XXL Nutrition

Hoeveel gram eiwit na de training?

mausje

Cool Novice
Waardering
0
Whey of vloeibare amino's?

Ik neem nu al een tijdje vloeibare amino's (amino X-Plode van MDoubleYou) met 50 gram dextrose na mijn training.
Doe dit nu al zeker 3 jaar maar vraag me af of het toch niet beter is om die vloeibare amino's te vervangen door whey poeder.

Hoeveel gram eiwit kun je ook eigenlijk na een intensieve traing opnemen?
In die amino X-plode zit 10 gram eiwit. Volgens mij kan ik zeker 30 gram opnemen, klopt dat of niet?
Denk dat ik maar eens een potje whey ga bestellen en kijken of het beter werkt.

Laatst bewerkt:
Ik doe 40 gram whey erin + 60 gram dextrose

ongeveer 0.8 gram per kg/VVM.

En ik zou zeker wei aan gaan schaffen als ik jou was, veel voordeliger!

Ik neem ook zo'n 40-50 gr whey + 50 gr dextrose

ik doe altijd 3 scheppen whey, 50 gram

40gram whey 50 gram dextrose

reactie op inname van eiwit!!!

Zoals algemeen bekend kan het menselijke lichaam per 3 uur 30 gram eiwit opnemen.
Dit betekend dat meer innemen geen nut heeft en het daarnaast zeer schadelijk is voor de nieren dus als je op je 50e aan de nierdialise wil moet je vooral het advies van sommige dubieuze producenten volgen.
De sleutel van groei is de juiste hoeveelheid consequent innemen.;)

Zoals algemeen bekend kan het menselijke lichaam per 3 uur 30 gram eiwit opnemen. Dit betekend dat meer innemen geen nut heeft en het daarnaast zeer schadelijk is voor de nieren dus als je op je 50e aan de nierdialise wil moet je vooral het advies van sommige dubieuze producenten volgen.

:roflol: hoe bedoel je achterhaald?

Zoals algemeen bekend kan het menselijke lichaam per 3 uur 30 gram eiwit opnemen.
Dit betekend dat meer innemen geen nut heeft en het daarnaast zeer schadelijk is voor de nieren dus als je op je 50e aan de nierdialise wil moet je vooral het advies van sommige dubieuze producenten volgen.

Dus een pak kwark met 50gram eiwit is schadelijk? :rolleyes:

Ik neem zelf altijd 1 maatschep Whey (24 gr. Eiwit) + ruim 50 gr. Vitargo (50 gr. Koolh.) direct na de training, ik heb veel gelezen dan je 1 deel eiwit en 2 delen koolhydraten na je training moet nemen dus bij 35 gr. eiwit -- 70 gr. koolhydraten, deze dosering heb ikzelf ook weleens gedaan maar dan had ik last van een te grote (insuline-val) na ong. 45 minuten en werd ik eng, en dan een uur later na de shake een een grote maaltijd zoals bijv. 350 gr. Ovenfrites met 200 gr. Vlees, tegenwoordig doe ik ook een zakje Estered Vit C1000 van NOW Foods bij mijn shake.

IS zoveel dextrose niet schadelijk voor je tanden ?

pak meteen na het trainen 60 gram dextrose 15 minuten later een whey shake van een 40 gram isse lekker

Na mn training?

30g whey - 30g dextro - 300ml water (soms nog extra crea erbij)

Alleen komt wei pas veel later in je bloed. Om direkt na de training aminozuren vooor spiereiwitsynthese in je bloed te krijgen moet je het vóór de training innemen. Kwark is ook goed, maar dan moet je het een uur voor de training innemen.

Topic uit 2004 :)

Ik pak gewoon altijd een stokbrood (150 gram, ca. 16,5 gram eiwit), met 2 eitjes erop 14 gram eiwit. Kan misschien beter maar pak voor training een shake en kwark en na training heb ik honger, dus pak ik liever een vaste maaltijd.

Ik pak gewoon altijd een stokbrood (150 gram, ca. 16,5 gram eiwit), met 2 eitjes erop 14 gram eiwit. Kan misschien beter maar pak voor training een shake en kwark en na training heb ik honger, dus pak ik liever een vaste maaltijd.
Die eiwitten die in jouw stokbroodje zitten zou ik niet meetellen aangezien dat geen eiwitten zijn met een compleet aminozuurprofiel. Pak dan gewoon 4-6 eitjes of meer:)

Ik drink altijd direct na de training cola :D

Ik meestal 30gr Whey met water direct na de training en een uur later eet ik een doosje makreel.

Terug
Naar boven