Fitness Seller

Hoeveel moet ik nou eten ?

Onacceptable

Cool Novice
Waardering
1
Hallo, ik ben de laatste tijd een beetje in de war geraakt over hoeveel kcal ik nou per dag binnen zou moeten krijgen krijgen . Ik heb net berekend wat mijn BMR is en dat is namelijk 1743, op onderhoud is dit 2770. Mijn doel is nu om spiermassa aan te zetten. Ik heb altijd gedacht dat ik +/- 500kcal boven de BMR zou moeten zitten,dus 1743+500=2243 kcal, is dit nou zo of moet ik 500+2770=3270kcal binnenkrijgen ? ik hoop namelijk niet op het laatste want dat is nogal veel.

Bij voorbaat dank.

boven onderhoud.

Zoveel is 3300kcal nou ook weer niet. Als je het verspreid over 6 maaltijden zit je op zo'n 500 - 600 kcal per maaltijd. Daar is wel aan te wennen.

Hallo, ik ben de laatste tijd een beetje in de war geraakt over hoeveel kcal ik nou per dag binnen zou moeten krijgen krijgen . Ik heb net berekend wat mijn BMR is en dat is namelijk 1743, op onderhoud is dit 2770. Mijn doel is nu om spiermassa aan te zetten. Ik heb altijd gedacht dat ik +/- 500kcal boven de BMR zou moeten zitten,dus 1743+500=2243 kcal, is dit nou zo of moet ik 500+2770=3270kcal binnenkrijgen ? ik hoop namelijk niet op het laatste want dat is nogal veel.

Bij voorbaat dank.

vind het verschil van BMR en onderhoud wel veel.
wat zijn je lichaams stats?

• Topic Starter Topic Starter
Zoveel is 3300kcal nou ook weer niet. Als je het verspreid over 6 maaltijden zit je op zo'n 500 - 600 kcal per maaltijd. Daar is wel aan te wennen.
Ik heb namelijk nog nooit zoveel gegeten denk ik op een dag, ik doe namelijk al moeite met 2300 kcal op een dag, maar daarmee ben ik de eerste paar weken wel aangekomen.

vind het verschil van BMR en onderhoud wel veel.
wat zijn je lichaams stats?
Ik ben 171cm, ben 16 jaar en ik weeg 72 kg

Je moet ook niet meteen beginnen met 4500kcal+ dan lig je over een paar weekjes in het ziekenhuis met alle gevolgen van dien.

Je moet je lichaam laten wennen aan al dat eten. Je maag is waarschijnlijk gekrompen omdat je zo weinig eet. Gelukkig kan je mag ook 'uitrekken' dus begin bijv. met 2000kcal gaat dat goed --> 2500kcal --> 3000kcal enz

In de stickies staan ook goede info :)

Je moet ook niet meteen beginnen met 4500kcal+ dan lig je over een paar weekjes in het ziekenhuis met alle gevolgen van dien.

Je moet je lichaam laten wennen aan al dat eten. Je maag is waarschijnlijk gekrompen omdat je zo weinig eet. Gelukkig kan je mag ook 'uitrekken' dus begin bijv. met 2000kcal gaat dat goed --> 2500kcal --> 3000kcal enz

In de stickies staan ook goede info :)

klopt ongeveer.

210g eiwit
100g vet> zoveel mogelijk onverzadigd
200g koolhydr.

kijk dit 2 weken aan en verhoog dan je koolhydr. met 50g
zo kun je zelf kijken wat er gebeurt.

je basis onderhoud is 2100Kcals excl evt. toeslagen.

klopt ongeveer.

210g eiwit
200g koolhydr.

je basis onderhoud is 2100Kcals excl evt. toeslagen.

Waarom een KEV verhouding van 31/33/35 is dit uit eigen ervaring?
De meest gebruikte methoden werken met een KEV verhouding van ongeveer 50/20/30

Waarom een KEV verhouding van 31/33/35 is dit uit eigen ervaring?
De meest gebruikte methoden werken met een KEV verhouding van ongeveer 50/20/30

Ik spreek alleen uit eigen ervaring, niet uit boekjes ofzo.

3g eiwit p.kg
1-1.5g vet

rest aanvullen met koolhydr. naar eigen wens, cutten weinig - Bulken veel.

:)

• Topic Starter Topic Starter
klopt ongeveer.

210g eiwit
200g koolhydr.
Op hoeveel kcal is dit gebaseerd ?

je basis onderhoud is 2100Kcals excl evt. toeslagen.Met toeslagen is dit dus 2788 .Moet ik dan proberen om elke week als dat kan mijn kcal inname opschroeven met 500 kcal ?

@ Chase
ik twijfel of mn maag gekrompen is hoor, want ik heb altijd al een grote eetlust gehad, dus echt veel moeite zal dat niet zijn (denk ik).

2500Kcal Onacceptable. en begin daar maar eerst eens mee. de meeste mensen blijkt dat ze dat nog niet halen.
verhogen zoals ik zei kan je altijd na 2 weken.

ben ook al tijdje aant experimenteren. ben nu tot besluit gekomen dat ik pas groei als ik boven de 45kcals/kg eet.
had onderhoud berekend en kwam op 2850. wanneer ik 2900 eet blijf ik wel goed op gewicht.
bulken dus + 500kcals, kwam op 3350kcals. kwam nog geen kruimel bij. ik woog toen 78kg
dan had ik dus gelezen in de sticky's van anabolen (omdat ik wanhopig werd)dat een naturel bb'er al snel 45kcals nodig heeft om te groeien (en geen cardio meer). weeg nu 82kg en dus opgevoerd naar 3700kcals. nu kom ik elke week een half kilooke bij! kom ik dus 2kg bij, dan verhoog ik met 90 à 100kcals
1gr vet/kg
3gr eiwit/kg
rest aanvullen met KH;)

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:14 ----------

die harris-benedict methode is een indicatie. je moet gewoon experimenteren. onderhoud berekenen klopt voor mij wel! maar die 500 extra vind ik persoonlijk bullshit.(spreek wel voor mezelf):cool:

Terug
Naar boven