XXL Nutrition

Hoeveel ml kan je max per keer in duwen?

:wave:

Even ontopic: stel dat ik 8ml moet injecteren per week zou ik er toch ook voor kiezen om dit in 3 keer te doen. Aan de ene kant zal dit wel beter zijn voor de bloedwaarden en aan de andere zie ik het toch niet zitten om 4ml+ per keer te injecteren (zelfs niet in quads of glutes).

Respect dus voor de mannen die 5ml en meer per keer injecteren maar dan moet je toch wel al serieuze quads/glutes hebben zodat je diep kan injecteren.

heb afgelopen kuur ook 10 weken 8ml per week moeten zetten. Deed dit in 2x dus 4ml per keer. Alleen glute gebruikt. dus per kant 4ml in de week.
ging prima

• Like
Waarderingen: Boca
Ik zie t verschil niet? Naalden doe je sowieso later op een spuit, dus dit gebeurt altijd?
Ik hoop dat je ze dan even netjes ontlucht voor je ze inbrengt? Dit is lastig als een naald in je poot zit haha

Maar ik bedoelde het niet als discussiepunt, het lijkt MIJ wat barbaars en onverstandig om het op die manier te doen, misschien overdreven van me, misschien niet.. Ik ontsmet hier de hele zooi, werk netjes met schone doekjes etc etc. Vind zelf dat je het zo safe mogelijk moet doen

Er zijn zelfs mensen die hem door de kleding heen knallen heb ik hier verhalen van voorbij zien komen.. Ziek haha :-p

Ik hoop dat je ze dan even netjes ontlucht voor je ze inbrengt? Dit is lastig als een naald in je poot zit haha

Maar ik bedoelde het niet als discussiepunt, het lijkt MIJ wat barbaars en onverstandig om het op die manier te doen, misschien overdreven van me, misschien niet.. Ik ontsmet hier de hele zooi, werk netjes met schone doekjes etc etc. Vind zelf dat je het zo safe mogelijk moet doen

Er zijn zelfs mensen die hem door de kleding heen knallen heb ik hier verhalen van voorbij zien komen.. Ziek haha :-p
ontsmetten is achterhaald, niet dat ik het zelf niet doe maar geloof me als jij denkt dat je een steriele naald in je poot prikt heb je t goed mis.

als je t dopje van t naald haalt heb je al 10miljoen bacteries aan je naald, omdat je naald vrij in de lucht is en wij nou eenmaal bacteries in de lucht hebben.

Laten we een wedstrijdje doen "ML duwen" noemen we het. Who is in?

Ik hoop dat je ze dan even netjes ontlucht voor je ze inbrengt?

Nee, waarom? Ik zuig altijd paar streepjes lucht mee zoals @vntl al aan gaf, om zo de laatste rest vloeistof er uit te kunnen halen. Dit gaat al tijden lang goed en nog nooit complicaties gehad.

Al eens besproken met mijn HA en die gaf aan dat er niet veel extra risico aan zit, grootste risico is namelijk de vloeistof die word geinjecteerd, niemand weet wat deze mee heeft gemaakt of uit bestaat.

Lijkt me niet fijn om lucht je ader in te spuiten tho.

Nee, waarom? Ik zuig altijd paar streepjes lucht mee zoals @vntl al aan gaf, om zo de laatste rest vloeistof er uit te kunnen halen. Dit gaat al tijden lang goed en nog nooit complicaties gehad.

Al eens besproken met mijn HA en die gaf aan dat er niet veel extra risico aan zit, grootste risico is namelijk de vloeistof die word geinjecteerd, niemand weet wat deze mee heeft gemaakt of uit bestaat.
Heb even wat info opgezocht.. Je hebt helemaal gelijk man..
Wist ik echt niet, zo leer ik nog eens wat bij hier

De techniek is als volgt:
„ Zuig bij het klaarmaken van de injectiespuit bewust 0,1 tot 0,2 ml lucht op in de spuit. Zorg
dat deze luchtbel zich vóór het injecteren bij de zuiger bevindt zodat ná het injecteren van de
vloeistof een beetje lucht wordt geïnjecteerd. De kans op terugstromen van de vloeistof naar
het subcutane weefsel is hierdoor kleiner geworden.

:scratch: dat wist ik ook niet :)

Thanks!

Nee joh !?

Lijpe mensen soms.. Beetje zelf dokteren is prima maar die sjit geeft aas een slechte naam (is niet heeeel erg klinisch en schoon)
Klinisch en schoon ..kwam bij die gast niet voor in z'n vocabulaire. En met slechte mensen gaat het altijd goed toch :P

Wordt het risico op lucht injecteren niet groter op die manier?
Denk niet dat deze kerel zich daar druk over maakte. Maar kan me best voorstellen dat er wat lucht in de leiding komt ja..

Airlock injectie idd

Terug
Naar boven