AndroidHealthClinic

Hoelang Duurt het voor resultaat- 17 jaar-

+1 alleen als je 17 jaar bent en dan het nachtleven helemaal aan de kant zette lijkt me overdreven , doe ik gwn met mate zelfde geld voor alcohol

't is niet ff 4 x naar de gym en hop in een jaar loop je met dikke massa over het stand ofzo,

goed eten, goed trainen, zet bier/roken en het nachtleven maar aan de kant als je echt serieus wilt gaan trainen, doe je dit goed zie je in een jaar wel goed resultaat ''de een groeit sneller/beter als de ander'' ;)

Wat heeft roken ermee te maken dan? :trollface:

elk weekend stappen heeft wel enorme invloed op je gains kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen. Ik train 4x in de week, maar ik ga/ging altijd in het weekend stappen. En bij ons is stappen ook naar de klote gaan.
Af en toe is niet erg, maar als je elk weekend 10 bier naar binnen werkt dan heeft dat zeker invloed.
Het heeft mij ook een paar maanden gekost om dat te beseffen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Ik ga nu ook wel mee op stap, alleen drink max 3/4 biertjes. En doelloze avonden die vroeger 7 uur sochtends werden, zijn nu 3 uur in me bedje.

En sinds ik bewuster leef qua rust gain ik meer en beter dan ooit tevoren. Me voeding was wel goed ook tijdens me stapperiode, maar serieus, als je een 'body-transformation' wilt ondergaan, dan kan je niet wekelijks tot in de late uurtjes gaan stappen.

1x in de 4 weken kan je best een avondje doorhalen, maar meer niet. Als je dat doet, neem dan wel BCAA's mee, en neem die halverwege in. Zorg verder dat je maag bomvol zit met complexe carbs, casseine eiwitten en vetten. Hierdoor blijf je langer anabool.

• Topic Starter Topic Starter
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar ik rook en drink niet. Stappen misschien een x in de 2/3 maanden.
Ik merk al wat dat ik een diepere "spleet" tusse me borsten heb.. maar nog een vraagje .. om spiermassa op te bouwen, is het beter om 3/4 sets van 12/10/8 herhalingen te doen of korte setjes meer setjes met zwaarder gewicht?

Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar ik rook en drink niet. Stappen misschien een x in de 2/3 maanden.
Ik merk al wat dat ik een diepere "spleet" tusse me borsten heb.. maar nog een vraagje .. om spiermassa op te bouwen, is het beter om 3/4 sets van 12/10/8 herhalingen te doen of korte setjes meer setjes met zwaarder gewicht?
er is geen magische reprange voor massa vriend. Je moet zelf een beetje uitproberen wat het beste voor jou werkt.

Er is toch echt wel een aanbevolen reprange? Succes met 3x15 :D

Staat allemaal in de stickies!

hee Demian,

ik heb gehoord dat setjes van 15 trainen op uithoudingsvermogen is.. om het snelst spiermassa op te bouwen is mij aanbevolen om nu 4x8 te doen met veel gewicht. 9 Juni krijg ik nieuwe schema.

hee Demian,

ik heb gehoord dat setjes van 15 trainen op uithoudingsvermogen is.. om het snelst spiermassa op te bouwen is mij aanbevolen om nu 4x8 te doen met veel gewicht. 9 Juni krijg ik nieuwe schema.

Dat lijkt me inderdaad prima, ik doe zelf dan op sommige oefeningen een warming up set, en dan 3 oefen setjes.

Ik doe eigenlijk dit: Warming up setje, licht.
10x zwaar
8x nog zwaarder
6x het zwaarst :)

oke dan:)

Je zou voor de grap eens de GVT-training (German volume training - zie search button) moeten proberen :) wil ik volgende week aan beginnen....als je zegt dat je ergens bij blijft todat je doel is gehaald, opzich is het volgens mij een prima massa schema en je hoeft maar 3x per week, dan krijgt je lichaam ook genoeg rust.

het is niet echt makkelijk te voorspellen hoe snel je groeit, er is geen simpele formule om uit te rekenen hoe snel je groeit. Maar als je gewoon goed eet(veel dus), slaapt en traint zie je over een jaar echt wel duidelijk verschil, zeker omdat je net begonnen bent. Dan groei je nog het makkelijkst.

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik een ectomorf of mesomorf ben of daartussen?

ik las op een website het volgende: Als je Endomorf bent, dan ben je overwegend lang, mager en hoekig. Je hebt lange ledematen, smalle gewrichten, weinig lichaamsvet, weinig rondingen en bent niet erg gespierd. Mensen met dit type kunnen vrij veel eten zonder aan te komen. Door hun bouw zijn ze minder geschikt voor de explosieve sporten. Je vindt dit lichaamstype dan ook meer bij duursporten, zoals de marathon. Hoogte en lengte zijn ook een groot voordeel bij sporten als hoogspringen.

Een mesomorf lichaam is van nature sterk, zonder specifieke gewichtsconcentraties op het lichaam. Het is van nature slank en atletisch gebouwd met brede schouders en sterk ontwikkelde spieren. Ook de bekkens en benen zijn goed ontwikkeld. Het overtollige vet gaat vooral op de buik zitten. Dit type heeft een meer vechtlustig temperament en heeft behoefte aan beweging. Het past prima bij explosieve sporten die een goede sprint of veel kracht vereisen.

Ik ben best klein maar gespier kan ik niet zeggen..
Ik wil eigenlijk weten of ik wel aaanleg heb om breder/gespierder te wworden..
Ik ben niet lang maar mager ben ik wel.. zou iemand mij het duidelijk kunnen maken aub?

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik een ectomorf of mesomorf ben of daartussen?

ik las op een website het volgende: Als je Endomorf bent, dan ben je overwegend lang, mager en hoekig. Je hebt lange ledematen, smalle gewrichten, weinig lichaamsvet, weinig rondingen en bent niet erg gespierd. Mensen met dit type kunnen vrij veel eten zonder aan te komen. Door hun bouw zijn ze minder geschikt voor de explosieve sporten. Je vindt dit lichaamstype dan ook meer bij duursporten, zoals de marathon. Hoogte en lengte zijn ook een groot voordeel bij sporten als hoogspringen.

Een mesomorf lichaam is van nature sterk, zonder specifieke gewichtsconcentraties op het lichaam. Het is van nature slank en atletisch gebouwd met brede schouders en sterk ontwikkelde spieren. Ook de bekkens en benen zijn goed ontwikkeld. Het overtollige vet gaat vooral op de buik zitten. Dit type heeft een meer vechtlustig temperament en heeft behoefte aan beweging. Het past prima bij explosieve sporten die een goede sprint of veel kracht vereisen.

Ik ben best klein maar gespier kan ik niet zeggen..
Ik wil eigenlijk weten of ik wel aaanleg heb om breder/gespierder te wworden..
Ik ben niet lang maar mager ben ik wel.. zou iemand mij het duidelijk kunnen maken aub?

aan dit gefilosifeer heb je geen reet.
Gewoon eten en trainen en het resultaat komt hierdoor, niet doordat je "ecto" meso of endo bent

Grappig. Tot mijn 18e was ik "endomorf". (zonder sport)
Nu ben ik in 6 jaar verder, zonder sport, en conformeer ik me qua vetopslag toch meer met de "mesomorf".

ja ben nu wel aan het trainen

Je kan niet wisselen van lichaamstype, zelfde als je van jongetje naar meisje gaat!

:(

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven