MuscleMeat

Hoeveel Magnesium

Ik had vroeger vitamine D waarde van 3 :roflol: na wekelijks 70 mcg (ja..per week..) na een half jaar 45 ofzoiets.
Zit nu rond de 50 geloof ik, maar mag imho wel hoger.
Maar dan ga ik dus goed opletten hoeveel mcg vitamine D kan zonder dat het magnesium teveel uit het lichaam haalt en welke soort/hoeveel magnesium dan genomen moet worden om dit tegen te gaan.
Let wel, ik heb een hartritme stoornis waarvoor ik bèta blokkers slik EN een te langzame schildklier waar ik Levothyroxine voor slik. Dus er zijn bij mij meerdere dingen die kunnen ontregelen. Kan met beide overigens 100 worden ;)

Feit blijft wel dat na beginnen d3 hartkloppingen begonnen. Totdat ik ermee stopte.

Let wel, ik heb een hartritme stoornis waarvoor ik bèta blokkers slik EN een te langzame schildklier waar ik Levothyroxine voor slik. Dus er zijn bij mij meerdere dingen die kunnen ontregelen. Kan met beide overigens 100 worden ;)

Feit blijft wel dat na beginnen d3 hartkloppingen begonnen. Totdat ik ermee stopte.

Hoeveel d3 nam je als ik vragen mag?
Er is dus wel degelijk een link! Dus je had gewoon gelijk haha. Had dit nooit geweten. Bizar dat artsen bij mij niks zeiden, wellicht wisten ze het zelf niet of was mijn dosis laag genoeg :o

Er is dus wel degelijk een link! Dus je had gewoon gelijk haha. Had dit nooit geweten. Bizar dat artsen bij mij niks zeiden, wellicht wisten ze het zelf niet of was mijn dosis laag genoeg :o
75ug. De liquid capsules van XXL.

75ug. De liquid capsules van XXL.

Hmm zelfde als ik dus (wat door anderen gezegd was niet veel te zijn), maar misschien in combinatie met jouw medicatie dat dit slechter ging.
Goed dat je het niet meer hebt in ieder geval :o als je vitamine D te laat wordt zou ik het wel met je arts(en) bespreken. Maar dat weet je zelf ook wel lol

• Like
Waarderingen: RLS
  • Topic Starter Topic Starter
Artsen weten sowieso tegenwoordig heel weinig en zeker op dat gebied. Mijn arts raadt gewoon nog steeds aan om rond de 400 iu maar te slikken. Complete onzin, maar goed die mensen moeten ook hun geld verdienen.

Ik had vroeger vitamine D waarde van 3 :roflol: na wekelijks 70 mcg (ja..per week..) na een half jaar 45 ofzoiets.
Zit nu rond de 50 geloof ik, maar mag imho wel hoger.
Maar dan ga ik dus goed opletten hoeveel mcg vitamine D kan zonder dat het magnesium teveel uit het lichaam haalt en welke soort/hoeveel magnesium dan genomen moet worden om dit tegen te gaan.
Ik zou sowieso standaard rond de 400mg elementair magnesium slikken (citraar/bisglycinaat). K2 gaat ook samen met d3 om het calcium goed over te dragen naar je botten. Helaas krijg ik insomnia van k2.

magnesium kan de werking van bèta-blokkers versterken. Men dient hierop bedacht te zijn. Tevens kan gelijktijdige inname leiden tot verminderde opname van deze medicijnen. Daarom is het verstandig minimaal 2 uur te laten tussen inname van de bèta-blokker en de magnesium.

Copyright (C) Orthokennis https://www.orthokennis.nl/artikele...en-interacties-met-voedingsstoffen-en-kruiden

• Like
Waarderingen: RLS
ik heb op diverse forums en video’s gelezen, dat je veel magnesium verbruikt als je vit d slikt. (Co-factor) net als dat je k2 erbij moet nemen. Veel mensen hebben een magnesium deficiëntie. Ik ga nu experimenteren met een nog hogere magnesium dosering. (Rond de 600/800mg elementair) hopelijk mag het baten. ik word er langzamerhand een beetje gek van. Ik moet toch die vit d3 slikken want me waarde was net op het randje, terwijl ik aardig wat zon pak en vit d slikte voorheen (1000/2000iu per dag). Wil nu zeker standaard op de 5000iu gaan zitten.
Weenie man. Dagelijkse aanbevolen hoeveelheid is 375mg als ik de achterkant van mn Kruidvat potje mag geloven. Waarom denk je dat je gebaat bent bij 2 a 3x die hoeveelheid (incl voeding)? Volgens mij slik je maar wat in t wilde weg.

Weenie man. Dagelijkse aanbevolen hoeveelheid is 375mg als ik de achterkant van mn Kruidvat potje mag geloven. Waarom denk je dat je gebaat bent bij 2 a 3x die hoeveelheid (incl voeding)? Volgens mij slik je maar wat in t wilde weg.
Vooral niet doen zou ik zeggen dan. Op je potje vit d3 van 400 iu staat ook niet meer dan 2 tabletten. Kijken wat voor je eigen lichaam werkt. Iemand die zwaar traint en groter kwa postuur is verbruikt meer magnesium dan de ander. Meer factoren spelen een belangrijke rol die er voor kunnen zorgen dat je magnesium snel verbruikt. Ieder lichaam reageert anders.

Magnesium en vitamine D beinvloeden elkaar lijkt het. Magnesium brengt vitamine D niveaus naar boven wanneer deze onder 30ng/ml is. En naar omlaag wanneer deze boven 40ng/ml gaat. Tussen 30 en 40 lijkt de comfortzone. Voor mezelf klopt dit wel. Ik blijf consequent in deze zone met magnesiumsuppletie. Mijn vrouw die geen magnesium neemt heeft niveaus 70 plus met vitamine D suppletie
Bron: https://suppversity.blogspot.com/2018/12/magnesium-could-be-in-charge-of-your.html?m=1

1717830379576.png

True...maar dat vermoedde hij toch ook al dat de andere stofjes die hij nam de invloed van magnesium verminderde dus beetje gelijk aan "suppleert vaak niet".
Maar ik ben een leek en toevallig zei die kerel iets over dat trillend oog...en ook over de kramp die ik vaak had en ik suppleer dan niet en nu wel :-)

Kramp kan ook aan Natrium/kalium spiegel liggen. trillingen door stims of teveel vitamine B6 oa.
zomaar 600-800 elementair bisglycinaat nemen gaat nergens over. Bisclycinaat wordt beter verdragen dan Citraat. Bij een teveel kun je snel diarree krijgen of erger, verlies van spierreflexen.
daarom moet je niet zomaar op jezelf zoveel magnesium nemen !

Kramp kan ook aan Natrium/kalium spiegel liggen. trillingen door stims of teveel vitamine B6 oa.
zomaar 600-800 elementair bisglycinaat nemen gaat nergens over. Bisclycinaat wordt beter verdragen dan Citraat. Bij een teveel kun je snel diarree krijgen of erger, verlies van spierreflexen.
daarom moet je niet zomaar op jezelf zoveel magnesium nemen !
Zeker waar. Alleen ga je dat niet van 600-800 elementair magnesium krijgen. Zodra je een overschot aan magnesium binnenkrijgt merk je dat echt wel met naar het toilet gaan. Zolang dat niet aan de orde is kan je lichaam het prima verdragen.

Zeker waar. Alleen ga je dat niet van 600-800 elementair magnesium krijgen. Zodra je een overschot aan magnesium binnenkrijgt merk je dat echt wel met naar het toilet gaan. Zolang dat niet aan de orde is kan je lichaam het prima verdragen.
Je moet zelf weten wat je doet. Ik waarschuw liever iedere lezer, dan dat je zomaar iemand gelooft. Heb je je bloed laten testen op vitamines en mineralen ? sta je onder toezicht van Orthomoleculair deskundige ?

Dit topic is in drie paginas veranderd van 'Fredje vraagt aan DBB hoe het moet' naar 'Fredje legt DBB uit hoe het moet' 🤣

Terug
Naar boven