AndroidHealthClinic

Hoeveel boven of onder mijn onderhoud gaan zitten..

bryansz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hoi mensen,

Ben in ong. een jaartje bijna 40kg afgevallen. In het begin vooral cardio, laatste 4/5 maanden ligt de focus wat meer op de kracht. Sinds twee maanden werk ik met een trainingsschema, kheb een splitschema over 2 dagen, dan 1 dag rust. Dit onbeperkt door.. dus train zo'n 5x per week. Na elke training doe ik 20/25 min. intensief cardio. Dit wat het trainen betreft maar de laatste tijd gaat het zwaar k*t.. val eigenlijk alleen maar af omdat ik te weinig vreet.. kheb mezelf gewoon een voedingspatroon aangeleerd tijdens het afvallen dat ik misschien aan de ??? 1000 calorieën per dag kom. Ben nu druk bezig met het opstellen van een voedingsschema, kheb uitgerekend dat mijn onderhoud 2020 calorieën is. Ik wil absoluut geen vet meer aanzetten omdat ik net het meeste kwijt ben, mijn doel is nu om te groeien en hopelijk dat door de cardio en hoge intensiteit krachttraining het laatste beetje vet rond me taile ook weggaat. Heeft iemand tips rondom mijn onderhoud? Zal ik er iets onder gaan zitten of derboven, kwil echter geen vet meer aanzetten.

edit: hoeveel Whey perfection shakes per dag bevelen jullie aan?

Alvast bedankt,
Bryan

Het is als volgt;

Afvallen = altijd een kleine hoeveelheid spier verliezen.
Spiermassa aankomen = altijd een bepaalde hoeveelheid vet aanzetten.

Dus als je gespierd wil worden zul je sowieso vet aanzetten,
Zoek is info op over Bulken & Cutten, dan begrijp je al meer hoe het werkt.

Persoonlijk vind ik 1 whey shake genoeg, bij voorkeur in de ochtend omdat je dan snelle eiwitten nodig hebt.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Het is als volgt;

Persoonlijk vind ik 1 whey shake genoeg, bij voorkeur in de ochtend omdat je dan snelle eiwitten nodig hebt.

Succes

En als ik het aantal vetten in mijn voedingsschema laag houdt?

En als ik het aantal vetten in mijn voedingsschema laag houdt?

Er zijn zelfs afvalschema's waarin er juist heel veel vetten geconsumeerd moeten worden...

Een overschot van kcal resulteert altijd in vet, of dit nu koolhydraten, eiwitten of vetten zijn maakt niet uit.

Lees op je gemak de voedingsstickies door en lees over de verschillende manieren van eten, zo ga je er wat anders tegen aan kijken. Dus al eet je minimaal vet, als je kcal inname hoger is dan je verbruik, dan wordt dit simpelgezegd in gewicht aan je lichaam geplakt.

Het is als volgt;

Succes

niet waar.
zeker in het begin kun je gewoon spiermassa aanzetten en vet verliezen.
als je training en voeding maar optimaal is.

mijn taille is 0,5cm kleiner qua omtrek en ben 0,5 kg aangekomen afgelopen 4 week. = lager vet% en meer spier ;)

niet waar.
zeker in het begin kun je gewoon spiermassa aanzetten en vet verliezen.
als je training en voeding maar optimaal is.

Dit heb ik als beginner recentelijk geprobeerd. De spiermassa die je aanzet / de gains die je maakt is echt minimaal.

• Topic Starter Topic Starter
Is er iemand die mij dan toch ook antwoord kan geven op de vraag hoeveel ik boven mijn onderhoud moet gaan zitten?

Is er iemand die mij dan toch ook antwoord kan geven op de vraag hoeveel ik boven mijn onderhoud moet gaan zitten?

daar zijn geen getallen voor.
kijk in de spiegel, meet je vet% elke maand.
elke 2 week op de weegschaal.
kom je te snel vet aan verlaag je het iets.
merk je geen verbetering eet dan wat meer.

Als je wil aankomen:
250 - 500 kcal boven onderhoud voor een goede vet / spier verhouding
Meer dan 500kcal boven onderhoud zal vooral resulteren in vetwinst
Als je wil afvallen:
250 - 500 kcal onder onderhoud om zoveel mogelijk vet te verliezen en spier te behouden.
Meer dan 500kcal onder onderhoud zal vooral resulteren in spierverlies.

Terug
Naar boven