MuscleMeat

Hoe weerstaan jullie bodybuilders de drang naar junkfood?

Wel? De topictitel zegt het zelf al.

Hoe weerstaan jullie de bijna onweerstaanbare lokroep van het lekkere junkfood zoals hamburgers, frieten, chips, nootjes, cookies?

Ikzelf heb het o zo moeilijk, ik heb net weer een halve pak Princekoeken opgegeten:o. Gisterenavond na de voetbal had ik zo'n honger dat ik langs de McDrive gereden ben. No wonder dat ik mijn BF te hoog is en blijft:o.
1. stoppen met het te kopen, 2. niet meer aan denken, 3. leren genieten van schone voeding 4. in het weekend een keertje cheaten om jezelf te belonen voor je zelfbeheersing.

Veel succes.

1. stoppen met het te kopen, 2. niet meer aan denken, 3. leren genieten van schone voeding 4. in het weekend een keertje cheaten om jezelf te belonen voor je zelfbeheersing.

Veel succes.

Vooral punt 3 werkt bij mij erg goed.
Verder ben ik voedsel vooral als brandstof gaan zien.
Klinkt raar, maar kan mezelf sindsdien veel beter beheersen.:)

Vanwaar die haat tegen hamburgers?

Hamburgers zijn goed.

Het gekke aan junkfood vs schone voeding is dat je je tijdens het eten van junkfood beter voelt en erna minder, terwijl het bij schone voeding net omgekeerd is.

Een fout die ik veel mensen zie maken is dat ze hun schone voeding niet lekker klaarmaken, tja dan maak je het jezelf alleen lastig.

Vind niet zo moeilijk, junk wel is graag maar eet toch wel liever een echt stukje vlees, kip of vis.

per week:
Minimaal 90% aan je voedingsschema houden
maximaal 10% afwijken (maaltijden missen, andere maaltijden, extra maaltijden)

af en toe heb je wel eens een rotweek ertussen waarin het eten je niet goed afgaat, big deal. Probeer je hierop te focussen en alles komt goed.

+1

ik hoef geen patat met mayo en al die vieze troep vind het niet eens lekker meer.

hou mee van de hamburger en af en toe zo'n stroopwafel die je ken halen bij zo'n tent die ze vers maakt yummy !!!!! maar ja heb ze al een half jaar ofzo niet gegeten :mad: maar ja hamburger heb ik 2 dagen nog gegeten, was voor mij junkdag 1 junkmaaltijd in plaats van een maaltijd

Het gekke aan junkfood vs schone voeding is dat je je tijdens het eten van junkfood beter voelt en erna minder, terwijl het bij schone voeding net omgekeerd is.

Een fout die ik veel mensen zie maken is dat ze hun schone voeding niet lekker klaarmaken, tja dan maak je het jezelf alleen lastig.

True , maar ik ben van mening dat indien je voeding voor de rest in balans is (genoeg gezonde kh/vetten/eiwitten/vezels/vitaminen/vetzuren) , een paar hamburgers op een week niet meteen schadelijk zijn .
Het is niet zozeer dat ik er niet kan afblijven , het zijn gewoon makkelijke cals en het eet heel snel weg . Ik verbruik op werk heel veel energie en op trainingsdagen waarop ik bovendien nog eens werk heb ik al snel 5k kcals nodig . Ik heb noch de tijd noch de zin om enkel clean te eten dan .

Heb geen vast voedingsschema maar ik eet ongeveer :
Ochtend:
-1shake bij opstaan (70 g whey)
-1appel
-2 glazen melk
Voormiddag :
-water
-stuk vis of vlees van ongeveer 300 g met pasta/rijst/aardappels en groene groenten
Middag :
-soep + brood
-glas melk
Pre WO:
-halve liter chocomelk
Post WO:
-20 g druivensuiker
-hamburger of een eitje of 4 met wat brood
Vooravond:
-stuk vis of vlees van ongeveer 300 g met pasta/rijst/aardappels en groene groenten
-water
Avond:
-vlees of vis (+- 300g)
-water
Voor slapengaan :
-200 g jonge kaas , noten of salami ofzo .
-proteinshake
Reken maar dat in de weekends hier nog een heel aantal biertjes bij komen en nog een junkmaaltijd hier en daar . Dit is dan ook de reden waarom ik niet zo droog sta . Gelukkig is dit voor mij niet echt van belang .

Een hamburger is "gewoon" een portie (runder)gehakt in een vormje gedrukt, daar lijkt me niks ergs aan?

Een hamburger is "gewoon" een portie (runder)gehakt in een vormje gedrukt, daar lijkt me niks ergs aan?
Het heeft uiteraard een pak meer vet dan een ander stukje vlees . Laat staan gevogelte .
Je zot toch snel aan 15 g vet voor 1 burger en dat schijnt sommigen af te schrikken :)

Ik vreet 5000+kcal's aan clean eten, denk je dan dat ik daarna nog trek heb ik troep :D? Zit al vol genoeg.

Zo ervaar ik het ook, alleen is helaas de verleiding af en toe te groot...
:) Ben gelukkig weer back "on track".

Ik heb vroeger heel veel junkfood gegeten maar nu lust ik echt bijna niks meer van wat ik vroeger at. Snoep en patat en dat soort dingen vind ik gewoon een kinder behoefte, ik mis die troep nu echt niet meer.

Ik denk dat dit inderdaad een belangrijk punt is.

Zelf voel ik me gebruikt als ik junkfood heb gegeten. Het is af en toe wel lekker, en ik laat het ook niet per definitie staan. Maar als ik friet eet, is dat meestal omdat ik geen tijd heb om te koken en geen zin heb in een salade, maar in iets warms.

als je maar niet te vaak neemt maakt het bijna helemaal niks uit

Ik denk dat dit inderdaad een belangrijk punt is.

Zelf voel ik me gebruikt als ik junkfood heb gegeten. Het is af en toe wel lekker, en ik laat het ook niet per definitie staan. Maar als ik friet eet, is dat meestal omdat ik geen tijd heb om te koken en geen zin heb in een salade, maar in iets warms.

:roflol:

Gister nog 2 Dr Oetker pizza's op.

Voelde me top er na.

1800kcal in nog geen 10 minuten, joepie.

Na een tijdje gezond eten verdween mijn zin in "slechte" voeding automatisch...
Heb er nu een soort afkeer van, vind het bv walgelijk om te zien als iemand een pak frieten met mayonaise naar binnen werkt...:kots:

Cheaten doe ik dus nooit, heb er ook helemaal geen behoefte aan

Terug
Naar boven