Fitness Seller

Hoe zit het nou met soja ??

Burgermeister

Cool Novice
Waardering
85
Lengte
1m90
Massa
115kg
Hallo , ik heb nadat ik hoorde dat lactose de opname van eiwitten in het lichaam verstoord/tegenwerkt de switch gemaakt naar soya ( melk ) en ben er wel content mee .
Nu hoor ik via verschillende berichten dat soya helemaal niet zo gezond blijkt te zijn omdat de soya boeren naar verluidt diverse pesticiden gebruiken om hun gewassen te beschermen tegen ongedierte en andere invloeden .

Is er iemand die dit kan uitleggen / onderbouwen zodat ik met een geruster hart de soya kan blijven gebruiken of juist aan de kant moet gooien ?

Alvast bedankt

Veel soya is genetisch gemanipuleerd, maar dat wordt vaak in veevoer verwerkt.
Soya is oke om te gebruiken, tenzij je er kiloooos van naar binnen werkt per dag.

Soya krijg je t**ten van gr

Lol door de ene fabel naar een ander product overstappen om vervolgens door de volgende fabel op zoek te gaan naar nog een nieuw alternatief.. Van teveel wortels ga je btw konijnenkeutels schijten..

Wat een onzin zeg @ TS.

Lijkt me een slechte source voor informatie hierover...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1997115/

Dit lijkt me veel accurater.
Dit is een studie die 50g soyaproteinen supplementeert.

Soja is dus niet inferieur tov Whey, het maakt namelijk geen enkel verschil uit in vergelijking met andere proteine supplementatie voor zowel spiermassa als testosteron niveau.

Denk dus niet dat er een probleem is met soja producten icm een gebalanceerde voeding.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Soja melk bevat een zeer lage hoeveelheid soja, dus daar is (behalve de vaak grote hoeveelheid toegevoegde suikers) zeker niets mis mee.

Lijkt me een slechte source voor informatie hierover...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1997115/

Dit lijkt me veel accurater.
Dit is een studie die 50g soyaproteinen supplementeert.

Soja is dus niet inferieur tov Whey, het maakt namelijk geen enkel verschil uit in vergelijking met andere proteine supplementatie voor zowel spiermassa als testosteron niveau.

Denk dus niet dat er een probleem is met soja producten icm een gebalanceerde voeding.

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Soja melk bevat een zeer lage hoeveelheid soja, dus daar is (behalve de vaak grote hoeveelheid toegevoegde suikers) zeker niets mis mee.
Het is grappig hoe dat 1 van de 43 studies is die examine.com citeert. Lees jij uberhaupt? Sowieso doelt TS op heel iets anders dan wat jij linkt (die studie kun je geeneens als argument geven voor hetgeen jij nu beweert).

Het is grappig hoe dat 1 van de 43 studies is die examine.com citeert. Lees jij uberhaupt? Sowieso doelt TS op heel iets anders dan wat jij linkt (die studie kun je geeneens als argument geven voor hetgeen jij nu beweert).

Ooh, shit inderdaad, was een copy paste van wat ik naar een vriend stuurde...

Sorry hiervoor.

---------- Toegevoegd om 00:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Had het eigenlijk eerder op wat Steen zei en links als deze dat gingen komen... Die er trouwens ook niets mee te maken hebben.

---------- Toegevoegd om 00:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:19 ----------

Als je geen pesticiden in je eten wil zal je een stuk meer in je eten moeten investeren en biologisch kopen.

Op de maïs en granen die hier gekweekt worden gaan ze ook vaak loco met de pesticiden.

Heeft weinig met pesticiden te maken. Biologisch fruit wordt misschien 15x bespoten ipv 30x, lijkt mij nog altijd niet gezond.

Soja zou een verhoogde kans op prostaatkanker geven + verminderde vruchtbaarheid

Soja scheuten eet ik dan weer wel, maar alles van alpro wat overdreven in de verf gezet wordt als gezond dus niet

Net zoals margarine, heb ik zelf nog nooit één vlootje van gekocht

• Topic Starter Topic Starter
Lol door de ene fabel naar een ander product overstappen om vervolgens door de volgende fabel op zoek te gaan naar nog een nieuw alternatief.. Van teveel wortels ga je btw konijnenkeutels schijten..

Hahahaha steek jij die wortel dan maar in je hol , heb je der geen last van !

Echt he , zou een beter forum zijn zonder die kansloze kleutertjes .

---------- Toegevoegd om 02:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:51 ----------

Nou leg jij dan eens uit als hoog geleerde hoe het dan wel zit ?

Ik post hier toch een vraag en naar mijn idee is dit een forum dus zou een normaal antwoord een leuke vooruitgang zijn .

Als we allemaal geboren waren en alles wisten dan hadden we een eenzaam bestaan vind je niet !

Hier een voorbeeld :

@ TS , ik weet niet wie jou dat verteld heeft maar deze info is niet juist !
Melkproducten en/of lactose verstoren op geen enkele wijze de opname van eiwitten in het lichaam dus wat jou is verteld is niet juist .
Het zit namelijk zo ............

En dan een verhaal er bij waar ik wel wat aan heb ipv " wat een onzin zeg " .

Maar goed hieruit blijkt maar weer dat je niks van niemand aan kan nemen , want als je het dan hier vermeld krijg je dit soort reacties .
Vraag me af wat dan dommer is , iemand die op een forum om informatie vraagt of een stel figuren die dan gelijk de drang krijgen om zich inferieur op te stellen en je voor " dom " aanzien of wegzetten .

Fijne gasten zijn jullie ! Echt top .

---------- Toegevoegd om 02:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:01 ----------

Bedankt kerel , heb al even zitten lezen maar hier kan ik wat mee !

Beter dan een domme opmerking of dat je meteen veroordeeld wordt dat je onzin uitkraamt !

Nou leg jij dan eens uit als hoog geleerde hoe het dan wel zit ?

Ik post hier toch een vraag en naar mijn idee is dit een forum dus zou een normaal antwoord een leuke vooruitgang zijn .

Als we allemaal geboren waren en alles wisten dan hadden we een eenzaam bestaan vind je niet !

Hier een voorbeeld :

@ TS , ik weet niet wie jou dat verteld heeft maar deze info is niet juist !
Melkproducten en/of lactose verstoren op geen enkele wijze de opname van eiwitten in het lichaam dus wat jou is verteld is niet juist .
Het zit namelijk zo ............

En dan een verhaal er bij waar ik wel wat aan heb ipv " wat een onzin zeg " .

Maar goed hieruit blijkt maar weer dat je niks van niemand aan kan nemen , want als je het dan hier vermeld krijg je dit soort reacties .
Vraag me af wat dan dommer is , iemand die op een forum om informatie vraagt of een stel figuren die dan gelijk de drang krijgen om zich inferieur op te stellen en je voor " dom " aanzien of wegzetten .

Fijne gasten zijn jullie ! Echt top .
Want ik ben verplicht om jou tekst en uitleg te geven? En nergens heb ik je dom genoemd of weggezet als dom, ik zei letterlijk alleen dat het onzin was. Kennelijk ben jij dus degene die het nu uiteindelijk toch wel dom vindt dat je in die onzin bent getrapt? Weet je wat, als je zelf nu eens je twee hersencellen benut en wat literatuur leest i.p.v. als een dom schaap de eerste de beste idioot met een vlotte babbel op het grote boze internet geloven, dan hoefde je niet dit soort topics te openen.

N.a.v. deze post vind ik je overigens wel vrij dom (maar dat was inmiddels waarschijnlijk wel duidelijk).

Want ik ben verplicht om jou tekst en uitleg te geven? En nergens heb ik je dom genoemd of weggezet als dom, ik zei letterlijk alleen dat het onzin was. Kennelijk ben jij dus degene die het nu uiteindelijk toch wel dom vindt dat je in die onzin bent getrapt? Weet je wat, als je zelf nu eens je twee hersencellen benut en wat literatuur leest i.p.v. als een dom schaap de eerste de beste idioot met een vlotte babbel op het grote boze internet geloven, dan hoefde je niet dit soort topics te openen.

N.a.v. deze post vind ik je overigens wel vrij dom (maar dat was inmiddels waarschijnlijk wel duidelijk).

Knap hoor ;-)

Heb ik nu op je teentjes gestapt ?
Jij mag mij dom vinden hoor , aangezien het me echt totaal geen reet interesseert wat jij van mij vind en ik schijt heb aan jouw mening .
Ouwe keyboard gangster whahaha .
Weet wel dat als je voor mij stond en mij een dom schaap met 2 hersencellen zou noemen dat je met je gebroken klauwtjes morgen je tanden uit je ontlasting mocht gaan vissen grapjas .
Maar goed dat is weer een ander verhaal .
Als je langs wil komen om de hierboven omschreven reactie mijnerzijds in de praktijk te testen dan hoor ik heel graag van je , voor de rest zit ik niet meer te wachten op jouw infantiele omhoog gevallen gezeik .
Je zal er wel erg van genieten om de " wijze " uit te hangen hier nietwaar .

O ja en niet meer reageren anders spreek je je eigen onderschrift tegen , nu je mij als " stupid " hebt aangemerkt !

Knap hoor ;-)

Heb ik nu op je teentjes gestapt ?
Jij mag mij dom vinden hoor , aangezien het me echt totaal geen reet interesseert wat jij van mij vind en ik schijt heb aan jouw mening .
Ouwe keyboard gangster whahaha .
Weet wel dat als je voor mij stond en mij een dom schaap met 2 hersencellen zou noemen dat je met je gebroken klauwtjes morgen je tanden uit je ontlasting mocht gaan vissen grapjas .
Maar goed dat is weer een ander verhaal .
Als je langs wil komen om de hierboven omschreven reactie mijnerzijds in de praktijk te testen dan hoor ik heel graag van je , voor de rest zit ik niet meer te wachten op jouw infantiele omhoog gevallen gezeik .
Je zal er wel erg van genieten om de " wijze " uit te hangen hier nietwaar .

O ja en niet meer reageren anders spreek je je eigen onderschrift tegen , nu je mij als " stupid " hebt aangemerkt !
Oke domme dikkerd 'Burgermeister'.

Niets mis met soja.

Oke domme dikkerd 'Burgermeister'.

Hahahaha

Het meest intelligente verweer ever , iemand proberen op zijn uiterlijk te pakken !!
Ben zo blij dat ik je uit je tent heb gelokt en je nu zo'n zwak verweer post hier , komt de aard van het beestje er even uit .
Feit blijft ik ben straks niet dik meer , maar jij blijft de rest van je leven een hufter :D:D:o:D

Laters !

Hahahaha

Het meest intelligente verweer ever , iemand proberen op zijn uiterlijk te pakken !!
Ben zo blij dat ik je uit je tent heb gelokt en je nu zo'n zwak verweer post hier , komt de aard van het beestje er even uit .
Feit blijft ik ben straks niet dik meer , maar jij blijft de rest van je leven een hufter :D:D:o:D

Laters !
Poeh, wat heb jij me uit de tent gelokt zeg 'Burgermeister'. Jij laat je in ieder geval niet kennen taaie rakker!

Luister je bent 24 man , de luieruitslag is nog niet volledig weg getrokken en je komt waarschijnlijk nog veel te vroeg klaar !, maar wel vanachter je toetsenbord de " man " uithangen .
Je blijft reageren wat voor een " slim " iemand niet passend is!
Weet je , als jij nu nog iets doms terugstuurt , beloof ik dat ik niet meer reageer !!!
Dan heb jij het laatste woord en kunje je een hele bink voelen de rest van de dag .
Fijn leven verder oke .

Terug
Naar boven