- Waardering
- 317
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, rare jongens die Belgen, hebben ze een goude plak gaan ze beweren dat het een betere is dan onze gouden plakken...

Eum niet iedereen hier denkt zo hoor...Ja, rare jongens die Belgen, hebben ze een goude plak gaan ze beweren dat het een betere is dan onze gouden plakken...

Dat lijkt toch op afgunst, medailles vergelijken en daarmee proberen af te doen aan de prestaties van sporters in andere sporten dan atletiek doet toch een beetje aan alsof je verzuurd bent en andere sporters hun medaille niet gunt.
De hockeysters hebben buiten een leuk voorkomen (de meesten dan) ook een topsportinstelling waar menig andere sporter niet aan kan tippen, hetzelfde geldt voor de waterpolo-esters of een willekeurig sporter in andere sporten.
Ik hoop dat Nederland in ieder geval ook gaat investeren in andere sporten dan degene waar we van oudsher goed in zijn, ook al heeft dat tot nu toe niet al te veel opgeleverd. Maar er liggen gewoon kansen bij sporten waar veel medailles te verdelen zijn en zolang die kansen er zijn moet je ze grijpen.

) kijkt van nature gewoon een beetje meer op naar de medailles in de "grote" sporten, genre atletiek, wielrennen, judo etc.Goed gesproken!We moeten ons er gewoon bij neerleggen. België heeft 2 medailles behaald en dat is een onvoldoende. We hebben dan wel wat hele goeie atleten die 4e en 5e werden maar dat hebben landen met meer medailles ook. Het goud in het hoogspringen is prestigieus en een absolute topprestatie van Tia, maar in de breedte halen we bijlange niet het niveau van pakweg Nederland. We mogen dus blij zijn dat de eer gered is en voor de rest kunnen we beter rustig onze mond houden.
En op de paralympics zal het weer Nederland boven zijn![]()

En op de paralympics zal het weer Nederland boven zijn![]()
Was gewoon een geintje
Medailles zijn moeilijk te vergelijken. De buitenwereld (ik ook) kijkt van nature gewoon een beetje meer op naar de medailles in de "grote" sporten, genre atletiek, wielrennen, judo etc.
Ik gun iedereen zijn medaille, uiteraard ook de Nederlanders. Maar mij boeit het in principe niet zoveel wie welke medaille haalt.
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat medailles wetenschappelijk gezien door 2 factoren verklaard worden, bevolkingsaantal en rijkdom van het land. Op basis daarvan zou België 6-8 medailles "moeten" halen.
Het budget voor topsport is van 6 miljoen naar 20 miljoen euro gegaan. We zijn wat dat betreft dus op goede weg, maar blijkbaar nog niet goed genoeg.

1-0