XXL Nutrition

Hoeveel/vaak trainen voor massa

hoeveel: 4800
hoevaak: 5020

--
Ben eens duidelijker? Bedoel je sets? Of traingen per week?

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe 6 dagen per week is dat wel goed? ik ben 15 doe al 3 jaar wat met gewichten hoeveel sets met dumbbells kan ik dan doen en hoe zwaar ik ga voor wat meer verbetering in de massa. En sets doe ik nu 12 10 8 of kan tog een andere methode proberen?

De oefeningen staan er goed uitgelegd maar hoe vaak in de week afwisseling en hoeveel reps is overal moelijk te vinden.

Ieder lijf reageerd anders oftewel gewoon uitzoeken wat voor jou werkt.

sticky's!! 3 a 4 dagen trainen.

Beste voor massa is de piramide vorm,
eerst 12 reps, dan 10 reps, dan 8 reps, dan 6 reps.
Werkt overigens voor de meeste als het om massa bouwen gaat.
Natuurlijk elke set opvoeren met gewicht en juiste techniek.

Oefeningen kun je hier ergens bij de stickys vinden.
Pas je voeding aan trouwens.
4a5dagen zijn genoeg;)

Ciao.

3-4 dagen p/w trainen.
Veel eten (zie stickies).
Voor oefeningen ook stickies lezen.
Voor massa 8-12 reps 4 setjes. Of piramide dat kan ook natuurlijk.

wat moet ik dan vooral eten ik lust alles zo een beetje veel vezels heb ik gehoord maar in welke producten zitten veel vezels maar het is niet erg als je 6 dagen per week traind? en hoelang moet je volhouden tot je begint te merken aan je massa?

Als je jezelf 247 noemt moet je niet met vragen over volhouden komen, het ligt eraan hoe je eet (grootste aandeel), je genen en je training + rust. Als jij gewoon goed eet, slaapt & traint komt het helemaal goed. Vezels zitten in bruin brood maar vezels groei je niet op (schijnt dat het er bij sommige mensen niet meer in sliertjes uit komt lopen als ze meer vezels in hun voeding hebben), lees de stickies over voeding zoals ik al zei, zorg iig dat je genoeg kcals binnenkrijgt waarvan veel eiwitten (2g/kg lichaamsgewicht) en koolhydraten + vetten (zie verhoudingen in stickies van het voeding-gedeelte).

wat moet ik dan vooral eten ik lust alles zo een beetje veel vezels heb ik gehoord maar in welke producten zitten veel vezels maar het is niet erg als je 6 dagen per week traind? en hoelang moet je volhouden tot je begint te merken aan je massa?

Ja 6 dagen per week intensief trainen is veelste veel. Of je moet half gebakken trainen en een half uurtje per keer dan zou het kunnen.

Volhouden moet wel lukken ik kan elke dag wel ook al heb lange dag gehad ik eet gewoon boterhammen in de avond warm maar geen snacks of junkfood. Maar jij bent 14 hoelang doe jij al? Ik weet wel dat je na oefeningen genoeg magnesium moet binnen krijgen.

Sinds vorig jaar mei ofzo, moet zeggen dat ik me ook niet altijd aan mijn voedingsschema heb gehouden en ben in dat (bijna een) jaar in ongeveer 3 maanden het meeste aangekomen toen hield ik me er wel goed aan, hopen dat ik dit jaar nog wel goed kan afsluiten en dan volgend jaar weer beter m'n best doen, het is ff wennen om ineens zo op je voeding te letten :p

Je hoeft niet elke dag, en boterhammen is goed maar eet er dan vooral veel en bijv. veel melk drinken, lees aub de stickies dat bespaart mij een hoop typewerk. Daar zijn ze voor.

Volhouden moet wel lukken ik kan elke dag wel ook al heb lange dag gehad ik eet gewoon boterhammen in de avond warm maar geen snacks of junkfood. Maar jij bent 14 hoelang doe jij al? Ik weet wel dat je na oefeningen genoeg magnesium moet binnen krijgen.

Sinds vorig jaar mei ofzo, moet zeggen dat ik me ook niet altijd aan mijn voedingsschema heb gehouden en ben in dat (bijna een) jaar in ongeveer 3 maanden het meeste aangekomen toen hield ik me er wel goed aan, hopen dat ik dit jaar nog wel goed kan afsluiten en dan volgend jaar weer beter m'n best doen, het is ff wennen om ineens zo op je voeding te letten :p

Je hoeft niet elke dag, en boterhammen is goed maar eet er dan vooral veel en bijv. veel melk drinken, lees aub de stickies dat bespaart mij een hoop typewerk. Daar zijn ze voor.

Zoek het niveau verschil tussen deze 2!:D

ik drink veel melk 0.5 tot 1 liter per dag maar als je massa traind train je dan ook je kracht mee of niet?

je traint is met een t. probeer daar nu toch eens op te letten, zie het je altijd verkeerd schrijven. interpunctie zou ook aardig zijn.
er staan tal van goede sticky's op het forum met advies voor beginners. als je te lui bent om ze te lezen, zal je nooit de kennis krijgen die nodig is om succesvol te worden in deze sport.

Ik lees ze wel maar soms niet altijd duidelijk

Dan stel je daar vragen over, ook al is het makkelijker om te zeggen dat je het niet snapt;)

Terug
Naar boven