- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 8%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
't is niet ff 4 x naar de gym en hop in een jaar loop je met dikke massa over het stand ofzo,
goed eten, goed trainen, zet bier/roken en het nachtleven maar aan de kant als je echt serieus wilt gaan trainen, doe je dit goed zie je in een jaar wel goed resultaat ''de een groeit sneller/beter als de ander''![]()

hahaha , niet grappig.
er is geen magische reprange voor massa vriend. Je moet zelf een beetje uitproberen wat het beste voor jou werkt.Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar ik rook en drink niet. Stappen misschien een x in de 2/3 maanden.
Ik merk al wat dat ik een diepere "spleet" tusse me borsten heb.. maar nog een vraagje .. om spiermassa op te bouwen, is het beter om 3/4 sets van 12/10/8 herhalingen te doen of korte setjes meer setjes met zwaarder gewicht?
er is geen magische reprange voor massa vriend. Je moet zelf een beetje uitproberen wat het beste voor jou werkt.

Er is toch echt wel een aanbevolen reprange? Succes met 3x15
Staat allemaal in de stickies!
hee Demian,
ik heb gehoord dat setjes van 15 trainen op uithoudingsvermogen is.. om het snelst spiermassa op te bouwen is mij aanbevolen om nu 4x8 te doen met veel gewicht. 9 Juni krijg ik nieuwe schema.

niet alles wat in de stickies staat werkt voor iedereen.Er is toch echt wel een aanbevolen reprange? Succes met 3x15
Staat allemaal in de stickies!
wil ik volgende week aan beginnen....als je zegt dat je ergens bij blijft todat je doel is gehaald, opzich is het volgens mij een prima massa schema en je hoeft maar 3x per week, dan krijgt je lichaam ook genoeg rust.Zou iemand mij kunnen vertellen of ik een ectomorf of mesomorf ben of daartussen?
ik las op een website het volgende: Als je Endomorf bent, dan ben je overwegend lang, mager en hoekig. Je hebt lange ledematen, smalle gewrichten, weinig lichaamsvet, weinig rondingen en bent niet erg gespierd. Mensen met dit type kunnen vrij veel eten zonder aan te komen. Door hun bouw zijn ze minder geschikt voor de explosieve sporten. Je vindt dit lichaamstype dan ook meer bij duursporten, zoals de marathon. Hoogte en lengte zijn ook een groot voordeel bij sporten als hoogspringen.
Een mesomorf lichaam is van nature sterk, zonder specifieke gewichtsconcentraties op het lichaam. Het is van nature slank en atletisch gebouwd met brede schouders en sterk ontwikkelde spieren. Ook de bekkens en benen zijn goed ontwikkeld. Het overtollige vet gaat vooral op de buik zitten. Dit type heeft een meer vechtlustig temperament en heeft behoefte aan beweging. Het past prima bij explosieve sporten die een goede sprint of veel kracht vereisen.
Ik ben best klein maar gespier kan ik niet zeggen..
Ik wil eigenlijk weten of ik wel aaanleg heb om breder/gespierder te wworden..
Ik ben niet lang maar mager ben ik wel.. zou iemand mij het duidelijk kunnen maken aub?
Grappig. Tot mijn 18e was ik "endomorf". (zonder sport)
Nu ben ik in 6 jaar verder, zonder sport, en conformeer ik me qua vetopslag toch meer met de "mesomorf".
ja ben nu wel aan het trainen
@Killy:
Met de kennis dat men niet kan wisselen van lichaamstype in het achterhoofd, zal het dan misschien een grap zijn geweest?