Fitness Seller

Hoeveel gram eiwit na de training?

gewoon 30 gram! voor mijn gevoel is het niet belangrijk om gelijk die eiwitten in te nemen!(volgens mij zijn er genoeg mensen die na hun training als een speer naar huis vliegen om zo'n shake naar binnen te gieten) ik eet gewoon de opéénvolgende 24 uur extra goed en het gaat wel lekker dus ik houd het zo!

dextrose direct erna en ik schat zo'n 24 gram whey een half uur later

IS zoveel dextrose niet schadelijk voor je tanden ?

Niet voor je tanden, wel voor je alvleesklier. Ander groot nadeel van grote hoeveelheden dextrose na de training is aanwas van vetmassa omdat je spiercellen bij KT direct na de training te beschadigd zijn om grote hoeveelheden insuline (en dus glucose) aan te kunnen.

Als je veel dextrose oid na de training neem ben je eigenlijk gelijktijdig verplicht om je aerobe training op te voeren.

Niet voor je tanden, wel voor je alvleesklier. Ander groot nadeel van grote hoeveelheden dextrose na de training is aanwas van vetmassa omdat je spiercellen bij KT direct na de training te beschadigd zijn om grote hoeveelheden insuline (en dus glucose) aan te kunnen.

Als je veel dextrose oid na de training neem ben je eigenlijk gelijktijdig verplicht om je aerobe training op te voeren.

ik neem ongeveer 0.6 gram per kilo lichaamsgewicht na mn training zou dat teveel zijn denk je?

Er is natuurlijk wel onderscheid te maken tussen bv benentraining en armen training (meer spiermassa verbruikt meer glycogeen) maar persoonlijk vind ik 25-30gr voor iemand onder de 100kg VVM wel de grens

40gram whey met 75gram vitargo works for me.

Er is natuurlijk wel onderscheid te maken tussen bv benentraining en armen training (meer spiermassa verbruikt meer glycogeen) maar persoonlijk vind ik 25-30gr voor iemand onder de 100kg VVM wel de grens

hm oké zal het maar iets minderen dan

ik doe nu 20gram wei met 75gram vitargo.. kzal mun wei maar iets opschroeven dan:D

Ik geloof wel dat je lichaam 30 gram per drie uur maar kan verwerken, maar dan zou je toch maar eigenlijk heel weinig eiwitten op een dag kunnen innemen?

er is tog zo'n topic over hoeveel je van wat het beste rond de training in moet nemen. Kan iemand die hier eff posten. er stonden handige dingen in.

neem een uur voor de training een flinke maaltijd met verschillende soorten eiwit

neem

30 gram whey gemixt met melk.
neem 100 gram vlees
neem 2 eieren
neem 250 gram magere kwark.

nu heb je een soort zelfgemaakte time released eiwit sup gemaakt.

dits is veel belangrijker dan gelijk na de training.
tijdens de training zijn er amino's in je bloed die spierschade door cortisol [het stresshormoon dat vrijkomt door belasting op je lichaam] voorkomt omdat het nu de losse amino's neemt en niet je spiereiwit gebruikt.

ben je klaar met trainen komen er nog steeds amino's vrij door de langzamere eiwitvormen uit de kwark en melk die gelijk als herstel kunnen dienen.

neem naar 45 minuten trainen [of je nu klaar bent of niet] een shake met dextrose.
drink deze geleidelijk leeg tot het eind van de training.

20 gram is genoeg.

ook kun je hier wat creatine aan toevoegen.

je neemt de suikers om je insuline op te wekken en je cortisol te doen dalen.
door cortisol komt testosteron vrij en die test bereikt zijn peik op zon 45 minuten hard trainen. hierna heeft de cortisol dus geen zin meer.

nu kun je direct na de training een shake met whey,dextro en eventueel crea en wat andere dingen als kaneel nemen

20 gram whey en 20 gram dextro is genoeg.

als je thuiskomt [meestal zo'n 30 minuten na de training] neem je weer een volwardige maaltijd met vlees en melk etc.

Terug
Naar boven