XXL Nutrition

Hoe weerstaan jullie bodybuilders de drang naar junkfood?

Om één of andere reden kan ik junkfood beter weerstaan als ik met m'n vrienden naar de Mc Donalds ga oid :D Dan betrap ik mezelf erop hoe negatief ik over al die fatso's denk die staan te vreten voor het leven bij de Mc, best slecht I know :o

Als ik alleen ben en ik zit lekker op de bank naar voetbal te kijken op zondagmiddag sneuvelt er weleens een zak paprika chips :p. Maar voor de rest junk ik eigenlijk niet.
Paprika chips is btw niet eens zo heel slecht, weinig suiker, weinig verzadigd vet. Er zitten alleen 1000 calorien in een zak :D

Zijn wraps van tarwebloem eigenlijk slecht? Er zit op de 54 gram carbs maar 4 gram suiker in.
Laatste tijd eet ik s'avonds een paar van die wraps met kip, brocoli en tomatenshizzle erin. Receptje uit een oude Muscle and Fitness. Maar best geschikt voor in de cut denk ik...

Da's best weinig die suikers in die wraps:).

Heb het nog ff nagekeken, blijkt nog minder suiker in te zitten :p

Namelijk per 100 gram:

Koolhydraten: 54 gr
Suiker: 1.5 gr
Vet: 7 gr
waarvan verzadigd: 0.8
Transvet: 0.1

1 wrap weegt 61,66 gram :D

in een cut periode zorgen voor een stabiele bloedsuiker. en in een bulk periode heb ik nergens last van omdat ik vol zit met goei voeier.

ik heb wel elke week 1 junkmeal...

Als tussendoortjes pinda's eten zodat de drang voor een snelle snack er niet meer is. ;) (in de bulk, bij een cut komkommers :))

gewoon hamburger uitprinten en op eten

ot
meestal weerst ik het niet...maar ja...heb niet voor niets een bf van 16%

1*per week een gezonde junkdag dus pitta en hamburgers (eiwitten en carbs binnen) Geen snoepjes vreten dat is suiker en brol. Chocolade mag best!

Snoepjes = sucrose wat afbreekt tot glucose & sucrose
Sportdrank = meestal mengsel van diverse suikers plus mineralen.
Geef de voorkeur aan sportdrank tijdens trainingen, maar af en toe snoepjes kan best en maakt niet zo gek veel uit.
Als 1 snoepje je helpt je beter aan je dieet te houden, des te beter.. beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht (dwz. beter 1 snoepje ter preventie dan ineens 1 hele zak leegeten als je je aandrang niet meer kan weerstaan).

Bedenk: jouw lichaam breekt alles af tot glucose of het nu zetmeel, glucose, fructose, lactose, sucrose, maltodextrine is. Het enige schadelijke zijn de extra kleur- en geurstoffen, maar voor wie glutenintolerant is, is pasta of brood nog veel groter vergif ;)

Elke vrijdag friet met frikandel speciaal.

Gewoon aan toegeven.

Mijn drang naar een mooi lichaam is groter dan de drang naar junkfood.

Tja junkfood gaat wel,t,is meer dat bier wat ik niet kan laten staan.
Denk dat dat meer funest is.....

op zich als je in de bulk zit is een mc op zen tijd ggeen schande maar naar de vetschuur gaan pffff......dat heb ik echt gehad, heb laatst nog geprobeerd maar werd al misselijk van 2 happen vettuh rommel

K verlies dit gevecht wekelijks al dan niet dagelijks ^^
's avonds heb ik het moeilijk, k vervang de junk wel meestal met gezondere varianten
maar soms is de drang te groot

Sephiro... hoe laat is je laatste maaltijd en hoeveel kcals?

Ik was 3 maanden aan het afvallen in die periode ben ik dik 8 x naar de mc donald's geweest ;P Wat nam ik cola light ;). Kijk het is maar net hoe graag je het wilt hea:P Kijk als je een doel hebt en je wilt het bereiken kan je het laten staan. Mijn tip eet het gewoon 1 x per maand ofzo maar niet wekelijks

Ben echt flink aan het bulken, weeg nu 62.5KG ipv 59 kilo maandje terug :) .

Een mc meer of minder maakt in mijn situatie volgens mij niet zo heel veel uit...

Ik doe het ongeveer zo;

In de bulk: Gewone maaltijden niet inwisselen voor junkmaaltijden. Wel junkfood eten als je er zin in hebt.
In de cut: Niet geheel uitsluiten, maar flink matigen. Ongeveer een junkdag per week.

Gelukkig ben ik niet echt een zoetekauw, junkmaaltijden zijn bijna altijd dingen als hamburgers, kaassouflé, broodje kroket, etc.

Terug
Naar boven