- Waardering
- 1.160
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan me voorstellen. Daar word je ook niet vrolijk van. Ik heb het telkens met van die spiertjes die gaan trillen.Spannend hoor.....als de kramp in mijn kuit en/of hamstring maar lekker uitblijft , neem al extra zout en drink electrolytes elke dag
Spannend hoor.....als de kramp in mijn kuit en/of hamstring maar lekker uitblijft , neem al extra zout en drink electrolytes elke dag
Zoals bij je oog...alsof een adertje klontjes heeft die dan door dat bloedvaatje gaat, ...(mijn fantasie om te begrijpen wat er gebeurd)...valt dat niet onder een soort spasme? Toevallig gisteren met m'n zusje gesproken over magnesium en vit. BKan me voorstellen. Daar word je ook niet vrolijk van. Ik heb het telkens met van die spiertjes die gaan trillen.
Deze zijn 150mg elementair. Waar ik er twee van neem.ik heb op diverse forums en video’s gelezen, dat je veel magnesium verbruikt als je vit d slikt. (Co-factor) net als dat je k2 erbij moet nemen. Veel mensen hebben een magnesium deficiëntie. Ik ga nu experimenteren met een nog hogere magnesium dosering. (Rond de 600/800mg elementair) hopelijk mag het baten. ik word er langzamerhand een beetje gek van. Ik moet toch die vit d3 slikken want me waarde was net op het randje, terwijl ik aardig wat zon pak en vit d slikte voorheen (1000/2000iu per dag). Wil nu zeker standaard op de 5000iu gaan zitten.
Ja ik weet niet precies wat het is. Misschien toch nog wat magnesium te kort. Het is verder niet heel storend het valt meer gewoon op. Vervelend voor je zuster.. waarom is ze gestopt met de vitamine B?Zoals bij je oog...alsof een adertje klontjes heeft die dan door dat bloedvaatje gaat, ...(mijn fantasie om te begrijpen wat er gebeurd)...valt dat niet onder een soort spasme? Toevallig gisteren met m'n zusje gesproken over magnesium en vit. B
en dat zij ook met B gestopt is .
Ja oké dan er zijn bepaalde vitamine B varianten die inderdaad zeer gevaarlijk op ten duur van hoge doseringen zijn. B12 urineer je het overschot als het goed is weer uitOmdat ze teveel nam ..zij slikte iets waarbij vit B ook al in zat..
Om erop terug te komen, sinds ik ben gestopt met d3 zijn de hartkloppingen volledig verdwenen. Dus kan best komen dat de d3 inname mijn magnesium heeft verlaagd en dat de oorzaak is geweest voor de hartkloppingen.
)Ook niet zo direct bij de hand. Misschien ook wel onhandig geformuleerd door mij. Voor een goede d3 opname heb je magnesium nodig, en ik link dat aan; het kan ook zorgen voor een tekort aan magnesium wanneer je alleen d3 neemt.Vitamine D3? Volgens mij verlaagd dat magnesium niet.. heb er nooit wat over gehoord en ik moet al jaren hoge dosis vitamine D3 nemen, maar nooit magnesium aangeraden vanwege D3.
Zou kunnen dat er iets anders gaande was? Of heb je ergens een artikel/studie dat jouw 'verdenking' bevestigd?
(Sorry weet ff geen fatsoenlijk NL woord)
Ook niet zo direct bij de hand. Misschien ook wel onhandig geformuleerd door mij. Voor een goede d3 opname heb je magnesium nodig, en ik link dat aan; het kan ook zorgen voor een tekort aan magnesium wanneer je alleen d3 neemt.
Misschien te kort door de bocht.
Echter, na het stoppen met de supplementatie, zijn de hartkloppingen verdwenen. Direct na inname waren ze begonnen. Dus er is ergens een link......
75mcg is ook niet specifiek een hele hoge dosering. Sommige nemen wel tegen de 10000iu per dag (250mcg). Voor het mooie wil je je vitamine D waardes rond de 50/80ng hebben.Ik ga het later eens opzoeken! Toch benieuwd naar. Neem al heel lang 75mcg per dag en bloedwaarden zijn prima (magnesium dan lol) maar er zal vast ergens een link zijn!
boven de 100nmol/L is aan te raden met ~150 als bovengrens.75mcg is ook niet specifiek een hele hoge dosering. Sommige nemen wel tegen de 10000iu per dag (250mcg). Voor het mooie wil je je vitamine D waardes rond de 50/80ng hebben.
5000 iu is ook een zeer net dosering om de het te onderhouden als je een mooie bloedwaarde hebt. Hypercalcemia is zeer zeldzaam te krijgen en moet je echt extreem hoge doseringen vitamine d slikken. Verder als neem je je vit d3 in combinatie met k2 en magnesium neemt zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Veel auto immuun ziektes worden behandeld met vit d3 of zijn ontstaan door een te laag vitamine d gehalte in het lichaam.boven de 100nmol/L is aan te raden met ~150 als bovengrens.
10.000iu is iets voor als je een tekort hebt. zoals ik al eerder schreef neem ik 125mcg dagelijks.
vitamine D-toxiciteit met hypercalciëmie en hypercalciurie wil je niet hebben
75mcg is ook niet specifiek een hele hoge dosering. Sommige nemen wel tegen de 10000iu per dag (250mcg). Voor het mooie wil je je vitamine D waardes rond de 50/80ng hebben.
Ook niet zo direct bij de hand. Misschien ook wel onhandig geformuleerd door mij. Voor een goede d3 opname heb je magnesium nodig, en ik link dat aan; het kan ook zorgen voor een tekort aan magnesium wanneer je alleen d3 neemt.
Misschien te kort door de bocht.
Echter, na het stoppen met de supplementatie, zijn de hartkloppingen verdwenen. Direct na inname waren ze begonnen. Dus er is ergens een link......
To date, there is no simple and accurate laboratory test to determine the total body magnesium status in humans. Mg is essential in the metabolism of vitamin D, and taking large doses of vitamin D can induce severe depletion of Mg.
na wekelijks 70 mcg (ja..per week..) na een half jaar 45 ofzoiets.