MuscleMeat

Hoeveel medailles hebben de Belgen nu?

Heb ik dat dan gezegd? Maar wij profileren ons ook niet als wielernatie. Ten minste niet dat ik weet. Weet wel dat er bij ons een geniale lichting aankomt, waar jullie belgen op dit moment alleen van kunnen dromen.:D
Waar zit die lichting :roflol:

Wat is eigenlijk haar record? Binnen was 2.05 meter.
Outdoor record was 2.03m, nu dus 2.05m :D

de laatse man heeft het echt verkloot verliest zo maar even 3 plaatsen!
Niet te hard voor die jongen he.
Arnaud Ghislain is nog maar 19 en was eigenlijk reserve en zijn pr is 46.56.
Normaal lopen de snelle mannen laatst maar bij België was het dus andersom.

onverdiend goud voor belgie , vlasic is beter alleen had ze haar dag niet
Wat is dat voor zever :mad:
Goteborg was dus ook onverdiend of wat?
Psv of Ajax winnen toch ook niet altijd al zijn ze beter :rolleyes:

tia heeft ook geen 207 gehaald dus klopt toch niet
Tia had 2.05 bij de 1ste poging, Vlasic pas bij haar 2de!
Duidelijk?

Goud en zilver voor België in atletiek :D
Atletiek is toch sport nr1 in OS of niet? ;):D

Gefeliciteerd

Laatst bewerkt:
Jammer dat de Spelen bijna gedaan zijn. België zou nog dicht geëindigd zijn in de medaillestand.

Alleen in LA 1932 won Belgie niks, is toch wel te hopen dat voetbal een medaille oplevert. Volgens eigen opgave is Vlaanderen 1 van de rijkste regio's ter wereld maar dan wel een regio waar topsport bijna niet bestaande is. Vrij opvallend aangezien bijna alle rijke landen boven Belgie uitkomen in de ranglijst allertijden. Belgie heeft dan nog het voordeel van de OS van 1920 in Antwerpen, anders was het helemaal huilen met de pet op.
Niet haten, het zijn er inmiddels 2. Wij kunnen het ook niet helpen dat kaaskoppen allerlei rare pseudo-sporten doen als 'vrouwen hockey' en 'beach volley' :roflol:

België haalt tenminste medailles het atletiek, de koningin van alle sporten.

Boogschieten, curlen, hockey, etc laten we graag aan de anderen over.

blijkbaar heeft ze zich gebleseerd aan haar kuit bij haar laatste sprong.

Ze heeft goed geluisterd naar Arnold Schwarzenegger. Die zei ook dat als hij op de wedstrijddag niet geblesseerd was, hij niet hard genoeg getraind had. Hellebaut is een trainingsbeest!

Waren de verwachtingen voor Belgie zo hoog dan? :p

Niet haten, het zijn er inmiddels 2. Wij kunnen het ook niet helpen dat kaaskoppen allerlei rare pseudo-sporten doen als 'vrouwen hockey' en 'beach volley' :roflol:

Op de ranglijst allertijden van sporten waar Nederland goud op gewonnen heeft staan de volgende sporten bovenaan :

Zwemmen
Wielrennen
Paardensport
Atletiek
Roeien
Zeilen
Judo
Hockey
Volleybal

Yep echt pseudosporten :D Paardensport vind ik dan zelf niks maar winnen in die sport blijft zeer lastig gelet op het mondiale niveau.

Nederland is van oudsher goed in enkele sporten en scoort daar gemiddeld goed op. In de nieuwe sporten heeft Nederland tot nu toe weinig of niet gescoord qua medailles.

Niet zo denigrerend over vrouwen hockey trouwens!! :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Tia had 2.05 bij de 1ste poging, Vlasic pas bij haar 2de!
Duidelijk?

Op zich wel. Maar waren die regels vroeger niet anders? Dat het totaal aantal sprongen gold, of het totaal aantal foutsprongen? Dus niet slechts de foutsprongen op de laatste afstand?

Maar dan nog die Blanca V. is een b*ch, en ik mag Kroatie zowiezo niet. Kroatie schuurt net even te dicht bij het westen aan om buurland Servie van van alles de schuld te geven terwijl ze zelf ook geen schone handen hebben. Da's dan politiek. Maar goed, het lijkt mij dus een beetje nationalistisch volk, die Kroaten. Dus ik juigde wel me, met de BRT. :D

Laatst bewerkt:
2 medailles nu
1x goud - hoogspringen (tia helebaut)
1xzilver -4x100m (gevaert en co)

Het zit wel diep volgens mij :roflol: Jamaica en Kenya zijn ook atletieklanden maar doen op de rest van de OS niet of amper mee. Wat kan je nou beter hebben? Een land dat een evenwichtige afvaardiging stuurt en deelnemers heeft die strijden om de medailles in diverse sporten of een paar uitschieters bij de 'moeder aller sporten'?

OS is geen WK Atletiek, als atletiek de maatstaf is dan kan je beter de hele OS gelijk afschaffen. Ben een groot atletiekliefhebber maar landen die niet scoren bij atletiek en wel op diverse andere sporten zijn voor mij toch wel sportlanden. Of zouden Frankrijk, Italie, Duitsland, Spanje, Nederland, Zuid Korea allemaal slechter zijn dan Belgie omdat ze bij atletiek minder medailles hebben gescoord dan Belgie?

Volgens mij wordt vergeten welke opofferingen sporters moeten getroosten om uberhaupt de spelen te halen en hoeveel klasse het vereist om een medaille te winnen. In welke sport ook want inmiddels zijn de OS verworden tot een prestigeslag en is in iedere sport het mondiale niveau hoog tot zeer hoog. Atletiek als maatstaf nemen is respectloos richting de sporters die in andere sporten excelleren. Ook een boogschutter of schermer moet vier jaar zijn ballen er af draaien om op de OS te kunnen scoren. Makkelijke sporten bestaan niet op de OS.

Ja het zijn twee hele mooie diciplines om medialles in te halen, gefeliciteerd. Maar waarom gelijk afgeven op Nederland? Volgens mij was atletiek trouwens de moeder aller sporten.

onverdiend goud voor belgie , vlasic is beter alleen had ze haar dag niet

En dat maakt het nog een stukkie leuker eigenlijk. :p

Ze heeft haar dag niet op die wedstrijd die er het meeste toe doet. Ja, dan sta je in je hempie met die 32 overwinningen achter elkeaar.

Je bent zo goed als je laatste wedstrijd en ook voor Vlasic is hoger springen dan 2,05 een uitzonderlijke prestatie. Ze heeft in haar carriere nu 4 keer hoger gesprongen, dan ben je dus niet beter maar heb je hooguit een iets beter PR dan Hellebaut.

Hoogspringen is wel een klassiek onderdeel.
Hoogspring-goud dat heeft enorm veel prestige.
Hoogspring-goud is waardevoller goud dan veel ander goud.

Terug
Naar boven