naar de Mc Donalds ga oid :D Dan betrap ik mezelf erop hoe negatief ik over al die fatso's denk die staan te vreten voor het leven bij de Mc, best slecht I know :o

Als ik alleen ben en ik zit lekker op de bank naar voetbal te kijken op zondagmiddag sneuvelt er weleens een zak paprika chips :p. Maar voor de rest junk ik eigenlijk niet.
Paprika chips is btw niet eens zo heel slecht, weinig suiker, weinig verzadigd vet. Er zitten alleen 1000 calorien in een zak :D

Zijn wraps van tarwebloem eigenlijk slecht? Er zit op de 54 gram carbs maar 4 gram suiker in.

Da's best weinig die suikers in die wraps:).

Compleet geen last van 'junkfood drang neigingen'. Wil wel eens kaas nemen 's avonds, maar dat is geen junk food. Bijvoorbeeld patat; Dat eet ik amper.

Net als bijna iedereen heb ik ook zwakke momenten.
Ik probeer het 's-avonds met een bak kwark met vla of vanile yogurt weg te krijgen.
Tja vla is ook vet maar gemengt met kwark valt het wel mee. (denk ik)
verder wil ik in het weekend best wel eens een chippie eten.
Hee ik hoef ook niet 6% droog te zijn, ligt er dus helemaal aan wat je zelf wil bereiken

Terug
Naar boven